Μενού Κλείσιμο

ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΤΜΗΜΑ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

Αριθμός απόφασης   1626/2016

(Αριθ. καταθ. …)

ΤΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

 

 

Αποτελούμενο από τη Δικαστή Σοφία Καβαρινού, Πρωτοδίκη, την οποίαν όρισε το Τριμελές Συμβούλιο Διεύθυνσης του Πρωτοδικείου και από τη Γραμματέα Σπυριδούλα Βαλλιανάτου.

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του την 27η Οκτωβρίου 2015, για να δικάσει την υπόθεση, μεταξύ:

ΤΗΣ ΕΝΑΓΟΥΣΑΣ : Της ομόρρυθμης εταιρείας με την επωνυμία «….», γνωστή και με το διακριτικό τίτλο «…», που εδρεύει στη … και έχει υποκατάστημα στη … και εκπροσωπείται νόμιμα, της οποίας εμφανίστηκε ο νόμιμος εκπρόσωπος … και δήλωσε ότι διορίζει πληρεξούσιο δικηγόρο τον Δημήτριο Παυλή.

ΤΩΝ ΕΝΑΓΟΜΕΝΩΝ : 1) Της ναυτικής εταιρείας με την επωνυμία «…» (….), που εδρεύει στον Π,,,και εκπροσωπείται νόμιμα, η οποία δεν εκπροσωπήθηκε από πληρεξούσιο δικηγόρο, και ήταν απούσα. 2) Της εταιρείας με την επωνυμία «…» («…»), που εδρεύει στα … και εκπροσωπείται νόμιμα, η οποία εκπροσωπήθηκε από τον πληρεξούσιο δικηγόρο, Βασίλειο ΚΑΤΣΟΥΛΗ. 3) Της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «….» και τον διακριτικό τίτλο «…», που τυπικά εδρεύει στη … και διατηρεί τα κεντρικά γραφεία της διοίκησής της στον Π…….και εκπροσωπείται νόμιμα, η οποία δεν εκπροσωπήθηκε από πληρεξούσιο δικηγόρο και ήταν απούσα.

Η ενάγουσα κατέθεσε στη Γραμματεία του Δικαστηρίου αυτού την από 23.12.2013 (με αριθμό κατάθεσης δικογράφου …) αγωγή, η συζήτηση της οποίας προσδιορίσθηκε για τη δικάσιμο της 6.5.2014, οπότε αναβλήθηκε για τη δικάσιμο που αναγράφεται στην αρχή της παρούσας και γράφτηκε στο πινάκιο.

Κατά τη σημερινή δημόσια συζήτηση της υπόθεσης οι πληρεξούσιοι δικηγόροι της ενάγουσας και της δεύτερης εναγομένης, ζήτησαν να γίνουν δεκτά όσα αναφέρονται στα πρακτικά δημόσιας συνεδρίασης και στις έγγραφες προτάσεις τους.

ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ

ΣΚΕΦΘΗΚΕ ΚΑΤΑ ΤΟ ΝΟΜΟ

 

Από τις με αριθμούς … και …..εκθέσεις επιδόσεως του δικαστικού επιμελητή στο Πρωτοδικείο Πειραιά …, που προσκομίζει και επικαλείται η ενάγουσα, προκύπτει ότι ακριβή επικυρωμένα αντίγραφα της ανωτέρω, από 23.12.2013, με αριθμό κατάθεσης δικογράφου … αγωγής, με πράξη ορισμού δικασίμου και κλήση προς συζήτηση για τη δικάσιμο της 6.5.2014, οπότε η υπόθεση αναβλήθηκε για τη δικάσιμο που αναφέρεται στην αρχή της παρούσας, επιδόθηκε νομότυπα και εμπρόθεσμα στις πρώτη και τρίτη εναγόμενες – νομικά πρόσωπα, αντίστοιχα (αρθρ. 126, 129 παρ.1 ΚΠολΔ). Κατά τη δικάσιμο, όμως, αυτή, τα ως άνω εναγόμενα νομικά πρόσωπα δεν εκπροσωπήθηκαν από πληρεξούσιο δικηγόρο, όταν η υπόθεση εκφωνήθηκε από τη σειρά του πινακίου. Συνεπώς, πρέπει να δικαστούν ερήμην, ενόψει του ότι η αναβολή της συζήτησης και η αναγραφή της υπόθεσης στο πινάκιο ισχύει ως κλήτευση ως προς όλους τους διαδίκους (αρθρ. 226 παρ.4 εδ.δ ΚΠολΔ σε συνδυασμό με αρθρ. 270 παρ.1 τελ. Εδάφιο και 271 ΚΠολΔ, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 29 του ν. 3994/2011).

Από τις διατάξεις των άρθρων 84, 105 και 106 του ΚΙΝΔ προκύπτει ότι μετά την εισαγωγή του (του ΚΙΝΔ) γίνεται διάκριση των εννοιών της πλοιοκτησίας, κυριότητας του πλοίου και εφοπλισμού. Η πλοιοκτησία υποδηλώνει κυριότητα και εφοπλισμό, έτσι ώστε όταν τα τελευταία αυτά στοιχεία διαχωρίζονται να υπάρχει αφενός κυριότητα   του  πλοίου  και  αφετέρου   εφοπλισμός,   όχι   δε   συγχρόνως πλοιοκτησία και εφοπλισμός. Ο εφοπλιστής απαραιτήτως στηρίζεται είτε σε κάποια έννομη σχέση εμπράγματη ή ενοχική (επικαρπία, μίσθωση γυμνού πλοίου, χρησιδάνειο) μεταξύ αυτού και του κυρίου του πλοίου είτε στην άσκηση απλώς της νομής του πλοίου, που την απέκτησε με άκυρη μεταβιβαστική σύμβαση από τον κύριο του πλοίου ή και αυθαιρέτως. Βασική προϋπόθεση του εφοπλισμού είναι ότι ο εφοπλιστής έχει τη βούληση να ασκήσει και πράγματι ασκεί για λογαριασμό του τη ναυτιλιακή επιχείρηση που συγκροτεί το πλοίο και εκτός από την απόλαυση των κερδών επωμίζεται απεριόριστα και τον οικονομικό κίνδυνο από την εκμετάλλευσή του. Εξάλλου από τις πιο πάνω διατάξεις προκύπτει ότι ο εφοπλιστής οφείλει να δηλώσει από κοινού με τον κύριο του πλοίου στη λιμενική αρχή του τόπου της νηολόγησής του ότι το πλοίο αυτό θα το εκμεταλλεύεται αυτός (εφοπλιστής) για δικό του λογαριασμό. Η δημοσιότητα αυτή αποσκοπεί στην προστασία των τρίτων συναλλασσομένων  και  την  εξυπηρέτηση  των  έννομων  συμφερόντων της ιδιοκτησίας του πλοίου. Εάν δεν γίνει τέτοια δήλωση, από την έλλειψη της οποίας τεκμαίρεται ότι ο κύριος του πλοίου το εκμεταλλεύεται για δικό του λογαριασμό, είναι δηλαδή πλοιοκτήτης, επιτρέπεται ανταπόδειξη εναντίον του μαχητού αυτού τεκμηρίου δηλαδή επιτρέπεται να αποδειχθεί ότι ο τρίτος που δεν αναγγέλθηκε στην πιο πάνω αρχή είναι αυτός που εκμεταλλεύεται το εν λόγω πλοίο για δικό του λογαριασμό, είναι δηλαδή ο εφοπλιστής. Για τις απορρέουσες από τον εφοπλισμό απαιτήσεις τρίτων δεν γεννάται προσωπική ευθύνη του κυρίου του πλοίου και υπέγγυο είναι μόνο αυτό (πλοίο), η δε αγωγή για να υπάρχει τίτλος εκτελεστός για την ικανοποίηση του δανειστή από το πλοίο πρέπει να στρέφεται και κατά του κυρίου του πλοίου. Δηλαδή οι κατά του εφοπλιστού δικαστικές ενέργειες μπορούν να στραφούν και κατά του πλοίου σαν να ανήκε και αυτό στα περιουσιακά του στοιχεία. Παρέπεται συνεπώς ότι ο κύριος του πλοίου δεν διατρέχει κανένα κίνδυνο εάν το πλοίο φύγει από τα χέρια του πριν ασκηθεί δίωξη κατ` αυτού, γιατί έκτοτε το πλοίο παύει να είναι υπέγγυο (βλ. ΑΠ 271/98 ΕΝΔ 26, σ. 279, ΑΠ 991/1991 ΕΝΔ 20, σ. 70, ΕφΠειρ 795/2010, ΕΝΑΥΤΔ 2010, σ.385, ΕφΠειρ 1109/2003, ΕΝΑΥΤΔ 2003, σ. 453). Επομένως, ο κύριος του πλοίου ευθύνεται μόνο διά του πλοίου μετά των συστατικών και παραρτημάτων του και είναι υποχρεωμένος να δεχθεί την αναγκαστική εκποίηση του πλοίου για την ικανοποίηση των απαιτήσεων από τον εφοπλισμό (ΑΠ 1549/2006, Α΄ δημοσίευση ΝΟΜΟΣ, ΑΠ 1652/1995, ΕλΔνη 38, σ.1569, ΑΠ 991/1991, ο.π., ΕφΠειρ 994/2007, ΕΝΑΥΤΔ 2007, σ.385). Έτσι, από το συνδυασμό των προαναφερθεισών διατάξεων 105 και 106 του ΚΙΝΔ, προκύπτει, ότι για τις απαιτήσεις από τον εφοπλισμό ευθύνεται απεριορίστως ο εφοπλιστής, ενώ παράλληλη ευθύνη υπέχει και ο κύριος του πλοίου (νόθος παθητική εις ολόκληρον ενοχή) η οποία όμως είναι πραγματοπαγής και περιορισμένη, εφόσον ο τελευταίος ευθύνεται μόνο δια του συγκεκριμένου πλοίου και μέχρι την αξία αυτού, μπορεί δε να στραφεί και κατά του τελευταίου ο δανειστής του εφοπλιστή, για να αποκτήσει εκτελεστό τίτλο και κατ’ αυτού (ΕφΠειρ 795/2010, ΕΝΑΥΤΔ 2010, σ.385, ΕφΠειρ 59/2011, ΕΠΙΣΚΕΜΠΔ 2011, σ.478, με εκεί περαιτέρω αναφορές σε θεωρία και νομολογία).

Με την υπό κρίση αγωγή, όπως το δικόγραφο αυτής παραδεκτά διορθώθηκε με δήλωση του πληρεξουσίου δικηγόρου της ενάγουσας που καταχωρήθηκε στα πρακτικά και με τις προτάσεις της (αρθρ. 224 ΚΠολΔ), η ενάγουσα εκθέτει ότι είναι εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα της προμήθειας και εφοδιασμού ανταλλακτικών πλοίων στην ελληνική και διεθνή ναυτιλιακή αγορά. Ότι η πρώτη εναγομένη ετύγχανε, κατά το επίδικο χρονικό διάστημα, εφοπλίστρια του υπό ελληνική σημαία επιβατηγού πλοίου «…» (…), Νηολογίου Πειραιά, υπ’ αυξ. αριθμ. … με αριθμό ΙΜΟ 7419626, τόνων DW 3484,29 και ΔΔΣ SXSX, το οποίο ανήκει στην κυριότητα της δεύτερης εναγομένης (…), καθώς επίσης και του υπό ελληνική σημαία επιβατηγού πλοίου «…» (…) Νηολογίου …ς υπ’ αριθμ. 36 και κ.ο.χ. 5089, το οποίο ανήκει στην κυριότητα της τρίτης εναγομένης (….). Ότι, κατόπιν διαδοχικών παραγγελιών που έλαβε από την πρώτη εναγομένη κατά τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο, Μάιο, Ιούνιο και Ιούλιο του έτους 2012 στον Πειραιά, κατήρτισε με την πρώτη εναγομένη αντίστοιχες συμβάσεις  πώλησης ανταλλακτικών πλοίων, σε εκτέλεση, δε, των συμβάσεων, αυτών, πώλησε και παράδωσε στην πρώτη εναγομένη, αντί του συμφωνηθέντος για κάθε μία τιμήματος, ανταλλακτικά πλοίων, τα οποία αναλυτικά περιγράφονται στην αγωγή κατά είδος, ποσότητα και τιμή, εκδόθηκαν, δε, προς τούτο, τα αναφερόμενα στην αγωγή τιμολόγια πώλησης, επί πιστώσει, ήτοι : Α) Όσον αφορά στο πλοίο «…», 1) Το με αριθμό 2/6.3.2012 τιμολόγιο, πληρωτέο εντός πενήντα (50) ημερών από την έκδοσή του, το οποίο αφορά στην αγοραπωλησία ενός (1) τεμαχίου «καπάκι αεροφυτήρα (VTR 320)» αντί τιμήματος 2.750 Ευρώ, ενός (1) τεμαχίου «στροφείου (VTR 320)» αντί τιμήματος 3.900 Ευρώ, δύο (2) τεμαχίων «βαλβίδων εξαγωγής ΝΙΜΟΝΙΚ», αντί τιμήματος 385 Ευρώ εκάστης, ήτοι συνολικά 770 ευρώ, ενός (1) τεμαχίου «κέλιφος εξαγωγής VTR 320», αντί τιμήματος 3.800 Ευρώ, ήτοι συνολικά ύψους 11.220 Ευρώ, πλέον ΦΠΑ 23%, ήτοι ποσού 13.800,60 Ευρώ, σχετικά με το οποίο η ενάγουσα εξέδωσε το με αριθμό 326/6.3.2012 δελτίο αποστολής, σύμφωνα με το οποίο η παράδοση των ανωτέρω ανταλλακτικών στο ανωτέρω πλοίο έγινε στις 6.3.2012. 2) Το με αριθμό 43/9.3.2012 Δελτίο Αποστολής – Τιμολόγιο, πληρωτέο εντός πενήντα (50) ημερών από την έκδοσή του, αναφορικά με την αγοραπωλησία εννέα (9) τεμαχίων «Καουτσούκ (Κ = 41,2), αντί τιμήματος ύψους 1.022 Ευρώ εκάστου, ήτοι συνολικά 9.198 Ευρώ, πλέον ΦΠΑ 23%, ήτοι ποσό 11.313,54 Ευρώ. 3) Το με αριθμό 209/2.5.2012 τιμολόγιο, πληρωτέο εντός πενήντα (50) ημερών από την έκδοσή του, το οποίο αφορά στην αγοραπωλησία οκτώ (8) τεμαχίων «ωστικού περιβλήματος (Ε 320700010Α)» αντί τιμήματος 368 Ευρώ εκάστου και συνολικά 2.944 Ευρώ, δύο (2) τεμαχίων «ωστικού τριβέα (Ε 32070005ΑΑ), αντί τιμήματος 308 Ευρώ εκάστου και συνολικά 616 Ευρώ, δώδεκα (12) τεμαχίων «ωστικής καρφίτσας (Ε 32520010Α)» αντί τιμήματος 384 Ευρώ εκάστου και συνολικά 4.608 Ευρώ, ήτοι συνολικά 8.168 Ευρώ, αφαιρουμένης έκπτωσης 5% (408,40 Ευρώ), ήτοι 7.759,60 Ευρώ, πλέον εξόδων μεταφοράς και συσκευασίας, ύψους 625,40 Ευρώ, ήτοι συνολικά 8.385 Ευρώ, πλέον ΦΠΑ 23%, ήτοι ποσό 10.313,55 Ευρώ, σχετικά με το οποίο η ενάγουσα εξέδωσε το με αριθμό 340/2.5.2012 δελτίο αποστολής, σύμφωνα με το οποίο η παράδοση των ανωτέρω ανταλλακτικών στο ανωτέρω πλοίο έγινε στις 2.5.2012. 4) Το με αριθμό 210/7.5.2012 τιμολόγιο πληρωτέο εντός πενήντα (50) ημερών από την έκδοσή του, το οποίο αφορά στην αγοραπωλησία ενός (1) τεμαχίου «κέλιφος εξαγωγής (VTR 320)» αντί τιμήματος 3.800 Ευρώ, πλέον ΦΠΑ 23%, ήτοι ποσό 4.674 Ευρώ, σχετικά με το οποίο η ενάγουσα εξέδωσε το με αριθμό 339/10.4.2012 δελτίο αποστολής, σύμφωνα με το οποίο η παράδοση των ανωτέρω ανταλλακτικών στο ανωτέρω πλοίο έγινε στις 10.4.2012. 5) Το με αριθμούς 4, 5, 6 και 7/3.7.2012 τιμολόγιο, πληρωτέο εντός πενήντα (50) ημερών από την έκδοσή του, το οποίο αφορά στην αγοραπωλησία είκοσι τεσσάρων (24) τεμαχίων «ελατηρίου συμπίεσης», αντί τιμήματος 81,60 Ευρώ εκάστου και συνολικά 1.958,40 Ευρώ, σαράντα οκτώ (48) τεμαχίων «ελατηρίου συμπίεσης», αντί τιμήματος 32,30 Ευρώ εκάστου και συνολικά 1.550,40 Ευρώ, είκοσι τεσσάρων (24) τεμαχίων «δακτυλίου λαδιού», αντί τιμήματος 47,60 Ευρώ εκάστου και συνολικά 1.142,40 Ευρώ, είκοσι τεσσάρων (24) τεμαχίων «δακτυλίου λαδιού», αντί τιμήματος 88,40 Ευρώ εκάστου και συνολικά 2.121,60 Ευρώ, έξι (6) τεμαχίων «βάσης βαλβίδας εξαγωγής», αντί τιμήματος 13,80 Ευρώ εκάστου και συνολικά 82,80 Ευρώ, έξι (6) τεμαχίων «βάσης βαλβίδας εξαγωγής STL», αντί τιμήματος 110 Ευρώ εκάστου και συνολικά 660 ευρώ, δώδεκα (12) τεμαχίων «βίδας κεφαλής εμβόλου 390», αντί τιμήματος 19 Ευρώ εκάστου και συνολικά 228 Ευρώ, σαράντα (40) τεμαχίων «δακτυλίου (7) 373 Χ 7,0» αντί τιμήματος 9 ευρώ εκάστου και συνολικά 360 Ευρώ, δώδεκα (12) τεμαχίων «μπουλόνι εμβόλου», αντί τιμήματος 38 Ευρώ εκάστου και συνολικά 456 Ευρώ, έξι (6) τεμαχίων «μπουλόνι», αντί τιμήματος 13,70 Ευρώ και συνολικό 82,20 Ευρώ, είκοσι τεσσάρων (24) τεμαχίων «δακτυλίου 285 Χ 5,7», αντί τιμήματος 11 Ευρώ εκάστου και συνολικά 264 Ευρώ, δύο (2) τεμαχίων «σωλήνα τύπου Telesco», αντί τιμήματος 68,40 Ευρώ εκάστου και συνολικά 136,80 Ευρώ, έξι (6) τεμαχίων «βαλβίδας εισαγωγής», αντί τιμήματος 45 Ευρώ εκάστου και συνολικά 270 Ευρώ, δώδεκα (12) τεμαχίων «κυλινδρικής φλάντζας επένδυσης», αντί τιμήματος 21,50 Ευρώ και συνολικά 258 Ευρώ, έξι (6) τεμαχίων «βαλβίδας εισαγωγής» αντί τιμήματος 108 Ευρώ και συνολικά 648 Ευρώ, είκοσι τεσσάρων (24) τεμαχίων «βαλβίδας δακτυλίου» αντί τιμήματος 2,20 Ευρώ εκάστου και συνολικά 52,80 Ευρώ, δώδεκα (12) τεμαχίων «βαλβίδας εξαγωγής» αντί τιμήματος 47,90 Ευρώ εκάστου και συνολικά 574,80 Ευρώ, δέκα (10) τεμαχίων «βαλβίδας εξαγωγής» αντί τιμήματος 135 Ευρώ εκάστου και συνολικά 1.350 Ευρώ, έξι (6) τεμαχίων «βαλβίδας rotaror», αντί τιμήματος 110 Ευρώ εκάστης και συνολικά 660 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «βαλβίδας δακτυλίου» αντί τιμήματος 2,20 Ευρώ εκάστου και  συνολικά 52,80 Ευρώ, εκατό (100) τεμάχια «δακτυλίου εξαγωγής» αντί τιμήματος 1,30 Ευρώ εκάστου και συνολικά 130 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «τσιμούχα», αντί τιμήματος 3,0 Ευρώ εκάστου και συνολικά 86,40 Ευρώ, σαράντα οκτώ (48) τεμάχια «δακτυλίου G105» αντί τιμήματος 1,80 Ευρώ εκάστου και συνολικά 86,40 Ευρώ, δύο (2) τεμάχια «άξονα βραχίονα πυραύλων» αντί τιμήματος 151,50 Ευρώ εκάστου και συνολικά 303 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «μοχλού μετάδοσης κίνησης» αντί τιμήματος 21,50 Ευρώ εκάστου και συνολικά 516 Ευρώ, σαράντα οκτώ (48) τεμάχια «κατσαβίδι χειρός», αντί τιμήματος 28 ευρώ εκάστου και συνολικά 1.344 Ευρώ, σαράντα οκτώ (48) τεμάχια «βαλβίδα» αντί τιμήματος 28 Ευρώ εκάστου και συνολικά 1.344 Ευρώ, δώδεκα (12) τεμάχια «μοχλού μετάδοσης κίνησης» αντί τιμήματος 69 Ευρώ εκάστου και συνολικά 828 Ευρώ, δώδεκα (12) τεμάχια «μοχλού μετάδοσης κίνησης» αντί τιμήματος 69 Ευρώ εκάστου και συνολικά 828 Ευρώ, έξι (6) τεμάχια «ελαστικό κάλυμμα», αντί τιμήματος 12,60 Ευρώ εκάστου και συνολικά 75,60 Ευρώ, σαράντα οκτώ (48) τεμάχια «δακτυλίου G55», αντί τιμήματος 1,50 Ευρώ εκάστου και συνολικά 72 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «βαλβίδα παροχής», αντί τιμήματος 45 Ευρώ εκάστου και συνολικά 1.080 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «ελατήριο» αντί τιμήματος 2,60 Ευρώ εκάστου και συνολικά 62,40 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «περίβλημα», αντί τιμήματος 1,50 Ευρώ εκάστου και συνολικά 36 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «δακτυλίου», αντί τιμήματος 1,50 Ευρώ εκάστου και συνολικά 36 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «ελατηρίου εμβόλου», αντί τιμήματος 14,20 Ευρώ εκάστου και συνολικά 340,80 Ευρώ, έξι (6) τεμάχια «συσκευής για τη διατήρηση πετρωμάτων», αντί τιμήματος 90 Ευρώ εκάστου και συνολικά 540 Ευρώ, έξι (6) τεμάχια «χιτώνιου», αντί τιμήματος 110 Ευρώ εκάστου και συνολικά 660 Ευρώ, δέκα έξι (16) τεμάχια «παρέμβυσμα», αντί τιμήματος 1,80 Ευρώ εκάστου και συνολικά 28,80 Ευρώ, οκτώ (8) τεμάχια «ελατηρίου», αντί τιμήματος 4,40 Ευρώ εκάστου και συνολικά 35,20 Ευρώ, δέκα έξι (16) τεμάχια «παρέμβυσμα», αντί τιμήματος 1,80 Ευρώ εκάστου και συνολικά 28,80 Ευρώ, οκτώ (8) τεμάχια «ελατήριο» αντί τιμήματος 4,50 ευρώ εκάστου και συνολικά 36 Ευρώ, δώδεκα (12) τεμάχια «μοχλού πίεσης», αντί τιμήματος 20 Ευρώ εκάστου και συνολικά 240 ευρώ, δώδεκα (12) τεμάχια «ελατηρίου» αντί τιμήματος 4,50 Ευρώ εκάστου και συνολικά 54 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «ελατηρίου στομίου», αντί τιμήματος 6,30 Ευρώ εκάστου και συνολικά 151,20 Ευρώ, δώδεκα (12) τεμάχια «κατσαβίδι», αντί τιμήματος 12 Ευρώ εκάστου και συνολικά 144 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «παξιμάδι συγκράτησης» αντί τιμήματος 10 ευρώ εκάστου και συνολικά 240 Ευρώ, έξι (6) τεμάχια «συνδετήρα εισαγωγής», αντί τιμήματος 32 Ευρώ εκάστου και συνολικά 192 Ευρώ, δύο (2) τεμάχια «χιτώνια», αντί τιμήματος 1.979,60 Ευρώ εκάστου και συνολικά 3.955,20 Ευρώ, δώδεκα (12) τεμάχια  «στόμιο DLFISOU 47917» αντί τιμήματος 97 Ευρώ και συνολικά 1.164 Ευρώ, ήτοι συνολικά 27.546,80 ευρώ, αφαιρουμένης έκπτωσης 10% ύψους 2.754,80 Ευρώ, δηλαδή ποσό 24.792,12 Ευρώ, πλέον εξόδων μεταφοράς και συσκευασίας ύψους 2.135 Ευρώ, ήτοι συνολικά 26.927,12 Ευρώ, πλέον ΦΠΑ 23%, ήτοι ποσό 33.120,35 Ευρώ, σχετικά με το οποίο η ενάγουσα εξέδωσε τα με αριθμούς 341, 342, 343, 344, 345 και 346/21.6.2012 δελτία αποστολής, σύμφωνα με το οποίο η παράδοση των ανωτέρω ανταλλακτικών στο ανωτέρω πλοίο έγινε στις 21.6.2012. Β) Όσον αφορά στο πλοίο «…», το με αριθμό 3/3.7.2012 τιμολόγιο, πληρωτέο εντός πενήντα (50) ημερών από την έκδοσή του, το οποίο αφορά στην αγοραπωλησία δύο (2) τεμαχίων «μπιέλας», αντί τιμήματος 2.720 Ευρώ εκάστης, ήτοι συνολικά 5.440 Ευρώ, αφαιρουμένης έκπτωσης (5%) ύψους 272 Ευρώ, ήτοι συνολικά 5.440 Ευρώ, πλέον ΦΠΑ 23%, ήτοι ποσό 6.356,64 Ευρώ, σχετικά με το οποίο η ενάγουσα εξέδωσε το με αριθμό 347/22.6.2012 δελτίο αποστολής, σύμφωνα με το οποίο η παράδοση των ανωτέρω ανταλλακτικών στο ανωτέρω πλοίο έγινε στις 22.6.2012. Με βάση αυτό το ιστορικό, επικαλούμενη ότι η πρώτη εναγομένη της έχει καταβάλει μόνο μέρος της ένδικης απαίτησης από τις πωλήσεις (ορθώς εκτιμωμένου του υπό κρίση δικογράφου) στο πλοίο «…», ποσού 27.036,63 Ευρώ και ότι τα ανωτέρω οφειλόμενα ποσά, για τις προαναφερόμενες αιτίες,  δεν καταβλήθηκαν στην ενάγουσα κατά το συμφωνηθέντα χρόνο, ζητεί, μετά από παραδεκτό μερικό περιορισμό του αιτήματος της αγωγής, με δήλωση του πληρεξουσίου δικηγόρου της που καταχωρήθηκε στα πρακτικά και με τις κατατιθέμενες στο ακροατήριο προτάσεις του (αρθρ. 223, 224, 295 παρ.1 ΚΠολΔ), να υποχρεωθούν οι εναγόμενες να της καταβάλουν α) η πρώτη εναγομένη, ως εφοπλίστρια των δύο πλοίων, το ποσό των 49.542,05 Ευρώ β) η δεύτερη εναγομένη, ως κυρία του πλοίου «…», ευθυνόμενη δια του ως άνω πλοίου, αλληλεγγύως και εις ολόκληρον με την πρώτη εναγομένη, το ποσό των 44.685,41 Ευρώ και γ) η τρίτη εναγομένη, ως κυρία του πλοίου «…», ευθυνόμενη δια του ως άνω πλοίου, αλληλεγγύως και εις ολόκληρον με την πρώτη εναγομένη, το ποσό των 4.856,64 Ευρώ, ως διαφορά οφειλής των εναγομένων, μετά την αφαίρεση του ποσού των 3.000 Ευρώ, το οποίο, μετά την άσκηση της υπό κρίση αγωγής, κατέβαλε η πρώτη εναγομένη, για τις αναφερόμενες στην αγωγή αιτίες και το οποίο η ενάγουσα καταλογίζει, για το νομότυπο του περιορισμού του αιτήματος της αγωγής, εξ ημισίας στην οφειλή της δεύτερης και σε αυτήν της τρίτης εναγομένης, όλα, δε, τα ως άνω ποσά με το νόμιμο τόκο από την επομένη ημέρα λήξης της πληρωμής των ως άνω τιμολογίων, άλλως μετά τριάντα (30) ημέρες από την παραλαβή των ως άνω ανταλλακτικών, άλλως από την επομένη της επίδοσης της αγωγής μέχρι την εξόφληση. Ζητεί, τέλος, να κηρυχθεί η απόφαση που θα εκδοθεί προσωρινά εκτελεστή και να καταδικασθεί η εναγομένη στην καταβολή των δικαστικών εξόδων της ενάγουσας.

Με αυτό το περιεχόμενο και αιτήματα, η υπό κρίση αγωγή παραδεκτώς εισάγεται προς εκδίκαση ενώπιον του Δικαστηρίου αυτού, το οποίο τυγχάνει αρμόδιο καθ’ ύλην (αρθρ. 1, 7, 9, 10, 12 παρ.1, 13, 14 παρ.2, 31 ΚΠολΔ) και κατά τόπον (αρθρ. 25, 31, 37 ΚΠολΔ) και είναι επαρκώς ορισμένη και νόμιμη, στηριζόμενη στις διατάξεις των άρθρων 361, 513 επ., 340, 341, 345, 346, ΑΚ,  105-106 ΚΙΝΔ, 907, 908, 176 ΚΠολΔ, πλην των αιτημάτων καταβολής τόκων από την επομένη ημέρα λήξης των τιμολογίων, άλλως μετά τριάντα ημέρες από την παραλαβή των ανταλλακτικών, το οποίο τυγχάνει απορριπτέο λόγω αοριστίας, καθόσον η ενάγουσα, μετά τον κατά τα άνω περιορισμό του αιτήματος της αγωγής, δεν εκθέτει το προκύπτον ποσό για κάθε ένα από τα επίδικα τιμολόγια, για τα οποία τέθηκε διαφορετική δήλης ημέρα καταβολής, με την επισήμανση ότι α) κατά τα λοιπά (πλην του αιτήματος καταβολής τόκων από την επομένη ημέρα δήλης καταβολής κάθε τιμολογίου), ο περιορισμός του αιτήματος της αγωγής έλαβε χώρα παραδεκτά, καθόσον διευκρινίζεται σε ποια κονδύλια αφορά αυτός, με σαφή διάκριση στο ποσό του περιορισμού που αφορά στο πλοίο «…» και αυτό που αφορά στο πλοίο «…» (βλ. ΟλΑΠ 30/2007, Α΄ δημοσίευση ΝΟΜΟΣ) και β) νομίμως στρέφεται η αγωγή και κατά της δεύτερης και τρίτης εναγόμενες, ως κυρίες των αναφερομένων στην αγωγή πλοίων, καθόσον υπέχουν αυτές παράλληλη ευθύνη (νόθο παθητική εις ολόκληρον ενοχή), πραγματοπαγή και περιορισμένη, δια του συγκεκριμένου πλοίου και μέχρι την αξία αυτού, για τις πράξεις της πρώτης εναγομένης, ως εφοπλίστριας των ανωτέρω πλοίων, υπό τα αναλυτικά αναφερόμενα στη μείζονα σκέψη της παρούσας,  απορριπτομένου του περί του αντιθέτου ισχυρισμού της δεύτερης εναγομένης. Πρέπει, επομένως, η αγωγή, να ερευνηθεί περαιτέρω  ως προς την ουσιαστική της βασιμότητα, δεδομένου ότι α) για το αντικείμενό της έχει καταβληθεί το απαιτούμενο τέλος δικαστικού ενσήμου με τα ανάλογα ποσοστά υπέρ του ΤΝ, ΤΑΧΔΙΚ και Ε.Τ.Α.Α. (βλ. το υπ’ αριθμ. … διπλότυπο είσπραξης της Δ.Ο.Υ. Γ΄ Πειραιώς με τα επικολληθέντα σε αυτό ένσημα του Τ.Ν. και του Τ.Π.Δ.Π.) και β) για το παραδεκτό της άσκησής της έχει καταβληθεί το με αριθμό … γραμμάτιο προείσπραξης του Δ.Σ.Π. και για το παραδεκτό της συζήτησής της έχει καταβληθεί, από μεν τον πληρεξούσιο δικηγόρο της ενάγουσας, το με αριθμό … γραμμάτιο προείσπραξης του Δ.Σ.Π., από δε τον πληρεξούσιο δικηγόρο της δεύτερης εναγομένης, το με αριθμό … γραμμάτιο προείσπραξης του Δ.Σ.Π. (αρθρ. 61 Κώδικα Δικηγόρων, όπως αυτό ισχύει κατά το χρόνο συζήτησης της υπό κρίση αγωγής).

Αναφορικά με τους ερημοδικούντες πρώτη και τρίτη των εναγομένων, κατά της αγωγής δεν υπάρχει ένσταση που να εξετάζεται αυτεπαγγέλτως, ενώ για τα γεγονότα που αναφέρονται στο δικόγραφό της επιτρέπεται η ομολογία. Πρέπει, συνεπώς, να γίνει δεκτή η αγωγή, ως προς αυτές τις εναγόμενες εταιρείες, ως βάσιμη και από ουσιαστική άποψη καθόσον, λόγω της ερημοδικίας τους, οι περιεχόμενοι στην αγωγή πραγματικοί ισχυρισμοί της ενάγουσας αποδεικνύονται πλήρως αφού θεωρούνται ομολογημένοι από την εναγόμενη (αρθρ. 352§1 σε συνδ. με 271§3 ΚΠολΔ, όπως το τελευταίο ισχύει μετά την αντικατάστασή του από το άρθρο 29 του ν. 3994/2011 (ΦΕΚ Α΄ 165/25-07-2011).Ακολούθως, αναφορικά με την παριστάμενη δεύτερη εναγομένη, από την εκτίμηση της χωρίς όρκο εξέτασης του νομίμου εκπροσώπου της ενάγουσας, …, στο ακροατήριο του Δικαστηρίου τούτου, η οποία περιέχεται στα ταυτάριθμα με την παρούσα πρακτικά δημόσιας συνεδρίασης και όλων των εγγράφων που προσκομίζουν και επικαλούνται οι παριστάμενοι διάδικοι {με την επισήμανση ότι δεν προσκομίζεται, εν προκειμένω, το με αριθμ. σχετ.9 επικαλούμενο από τη δεύτερη εναγομένη, ως «Πιστοποιητικά Ασφαλούς διαχείρισης του πλοίου καθώς και τα Έγγραφα Συμμόρφωσής από τη Σημαία (Ελληνική) και την Κλάση (Ρώσικος Νηογνώμονας)»}, αποδεικνύονται, κατά την κρίση του Δικαστηρίου, τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά : Η ενάγουσα τυγχάνει ελληνική επιχείρηση προμήθειας και εφοδιασμού ανταλλακτικών πλοίων στην ελληνική και διεθνή ναυτιλιακή αγορά. Η δεύτερη εναγομένη τυγχάνει κυρία του υπό ελληνική σημαία επιβατηγού πλοίου «…» (…), Νηολογίου ….. υπ’ αυξ. Αριθμ. …, με αριθμό ΙΜΟ 7419626, τόνων DW 3484,29 και ΔΔΣ SXSX, του οποίου τον εφοπλισμό ασκούσε, κατά το επίδικο χρονικό διάστημα (6.3.2012 έως 3.7.2012) η πρώτη εναγομένη. Τα ανωτέρω πραγματικά περιστατικά συνομολογεί η δεύτερη εναγομένη (αρθρ. 352 ΚΠολΔ). Κατόπιν διαδοχικών παραγγελιών που έλαβε από την πρώτη εναγομένη κατά τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο, Μάιο, Ιούνιο και Ιούλιο του έτους 2012 στον Πειραιά, η ενάγουσα κατήρτισε με την πρώτη εναγομένη αντίστοιχες συμβάσεις πώλησης ανταλλακτικών πλοίων, σε εκτέλεση, δε, των συμβάσεων, αυτών, πώλησε και παράδωσε στην πρώτη εναγομένη, ώστε να χρησιμοποιηθούν στο πλοίο «…», τα κάτωθι ανταλλακτικά πλοίων, εκδόθηκαν, δε, προς τούτο, τα αντίστοιχα τιμολόγια πώλησης, επί πιστώσει, ήτοι : 1) Το με αριθμό 2/6.3.2012 τιμολόγιο, το οποίο αφορά στην αγοραπωλησία ενός (1) τεμαχίου «καπάκι αεροφυτήρα (VTR 320)» αντί τιμήματος 2.750 Ευρώ, ενός (1) τεμαχίου «στροφείου (VTR 320)» αντί τιμήματος 3.900 Ευρώ, δύο (2) τεμαχίων «βαλβίδων εξαγωγής ΝΙΜΟΝΙΚ», αντί τιμήματος 385 Ευρώ εκάστης, ήτοι συνολικά 770 ευρώ, ενός (1) τεμαχίου «κέλιφος εξαγωγής VTR 320», αντί τιμήματος 3.800 Ευρώ, ήτοι συνολικά ύψους 11.220 Ευρώ, πλέον ΦΠΑ 23%, ήτοι ποσού 13.800,60 Ευρώ, σχετικά με το οποίο η ενάγουσα εξέδωσε το με αριθμό 326/6.3.2012 δελτίο αποστολής, σύμφωνα με το οποίο η παράδοση των ανωτέρω ανταλλακτικών στο ανωτέρω πλοίο έγινε στις 6.3.2012 (ορ. προσκομιζόμενα και επικαλούμενα από την ενάγουσα, υπ’ αριθμ. σχετ. 4 και 5). 2) Το με αριθμό 43/9.3.2012 Δελτίο Αποστολής – Τιμολόγιο, αναφορικά με την αγοραπωλησία εννέα (9) τεμαχίων «Καουτσούκ (Κ = 41,2), αντί τιμήματος ύψους 1.022 Ευρώ εκάστου, ήτοι συνολικά 9.198 Ευρώ, πλέον ΦΠΑ 23%, ήτοι ποσό 11.313,54 Ευρώ (ορ. προσκομιζόμενο και επικαλούμενο από την ενάγουσα, υπ’ αριθμ. σχετ.6). 3) Το με αριθμό 209/2.5.2012 τιμολόγιο, το οποίο αφορά στην αγοραπωλησία οκτώ (8) τεμαχίων «ωστικού περιβλήματος (Ε 320700010Α)» αντί τιμήματος 368 Ευρώ εκάστου και συνολικά 2.944 Ευρώ, δύο (2) τεμαχίων «ωστικού τριβέα (Ε 32070005ΑΑ), αντί τιμήματος 308 Ευρώ εκάστου και συνολικά 616 Ευρώ, δώδεκα (12) τεμαχίων «ωστικής καρφίτσας (Ε 32520010Α)» αντί τιμήματος 384 Ευρώ εκάστου και συνολικά 4.608 Ευρώ, ήτοι συνολικά 8.168 Ευρώ, αφαιρουμένης έκπτωσης 5% (408,40 Ευρώ), ήτοι 7.759,60 Ευρώ, πλέον εξόδων μεταφοράς και συσκευασίας, ύψους 625,40 Ευρώ, ήτοι συνολικά 8.385 Ευρώ, πλέον ΦΠΑ 23%, ήτοι ποσό 10.313,55 Ευρώ, σχετικά με το οποίο η ενάγουσα εξέδωσε το με αριθμό 340/2.5.2012 δελτίο αποστολής, σύμφωνα με το οποίο η παράδοση των ανωτέρω ανταλλακτικών στο ανωτέρω πλοίο έγινε στις 2.5.2012 (ορ. προσκομιζόμενα και επικαλούμενα από την ενάγουσα, υπ’ αριθμ. σχετ. 7 και 8). 4) Το με αριθμό 210/7.5.2012 τιμολόγιο, το οποίο αφορά στην αγοραπωλησία ενός (1) τεμαχίου «κέλιφος εξαγωγής (VTR 320)» αντί τιμήματος 3.800 Ευρώ, πλέον ΦΠΑ 23%, ήτοι ποσό 4.674 Ευρώ, σχετικά με το οποίο η ενάγουσα εξέδωσε το με αριθμό 339/10.4.2012 δελτίο αποστολής, σύμφωνα με το οποίο η παράδοση των ανωτέρω ανταλλακτικών στο ανωτέρω πλοίο έγινε στις 10.4.2012 (ορ. προσκομιζόμενα και επικαλούμενα από την ενάγουσα, υπ’ αριθμ. σχετ. 9 και 10). 5) Το με αριθμούς 4, 5, 6 και 7/3.7.2012 τιμολόγιο, το οποίο αφορά στην αγοραπωλησία είκοσι τεσσάρων (24) τεμαχίων «ελατηρίου συμπίεσης», αντί τιμήματος 81,60 Ευρώ εκάστου και συνολικά 1.958,40 Ευρώ, σαράντα οκτώ (48) τεμαχίων «ελατηρίου συμπίεσης», αντί τιμήματος 32,30 Ευρώ εκάστου και συνολικά 1.550,40 Ευρώ, είκοσι τεσσάρων (24) τεμαχίων «δακτυλίου λαδιού», αντί τιμήματος 47,60 Ευρώ εκάστου και συνολικά 1.142,40 Ευρώ, είκοσι τεσσάρων (24) τεμαχίων «δακτυλίου λαδιού», αντί τιμήματος 88,40 Ευρώ εκάστου και συνολικά 2.121,60 Ευρώ, έξι (6) τεμαχίων «βάσης βαλβίδας εξαγωγής», αντί τιμήματος 13,80 Ευρώ εκάστου και συνολικά 82,80 Ευρώ, έξι (6) τεμαχίων «βάσης βαλβίδας εξαγωγής STL», αντί τιμήματος 110 Ευρώ εκάστου και συνολικά 660 ευρώ, δώδεκα (12) τεμαχίων «βίδας κεφαλής εμβόλου 390», αντί τιμήματος 19 Ευρώ εκάστου και συνολικά 228 Ευρώ, σαράντα (40) τεμαχίων «δακτυλίου (7) 373 Χ 7,0» αντί τιμήματος 9 ευρώ εκάστου και συνολικά 360 Ευρώ, δώδεκα (12) τεμαχίων «μπουλόνι εμβόλου», αντί τιμήματος 38 Ευρώ εκάστου και συνολικά 456 Ευρώ, έξι (6) τεμαχίων «μπουλόνι», αντί τιμήματος 13,70 Ευρώ και συνολικό 82,20 Ευρώ, είκοσι τεσσάρων (24) τεμαχίων «δακτυλίου 285 Χ 5,7», αντί τιμήματος 11 Ευρώ εκάστου και συνολικά 264 Ευρώ, δύο (2) τεμαχίων «σωλήνα τύπου Telesco», αντί τιμήματος 68,40 Ευρώ εκάστου και συνολικά 136,80 Ευρώ, έξι (6) τεμαχίων «βαλβίδας εισαγωγής», αντί τιμήματος 45 Ευρώ εκάστου και συνολικά 270 Ευρώ, δώδεκα (12) τεμαχίων «κυλινδρικής φλάντζας επένδυσης», αντί τιμήματος 21,50 Ευρώ και συνολικά 258 Ευρώ, έξι (6) τεμαχίων «βαλβίδας εισαγωγής» αντί τιμήματος 108 Ευρώ και συνολικά 648 Ευρώ, είκοσι τεσσάρων (24) τεμαχίων «βαλβίδας δακτυλίου» αντί τιμήματος 2,20 Ευρώ εκάστου και συνολικά 52,80 Ευρώ, δώδεκα (12) τεμαχίων «βαλβίδας εξαγωγής» αντί τιμήματος 47,90 Ευρώ εκάστου και συνολικά 574,80 Ευρώ, δέκα (10) τεμαχίων «βαλβίδας εξαγωγής» αντί τιμήματος 135 Ευρώ εκάστου και συνολικά 1.350 Ευρώ, έξι (6) τεμαχίων «βαλβίδας rotaror», αντί τιμήματος 110 Ευρώ εκάστης και συνολικά 660 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «βαλβίδας δακτυλίου» αντί τιμήματος 2,20 Ευρώ εκάστου και  συνολικά 52,80 Ευρώ, εκατό (100) τεμάχια «δακτυλίου εξαγωγής» αντί τιμήματος 1,30 Ευρώ εκάστου και συνολικά 130 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «τσιμούχα», αντί τιμήματος 3,0 Ευρώ εκάστου και συνολικά 86,40 Ευρώ, σαράντα οκτώ (48) τεμάχια «δακτυλίου G105» αντί τιμήματος 1,80 Ευρώ εκάστου και συνολικά 86,40 Ευρώ, δύο (2) τεμάχια «άξονα βραχίονα πυραύλων» αντί τιμήματος 151,50 Ευρώ εκάστου και συνολικά 303 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «μοχλού μετάδοσης κίνησης» αντί τιμήματος 21,50 Ευρώ εκάστου και συνολικά 516 Ευρώ, σαράντα οκτώ (48) τεμάχια «κατσαβίδι χειρός», αντί τιμήματος 28 ευρώ εκάστου και συνολικά 1.344 Ευρώ, σαράντα οκτώ (48) τεμάχια «βαλβίδα» αντί τιμήματος 28 Ευρώ εκάστου και συνολικά 1.344 Ευρώ, δώδεκα (12) τεμάχια «μοχλού μετάδοσης κίνησης» αντί τιμήματος 69 Ευρώ εκάστου και συνολικά 828 Ευρώ, δώδεκα (12) τεμάχια «μοχλού μετάδοσης κίνησης» αντί τιμήματος 69 Ευρώ εκάστου και συνολικά 828 Ευρώ, έξι (6) τεμάχια «ελαστικό κάλυμμα», αντί τιμήματος 12,60 Ευρώ εκάστου και συνολικά 75,60 Ευρώ, σαράντα οκτώ (48) τεμάχια «δακτυλίου G55», αντί τιμήματος 1,50 Ευρώ εκάστου και συνολικά 72 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «βαλβίδα παροχής», αντί τιμήματος 45 Ευρώ εκάστου και συνολικά 1.080 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «ελατήριο» αντί τιμήματος 2,60 Ευρώ εκάστου και συνολικά 62,40 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «περίβλημα», αντί τιμήματος 1,50 Ευρώ εκάστου και συνολικά 36 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «δακτυλίου», αντί τιμήματος 1,50 Ευρώ εκάστου και συνολικά 36 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «ελατηρίου εμβόλου», αντί τιμήματος 14,20 Ευρώ εκάστου και συνολικά 340,80 Ευρώ, έξι (6) τεμάχια «συσκευής για τη διατήρηση πετρωμάτων», αντί τιμήματος 90 Ευρώ εκάστου και συνολικά 540 Ευρώ, έξι (6) τεμάχια «χιτώνιου», αντί τιμήματος 110 Ευρώ εκάστου και συνολικά 660 Ευρώ, δέκα έξι (16) τεμάχια «παρέμβυσμα», αντί τιμήματος 1,80 Ευρώ εκάστου και συνολικά 28,80 Ευρώ, οκτώ (8) τεμάχια «ελατηρίου», αντί τιμήματος 4,40 Ευρώ εκάστου και συνολικά 35,20 Ευρώ, δέκα έξι (16) τεμάχια «παρέμβυσμα», αντί τιμήματος 1,80 Ευρώ εκάστου και συνολικά 28,80 Ευρώ, οκτώ (8) τεμάχια «ελατήριο» αντί τιμήματος 4,50 ευρώ εκάστου και συνολικά 36 Ευρώ, δώδεκα (12) τεμάχια «μοχλού πίεσης», αντί τιμήματος 20 Ευρώ εκάστου και συνολικά 240 ευρώ, δώδεκα (12) τεμάχια «ελατηρίου» αντί τιμήματος 4,50 Ευρώ εκάστου και συνολικά 54 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «ελατηρίου στομίου», αντί τιμήματος 6,30 Ευρώ εκάστου και συνολικά 151,20 Ευρώ, δώδεκα (12) τεμάχια «κατσαβίδι», αντί τιμήματος 12 Ευρώ εκάστου και συνολικά 144 Ευρώ, είκοσι τέσσερα (24) τεμάχια «παξιμάδι συγκράτησης» αντί τιμήματος 10 ευρώ εκάστου και συνολικά 240 Ευρώ, έξι (6) τεμάχια «συνδετήρα εισαγωγής», αντί τιμήματος 32 Ευρώ εκάστου και συνολικά 192 Ευρώ, δύο (2) τεμάχια «χιτώνια», αντί τιμήματος 1.979,60 Ευρώ εκάστου και συνολικά 3.955,20 Ευρώ, δώδεκα (12) τεμάχια  «στόμιο DLFISOU 47917» αντί τιμήματος 97 Ευρώ και συνολικά 1.164 Ευρώ, ήτοι συνολικά 27.546,80 ευρώ, αφαιρουμένης έκπτωσης 10% ύψους 2.754,80 Ευρώ, δηλαδή ποσό 24.792,12 Ευρώ, πλέον εξόδων μεταφοράς και συσκευασίας ύψους 2.135 Ευρώ, ήτοι συνολικά 26.927,12 Ευρώ, πλέον ΦΠΑ 23%, ήτοι ποσό 33.120,35 Ευρώ, σχετικά με το οποίο η ενάγουσα εξέδωσε τα με αριθμούς 341, 342, 343, 344, 345 και 346/21.6.2012 δελτία αποστολής, σύμφωνα με το οποίο η παράδοση των ανωτέρω ανταλλακτικών στο ανωτέρω πλοίο έγινε στις 21.6.2012 (ορ. προσκομιζόμενα και επικαλούμενα από την ενάγουσα, υπ’ αριθμ. σχετ. 11 και 12). Η εξόφληση του κάθε τιμολογίου συμφωνήθηκε να γίνει σε πενήντα (50) ημέρες από την έκδοσή του, όπως εκθέτει η ενάγουσα στην αγωγή και δεν αμφισβητεί ειδικά η δεύτερη εναγομένη, συναγομένης, ως προς τούτο, σιωπηρής ομολογίας αυτής (αρθρ. 261 εδ. β΄  ΚΠολΔ). Εξάλλου, κατά τα ανωτέρω αποδειχθέντα, η πρώτη εναγομένη παρέλαβε τα ανωτέρω πωληθέντα ανταλλακτικά για να τα χρησιμοποιήσει στο πλοίο «…», κυριότητας της δεύτερης εναγομένης, πλην όμως δεν κατέβαλε στην ενάγουσα το σύνολο του οφειλομένου τιμήματος, ποσού 73.222,04 Ευρώ, αλλά μόνο ποσό (27.036,63 + 1.500 =)  28.536,63 Ευρώ, με διαδοχικές καταβολές πριν και μετά την άσκηση της υπό κρίση αγωγής, κατά τα μη αμφισβητούμενα από τη δεύτερη εναγομένη εκτιθέμενα στην υπό κρίση αγωγή και στις επί της έδρας κατατεθείσες προτάσεις της ενάγουσας, επομένως της οφείλεται η διαφορά, ποσού 44.685,41 Ευρώ.Εξάλλου, αναφορικά με τον ισχυρισμό της παρισταμένης δεύτερης εναγομένης, ότι αυτή, ως κυρία του πλοίου, για κάθε (επίδικη) αξίωση οποιουδήποτε πιστωτή ή προμηθευτή επί του πλοίου προερχόμενη εκ της εκμετάλλευσης αυτού από την Εφολίστρια, καθ’ όλο το χρόνο διάρκειας της Γυμνής Ναύλωσης (με ισχύ από 07/07/2010 έως 07/07/2017) και της με ημερομηνία 15-03-2011 Σύμβασης Εφοπλισμού (με ισχύ από 15/03/2011 έως 15/07/2017) και επιδικαζόμενη τυχόν εις βάρος της Ναυλώτριας ή/και της Εφοπλίστριας, έχει περιορισμένη ευθύνη και μέχρι ποσοστό 20% της επιδικασθείσας οφειλής, αποδοτέα τμηματικά σε (36) ισόποσες μηνιαίες δόσεις της (α΄) καταβλητέας εντός διμήνου από την κοινοποίηση της σχετικής (τελεσιδίκου) αποφάσεως, διαγραφομένου οριστικά του υπολοίπου 80% του κεφαλαίου της οφειλής πλέον των τόκων και πάσης φύσεως εξόδων, βάσει των όρων και των επιμέρους εκτελεστών διατάξεων της από 05/09/2012 Συμφωνίας εξυγίανσης της Κυρίας (β΄ εναγομένης), αλυσιτελώς προβάλλεται, καθόσον, από το ίδιο το περιεχόμενο της από 5.9.2012 Συμφωνίας των Πιστωτών, όπως αυτό εκτίθεται ανωτέρω, από τη δεύτερη εναγομένη, κατά την προβολή του σχετικού ισχυρισμού, συναγόμενο και από την προσκομιζόμενη και επικαλούμενη από τη δεύτερη εναγομένη, από 5.9.2012 συμφωνία πιστωτών (συνταχθείσα κατ’ αρθρ. 106 ε Ν. 3588/2007), η οποία επικυρώθηκε δυνάμει της με αριθμό 51/2012 απόφασης του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Χανίων (ορ. προσκομιζόμενα και επικαλούμενα από τη δεύτερη εναγομένη, υπ’ αριθμ. σχετ. 5 και 5α), συνάγεται ότι, προϋπόθεση για την ικανοποίηση της ένδικης αξίωσης, υπαγόμενης στη δέκατη τρίτη κατηγορία (Μ), των δικαστικών αμφισβητούμενων και επίδικων απαιτήσεων των πιστωτών και ειδικότερα στην κατηγορία Μ(i), είναι η έκδοση τελεσιδίκου καταψηφιστικής απόφασης των αρμοδίων Δικαστηρίων (άλλωστε, τούτο συνάγεται και εκ του ότι η εν λόγω αξίωση χαρακτηρίζεται ως «δικαστικώς αμφισβητούμενη») και η επίδοση αυτής στην Οφειλέτρια, οπότε με τη συμφωνία εξυγίανσης καθορίζεται ο τρόπος ικανοποίησης της (τελεσιδίκως επιδικασθείσας) αξίωσης  ως εξής : « … κατά κεφάλαιο σε ποσοστό 20% χωρίς προσαυξήσεις από οποιαδήποτε αιτία, τόκους υπερημερίας ή δικαιοπρακτικούς και δικαστικά έξοδα και θα καταβληθεί το αργότερο σε τριάντα έξι (36) ισόποσες μηνιαίες άτοκες δόσεις, της πρώτης δόσεως καταβλητέας δύο (2) μήνες μετά την επίδοσης προς την Οφειλέτρια της τελεσίδικης καταψηφιστικής δικαστικής απόφασης» (ορ. σελ. 59 και 61 της συμφωνίας). Εξάλλου, δεν μπορεί να γίνει λόγος, εν προκειμένω, για αναστολή των ατομικών διώξεων της πιστώτριας ενάγουσας(μη συμβαλλόμενη στη συμφωνία πιστώτρια), σε βάρος της οφειλέτριας, εδώ δεύτερης εναγομένης, περιλαμβάνουσα την αναστολή, για το χρονικό διάστημα αυτής, γενικά, όλων των ατομικών καταδιωκτικών μέτρων των πιστωτών κατά του οφειλέτη προς ικανοποίηση ή εκπλήρωση πτωχευτικών απαιτήσεών του, μεταξύ των οποίων και την άσκηση καταψηφιστικών αγωγών και τη συνέχιση δικών επ’ αυτών, κατ’ αρθρ. 25 παρ.1 ΠΚ (ορ. ΠΠρΧαλκιδικ 83/2013, Α΄ δημοσίευση ΝΟΜΟΣ), διότι εν προκειμένω, η επικύρωση της συμφωνίας έλαβε χώρα στις 27.12.2012 (ημερομηνία δημοσίευσης της με αριθμό 51/2012 απόφασης του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Χανίων, δυνάμει της οποίας επικυρώθηκε η συμφωνία) και η κατάθεση και συζήτηση της υπό κρίση αγωγής έγινε στις 23.12.2013 και  27.10.2015, αντίστοιχα, ενώ σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 106ε παρ. 1η του Ν. 3588/2007, «η συμφωνία εξυγίανσης δύναται να έχει ως αντικείμενο οποιαδήποτε ρύθμιση του ενεργητικού  και του παθητικού του οφειλέτη και ιδίως … την αναστολή των ατομικών διώξεων των πιστωτών για κάποιο διάστημα μετά την επικύρωση της συμφωνίας. Η αναστολή αυτή δεν θα δεσμεύει τους μη συμβαλλομένους πιστωτές για διάστημα που υπερβαίνει τους τρεις (3) μήνες από την επικύρωση της συμφωνίας». Εξάλλου, κατά τη σαφή διατύπωση της ως άνω συμφωνίας, «τα ατομικά και συλλογικά μέτρα των μη συμβαλλομένων πιστωτών, για τις απαιτήσεις τους, όπως αυτές προσδιορίζονται και εξειδικεύονται στην παρούσα Συμφωνία γεννηθείσες μέχρι την υπογραφή της παρούσης, αναστέλλονται επί 3μηνο από την επικύρωση της Συμφωνίας και εν συνεχεία οι πιστωτές αυτοί θα δικαιούνται να λάβουν ατομικά μέτρα μόνο για την ικανοποίηση των απαιτήσεών του, όπως αυτές ρυθμίζονται ως προς το χρόνο καταβολής και περιορίζονται με την παρούσα και σε περίπτωση μη τήρησης των όρων της και των υποχρεώσεων τη Οφειλέτριας» (ορ. σελ.63 της συμφωνίας). Επισημαίνεται, άλλωστε, ότι, αντίθετη κρίση του Δικαστηρίου περί των ανωτέρω, δε δύναται να συναχθεί ούτε από την προσκομιζόμενη και επικαλούμενη (με την προσθήκη των προτάσεών της) από τη δεύτερη εναγομένη, με αριθμό 592/2013 απόφαση του Εφετείου Πειραιά (Ναυτικό Τμήμα), καθόσον με την ως άνω απόφαση, η οποία αφορούσε διαφορετικούς διαδίκους από αυτούς της παρούσας δίκης (εκκαλούσα η εδώ δεύτερη εναγομένη και εφεσίβλητη η εταιρεία περιορισμένης ευθύνης «…», αναφορικά με απαίτηση από σύμβαση έργου), δεν επαληθεύτηκε το ύψος της επίδικης απαίτησης (κατά 20%, διαγραφομένου του 80% πλέον τόκων και εξόδων), παρά τα περί του αντιθέτου υποστηριζόμενα από τη δεύτερη εναγομένη, αλλά, το Δικαστήριο, επί εφέσεως της εδώ δεύτερης εναγομένης, ως εκκαλούσας κατά της εφεσίβλησης εταιρείας «…», αποφάνθηκε αναφορικά με την αξίωση της τελευταίας εταιρείας από σύμβαση έργου κατά της εδώ δεύτερης εναγομένης, στη συνέχεια, δε, αποφάνθηκε (κρίνον επί αιτήσεως μεταρρύθμισης ασφαλιστικών μέτρων) ότι «η εκκαλούσα θα ικανοποιήσει τους οφειλέτες της, μεταξύ των οποίων και η εφεσίβλητη, με τον διαγραφόμενο στην ως άνω 51/2012 απόφαση του ΠολΠρωτΧανίων τρόπο και διαδικασία». Επομένως, ο σχετικά προβαλλόμενος ισχυρισμός της δεύτερης εναγομένης τυγχάνει απορριπτέος για τους ανωτέρω λόγους.     Σε συνέχεια των ανωτέρω, η υπό κρίση αγωγή πρέπει να γίνει δεκτή ως βάσιμη και από ουσιαστική άποψη και να υποχρεωθούν οι εναγόμενες εταιρείες να καταβάλουν στην ενάγουσα τα κάτωθι ποσά : α) H πρώτη εναγομένη, να υποχρεωθεί να καταβάλει στην ενάγουσα το ποσό των 49.542,05 Ευρώ, β) η δεύτερη εναγομένη, εις ολόκληρον με την πρώτη εναγομένη, πλην όμως περιορισμένα και δη διά του πλοίου και μέχρι της αξίας αυτού, εκ του ως άνω (υπό στοιχ.α) ποσού, το ποσό των 44.685,41 Ευρώ και  γ) η δε τρίτη εναγομένη, εις ολόκληρον με την πρώτη εναγομένη, πλην όμως περιορισμένα και δη διά του πλοίου και μέχρι της αξίας αυτού, εκ του ως άνω (υπό στοιχ.α) ποσού, το ποσό των 4.856,64 Ευρώ, όλα τα ανωτέρω ποσά, με το νόμιμο τόκο από την επομένη της επίδοσης της αγωγής μέχρι την εξόφληση. Ωστόσο, το αίτημα περί της κηρύξεως της αποφάσεως προσωρινώς εκτελεστής πρέπει να απορριφθεί, γιατί η καθυστέρηση της εκτέλεσης δεν μπορεί να επιφέρει σημαντική ζημία στην ενάγουσα, ούτε συντρέχουν εξαιρετικοί προς τούτο λόγοι. Τα δικαστικά έξοδα της ενάγουσας, με βάση και το σχετικό αίτημά της, πρέπει να βαρύνουν τις εναγόμενες (άρθρα 176, 191§2 του ΚΠολΔ). Πρέπει, επίσης, να καθορισθεί το προκαταβλητέο παράβολο για την περίπτωση άσκησης ανακοπής ερημοδικίας (άρθρ. 505§2 ΚΠολΔ), όπως ορίζεται ειδικότερα στο διατακτικό.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

 

Δικάζει ερήμην της πρώτης και τρίτης των εναγομένων και αντιμωλία των λοιπών διαδίκων.

Ορίζει το παράβολο ερημοδικίας στο ποσό των διακοσίων (200) Ευρώ, για καθέναν από τους πρώτη και τρίτη εναγόμενες.

Δέχεται την αγωγή.

Υποχρεώνει τις εναγόμενες να καταβάλουν στην ενάγουσα, εις ολόκληρον εκάστη, α) πρώτη εναγομένη, το ποσό των σαράντα εννέα χιλιάδων πεντακοσίων σαράντα δύο Ευρώ και πέντε λεπτών του Ευρώ (49.542,05 Ευρώ), β) η δεύτερη εναγομένη, εις ολόκληρον με την πρώτη εναγομένη, πλην όμως περιορισμένα και δη διά του πλοίου «…» και μέχρι της αξίας αυτού, εκ του ως άνω (υπό στοιχ.α) ποσού, το ποσό των σαράντα τεσσάρων χιλιάδων εξακοσίων ογδόντα πέντε Ευρώ και σαράντα ενός λεπτών του Ευρώ (44.685,41 Ευρώ) και γ) η δε τρίτη εναγομένη, εις ολόκληρον με την πρώτη εναγομένη, πλην όμως περιορισμένα και δη διά του πλοίου «…» και μέχρι της αξίας αυτού, εκ του ως άνω (υπό στοιχ.α) ποσού, το ποσό των τεσσάρων χιλιάδων οκτακοσίων πενήντα έξι Ευρώ και εξήντα τεσσάρων λεπτών του Ευρώ (4.856,64 Ευρώ), όλα τα ανωτέρω ποσά, με το νόμιμο τόκο από την επομένη της επίδοσης της αγωγής μέχρι την εξόφληση.

Επιβάλλει σε βάρος των εναγομένων τα δικαστικά έξοδα της ενάγουσας, τα οποία καθορίζει στο συνολικό ποσό των δύο χιλιάδων τριακοσίων (2.300) Ευρώ, ευθυνομένων των εναγομένων εις ολόκληρον, της μεν πρώτης εναγομένης, για το σύνολο του ποσού αυτού, της δε δεύτερης εναγομένης, εις ολόκληρον με την πρώτη εναγομένη, πλην όμως περιορισμένα και δη διά του πλοίου «…» και μέχρι της αξίας αυτού, εκ του ανωτέρω ποσού, για ποσό δύο χιλιάδων εβδομήντα τεσσάρων (2.074) Ευρώ και της τρίτης εναγομένης, εις ολόκληρον με την πρώτη εναγομένη, πλην όμως περιορισμένα και δη διά του πλοίου «…» και μέχρι της αξίας αυτού, εκ του ανωτέρω ποσού, για ποσό διακόσια είκοσι έξι (226) Ευρώ.

Κρίθηκε αποφασίσθηκε και δημοσιεύθηκε σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριό του, στον Πειραιά,  στις    11/7/2016 ,  χωρίς να παρευρίσκονται οι διάδικοι και οι πληρεξούσιοι δικηγόροι της ενάγουσας και της δεύτερης εναγομένης.

 

Η      ΔΙΚΑΣΤΗΣ                                           H ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ