Μενού Κλείσιμο

ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

 

 

 

 

 

 

Αριθμός  απόφασης

2585/2016

(…)

 

ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

 

 

ΣΥΓΚΡΟΤΗΘΗΚΕ από τη Δικαστή Αντιγόνη – Καλλιόπη Αδάμ, Πρωτοδίκη, την οποία όρισε το Τριμελές Συμβούλιο Διεύθυνσης  και από τη Γραμματέα Ευσταθία Τσάμη.

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του, στον Πειραιά, στις 22 Σεπτεμβρίου 2016, για να δικάσει την υπόθεση μεταξύ:

ΤΩΝ ΕΝΑΓΟΝΤΩΝ: 1)Δ. … του Ε., ναυτικού, κατοίκου Α. Ε. και 2) Α. … του Γ., ναυτικού, κατοίκου Ι. Π. Ρ., οι οποίοι παραστάθηκαν δια του πληρεξούσιου Δικηγόρου Βασιλείου Σαξώνη.

ΤΩΝ ΕΝΑΓΟΜΕΝΩΝ: 1) Της εταιρείας με την επωνυμία «…», που εδρεύει …….. …… (οδός Κ., αρ. … και εκπροσωπείται νόμιμα και 2) Της εταιρείας με την επωνυμία «…, που εδρεύει στη Μ. Λ. (οδός Ε. Β. αρ. 5) και εκπροσωπείται νόμιμα, οι οποίες δεν παραστάθηκαν.

Οι ενάγοντες ζητούν να γίνει δεκτή η, από 16.12.2015, αγωγή τους, η οποία κατατέθηκε στη Γραμματεία του Δικαστηρίου αυτού, με γενικό αριθμό κατάθεσης … και αριθμό κατάθεσης δικογράφου …, προσδιορίσθηκε αρχικά για τη δικάσιμο της 16.02.2016, κατόπιν δε νομίμου αναβολής για την αναφερόμενη στην αρχή της παρούσας δικάσιμο και γράφηκε στο πινάκιο.

ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ της υπόθεσης ο πληρεξούσιος Δικηγόρος των εναγόντων ανέπτυξε προφορικά τους ισχυρισμούς τους και ζήτησε να γίνουν δεκτά όσα αναφέρονται στα πρακτικά συνεδρίασης και στις έγγραφες προτάσεις τους.

 

ΑΦΟΥ  ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ

ΣΚΕΦΘΗΚΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ

 

Από τις, με αριθμούς …΄ και …΄/… εκθέσεις επίδοσης του Δικαστικού Επιμελητή του Πρωτοδικείου Πειραιά Ι. Π., που προσκομίζουν και επικαλούνται οι ενάγοντες, προκύπτει ότι ακριβές επικυρωμένο αντίγραφο της υπό κρίση αγωγής με πράξη ορισμού δικασίμου και κλήση προς συζήτηση για την αρχικά ορισθείσα δικάσιμο της 16ης Φεβρουαρίου 2016, επιδόθηκε νομότυπα και εμπρόθεσμα στην πρώτη και δεύτερη των εναγομένων, αντίστοιχα (άρθρα 126, 129, 591§1α ΚΠολΔ). Ωστόσο, από τα ταυτάριθμα με την παρούσα πρακτικά δημόσιας συνεδρίασης του Δικαστηρίου αυτού αποδεικνύεται, ότι οι εναγόμενες δεν εμφανίστηκαν, ούτε εκπροσωπήθηκαν από πληρεξούσιο δικηγόρο κατά την αναφερόμενη στην αρχή της παρούσας δικάσιμο, και, συνακόλουθα, αφού η αναβολή της συζητήσεως και η εγγραφή της υποθέσεως στο πινάκιο, επέχει θέση κλητεύσεως προς όλους τους διαδίκους, χωρίς ν’ απαιτείται νέα τοιαύτη στη μετ’ αναβολή δίκη (άρθρο 226§4, 591§1εδ.α ΚΠολΔ), πρέπει να δικασθούν ερήμην. Η διαδικασία, ωστόσο, προχωρεί σαν να ήταν παρόντες όλοι οι διάδικοι (άρθρο 270 παρ.1 τελευτ. εδ. και 271 παρ.1, σε συνδυασμό με άρθρο 672 του ΚΠολΔ).

Με την υπό κρίση αγωγή ο πρώτος ενάγων εκθέτει ότι δυνάμει συμβάσεως εξαρτημένης ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου, που καταρτίστηκε στον Πειραιά, την …, μεταξύ αυτού και της πρώτης εναγομένης, υπό την ιδιότητα της εφοπλίστριας του υπό ελληνική σημαία Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου, με το όνομα «…», κ.ο.χ. … και αριθμό Νηολογίου Μ.ς 35, του οποίου κυρία τυγχάνει η δεύτερη εναγομένη, προσλήφθηκε και ναυτολογήθηκε με την ειδικότητα του ναύτη,αντί μηνιαίου «κλειστού» μισθού ποσού 2.858,57€. Περαιτέρω, ο δεύτερος ενάγων εκθέτει ότι, δυνάμει συμβάσεως εξαρτημένης ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου, που καταρτίστηκε στον Πειραιά, την 18.05.2014, μεταξύ αυτού και της δεύτερης εναγομένης, πλοιοκτήτριας κατά το χρόνο εκείνο του ως άνω Ε/Γ – Ο/Γ πλοίου, προσλήφθηκε και ναυτολογήθηκε με την ειδικότητα του υποναύκληρου, αντί μηνιαίου «κλειστού» μισθού ποσού2.969,20€. Ότι, σε εκτέλεση των ως άνω συμβάσεων τους προσέφεραν την εργασία τους στο  ανωτέρω πλοίο, το οποίο έως την 31.07.2014 εκτελούσε τα αναφερόμενα στην αγωγή δρομολόγια, ενώ από 01.08.2014 βρισκόταν για επισκευή στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας, ως προς τους λοιπούς δε όρους εργασίας τους ορίσθηκαν εφαρμοστέες οι ισχύουσες ΣΣΝΕ για τα πληρώματα των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων. Ότι οι συμβάσεις εργασίας τους λύθηκαν, κατά τους αναφερόμενους στην αγωγή χρόνους, όσον αφορά τον πρώτο ενάγοντα λόγω μετάθεσης του στο αδελφό πλοίο «…» και όσον αφορά τον δεύτερο λόγω βαρέων παραβάσεων των καθηκόντων του Πλοιάρχου συνιστάμενων στο γεγονός της μη καταβολής των εκτιθέμενων στην αγωγή δεδουλευμένων αποδοχών του. Ότι σε αυτούς οφείλεται υπόλοιπο δεδουλευμένων αποδοχών, καθώς και διαφορές αμοιβής για την υπερωριακή τους απασχόληση, καθώς ο μεν πρώτος ενάγων κατά το χρονικό διάστημα από  11.8.2014 μέχρι 31.8.2014, από 1.10.2014 μέχρι 14.10.2014, από 16.12.2014 μέχρι 9.1.2015 και από 11.3.2015 μέχρι 1.4.2015 εργαζόταν καθημερινά επί 11 ώρες, στα πλαίσια των καθηκόντων της ειδικότηταςτου, συμπεριλαμβανομένων Σαββάτων, Κυριακών και αργιών, μετά από σχετική εντολή του πλοιάρχου, για να καλύπτει τις σχετικές ανάγκες των επισκευών του πλοίου, ενώ κατά τα χρονικά διαστήματα από 1.9.2014 μέχρι 30.9.2014, από 15.10.2014 μέχρι 15.12.2014 και από 10.1.2015 μέχρι 10.3.2015 απασχολούνταν καθημερινά επί 12 ώρες για τη φύλαξη του, ως νυχτοφύλακας, από τις 19.00′ μέχρι τις 07.00′, ο δε δεύτερος κατά το χρονικό διάστημα που το πλοίο εκτελούσε πλόες εργαζόταν καθημερινά επί 16 ώρες, στα πλαίσια των καθηκόντων της ειδικότητας του, συμπεριλαμβανομένων Σαββάτων, Κυριακών και αργιών, μετά από σχετική εντολή του πλοιάρχου, για να καλύπτει τις σχετικές ανάγκες των πλόων του πλοίου και καθ’ όλο το χρονικό διάστημα των επισκευών απασχολούνταν καθημερινά επί 12 ώρες συμπεριλαμβανομένων Σαββάτων, Κυριακών και αργιών, μετά από σχετική εντολή του πλοιάρχου και συγκεκριμένα για το χρονικό διάστημα από 1.8.2014 μέχρι 14.5.2015 για να καλύπτει τις σχετικές ανάγκες των επισκευών του πλοίου και κατά το χρονικό διάστημα από 15.5.2015 μέχρι 13.7.2015 ως φύλακας, για τη φύλαξη του από τις 06.00′ μέχρι τις 18.00′, χωρίς να λαμβάνουν για την απασχόληση τους αυτή τη νόμιμη αμοιβή. Ότι, επιπλέον, τους οφείλονται διαφορές επιδομάτων εορτών και επιπροσθέτως στον δεύτερο εξ αυτών διαφορά αμοιβής φορτοεκφόρτωσης οχημάτων, αποζημίωση λόγω μη παρεχόμενων  διανυκτερεύσεων και αποζημίωση απόλυσης. Με βάση το ανωτέρω ιστορικό, οι ενάγοντες ζητούν, κύρια με βάση τις συμβάσεις εργασίας τους και επικουρικά, ήτοι για την περίπτωση που αυτές για οιονδήποτε λόγο κριθούν άκυρες, κατόπιν παραδεκτού περιορισμού της αγωγής τους, με τη μερική τροπή του καταψηφιστικού της αιτήματος σε έντοκο αναγνωριστικό, με δήλωση του πληρεξούσιου Δικηγόρου τους, που καταχωρίσθηκε στα πρακτικά συνεδρίασης και επαναλαμβάνεται στις έγγραφες προτάσεις του (άρθ. 223, 295§1 Κ.Πολ.Δ.),ο μεν πρώτος : Α. να υποχρεωθούν οι εναγόμενες, ευθυνόμενες εις ολόκληρον έκαστη, με την ιδιότητα της εφοπλίστριας του ως άνω πλοίου η πρώτη και της κυρίας αυτού η δεύτερη, να του καταβάλουν το συνολικό ποσό των (560,37 + 1.154,84=) 1.715,21€ ως υπόλοιπο αμοιβής της υπερωριακής του απασχόλησης και το ποσό των 473,06€, για αναλογία Δώρου Χριστουγέννων 2014 και να αναγνωριστεί η υποχρέωση των εναγομένων να του καταβάλουν το ποσό των 3.413,77€, ως υπόλοιπο δεδουλευμένων αποδοχών και Β. να υποχρεωθεί η δεύτερη εναγομένη, υπό την ιδιότητα της πλοιοκτήτριας του ως άνω πλοίου να του καταβάλει το ποσό των 13.261,47€, ως υπόλοιπο δεδουλευμένων αποδοχών, το συνολικό ποσό των (1.003,85 + 2.456,46=) 3.460,31€ και το ποσό των 868,93€ για αναλογία Δώρου Χριστουγέννων 2014 και να αναγνωριστεί η υποχρέωση της να του καταβάλει για αναλογία Δώρου Πάσχα 2015 το ποσό των 1.317,74€ και ο δεύτερος: Α. να υποχρεωθούν οι εναγόμενες, ευθυνόμενες εις ολόκληρον έκαστη, με την ιδιότητα της εφοπλίστριας του ως άνω πλοίου η πρώτη και της κυρίας αυτού η δεύτερη, το συνολικό ποσό των 272,14€ για μη χορηγηθείσες διανυκτερεύσεις, το ποσό των 693,43€ για αναλογία Δώρου Χριστουγέννων 2014 και να αναγνωριστεί η υποχρέωση τους να του καταβάλουν το ποσό των 3.212,56€ για διαφορά αμοιβής υπερωριακής απασχόλησης, το ποσό των 385,14€ για πρόσθετη αμοιβή φορτοεκφορτώσεων και Β. να υποχρεωθεί η δεύτερη εναγομένη, υπό την ιδιότητα της πλοιοκτήτριας του ως άνω πλοίου να του καταβάλει το συνολικό ποσό των (4.425,59 + 6.883,91=) 11.309,50€, ως διαφορά υπερωριακής αμοιβής, το συνολικό ποσό των (1.514,21 + 925,57=) 2.439,78€, ως αναλογία Δώρου Χριστουγέννων 2014, το ποσό των 1.851,14€, ως αναλογία Δώρου Πάσχα 2015, το ποσό των 1.125,96€, ως αναλογία Δώρου Χριστουγέννων 2015 και το ποσό των 2.296,57€, ως αποζημίωση απόλυσης και να αναγνωριστεί η υποχρέωση της να του καταβάλει το ποσότων 16.770,10€, ως υπόλοιπο δεδουλευμένων αποδοχών, όλα δε τα ανωτέρω ζητούν νομιμότοκα από το χρόνο που έκαστο επιμέρους κονδύλιο κατέστη ληξιπρόθεσμο και απαιτητό, άλλως από το χρόνο απόλυσης τους, άλλως από την επίδοση της κρινόμενης αγωγής έως την εξόφληση. Ζητούν, τέλος, να κηρυχθεί η απόφαση που θα εκδοθεί προσωρινά εκτελεστή και να καταδικαστούν οι εναγόμενες στα δικαστικά τους έξοδα. Με το ανωτέρω περιεχόμενο και αιτήματα η κρινόμενη αγωγή παραδεκτά φέρεται προς εκδίκαση στο Δικαστήριο αυτό, που είναι καθ’ ύλην και κατά τόπον αρμόδιο (άρθρα 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14 παρ. 2, 16 περ.2, 25§2 και 33 του Κ.Πoλ.Δ. και άρθρο 51 παρ.3Α του Ν.2.172/1993, λόγω του ναυτικού χαρακτήρα της διαφοράς), κατά την ειδική διαδικασία των εργατικών διαφορών (άρθρο 663 επ. του Κ.Πολ.Δ., σε συνδυασμό με το άρθρο 82 του Κ.Ι.Ν.Δ.) και είναι νόμιμη, ερειδόμενη στις διατάξεις των άρθρων 340, 341, 345, 346, 361,481επ., 648, 652, 653, 655 ΑΚ, 68, 70, 74 περ. 1, 176, 907 και 908 παρ. 1 περ. ε΄ ΚΠολΔ, άρθρα 1, 2, 53, 54, 60, 72 επ., 82, 84, 105 και 106 του ΚΙΝΔ, άρθρο μόνο της Υ.Α. 70109/8008 (Εμπορικής Ναυτιλίας) της 14.12.81/7.1.82. «Προϋποθέσεις χορηγήσεως επιδομάτων εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα στους δικαιουμένους ναυτικούς» (ΦΕΚ Β΄1/1982) και των διατάξεων της, από 08.04.2014, Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας Πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων έτους 2014, που κυρώθηκε με τη με αριθμό 3525.1.1.5/01/2014  απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΦΕΚ Β΄ 1664/24-06-2014). Σημειωτέον δε εν προκειμένω ότι όταν υπάρχει απαίτηση από την εκμετάλλευση του πλοίου κατά του εφοπλιστή, δηλαδή εναντίον εκείνου που εκμεταλλεύεται ξένο πλοίο, μπορεί ο δανειστής να στραφεί κατά του εφοπλιστή και κατά του κυρίου του πλοίου, ο οποίος ευθύνεται παράλληλα με τον πρώτο, αλλά μόνο δια του πλοίου μετά των συστατικών και παραρτημάτων του. Ειδικότερα, από το συνδυασμό των προαναφερθεισών διατάξεων 105 και 106 του ΚΙΝΔ, προκύπτει ότι για τις απαιτήσεις από τον εφοπλισμό, ευθύνεται απεριορίστως ο εφοπλιστής, ενώ παράλληλη ευθύνη υπέχει και ο κύριος του πλοίου (νόθος παθητική εις ολόκληρον ενοχή), η οποία, όμως, είναι πραγματοπαγής και περιορισμένη, εφόσον ο τελευταίος ευθύνεται μόνον δια του συγκεκριμένου πλοίου και μέχρι την αξία αυτού, μπορεί δε να στραφεί και κατά του τελευταίου ο δανειστής του εφοπλιστή, για να αποκτήσει εκτελεστό τίτλο και κατ’ αυτού. Ο δε τελευταίος είναι υποχρεωμένος να δεχθεί την αναγκαστική εκποίηση του πλοίου για την ικανοποίηση των απαιτήσεων από τον εφοπλισμό (ΑΠ 1549/2006 ΕλλΔνη 2006.436, ΑΠ 799/2001 ΕΝαυτΔ 2001.361, ΕφΠειρ 795/2010 ΕΝαυτΔ 2010.385, ΕφΠειρ 747/2005 ΕΝαυτΔ 2005.441, ΕφΠειρ 1081/2000 ΔΕΕ 2001.307). Ωστόσο πρέπει να γίνει μνεία ότι το παρεπόμενο αίτημα, περί κήρυξης της απόφασης προσωρινά εκτελεστής, μετά τη μερική τροπή του αιτήματος της αγωγής από καταψηφιστικό σε αναγνωριστικό, τυγχάνει νόμιμο μόνο ως προς το καταψηφιστικό σκέλος της, ενώ πρέπει να απορριφθεί ως μη νόμιμο, ως προς το αντίστοιχο αναγνωριστικό, καθόσον με προσωρινή εκτελεστότητα εξοπλίζονται οι καταψηφιστικές και όχι οι αναγνωριστικές αποφάσεις, η ενέργεια των οποίων εξαντλείται στο δεδικασμένο που απορρέει από αυτές (ΕφΠειρ 1014/1992 ΑρχΝ 1993.63, ΕφΑθ 3702/1986 ΕλλΔνη 1986.706). Κατόπιν των ανωτέρω, η αγωγή πρέπει να εξεταστεί περαιτέρω ως προς την ουσιαστική της βασιμότητα, δεδομένου ότι μετά τον ως άνω περιορισμό της το καταψηφιστικό αντικείμενο της δεν υπερβαίνει το προβλεπόμενο επί εργατικών διαφορών ελάχιστο όριο απαλλαγής από την καταβολή δικαστικού ενσήμου [ήτοι 20.000,00 ευρώ, βλ. άρθρ. 71 ΕισΝΚΠολΔ, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 6 παρ. 17 του ν. 2479/1997, σε συνδυασμό με Υ.Α. 125804/30-7-2003 Δικ/νης ΦΕΚ 1-8-2003 Β’, σε ΔΕΝ 2003.1279 και άρθ. 7 παρ.3 ν.δ.1544/1942 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθ. 21 παρ.1 ν. 4055/2012].

Από την ένορκη κατάθεση του μάρτυρα απόδειξης, που περιέχεται στα ταυτάριθμα με την παρούσα πρακτικά δημόσιας συνεδρίασης και όλα τα έγγραφα που οι ενάγοντες επικαλούνται και προσκομίζουν, τα οποία λαμβάνονται υπόψην είτε προς άμεση απόδειξη είτε για τη συναγωγή δικαστικών τεκμηρίων, αποδείχθηκαν τα ακόλουθα ουσιώδη πραγματικά περιστατικά: στον Πειραιά, την …, μεταξύ του πρώτου ενάγοντος, απογεγραμμένου ναυτικού και της πρώτης εναγόμενης, η οποία είχε, από την 01.08.2014, τηνοικονομική διαχείριση και την εμπορική εκμετάλλευση του μεΕλληνική σημαία και αριθμό νηολογίου Μ.ς 35 επιβατηγού οχηματαγωγού ακτοπλοϊκού πλοίου “…”, ΚΟΧ : …ως εφοπλίστρια, του οποίου κυρία ήταν η δεύτερη εναγόμενη,καταρτίστηκε προσύμφωνο ναυτικής εργασίας αορίστουχρόνου, σε εκτέλεση του οποίου ο ενάγων ναυτολογήθηκε, την ίδια ημέρα, με την ειδικότητα του ναύτη, μεμηνιαίο «κλειστό» μισθό 2.858,57 € [βασικός μισθός 1.157,99 € +επίδομα Κυριακών 254,76 € + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,22 € + επίδομα ιματισμού 56,50 € + επίδομα άγονης γραμμής 223,84 € + Σάββατα και αργίες 455,13 € + υπερωρίες καιέξτρα εργασίες 258 € + άδεια 321,08 € + τροφοδοσία άδειας 96,05€], εφαρμοζομένων δε κατά τα λοιπά των όρων της, από  08.04.2014, Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας Πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων έτους 2014, που κυρώθηκε με τη με αριθμό 3525.1.1.5/01/2014  απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΦΕΚ Β΄ 1664/24-06-2014). Καθ΄όλο το χρονικό διάστημα εργασίας του ενάγοντος, ήτοι από  … έως …, οπότε καταγγέλθηκε η σύμβαση του, το ως άνω πλοίο βρισκόταν για επισκευή στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας, ο εφοπλισμός δε της πρώτης εναγόμενης έληξε την … και η εκμετάλλευση του επανήλθε στη δεύτερη, η οποία πλέον το εκμεταλλευόταν ως πλοιοκτήτρια.Κατά τα χρονικά διαστήματα από  11.8.2014 μέχρι 31.8.2014, από 1.10.2014 μέχρι 14.10.2014, από 16.12.2014 μέχρι 9.1.2015 και από 11.3.2015 μέχρι 1.4.2015 ο πρώτος ενάγων εργαζόταν καθημερινά επί 11 ώρες, στα πλαίσια των καθηκόντων της ειδικότητας του, συμπεριλαμβανομένων Σαββάτων, Κυριακών και αργιών, μετά από σχετική εντολή του πλοιάρχου, για να καλύπτει τις σχετικές ανάγκες των επισκευών του πλοίου, ενώ κατά τα χρονικά διαστήματα από 1.9.2014 μέχρι 30.9.2014, από 15.10.2014 μέχρι 15.12.2014 και από 10.1.2015 μέχρι 10.3.2015 απασχολούνταν καθημερινά επί 12 ώρες για τη φύλαξη του, ως νυχτοφύλακας, από τις 19.00′ μέχρι τις 07.00′.Για το χρονικό διάστημα από … έως …, κατά το οποίο υπήρχε εφοπλισμός, ο ενάγων δικαιούτο για δεδουλευμένες αποδοχές το συνολικό ποσό των [2.858,57 – 223,84 (επίδομα άγονης γραμμής, καθότι το πλοίο ήταν υπό επισκευή) = 2.634,73 Χ  2,7 μήνες=] 7.113,77€,  έναντι του οποίου του καταβλήθηκε το ποσό των 3.700,00€ και συνεπώς δικαιούται ακόμα το ποσό των 3.413,77€.  Κατά το χρονικό διάστημα από 01.11.2014 έως …, κατά το οποίο είχε λήξει ο εφοπλισμός, ο πρώτος ενάγων δικαιούτο για δεδουλευμένες αποδοχές το ποσό των [2.858,57 – 223,84 (επίδομα άγονης γραμμής) = 2.634,73 Χ  5,033 μήνες=] 13.260,60€, έναντι του οποίου ουδέν του καταβλήθηκε.Κατά τα χρονικά διαστήματα από 11.8.2014 μέχρι 31.8.2014 και από 1.10.2014 μέχρι 14.10.2014 που υπήρχε εφοπλισμός, ο πρώτος ενάγων εργαζόταν καθημερινά, συμπεριλαμβανομένων Σαββάτων, Κυριακών και αργιών, μετά από σχετική εντολή του πλοιάρχου  επί 11 ώρες, από τις οποίες οι 3 ώρες μετά το νόμιμο οκτάωρο της καθημερινής και της Κυριακής εργασίας του έπρεπε να πληρωθούν με απλή υπερωριακή αμοιβή ίση με το 1/173 του βασικού μισθού προσαυξημένο κατά 25% για κάθε ώρα υπερωριακής απασχόλησης, για τα δε Σάββατα και τις αργίες έπρεπε να πληρωθούν όλες οι ώρες με υπερωριακή αμοιβή ίση με το 1/173 του βασικού μισθού προσαυξημένο κατά 50% για κάθε ώρα υπερωριακής απασχόλησης.Κατά το παραπάνω χρονικό διάστημα ο πρώτος ενάγων εργάστηκε υπερωριακά επί 87 ώρες κατά τις καθημερινές και τις Κυριακές (29 καθημερινές και Κυριακές X 3 ώρες) και επί 66 ώρες κατά τα Σάββατα και τις αργίες [5 Σάββατα και 1 αργία (15η Αυγούστου) = 6 ημέρες X 11 ώρες υπερωριακής εργασίας]. Σύμφωνα με την προαναφερόμενη ΣΣΝΕέπρεπε να λαμβάνει το ποσό των 8,38 € για κάθε ώρα  εργασίας του μετά το νόμιμο οκτάωρο τις καθημερινές και τις Κυριακές και το ποσό των 10,05 € για κάθε ώρα εργασίας του κατά τα Σάββατα και τις αργίες. Ήτοι, συνολικά, έπρεπε να λάβει το ποσό των [(87 ώρες X 8,38 € =) 729,06 €  +(66 ώρες X 10,05 € =) 663,30 €=] 1.392,36 €. Αντ’ αυτών έλαβε πλασματικά 831,98€ [455,13€ μηνιαίως για Σάββατα και αργίες + 258,00€ μηνιαίως για υπερωρίες και έξτρα εργασίες = 713,13 € X 1,166 μήνες] και συνεπώς δικαιούται διαφορά ποσού 560,37 ευρώ. Περαιτέρω, κατά τα χρονικά διαστήματα από 1.9.2014 μέχρι 30.9.2014 και από 15.10.2014 μέχρι …, κατά τα οποία υπήρχε εφοπλισμός, εργαζόταν καθημερινά, ως νυχτοφύλακας από τις 19.00′ μέχρι τις 07.00′,συμπεριλαμβανομένων Σαββάτων, Κυριακών και αργιών, μετά από σχετική εντολή του πλοιάρχου, ήτοι επί 12 ώρες, από τις οποίες οι 4 ώρες μετά το νόμιμο οκτάωρο της καθημερινής και της Κυριακής εργασίας του έπρεπε να πληρωθούν με απλή υπερωριακή αμοιβή ίση με το 1/173 του βασικού μισθού προσαυξημένο κατά 25% για κάθε ώρα υπερωριακής απασχόλησης, για τα δε Σάββατα και τις αργίες έπρεπε να πληρωθούν όλες οι ώρες με υπερωριακή αμοιβή ίση με το 1/173 του βασικού μισθού προσαυξημένο κατά 50% για κάθε ώρα υπερωριακής απασχόλησης. Επομένως, κατά το παραπάνω χρονικό διάστημα, κατά το οποίοο πρώτος ενάγων εργάστηκε υπερωριακά επί 156 ώρες κατά τις καθημερινές και τις Κυριακές (39 καθημερινές και Κυριακές X 4 ώρες) και επί 96 ώρες κατά τα Σάββατα και τις αργίες [6 Σάββατα και 2 αργίες (14 Σεπτεμβρίου και 28η Οκτωβρίου) = 8 ημέρες X 12 ώρες], έπρεπε να λάβειτο συνολικό ποσό των  [ (156 ώρες X 8,38 €=) 1.307,28 € + (96 ώρες X 10,05 €=) 964,80 €=] 2.272,08€. Αντ’ αυτών έλαβε πλασματικά 1.117,24 € ( 455,13 € για Σάββατα και αργίες + 258,00€ για υπερωρίες και έξτρα εργασίες = 713,13 €  X 1,566 μήνες) και συνεπώς δικαιούται διαφορά ποσού 1.154,84 ευρώ. Κατά τα χρονικά διαστήματα από 16.12.2014 μέχρι 9.1.2015 και από 11.3.2015 μέχρι 1.4.2015, κατά τα οποία δεν υπήρχε εφοπλισμός, ο πρώτος ενάγων εργαζόταν καθημερινά, συμπεριλαμβανομένων Σαββάτων, Κυριακών και αργιών, μετά από σχετική εντολή του πλοιάρχου, επί 11 ώρες. Κατά το παραπάνω χρονικό διάστημα εργάστηκε υπερωριακά συνολικά επί 108 ώρες κατά τις καθημερινές και τις Κυριακές (36 καθημερινές και Κυριακές X 3 ώρες) και επί 121 ώρες κατά τα Σάββατα και τις αργίες [6 Σάββατα και 5 αργίες (Χριστούγεννα, 2η ημέρα των Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιά, Θεοφάνια και 25η Μαρτίου) = 11 ημέρες X 11 ώρες].Συνεπώς δικαιούτο το συνολικό ποσό των [ (108 ώρες X 8,38 € =) 905,04 € + (121 ώρες X 10,05 € =) 1.216,05 €=]2.121,09 €. Αντ’ αυτών έλαβε πλασματικά το ποσό των 1.117,24 € [:713,13 € μηνιαίως (455,13 € για Σάββατα και αργίες + 258 € για υπερωρίες και έξτρα σύμβασης) X 1,566 μήνες] και επομένως δικαιούται διαφορά ποσού1.003.85 €.Κατά τα χρονικά διαστήματα από 1.11.2014 μέχρι 15.12.2014 και από 10.1.2015 μέχρι 10.3.2015, κατά τα οποία δεν υπήρχε εφοπλισμός, ο πρώτος ενάγων εργαζόταν καθημερινά, ως νυχτοφύλακας από τις 19.00′ μέχρι τις 07.00′, συμπεριλαμβανομένων Σαββάτων, Κυριακών και αργιών, μετά από σχετική εντολή του πλοιάρχου, ήτοι επί 12 ώρες. Κατά το παραπάνω χρονικό διάστημα εργάστηκε υπερωριακά συνολικά επί 352 ώρες κατά τις καθημερινές και τις Κυριακές (88 καθημερινές και Κυριακές X 4 ώρες) και επί 204 ώρες κατά τα Σάββατα και τις αργίες [15 Σάββατα και 2 αργίες (Αγίου Νικολάου και Καθαρά Δευτέρα) = 17 ημέρες X 12 ώρες]. Συνεπώς, για την ως άνω υπερωριακή του απασχόληση δικαιούτο συνολικά το ποσό των [ (352 ώρες X 8,38 €=) 2.949,76 € + (204 ώρεςX 10,05 €=) 2.050,20 € =]4.999,96 €. Αντ’ αυτών έλαβε πλασματικά το ποσό των 2.543,50 € [713,13 € μηνιαίως (455,13 € για Σάββατα και αργίες + 258 € για υπερωρίες και έξτρα σύμβασης) X 3,566 μήνες] και επομένως δικαιούται διαφορά ποσού 2.456.46 €. Περαιτέρω, ο πρώτος ενάγων, για το διάστημα εργασίας του από 11.8.2014 μέχρι …, κατά το οποίο υπήρχε εφοπλισμός, έπρεπε να λάβει, για αναλογία δώρου Χριστουγέννων 2014 την προβλεπόμενη από την ως άνω ΣΣΝΕ αναλογία των 2,7/8 επί των πλήρων μηνιαίων αποδοχών του, δηλαδή [βασικός μισθός 1.157,99 € + επίδομα Κυριακών 254,76 € + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,22 € + αναλογία υπερωριακής εργασίας 1.394,97 € + τροφοδοσία 576,30 € = 3.419,24€ X 2,7/8=] 1.153,99€. Αντ’ αυτών έλαβε το ποσό των 700,00 € και επομένως δικαιούται διαφορά ποσού 453,99€.Σημειωτέον ότι το προβλεπόμενο από την ως άνω ΣΣΝΕ επίδομα ιματισμού, που δικαιούνται οι ναυτικοί, οι οποίοι αποτελούν το κατώτερο πλήρωμα των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων, προς αντιμετώπιση των δαπανών της καθιερωμένης στολής του Εμπορικού Ναυτικού, την οποία υποχρεούνται να φέρουν, δεν οφείλεται, εάν η στολή παρέχεται από τον πλοιοκτήτη και δεν αποτελεί παροχή καταβαλλόμενη ως αντάλλαγμα της παρεχόμενης εργασίας, αφού η κύρια και βασική αιτία χορήγησης του είναι η εξυπηρέτηση των λειτουργικών αναγκών του πλοίου, συνεπώς δεν λαμβάνεται υπόψην από το Δικαστήριο για τον υπολογισμό των επιδομάτων εορτών (Α.Π.774/2003 ΔΕΝ 59.1300, Α.Π.226/2003 ΔΕΝ 59.1138, Εφ.Πειρ.434/2013 (Μον.) Τ.Ν.Π. ΝΟΜΟΣ, Εφ.Πειρ.53/2013, Εφ.Πειρ. 661/2012 (Μον.), Εφ.Πειρ.517/2011, Εφ.Πειρ. 500/2011, Εφ.Πειρ.55/2011, Εφ.Πειρ.54/2011 αδημ. σε νομικό τύπο, Εφ.Πειρ.377/2011 ΕΝΔ 2011.262, Εφ.Πειρ.723/2010 αδημ., Εφ.Πειρ.283/2009 ΕΝΔ 2009.102). Για το διάστημα της εργασίας του από 1.11.2014 μέχρι 31.12.2014 έπρεπε να λάβει για αναλογία δώρου Χριστουγέννων 2014 την προβλεπόμενη από την ως άνω ΣΣΝΕ αναλογία των 2/8 επί των πλήρων μηνιαίων αποδοχών του, ήτοι, σύμφωνα με τα ανωτέρω, 3.419,24€X 2/8 μήνες= 845,81€. Για το διάστημα της εργασίας του από 1.1.2015 μέχρι 1.4.2015 ο πρώτος ενάγων έπρεπε να λάβει για αναλογία δώρου Πάσχα 2015 αναλογία 3,033/8 επί των πλήρων μηνιαίων αποδοχών του, ήτοι, σύμφωνα με τα ανωτέρω, 3.419,24€ Χ 3,033/8= 1.296,32€.

Περαιτέρω αποδείχθηκε ότι  στον Πειραιά, την 18.05.2014, μεταξύ του δεύτερου ενάγοντος, απογεγραμμένου ναυτικού και της δεύτερης εναγομένης, η οποία κατά το χρόνο εκείνο ήταν πλοιοκτήτρια του ως άνω πλοίου («…»), καταρτίστηκε προσύμφωνο ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου, σε εκτέλεση του οποίου ο δεύτερος ενάγων ναυτολογήθηκε, την ίδια ημέρα, με την ειδικότητα του υποναύκληρου, με μηνιαίο «κλειστό» μισθό 2.969,20 € [βασικός μισθός 1.197,44 € + επίδομα Κυριακών 263,44 € + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,22 € + επίδομα ιματισμού 56,50 € + επίδομα υποναύκληρου 14,42 € + επίδομα άγονης γραμμής 231,47 € + Σάββατα και αργίες 470,64 € + υπερωρίες και έξτρα εργασίες 272,00 € + άδεια 332,02 € + τροφοδοσία άδειας 96,05 €], εφαρμοζομένων κατά τα λοιπά των όρωνι της, από  08.04.2014, Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας Πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων έτους 2014, που κυρώθηκε με τη με αριθμό 3525.1.1.5/01/2014  απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΦΕΚ Β΄ 1664/24-06-2014). Κατά το χρονικό διάστημα από 18.5.2014 μέχρι 31.7.2014 το εν λόγω πλοίο εκτελούσε τα εξής δρομολόγια :Α) Θεσσαλονίκη, Λήμνος, Μ., Χίος, Βαθύ Σάμου και επιστροφή,Β) Καβάλα, Λήμνος, Μ., Χίος, Βαθύ Σάμου και επιστροφή,Γ) Καβάλα, Λήμνος, Μ., Χίος, Καρλόβασι, Άγιος Κήρυκος και επιστροφή, ενώ από την 1.8.2014, όπως προεκτέθηκε, το πλοίο βρισκόταν για επισκευή στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας.Κατά το χρονικό διάστημα από 18.5.2014 μέχρι 31.7.2014, κατά το οποίο το πλοίο εκτελούσε πλόες, το Δικαστήριο κρίνει, ενόψει: α) των συνθηκών και περιστάσεων που επικρατούσαν κατά την απασχόληση του δεύτερου ενάγοντος επί του πλοίου, το οποίο ήταν δρομολογημένο στις ως άνω ακτοπλοϊκές γραμμές, με προσέγγιση σε ενδιάμεσα λιμάνια, β) των χρονικών περιόδων, κατά τις οποίες ήταν ναυτολογημένος ο ενάγων, γ) της φύσης και του αντικειμένου της απασχόλησης του και δ) τέλος από τα διδάγματα της κοινής πείρας, ότι ο μέσος όρος της συνολικής ημερήσιας απασχόλησης του ήταν 12 ώρες, κατά τις οποίες απασχολείτο στα πλαίσια των καθηκόντων της ειδικότητας του,  συμπεριλαμβανομένων Σαββάτων, Κυριακών και αργιών, μετά από σχετική εντολή του πλοιάρχου, για να καλύπτει τις σχετικές ανάγκες των πλόων του πλοίου. Κατά το χρονικό διάστημα των επισκευών απασχολείτο καθημερινά επίσης επί 12 ώρες συμπεριλαμβανομένων Σαββάτων, Κυριακών και αργιών, μετά από σχετική εντολή του πλοιάρχου και συγκεκριμένα για χρονικό διάστημα από 1.8.2014 μέχρι 14.5.2015 στα πλαίσια των καθηκόντων της ειδικότητας του για να καλύπτει τις σχετικές ανάγκες των επισκευών του πλοίου και κατά το χρονικό διάστημα από 15.5.2015 μέχρι 13.7.2015 ως φύλακας, για τη φύλαξη του από τις 06.00′ μέχρι τις 18.00′.Για το χρονικό διάστημα από 01.11.2014 έως 13.07.2015, κατά το οποίο δεν υπήρχε εφοπλισμός, ο δεύτερος ενάγων δικαιούτο για δεδουλευμένες αποδοχές το συνολικό ποσό των [2.969,20 – 231,47 (επίδομα άγονης γραμμής, καθότι το πλοίο ήταν υπό επισκευή) = 2.737,73€ Χ  8,433 μήνες=] 23.087,28€, έναντι του οποίου του καταβλήθηκε το ποσό των 6.318,09€ και συνεπώς δικαιούται ακόμα το ποσό των 16.769,19€.Κατά το χρονικό διάστημα από 01.08.2014 μέχρι …, κατά το οποίο υπήρχε εφοπλισμός και το πλοίο ήταν υπό επισκευή, ο δεύτερος ενάγων εργαζόταν καθημερινά, συμπεριλαμβανομένων Σαββάτων, Κυριακών και αργιών, μετά από σχετική εντολή του πλοιάρχου επί 12 ώρες, από τις οποίες οι 4 ώρες μετά το νόμιμο οκτάωρο της καθημερινής και της Κυριακής εργασίας του έπρεπε να πληρωθούν με απλή υπερωριακή αμοιβή ίση με το 1/173 του βασικού μισθού προσαυξημένο κατά 25% για κάθε ώρα υπερωριακής απασχόλησης, για τα δε Σάββατα και τις αργίες έπρεπε να πληρωθούν όλες οι ώρες με υπερωριακή αμοιβή ίση με το 1/173 του βασικού μισθού προσαυξημένο κατά 50% για κάθε ώρα υπερωριακής απασχόλησης.Κατά το παραπάνω χρονικό διάστημα ο ενάγων εργάστηκε υπερωριακά επί 304 ώρες κατά τις καθημερινές και τις Κυριακές (76 καθημερινές και Κυριακές X 4 ώρες) και επί 192 ώρες κατά τα Σάββατα και τις αργίες [13 Σάββατα και 3 αργίες (15η Αυγούστου, 14η Σεπτεμβρίου και 28η Οκτωβρίου) = 16 ημέρες X 12 ώρες].Σύμφωνα με την ανωτέρω ΣΣΝΕ έπρεπε να λαμβάνει 8,65 € για τις 4 ώρες εργασίας του μετά το νόμιμο οκτάωρο τις καθημερινές και τις Κυριακές και 10,39€ για κάθε ώρα εργασίας του κατά τα Σάββατα και τις αργίες. Συνεπώς, δικαιούτο συνολικά το ποσό των [ (304 ώρες X 8,65=) 2.629,60 €    +(192 ώρες X 10,39€ =) 1.994,88 €  =]4.624,48 €. Αντ’ αυτών έλαβε 1.411,92 € [λάμβανε μόνο για Σάββατα και αργίες 470,64 € το μήνα X 3 μήνες] και επομένως δικαιούται διαφορά ποσού 3.212.56 €.Για το χρονικό διάστημα από 18.5.2014 μέχρι 31.7.2014 που το πλοίο εκτελούσε πλόες και που δεν υπήρχε εφοπλισμός εργαζόταν καθημερινά, συμπεριλαμβανομένων Σαββάτων, Κυριακών και αργιών, μετά από σχετική εντολή του πλοιάρχου, επί 12 ώρες, ήτοι κατά το παραπάνω χρονικό διάστημα εργάστηκε υπερωριακά επί 256 ώρες κατά τις καθημερινές και τις Κυριακές (64 καθημερινές και Κυριακές X 4 ώρες) και επί 132 ώρες κατά τα Σάββατα και τις αργίες [10 Σάββατα και 1 αργία (της Αναλήψεως) = 11 ημέρες X 12 ώρες υπερωριακής εργασίας] και συνεπώς έπρεπε να λάβει συνολικά το ποσό των [ (512 ώρες X 8,65€ =)2.214,40 € + (132ώρες X 10,39€ =) 1.371,48 €=]3.585,88€. Αντ’ αυτών έλαβε το ποσό των 1.831,84 € [λάμβανε για Σάββατα και αργίες 470,64 € και για υπερωρίες και έξτρα εργασίες 272 € = 742,64 € X 2,466 μήνες] και επομένως δικαιούται διαφορά ποσού 1.754,04 ευρώ. Κατά το χρονικό διάστημα από 1.11.2014 μέχρι 13.7.2015, κατά το οποίο το πλοίο βρισκόταν σε επισκευή και δεν υπήρχε εφοπλισμός, εργαζόταν καθημερινά, συμπεριλαμβανομένων Σαββάτων, Κυριακών και αργιών, μετά από σχετική εντολή του πλοιάρχου, επί 12 ώρες, ήτοι εργάστηκε υπερωριακά επί 828 ώρες κατά τις καθημερινές και τις Κυριακές (207 καθημερινές και Κυριακές X 4 ώρες) και επί 576 ώρες κατά τα Σάββατα και τις αργίες [36 Σάββατα και 12 αργίες (Αγίου Νικολάου, Χριστούγεννα, 2η ημέρα των Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιά, Θεοφάνια, Καθαρά Δευτέρα, 25η Μαρτίου, Μεγάλη Παρασκευή, Δευτέρα του Πάσχα, Αγίου Γεωργίου, 1η Μαΐου και της Αναλήψεως) = 48 ημέρες X 12 ώρες υπερωριακής εργασίας]. Συνεπώς, σύμφωνα με την προαναφερόμενη ΣΣΝΕ, έπρεπε να λάβει συνολικά το ποσό των [ (828 ώρες X 8,65 =) 7.162,20 € + (576 ώρες X 10,39€=) 5.984,64 €=]13.146,84 €. Αντ’ αυτών έλαβεπλασματικά 6.262,93 € [λάμβανε για Σάββατα και αργίες 470,64 € και για υπερωρίες και έξτρα εργασίες 272 € = 742,64 € X 8,433 μήνες] και επομένως δικαιούται διαφορά ποσού6.883,91 €.Περαιτέρω, κατά το χρονικό διάστημα από 18.5.2014 μέχρι 31.7.2014, στα προγραμματισμένα δρομολόγια του πλοίου “…” από και προς τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας, της Μύρινας Λήμνου, της Μ.ς, της Χίου, της Σάμου και του Αγίου Κηρύκου διακινήθηκαν συνολικά 11.710 επιβατηγά αυτοκίνητα, 10.117 φορτηγά αυτοκίνητα και 3.106 δίκυκλα και συγκεκριμένα :από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διακινήθηκαν 911 επιβατηγό αυτοκίνητα (536 κατά τον απόπλου και 375 κατά τον κατάπλου), 571 φορτηγά αυτοκίνητα (298 κατά τον απόπλου και 273 κατά τον κατάπλου) και 283 δίκυκλα (159 κατά τον απόπλου και 124 κατά τον κατάπλου), από το λιμάνι της Καβάλας διακινήθηκαν 1.656 επιβατηγά αυτοκίνητα (977 κατά τον απόπλου και 679 κατά τον κατάπλου), 783 φορτηγά αυτοκίνητα (432 κατά τον απόπλου και 351 κατά τον κατάπλου) και 244 δίκυκλα (140 κατά τον απόπλου και 104 κατά τον κατάπλου),από το λιμάνι της Μύρινας Λήμνου διακινήθηκαν 1.500 επιβατηγά αυτοκίνητα (599 κατά τον απόπλου και 901 κατά τον κατάπλου), 356 φορτηγά αυτοκίνητα (166 κατά τον απόπλου και 190 κατά τον κατάπλου) και 222 δίκυκλα (98 κατά τον απόπλου και 124 κατά τον κατάπλου),από το λιμάνι της Μ.ς διακινήθηκαν 1.298 επιβατηγά αυτοκίνητα (586 κατά τον απόπλου και 712 κατά τον κατάπλου), 1.331 φορτηγά αυτοκίνητα (757 κατά τον απόπλου και 574 κατά τον κατάπλου) και 478 δίκυκλα (200 κατά τον απόπλου και 278 κατά τον κατάπλου),από το λιμάνι της Χίου διακινήθηκαν 240 επιβατηγά αυτοκίνητα (144 κατά τον απόπλου και 96 κατά τον κατάπλου), 652 φορτηγά αυτοκίνητα (333 κατά τον απόπλου και 319 κατά τον κατάπλου) και 275 δίκυκλα (161 κατά τον απόπλου και 114 κατά τον κατάπλου),από το λιμάνι της Σάμου διακινήθηκαν 376 επιβατηγά αυτοκίνητα (168 κατά τον απόπλου και 208 κατά τον κατάπλου), 87 φορτηγά αυτοκίνητα (48 κατά τον απόπλου και 39 κατά τον κατάπλου) και 154 δίκυκλα (67 κατά τον απόπλου και 87 κατά τον κατάπλου) καιαπό το λιμάνι του Αγίου Κηρύκου διακινήθηκαν 161 επιβατηγά αυτοκίνητα (85 κατά τον απόπλου και 76 κατά τον κατάπλου), 77 φορτηγά αυτοκίνητα (36 κατά τον απόπλου και 41 κατά τον κατάπλου) και 88 δίκυκλα (47 κατά τον απόπλου και 41 κατά τον κατάπλου).Για τη φορτοεκφόρτωση και έχμαση των παραπάνω οχημάτων απασχολούνταν κάθε φορά 11 άτομα και συγκεκριμένα 8 ναύτες, 1 ναύκληρος, 1 υποναύκληρος και 1 ναυτόπαιδας. Επομένως, ο δεύτερος ενάγων δικαιούτο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 30 της προαναφερόμενης ΣΣΝΕ, για τα 6.142 επιβατηγά αυτοκίνητα που φορτοεκφορτώθηκαν στο πλοίο το ποσό των 331,67 € [:6.142 αυτοκίνητα X 0,54 € = 3.316,68 € : 11 άτομα = 301,52 € + 10% ], για τα 3.857 φορτηγά αυτοκίνητα που φορτοεκφορτώθηκαν στο πλοίο το ποσό των 485,98 € [3.857 φορτηγά X 1,26 € = 4.859,82 € : 11 άτομα = 441,80 € + 10%] καιγια τα 1.744 δίκυκλα που φορτοεκφορτώθηκαν στο πλοίο το ποσό των 43,60 € [1.744 δίκυκλα X 0,25 € = 436 € : 11 άτομα = 39,64 € + 10%], ήτοι συνολικά το ποσό των  (331,67 € + 485,98 € + 43,60 €= )861,25 €. Αντ’ αυτών έλαβε για την αιτία αυτή το ποσό των 476,11 € και επομένως δικαιούται διαφορά ποσού 385,14 €. Επίσης, κατά το χρονικό διάστημα από 18.5.2014 μέχρι 31.7.2014, κατά το οποίο το πλοίο εκτελούσε πλόες, δεν κατέστη δυνατή η διανυκτέρευση του δεύτερου ενάγοντος, είτε στο λιμάνι αφετηρίας είτε στο λιμάνι προορισμού του πλοίου, παρά το σχετικό αίτημα του και την υποχρέωση της δεύτερης εναγομένης και ως εκ τούτου δικαιούται αποζημίωση ίση με το 1/22 του μισθού ενεργείας του σύμφωνα με το άρθρο 16 §§ 1 και 2 της εφαρμοζόμενης ΣΣΝΕ, για κάθε μη παρεχόμενη διανυκτέρευση. Επομένως δικαιούται το ποσό των [ 2 διανυκτερεύσεις για κάθε έναναπό τους μήνες, Μάιο και Ιούνιο = 4 διανυκτερεύσεις + 1 διανυκτέρευση για το μήνα Ιούλιο = 5 διανυκτερεύσεις X ( 1.197,44€ :22=) 54,43€=] 272,14€. Επιπλέον, για το χρονικό διάστημα από 01.08.2014μέχρι …, κατά το οποίο υπήρχε εφοπλισμός και το πλοίο βρισκόταν σε επισκευή, ο δεύτερος ενάγων έπρεπε να λάβει, για αναλογία δώρου Χριστουγέννων 2014 την προβλεπόμενη από την ως άνω ΣΣΝΕ αναλογία των 3/8 επί των πλήρων μηνιαίων αποδοχών του, ήτοι το ποσό των [βασικός μισθός 1.197,44 € + επίδομα Κυριακών 263,44 € + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,22 € + επίδομα υποναύκληρου 14,42 € + αναλογία υπερωριακής εργασίας 1.541,49 € + τροφοδοσία 576,30 € = 3.628,31€ X 3/8 μήνες=]1.360,62€. Αντ’ αυτών έλαβε 688,37 € και συνεπώς δικαιούται διαφορά ποσού 672,25€.Για το χρονικό διάστημα από 18.05.2014 μέχρι 31.07.2014, κατά το οποίο το πλοίο εκτελούσε πλόες, έπρεπε να λάβει για αναλογία δώρου Χριστουγέννων 2014 την αναλογία των 2,466/8 επί των πλήρων μηνιαίων αποδοχών του, ήτοι το ποσό των [βασικός μισθός 1.197,44 € + επίδομα Κυριακών 263,44 € + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,22 € + επίδομα υποναύκληρου 14,42 € + επίδομα άγονης γραμμής 231,47 € + αναλογία υπερωριακής εργασίας 1.451,77 € + τροφοδοσία 576,30 € = 3.770,06€ X 2,466/8 μήνες=]1.162,12€, έναντι του οποίου ουδέν του καταβλήθηκε. Για το  χρονικό διάστημα από 1.11.2014 μέχρι 31.12.2014, κατά το οποίο το πλοίο βρισκόταν σε επισκευή, ο δεύτερος ενάγων έπρεπε να λάβει, για αναλογία δώρου Χριστουγέννων 2014 την αναλογία των 2/8 επί των πλήρων μηνιαίων αποδοχών του, ήτοι το ποσό των [βασικός μισθός 1.197,44 € + επίδομα Κυριακών 263,44 € + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,22 € + επίδομα υποναύκληρου 14,42 € + αναλογία υπερωριακής εργασίας 1.558,97 € + τροφοδοσία 576,30 € = 3.645,79€ X 2/8 μήνες=]911,45€, έναντι του οποίου ουδέν του καταβλήθηκε. Για το χρονικό διάστημα από 1.1.2015 μέχρι 1.4.2015, έπρεπε να λάβει για αναλογία δώρου Πάσχα 2015 την αναλογία των 4/8 επί των πλήρων μηνιαίων αποδοχών του, ήτοι το ποσό  [βασικός μισθός 1.197,44 € + επίδομα Κυριακών 263,44 € + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,22€ +        επίδομα υποναύκληρου 14,42 € + αναλογία υπερωριακής εργασίας 1.558,97€ + τροφοδοσία 576,30 € = 3.645,79 € X 4/8 μήνες=] 1.822,90€, έναντι του οποίου ουδέν του καταβλήθηκε. Για το χρονικό διάστημα από 1.5.2015 μέχρι 13.7.2015, κατά το οποίο το πλοίο βρισκόταν σε επισκευή, ο δεύτερος ενάγων έπρεπε να λάβει για αναλογία δώρου Χριστουγέννων 2015 την αναλογία των 2,433/8 επί των πλήρων μηνιαίων αποδοχών του, ήτοι το ποσό των [βασικός μισθός 1.197,44 € + επίδομα Κυριακών 263,44 € + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας      35,22 € + 14,22€ επίδομα υποναύκληρου 14,42 € + αναλογία υπερωριακής εργασίας 1.558,97 € + τροφοδοσία 576,30 € = 3.645,7€ X 2,433/8 μήνες=]1.108,75€, έναντι του οποίου ουδέν του καταβλήθηκε. Τέλος, αποδείχθηκε ότι ο δεύτερος ενάγων απολύθηκε στο λιμάνι του Κερατσινίου, την 13.07.2015, μετά από καταγγελία της σύμβασης του λόγω βαρέων παραβάσεων των καθηκόντων του Πλοιάρχου απέναντι του, συνιστάμενων στο γεγονός της μη καταβολής των ανωτέρω δεδουλευμένων αποδοχών του. Ως εκ τούτου δικαιούται, ως αποζημίωση απόλυσης τις πλήρεις αποδοχές του 15 ημερών, ήτοι το ποσό των  [βασικός μισθός 1.197,44 € + επίδομα Κυριακών 263,44 € + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,22 € + επίδομα υποναύκληρου 14,42 € + άδεια 332,02 € + τροφή αδείας 96,05 € + αναλογία υπερωριακής εργασίας 1.558,97 € + αναλογία δώρων 420,01 € + τροφοδοσία 576,30€ = 4.493,87 € : 30 Χ 15 ημέρες=]2.247,00€. Μετά ταύτα πρέπει η κρινόμενη αγωγή να γίνει δεκτή, εν μέρει, κατά την κύρια βάση της και 1. Α.να υποχρεωθούν οι εναγόμενες, ευθυνόμενες εις ολόκληρονέκαστη, πλην όμως η δεύτερη περιορισμένα δια του πλοίου «…» και μέχρι της αξίας αυτού, να καταβάλουν στον πρώτο ενάγοντα το συνολικό ποσό των (560,37 + 1.154,84=) 1.715,21€ ως υπόλοιπο αμοιβής της υπερωριακής του απασχόλησης και το ποσό των 453,99€, για αναλογία Δώρου Χριστουγέννων 2014 και να αναγνωριστεί η υποχρέωση των εναγομένων να του καταβάλουν το ποσό των 3.413,77€, ως υπόλοιπο δεδουλευμένων αποδοχών και Β. να υποχρεωθεί η δεύτερη εναγομένη, υπό την ιδιότητα της πλοιοκτήτριας του ως άνω πλοίου να του καταβάλει το ποσό των 13.260,60€, ως υπόλοιπο δεδουλευμένων αποδοχών, το συνολικό ποσό των (1.003,85 + 2.456,46=) 3.460,31€, ως υπόλοιπο αμοιβής υπερωριακής απασχόλησης και το ποσό των 845,81€ για αναλογία Δώρου Χριστουγέννων 2014 και να αναγνωριστεί η υποχρέωση της να του καταβάλει για αναλογία Δώρου Πάσχα 2015 το ποσό των 1.296,32€ και 2. Α. να υποχρεωθούν οι εναγόμενες, ευθυνόμενες εις ολόκληρονέκαστη, η δεύτερη όμως περιορισμένα δια του πλοίου «…» και μέχρι της αξίας αυτού,να καταβάλουν στον δεύτερο ενάγοντα το ποσό των 272,14€ για μη χορηγηθείσες διανυκτερεύσεις, το ποσό των 672,25€ για αναλογία Δώρου Χριστουγέννων 2014 και να αναγνωριστεί η υποχρέωση τους να του καταβάλουν το ποσό των 3.212,56€ για διαφορά αμοιβής υπερωριακής απασχόλησης και το ποσό των 385,14€ για πρόσθετη αμοιβή φορτοεκφορτώσεων και Β. να υποχρεωθεί η δεύτερη εναγομένη, υπό την ιδιότητα της πλοιοκτήτριας του ως άνω πλοίου να του καταβάλει το συνολικό ποσό των (1.754,04 + 6.883,91=) 8.637,95€, ως διαφορά υπερωριακής αμοιβής, το συνολικό ποσό των (1.162,12 + 911,45=) 2.073,57€, ως αναλογία Δώρου Χριστουγέννων 2014, το ποσό των 1.822,90€, ως αναλογία Δώρου Πάσχα 2015, το ποσό των 1.108,75€, ως αναλογία Δώρου Χριστουγέννων 2015 και το ποσό των 2.296,57€, ως αποζημίωση απόλυσης και να αναγνωριστεί η υποχρέωση της να του καταβάλει το ποσό των 16.769,19€, ως υπόλοιπο δεδουλευμένων αποδοχών, όλα δε τα νομιμότοκα, ως ακολούθως: για τους δεδουλευμένους μισθούς και την αμοιβή της υπερωριακής απασχόλησης από την πρώτη ημέρα του επομένου του μηνός στον οποίον αφορούν, για την αποζημίωση λόγω μη χορηγηθεισών διανυκτερεύσεων και την πρόσθετη αμοιβή φορτοεκφορτώσεων του δεύτερου ενάγοντος από την επομένη της ημέρας απόλυσης του, για τα επιδόματα εορτών Χριστουγέννων από την 1η Ιανουαρίου του επομένου του έτους εντός του οποίου οφείλονται και για τα επιδόματα εορτών Πάσχα από την 1η Μαΐου του έτους εντός του οποίου οφείλονται και για την αποζημίωση απόλυσης του δεύτερου ενάγοντος από την επομένη επίδοσης της κρινόμενης αγωγής  έως την πλήρη εξόφληση. Επίσης, το Δικαστήριο κρίνει ότι η απόφαση πρέπει να κηρυχθεί εν μέρει προσωρινά εκτελεστή, όπως ειδικότερα ορίζεται στο διατακτικό, γιατί η επιβράδυνση της ολικής εκτέλεσης της είναι δυνατό να προξενήσει σημαντική ζημία στους ενάγοντες, ενόψει και της φύσης των επίδικων απαιτήσεων ως προερχόμενων από σύμβαση εξαρτημένης εργασίας (907, 908 παρ.1 ε΄ και 910 περ. 4. ΚΠολΔ). Ακολούθως, πρέπει να οριστεί παράβολο ερημοδικίας, για την περίπτωση άσκησης ανακοπής ερημοδικίας από τις εναγόμενες κατά της απόφασης αυτής (αρθρ. 591 παρ.1, συνδ. αρθρ. 505 και 673 ΚΠολΔ) και, τέλος, να καταδικαστούν οι εναγόμενες, λόγω της ήττας τους, στην καταβολή μέρους της δικαστικής δαπάνης των εναγόντων, κατά το λόγο της νίκης και ήττας εκάστου των διαδίκων (178§1, 191§2 Κ.Πολ.Δ.), σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στο διατακτικό.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

ΔΙΚΑΖΕΙ ερήμην των εναγομένων.

ΟΡΙΖΕΙ παράβολο για την άσκηση ανακοπής ερημοδικίας, το ύψος του οποίου καθορίζει στο ποσό των διακοσίων (200) ευρώ για κάθε εναγόμενη.

ΔΕΧΕΤΑΙεν μέρειτην αγωγή κατά την κύρια βάση της.

ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ τις εναγόμενες, ευθυνόμενες εις ολόκληρον, η δεύτερη όμως περιορισμένα δια του πλοίου «…» και μέχρι της αξίας αυτού, να καταβάλουν στον πρώτο ενάγοντα το συνολικό ποσό των δύο χιλιάδων εκατόν εξήντα εννέα ευρώ και είκοσι λεπτών (2.169,20€) και στον δεύτερο ενάγοντα το συνολικό ποσό των εννιακοσίων σαράντα τεσσάρων ευρώ και τριάντα εννέα λεπτών (944,39€), νομιμότοκα, σύμφωνα με τις διαλαμβανόμενες στο σκεπτικό διακρίσεις, έως την πλήρη εξόφληση.

ΚΗΡΥΣΣΕΙ την απόφαση, ως προς την αμέσως προηγούμενη καταψηφιστική της διάταξη, προσωρινά εκτελεστή.

ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ότι οι εναγόμενες, ευθυνόμενες εις ολόκληρον, η δεύτερη όμως περιορισμένα δια του πλοίου «…» και μέχρι της αξίας αυτού, οφείλουν να καταβάλουν στον πρώτο ενάγοντα το ποσό των τριών χιλιάδων τετρακοσίων δέκα τριών ευρώ και εβδομήντα επτά λεπτών (3.413,77€)και στον δεύτερο ενάγοντα το συνολικό ποσό των τριών χιλιάδων πεντακοσίων εβδομήντα ευρώ και εβδομήντα λεπτών (3.570,70€) νομιμότοκα, σύμφωνα με τις διαλαμβανόμενες στο σκεπτικό διακρίσεις, έως την πλήρη εξόφληση.

ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ τη δεύτερη εναγομένη να καταβάλει στον πρώτο ενάγοντα το συνολικό ποσό των δέκα επτά χιλιάδων πεντακοσίων εξήντα έξι ευρώ και εβδομήντα δύο λεπτών (17.566,72€) και στον δεύτερο ενάγοντα το συνολικό ποσό των δέκα πέντε χιλιάδων εννιακοσίων τριάντα εννέα ευρώ και εβδομήντα τεσσάρων λεπτών (15.939,74€), νομιμότοκα, σύμφωνα με τις διαλαμβανόμενες στο σκεπτικό διακρίσειςέως την πλήρη εξόφληση.

ΚΗΡΥΣΣΕΙ την απόφαση, ως προς την αμέσως προηγούμενη καταψηφιστική της διάταξη, προσωρινά εκτελεστή, εν μέρει και δη για το ποσό των οκτώ χιλιάδων ευρώ (8.000,00€) ως προς τον πρώτο ενάγοντα και για το ποσό των επτά χιλιάδων ευρώ (7.000,00€) ως προς τον δεύτερο ενάγοντα.

ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ σε βάρος των εναγομένων μέρος της δικαστικής δαπάνης των εναγόντων, την οποία ορίζει στο ποσό των χιλίων διακοσίων ευρώ (1.200,00€).

ΚPIΘHKE, αποφασίσθηκε και δημοσιεύθηκε στον Πειραιά, στο ακροατήριό του, σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στις       Νοεμβρίου 2016, χωρίς να είναι παρόντες οι διάδικοι και ο πληρεξούσιος Δικηγόρος των εναγόντων.

     Η ΔΙΚΑΣΤΗΣ                Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ