Μενού Κλείσιμο

ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

ΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ

 

 

 

 

 

 

Aριθμός απόφασης: 830/2020

ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Aποτελούμενο από τη Δικαστή Ευφροσύνη – Μαρία Ντόρτου, Πρωτοδίκη, την οποία όρισε ο Πρόεδρος του Τριμελούς Συμβουλίου Διοίκησης του Πρωτοδικείου και τη Γραμματέα Μαρίνα Γρηγοριάδου.

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του την 7η.5.2019, για να δικάσει την υπόθεση μεταξύ:

Του ενάγοντος: Ι. Δ.  Μ., ναυτικού, κατοίκου … ο οποίος εκπροσωπήθηκε από τον πληρεξούσιο δικηγόρο του Βασίλειο Σαξώνη.

Της εναγομένης: Εταιρίας με την επωνυμία … που εδρεύει στον …….. οδός … και νομίμως εκπροσωπουμένης, η οποία εκπροσωπήθηκε από την πληρεξούσια δικηγόρο της Μαρία Αρβανίτη.

Ο ενάγων ζητεί να γίνει δεκτή η από 10.12.2018 και υπ’ αριθμ. κατάθεσης 12819/5783/2018 αγωγή του, συζήτηση της οποίας ορίσθηκε η ανωτέρω αναφερόμενη, εξ αναβολής της 4ης.2.2019.

Κατά τη συζήτηση της υπόθεσης, οι πληρεξούσιοι δικηγόροι των διαδίκων ζήτησαν να γίνουν δεκτά όσα αναφέρονται στα πρακτικά της δίκης και στις κατατεθείσες προτάσεις τους.

 

ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ

ΣΚΕΦΘΗΚΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ

 

Από τη διάταξη του άρθρου 14 της Σ.Σ.Ν.Ε. εργασίας πληρωμάτων ακτοπλοϊκών επιβατηγών πλοίων, έτους 2017, σε συνδυασμό προς εκείνες των άρθρων 2, 3 και 7 της υπ’ αριθμ. 70109/8008/14-12-1982 απόφασης του υπουργού εμπορικής ναυτιλίας «περί των προϋποθέσεων χορηγήσεως επιδομάτων εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα προς τους δικαιούμενους ναυτικούς» (ΦΕΚ β’ 1/07-01-1982) προκύπτει ότι οι ως άνω ναυτικοί δικαιούνται επιδομάτων εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα ίσων προς ένα μηνιαίο μισθό και μισθό 15 ημερών αντιστοίχως, εάν η σχέση εργασίας διήρκησε καθ’ όλο το διάστημα από 1ης Μαΐου μέχρι 31ης Δεκεμβρίου και από 1ης Ιανουαρίου μέχρι 30ης Απριλίου αντιστοίχως, ή 2/25 του μηνιαίου μισθού ανά έκαστο δεκαεννεαήμερο χρονικό διάστημα και 1/15 του ημίσεως του μηνιαίου μισθού ανά έκαστο οκταήμερο χρονικό διάστημα αντιστοίχως ή ανάλογο κλάσμα επί χρονικού διαστήματος μικρότερο του δεκαεννεαημέρου ή του οκταημέρου, εάν η σχέση εργασίας δεν διήρκεσε καθ’ όλο το διάστημα από 1ης Μαΐου μέχρι 31ης Δεκεμβρίου και από 1ης Ιανουαρίου μέχρι 30ης Απριλίου αντιστοίχως, προς υπολογισμό των οποίων λαμβάνεται υπ’ όψιν ο πράγματι καταβαλλόμενος μισθός τη 10η Δεκεμβρίου και τη 15η ημέρα προ του Πάσχα αντιστοίχως, ως καταβαλλόμενος μισθός νοείται το σύνολο των τακτικών αποδοχών του ναυτικού. Tακτικές αποδοχές για την εφαρμογή των διατάξεων της εν λόγω υπουργικής απόφασης θεωρούνται ο μισθός, καθώς και κάθε άλλη παροχή εφόσον καταβάλλεται από τον εργοδότη σαν συμβατικό ή νόμιμο αντάλλαγμα της παρεχόμενης από το μισθωτό εργασίας, τακτικά κάθε μήνα ή κατ’ επανάληψη περιοδικά, κατά ορισμένα χρονικά διαστήματα του χρόνου. Ως τέτοιες δε, προσδιορίζονται ενδεικτικά στην ανωτέρω υπουργική απόφαση: α) η προσαύξηση της νομίμου και τακτικής εργασίας κατά τις Κυριακές, εφόσον δίνεται στο μισθωτό σταθερά και μόνιμα σαν τακτικό αντάλλαγμα για την παροχή εργασίας κατά τις ανωτέρω ημέρες τακτικά κάθε μήνα, β) η αμοιβή που καταβάλλεται από τον εργοδότη στο μισθωτό για νόμιμη υπερωριακή εργασία. Εφόσον η υπερωριακή αμοιβή για παροχή υπερωριακής εργασίας δεν καταβάλλεται υπό μορφή επιδόματος παγίως και τακτικώς κατά μήνα, υπολογίζεται κατά μέσον όρο, αν κατά τα κρίσιμα χρονικά διαστήματα καταβάλλεται τακτικώς, γ) το επίδομα αδείας και οι λοιπές τακτικές παροχές. Επιπλέον, σ’ αυτές συμπεριλαμβάνονται, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα, το επίδομα βαρείας και ανθυγιεινής εργασίας, η αποζημίωση μη πραγματοποιήσεως αδείας και η τροφοδοσία, είτε παρέχεται σε χρήμα, είτε αυτουσίως (ΑΠ 1013/2003 ΕΝΔ 2003.345, ΕφΠειρ 521/2009 ΕΝΔ 2009.273, ΕφΠειρ 71/2014, δημ. ΝΟΜΟΣ).

Εξάλλου, κατ’ άρθρο 16 της ανωτέρω ΣΣΝΕ «1. Κάθε πλοιοκτήτης υποχρεούται να ρυθμίζει τα της υπηρεσίας των πλοίων του κατά τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται μία φορά τον μήνα κατά τους μήνας Ιούλιο έως και Σεπτέμβριο και δύο φορές το μήνα κατά τους υπόλοιπους μήνες, η διανυκτέρευση των μελών του πληρώματος στο λιμάνι αφετηρίας ή στο λιμάνι προορι­σμού του δρομολογίου του πλοίου, κατά την επιθυμία του ναυτικού και εφόσον τούτο είναι δυνατόν. 2. Σε περίπτωση που για λόγους ασφαλείας του πλοίου ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο δεν καθίσταται δυνατή η διανυκτέρευση, καταβάλλεται στο ναυτικό για κάθε μη παρεχομένη διανυκτέρευση αποζημίωση ίση με ένα ημερομίσθιο ήτοι το 1/22 του υπό της συλλογικής συμβάσεως προβλεπομένου μισθού ενεργείας της παραγρ. 1 του άρθρου 1. 3. Για την παρεχομένη ως άνω άδεια διανυκτερεύσεως θα γίνεται από τον Πλοίαρχο μνεία στο ημερολόγιο του πλοίου που θα επικυρώνεται από την Λιμενική Αρχή.

Κατά δε τις διατάξεις του άρθρου 33 παρ. 1, 2, 3, 4 και 7 των ίδιων, ως άνω, συλλογικών συμβάσεων, που τιτλοφορείται, “Δρομολόγια εξπρές” ορίζεται ότι, “σε κάθε περίπτωση, κατά τον καθορισμό, την έγκριση και την εκτέλεση των δρομολογίων, πρέπει να προνοείται από την αρμόδια Υπηρεσία του YEN (ήδη Υ.Θ.Υ.Ν.ΑΛ) και από τους πλοιοκτήτες, η παραμονή των πλοίων στο λιμάνι αφετηρίας τουλάχιστον έξι (6) ώρες πριν από τον απόπλου για το επόμενο δρομολόγιο, προκειμένου να παρασχεθεί στον Πλοίαρχο και το πλήρωμα ο αναγκαίος χρόνος ανάπαυσης, καθώς και προετοιμασίας του πλοίου, για το επόμενο δρομολόγιο (παρ. 1). Αν κατ`εξαίρεση αυτό δεν καθίσταται δυνατόν ή αποφασίζεται και εκτελείται έκτακτο δρομολόγιο κατά τη διαδικασία του ν. 2932/2001 ή του ΚΔΝΔ, η περί εγκρίσεως του οποίου απόφαση κοινοποιείται στην Π.Ν.Ο., καταβάλλεται στον Πλοίαρχο και το πλήρωμα του πλοίου πρόσθετη αμοιβή, όπως καθορίζεται στις επόμενες παραγράφους αυτού του άρθρου (παρ. 2). Δρομολόγια “εξπρές”, για τα οποία καταβάλλεται στον Πλοίαρχο και το πλήρωμα, πρόσθετη αμοιβή, κατά την παραγρ. 7, θεωρούνται εκείνα για την εκτέλεση των οποίων, το πλοίο αποπλέει από το λιμάνι αφετηρίας ή προορισμού, κατά περίπτωση, πριν περάσουν τουλάχιστον έξι (6) ώρες από τον κατάπλου του πλοίου στο αντίστοιχο λιμάνι αφετηρίας ή προορισμού (παρ. 3). Για τον υπολογισμό της πρόσθετης αμοιβής αθροίζονται οι ώρες πρόωρης αναχώρησης του πλοίου εβδομαδιαίως, δηλαδή πριν από τη συμπλήρωση έξι (6) ωρών από την άφιξη στο λιμάνι και το άθροισμα διαιρείται δια του αριθμού 8, το δε πηλίκο αποτελεί τον αριθμό των δρομολογίων για τα οποία καταβάλλεται πρόσθετη αμοιβή (παρ. 4). Ειδικά, προκειμένου περί πλοίων, τα οποία έχουν τακτικές καθημερινές αναχωρήσεις από το λιμάνι αφετηρίας, καταβάλλεται πρόσθετη αμοιβή για τα πέραν των πέντε (5) δρομολογίων κάθε εβδομάδα, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμά του, κατά την προηγούμενη παράγραφο 2, προσδιορισμού (παρ. 5). Για την πρόσθετη αυτή απασχόληση καταβάλλεται στον πλοίαρχο και το πλήρωμα πρόσθετη αμοιβή υπολογιζόμενη, εφόσον η διάρκεια του κυκλικού ταξιδιού (δηλαδή η μετάβαση στο λιμένα ή τους λιμένες προορισμού και επιστροφή στο λιμάνι αφετηρίας) είναι μεγαλύτερη των 12 ωρών, ίση προς το 1/30 των συνολικών μηνιαίων αποδοχών (παρ. 7α)”. Εάν είναι μικρότερη των 12 ωρών είναι ίση προς το ήμισυ της, ως άνω προβλεπόμενης (παρ. 7β). Από τις διατάξεις αυτές, προκύπτει, καθόσον αφορά την προβλεπόμενη απ` αυτές πρόσθετη αμοιβή ότι αυτή καταβάλλεται εφόσον σε κάθε δρομολόγιο το πλοίο δεν παραμείνει τουλάχιστον έξι ώρες στο λιμάνι αφετηρίας πριν από τον απόπλου για το επόμενο δρομολόγιο. Κατά τη σαφή δε έννοια της παρ. 1 του άρθρου αυτού, δρομολόγιο νοείται το ταξίδι του πλοίου προς εξυπηρέτηση δρομολογιακής γραμμής, δηλαδή το δρομολόγιο αρχίζει με τον απόπλου του πλοίου από το λιμάνι αφετηρίας προς το λιμάνι (ή τα λιμάνια) προορισμού και λήγει με τον κατάπλου στο λιμάνι αφετηρίας. Η υποχρέωση δε εξάωρης παραμονής του πλοίου στο λιμάνι αφετηρίας ορίζεται σαφώς ότι πρέπει να γίνεται “πριν από τον απόπλου για το επόμενο δρομολόγιο”. Με τη διάταξη δε της παρ. 3 του ίδιου άρθρου δίδεται δυνατότητα παραμονής του πλοίου, στο λιμένα προορισμού, για τους σκοπούς που αναφέρονται στην παρ. 1 αυτού, οπότε στην περίπτωση αυτή δρομολόγιο για το οποίο θα καταβληθεί η πρόσθετη αμοιβή της παρ. 7 θεωρείται εκείνο, για την εκτέλεση του οποίου το πλοίο αποπλέει από το λιμάνι προορισμού πριν περάσουν έξι τουλάχιστον ώρες από τον κατάπλου στο λιμάνι αυτό. Εξάλλου, όπως προκύπτει από την παρ. 5 του ίδιου άρθρου, πρόσθετη επίσης αμοιβή καταβάλλεται για τα πέραν των πέντε δρομολογίων κάθε εβδομάδα, προκειμένου περί πλοίων, τα οποία έχουν τακτικές καθημερινές αναχωρήσεις από το λιμάνι αφετηρίας, “ανεξάρτητα από το αποτέλεσμά του, κατά την παρ. 2 προσδιορισμού”. Δηλαδή, κατά την έννοια της διατάξεως αυτής, οι ναυτικοί που εργάζονται σε πλοία που εκτελούν καθημερινώς και περισσότερα από πέντε (5) (κυκλικά) δρομολόγια την εβδομάδα (δηλαδή 6, 7 …) είτε παραμένουν στο λιμάνι 6 ώρες, είτε όχι, λαμβάνουν την πρόσθετη αμοιβή που προβλέπεται στην παρ. 7, για τον καθορισμό της οποίας, δεν γίνεται ο υπολογισμός που προβλέπεται από την προαναφερθείσα παρ. 4 του άρθρου αυτού, αλλά εφόσον η διάρκεια του κάθε δρομολογίου (κυκλικού ταξιδιού) είναι μεγαλύτερη των 12 ωρών, η πρόσθετη αυτή αμοιβή είναι ίση προς το 1/30 των συνολικών μηνιαίων αποδοχών για κάθε δρομολόγιο, εφόσον δε είναι μικρότερη των 12 ωρών, είναι ίση προς το ήμισυ αυτής, κατά τα προεκτεθέντα. Δηλαδή, αν εκτελούν 6 τακτικά δρομολόγια την εβδομάδα διάρκειας μεγαλύτερης των 12 ωρών το καθένα, λαμβάνουν ως πρόσθετη αμοιβή το 1/30 των ως άνω αποδοχών, αν δε εκτελούν 7 τακτικά δρομολόγια τα 2/30 αυτών. Αν όμως εβδομαδιαίως εκτελούν μόνο πέντε (5) δρομολόγια Express ή λιγότερα των πέντε, τότε έχει εφαρμογή η παρ. 4 του ως άνω άρθρου, οπότε η δικαιουμένη για την εκτέλεση δρομολογίων “Express” πρόσθετη αμοιβή υπολογίζεται κατά το διαγραφόμενο από την παράγραφο αυτή τρόπο, κατά τον οποίον το προκύπτον πηλίκον από τη διαίρεση του αθροίσματος των ωρών πρόωρης αναχωρήσεως του πλοίου, δια του αριθμού 8, αποτελεί τον αριθμό των δρομολογίων αυτών. «Τακτικά» θεωρούνται τα δρομολόγια εκείνα, κατά τα οποία, το πλοίο αποπλέει από το λιμάνι αφετηρίας σε προκαθορισμένη για κάθε ημέρα ώρα (έστω και αν η ώρα κάθε ημέρας δεν είναι ίδια, αρκεί να είναι προκαθορισμένη), σε εκτέλεση τακτικού δρομολογίου, χωρίς να ασκεί επιρροή, για το χαρακτηρισμό του δρομολογίου ως τακτικού, η ύπαρξη τυχόν καθυστερήσεων, κατά την εκτέλεσή του (σχ. ΑΠ 259/2014 ΤΝΠ ΝΟΜΟΣ, ΕΝαυτΔ 2014,27, ΕφΠειρ 379/2013, ΕφΠειρ 587/2011 ΕΝαυτΔ 2012,19, ΕφΠειρ 34/2008 ΕΝαυτΔ 2008, 290, ΕφΠειρ 540/2006 ΕΝαυτΔ 2006,363, ΕφΠειρ 740/2005 ΕΝαυτΔ 2005,341). Τέλος, με τη διάταξη της παρ. 6 του ίδιου άρθρου 33 ορίζεται ότι οι προαναφερθείσες διατάξεις δεν ισχύουν και δεν εφαρμόζονται σε ημερόπλοια, καθώς και σε πλοία δευτερευουσών και τοπικών γραμμών, εκτός εάν τα πλοία αυτά εκτελούν δρομολόγια ή επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους τις νυχτερινές ώρες, δηλαδή 23.00 μέχρι 7.00 ώρας. Από το περιεχόμενο της διατάξεως αυτής, προκύπτει σαφώς, ότι μ` αυτήν εισάγεται, κατ` αρχή, εξαίρεση, όσον αφορά τα ημερόπλοια, επί των οποίων, συμφωνήθηκε με την ως άνω ΣΣΝΕ να μην ισχύουν και να μην εφαρμόζονται οι προαναφερθείσες διατάξεις για καταβολή πρόσθετης αμοιβής, σε περίπτωση εκτελέσεως δρομολογίων “Express”. Ως ημερόπλοια νοούνται τα πλοία, που εκτελούν ημερινούς πλόες. Όμως, και για τα ημερόπλοια, κατά το τελευταίο εδάφιο της παρ. 6 του άρθρου 33 εισάγεται εξαίρεση της ως άνω εξαιρέσεως, σύμφωνα με την οποία και επί των πλοίων αυτών έχουν εφαρμογή όλες οι προαναφερθείσες διατάξεις, εφόσον, όμως, τα πλοία αυτά εκτελούν δρομολόγια ή επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους τις νυκτερινές ώρες, δηλαδή από 23.00 μμ μέχρι 07.00 πμ, όπως ειδικότερα ορίζεται με τη ΣΣΝΕ αυτή. Επομένως, καταβάλλεται πρόσθετη αμοιβή και στους απασχολουμένους στα ημερόπλοια, τα οποία όμως εκτελούν τα παραπάνω δρομολόγια (Express) μόνον τις νυκτερινές ώρες ή επεκτείνουν τα δρομολόγια τους αυτά, τις ώρες αυτές δηλαδή 23.00 μέχρι 07.00 ώρας (ΕφΠειρ 366/2016, ΕφΠειρ 33/2002 δημ. ΝΟΜΟΣ). Σημειωτέον, ότι στις αποδοχές αυτές, με βάση τις οποίες υπολογίζονται, εκτός της πρόσθετης αμοιβής δρομολογίων εξπρές, και τα επιδόματα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα, συμπεριλαμβάνεται κάθε παροχή καταβαλλόμενη παγίως και σταθερώς ως συμβατικό ή νόμιμο αντάλλαγμα της παρεχόμενης εργασίας του ναυτικού τακτικά κάθε μήνα ή κατ` επανάληψη περιοδικά σε ορισμένα χρονικά διαστήματα, όπως π.χ. το επίδομα Κυριακών, το επίδομα βαρείας και ανθυγιεινής εργασίας, η υπερωριακή αμοιβή, η οποία εφόσον δεν καταβάλλεται υπό μορφή επιδόματος παγίως και τακτικώς κατά μήνα, υπολογίζεται κατά μέσον όρο, ως κατά τα κρίσιμα χρονικά διαστήματα καταβάλλεται τακτικώς, το επίδομα αδείας, η αποζημίωση μη πραγματοποιήσεως αδείας, καθώς και οι λοιπές τακτικές παροχές, όχι όμως και το επίδομα ιματισμού γιατί αυτό δεν αποτελεί παροχή καταβαλλομένη ως αντάλλαγμα της παρεχομένης εργασίας (ΕφΠειρ. 73/2016, δημ. ΝΟΜΟΣ).

Τέλος, από τις διατάξεις των άρθρων 341, 345, 346 και 655 εδ. 1 ΑΚ, 11 της προαναφερθείσης υπ` αριθμόν 70109/8008/82 Αποφάσεως Υ.Ε.Ν. και 13 παρ. 4 της ως άνω συλλογικής συμβάσεως προκύπτει ότι η αμοιβή υπερωριακής εργασίας καταβάλλεται την τελευταία ημέρα του μηνός, κατά τον οποίον παρεσχέθη η εργασία, το επίδομα εορτών Χριστουγέννων, καθ` ο μέρος αντιστοιχεί μέχρι της 21ης Δεκεμβρίου, καταβάλλεται την εν λόγω ημερομηνία, ενώ το υπόλοιπο δύναται να καταβληθεί την 31η Δεκεμβρίου, το επίδομα εορτών Πάσχα, καθ` ο μέρος αντιστοιχεί μέχρι της Μεγάλης Τετάρτης, καταβάλλεται την εν λόγω ημέρα, ενώ το υπόλοιπο δύναται να καταβληθεί την 30ή Απριλίου, ως προς όλες δε τις εν λόγω αξιώσεις δια μόνης της παρελεύσεως των ως άνω ημερομηνιών ο εργοδότης καθίσταται υπερήμερος και οφείλει έκτοτε τόκο υπερημερίας (ΕφΠειρ 19/2016, δημ. ΝΟΜΟΣ).

Εν προκειμένω, ο ενάγων ισχυρίζεται με την υπό κρίση αγωγή του ότι ναυτολογήθηκε στον Πειραιά την 1.1.2017  από την εναγομένη, για αόριστο χρόνο, με την ειδικότητα του ναύτη στο με Ελληνική σημαία και αριθμό νηολογίου……….. επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου … ΚΟΧ : 8.128,98 πλοιοκτησίας της εναγομένης, σύμφωνα με τους όρους και τις συμφωνίες της ΣΣΝΕ για τα πληρώματα των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων. Ότι στο πλοίο αυτό υπηρέτησε έως 6.10.2017, οπότε και απολύθηκε αμοιβαία συναινέσει, ενώ υπηρέτησε υπό την αυτή ιδιότητα, από 5.1.2018 έως 25.5.2018 στο με Ελληνική σημαία και αριθμό νηολογίου Πειραιά 10.883 επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο … απολυθείς ομοίως αμοιβαία συναινέσει. Ότι η εναγομένη του οφείλει για διαφορές μισθών, αποζημίωσης αδείας μετά τροφοδοσίας, αποζημίωση μη παρασχεθείσας διανυκτέρευσης, διαφορές υπερωριακής αμοιβής, δρομολογίων εξπρές, δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα 2017 και 2018, το συνολικό ποσό των 21.834,26 ευρώ, το οποίο (ποσό), με απόφαση προσωρινώς εκτελεστή, ζητεί – δια της κρινόμενης αγωγής – να υποχρεωθεί η εναγομένη να του καταβάλει, νομιμοτόκως από τότε που κάθε κονδύλι κατέστη απαιτητό, άλλως από έκαστης απόλυσεώς του, άλλως από την επίδοση της αγωγής, καθώς και να καταδικασθεί αυτή στα δικαστικά του έξοδα.

Η αγωγή αυτή, αρμοδίως εισάγεται προς συζήτηση ενώπιον του παρόντος δικαστηρίου (α. 16§1 περ. 3 και 25§2 Κ.Πολ.Δ. άρθρο 51 § 3α του ν. 2172/1993, λόγω του ναυτικού χαρακτήρα της διαφοράς), κατά την ειδική διαδικασία των περιουσιακών διαφορών και ειδικότερα, των εργατικών διαφορών (άρθρα 614 αρ. 3 στοιχ. α και 621 επ. Κ.Πολ.Δ., όπως αυτά ισχύουν μετά την τροποποίησή τους με το άρθρου 1 του ν. 4335/2015) και είναι επαρκώς ορισμένη και νόμιμη, στηριζόμενη στις ανωτέρω αναφερόμενες διατάξεις, καθώς και σε αυτές των άρθρων 53, 54, 60 ΚΙΝΔ, 648, 649, 653, 655, 341, 345, 346 ΑΚ, σε συνδυασμό με τις διατάξεις της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας Πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων του έτους 2017 και 2018, οι οποίες κυρώθηκαν με τις υπ’ αριθμ.  Αριθμ. 2242.5-1.5/77056/2017 και 2242.5-1.5/ 80350/ 2018,  176, 907, 908§1ε Κ.Πολ.Δ. Πρέπει συνεπώς, η υπό κρίση αγωγή να ερευνηθεί περαιτέρω ως προς την ουσιαστικής της βασιμότητα, δοθέντος ότι για το καταψηφιστικό αντικείμενό της, κατά το ποσό που αυτό υπερβαίνει το προβλεπόμενο επί εργατικών διαφορών ελάχιστο όριο απαλλαγής από την καταβολή τέλους δικαστικού ενσήμου (ήτοι το ποσό των 20.000 ευρώ [βλ. άρθρ. 71 ΕισΝΚΠολΔ, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 6 παρ. 17 του ν. 2479/1997 και όπως το δεύτερο εδάφιο αυτού προστέθηκε με τα άρθρα 34 και 45 του ν. 4446/2016 (ΦΕΚ Α 240/22.12.2016)], ο ενάγων επικαλείται και προσκομίζει το υπ’ αριθ. 275116384959 0708 0089 παράβολο δικαστικού ενσήμου).

Από την εκτίμηση της ένορκης καταθέσεως του μάρτυρος απόδειξης, που περιέχεται στα ταυτάριθμα με την παρούσα πρακτικά δημόσιας συνεδρίασης αυτού του Δικαστηρίου, από όλα τα νομίμως προσκομιζόμενα μετ’ επικλήσεως έγγραφα των διαδίκων, είτε προς άμεση απόδειξη, είτε για την συναγωγή δικαστικών τεκμηρίων, τις ομολογίες των διαδίκων και τα διδάγματα της κοινής πείρας, απεδείχθησαν τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά:

Α. Ο ενάγων κατήρτισε προσύμφωνο ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου στον Πειραιά την 1.1.2017 με εκπρόσωπο της εναγόμενης, πλοιοκτήτριας του με Ελληνική σημαία και αριθμό νηολογίου Πειραιά … επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου … ΚΟΧ : 8.128,98, ναυτολογήθηκε δε την ίδια ημέρα σ’αυτό με την ειδικότητα του ναύτη, σύμφωνα με τους όρους και τις συμφωνίες της ισχύουσας ΣΣΝΕ για τα πληρώματα των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων. Το εν λόγω πλοίο εκτέλεσε πλόες, α] κατά τα χρονικά διαστήματα από 1.1.2017 μέχρι 14.2.2017, 30.3.2017 μέχρι 10.4.2017 και από 19.4.2017 έως 11.6.2017 ως εξής: Αναχωρούσε κάθε Δευτέρα στις 16.00′ από τον Πειραιά για Σύρο, Μύκονο, Εύδηλο, Καρλόβασι και Βαθύ με επιστροφή στον Πειραιά από τα (ίδια λιμάνια αντίστροφα. Κατέπλεε στον Πειραιά (λιμάνι αφετηρίας) στις 12.30′ κάθε Τρίτη και αναχωρούσε και πάλι στις 16.00′, δηλαδή αναχωρούσε πρόωρα κατά ώρες (πριν συμπληρωθούν 6 ώρες από τον κατάπλου του πλοίου στο λιμάνι αφετηρίας), για Σύρο, Μύκονο, Άγιο Κήρυκο, Φούρνους, Καρλόβασι, Βαθύ, Χίο, Μυτιλήνη, Λήμνο και Καβάλα με επιστροφή στον Πειραιά από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα. Κατέπλεε στον Πειραιά στις 23.25′ το βράδυ κάθε Πέμπτης. Κάθε Παρασκευή αναχωρούσε και πάλι στις 16.00′ το απόγευμα για Σύρο, Μύκονο, Εύδηλο, Φούρνους, Καρλόβασι, Βαθύ, Χίο, Μυτιλήνη, Λήμνο και Καβάλα με επιστροφή στον Πειραιά από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα, όπου κατέπλεε στις 23.25′ το βράδυ κάθε Κυριακής. Ειδικότερα, για το χρονικό διάστημα από 10.4.2017 μέχρι 19.4.2017 το πλοίο εκτέλεσε τα εξής δρομολόγια: Αναχώρησε τη Μεγάλη Δευτέρα στις 16.00′ από τον Πειραιά για Σύρο, Μύκονο, Εύδηλο, Καρλόβασι, Βαθύ, Χίο, Λέσβο, Μύρινα και Καβάλα με επιστροφή στον Πειραιά από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα. Κατέπλευσε στον Πειραιά στις 22.20′ το βράδυ της Μεγάλης Τετάρτης. Τη Μεγάλη Πέμπτη αναχώρησε στις 07.35′ για Σύρο, Μύκονο, Εύδηλο, Καρλόβασι με επιστροφή στον Πειραιά από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα όπου κατέπλευσε στις 0.55′ τη Μεγάλη Παρασκευή. Τη Μεγάλη Παρασκευή στις 16.00′ αναχώρησε και πάλι από τον Πειραιά για Σύρο, Μύκονο, Εύδηλο, Άγιο Κήρυκο, Καρλόβασι, Βαθύ, Χίο, Λέσβο, Μύρινα και Καβάλα, με επιστροφή στον Πειραιά από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα όπου κατέπλευσε την Τετάρτη 19.4.2017 στις 23.05′.

Β] Για το χρονικό διάστημα από 12.6.2017 μέχρι 10,9.2017 το επίδικο πλοίο εκτελούσε τα εξής δρομολόγια : Κάθε Δευτέρα, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, αναχωρούσε από τον Πειραιά στις 07.35′ για Σύρο, Μύκονο, Εύδηλο και Καρλόβασι με επιστροφή στον Πειραιά από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα. Κατέπλεε στον Πειραιά στις 23.55′ το βράδυ της ίδιας ημέρας. Κάθε Τρίτη αναχωρούσε από τον Πειραιά στις 07.35′ για Σύρο, Μύκονο, Εύδηλο, Καρλόβασι, Βαθύ, Χίο, Λέσβο, Μύρινα και Καβάλα με επιστροφή στον Πειραιά από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα. Κατέπλεε στον Πειραιά στις 05.00′ το πρωί της Πέμπτης. Γ] Για το χρονικό διάστημα από 11.9.2017 έως 6.10.2017 το ανωτέρω πλοίο εκτελούσε τα εξής δρομολόγια: Καθ’ όλο το χρονικό διάστημα αναχωρούσε καθημερινά από τον Πειραιά στις 07.35′ για Σύρο, Μύκονο, Εύδηλο και Καρλόβασι με επιστροφή στον Πειραιά από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα. Κατέπλεε στον Πειραιά στις 23.55′ το βράδυ της ίδιας ημέρας. Τα δρομολόγια αυτά δεν αμφισβητούνται από την εναγομένη και συνεπώς συνάγεται ομολογία της τελευταίας.

Περαιτέρω, ο ενάγων παρείχε τις υπηρεσίες του ναύτη, καθ’ ο χρόνο το ανωτέρω πλοίο εκτελούσε πλόες, ήτοι από 1.1.2017 έως 14.2.2017 και από 30.3.2017 έως 6.10.2017, ως προειπώθηκε, εκτελώντας δύο τετράωρες βάρδιες και απασχολείτο τέσσερις ώρες επιπλέον, δύο πριν την έναρξη της βάρδιάς του ή δύο μετά τη λήξη της, γεγονός που δεν αντικρούεται με κάποιο αποδεικτικό μέσο εκ μέρους της εναγομένης, καίτοι το αρνείται. Ως εκ τούτου, παρείχε υπερωριακή εργασία δώδεκα (12) ωρών κατά τα Σάββατα και αργίες και τέσσερεις (4) ώρες πρόσθετης εργασίας πέραν του νομίμου ωραρίου  καθημερινές και Κυριακές. Δικαιούται συνεπώς για το έτος 2017 για 194 καθημερινές και Κυριακές το ποσό των (194 Χ 8,38€ Χ4 ώρες =) 6.502,88 ευρώ και για 33 Σάββατα και 9 αργίες (42Χ 10,05 Χ 12 =) 5.065,2 και συνολικά 11.568,08  ευρώ. Περαιτέρω, ο ενάγων συμμετείχε στις επισκευές του ανωτέρω πλοίου, κατά το χρονικό διάστημα από 15.2.2017 έως 29.3.2017, επί 8ωρο ημερησίως, πραγματικά περιστατικά που δεν αμφισβητούνται ειδικώς από την εναγομένη και συνεπώς συνάγεται ομολογία επ’ αυτών. Ο ενάγων δικαιούται για παρασχεθείσα εργασία για 5 Σάββατα και 2 αργίες – κατά την εκτέλεση των επισκευών – (7 Χ 10,05€ Χ 8 ώρες =) 562,8 ευρώ (χωρίς να αξιώνει πρόσθετη αμοιβή για καθημερινές και Κυριακές) και συνολικά για εκτέλεση υπηρεσίας τόσο κατά τους πλόες, όσο και κατά τις επισκευές του πλοίου (11.568,08 + 562,8 =) 12.130,88 ευρώ. Ο ενάγων ομολογεί την καταβολή του ποσού των 6.361,87 ευρώ, ως εκ τούτου, η εναγομένη του οφείλει για την ανωτέρω αιτία το συνολικό ποσό των (12.130,88 – 6.361,87 =) 5.769,01 ευρώ. Καίτοι η εναγομένη προβάλλει ένσταση εξόφλησης, πρέπει αυτή ν’ απορριφθεί ως αόριστη, καθόσον δεν αναφέρονται αναλυτικά τα καταβληθέντα ποσά (ΕφΠειρ 221/2015, 528/2018, δημ. ΝΟΜΟΣ).

Για μη χορηγηθείσες διανυκτερεύσεις ο ενάγων δικαιούται για το ανωτέρω χρονικό διάστημα παροχής εργασίας (1.1.2017 έως 6.10.2017), εξαιρουμένων των ημερών που διήρκεσε η επισκευή του ανωτέρω πλοίου, ήτοι του μισού Φεβρουαρίου και ολόκληρου του Μαρτίου του 2017 (μισθός ενεργείας 1.157,99/22 Χ 13 διανυκτερεύσεις =) 684,19 ευρώ.

Για αναλογία επιδόματος Χριστουγέννων 2017, ο ενάγων δικαιούται για το χρονικό διάστημα από 1.5.2017 έως 6.10.2017 [βασικός μισθός €1.157,99, πλέον επιδόματος Κυριακών εξ 22%  εκ €254.76, πλέον αντιτίμου τροφής εκ €19,21 ημερησίως και μηνιαίως €576,3 πλέον επιδόματος βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας εκ €35,22, καθώς και ο μηνιαίος μέσος όρος υπερωριών 12.130,88 ευρώ οφειλόμενες υπερωρίες/243 ημέρες συνολικού χρόνου ναυτολόγησης Χ 30 =) 1.497,63 ευρώ =]3.521,9 ευρώ Χ2/25 Χ (159 ημέρες ναυτολόγησης /19 )= 2.355,44 ευρώ. Έλαβε δε από την εναγομένη το ποσό των 2.006,52 ευρώ. Συνεπώς, ο ενάγων δικαιούται υπόλοιπο (2355,44-2.006,52 =) 348.92 ευρώ, γενομένης δεκτής εν μέρει κατ’ ουσίαν της προβαλλόμενης ένστασης εξοφλήσεως της εναγομένης. Εξάλλου, ο ενάγων δικαιούται για αναλογία επιδόματος Πάσχα 2017, συνολικά καθ’ ο χρόνο το ανωτέρω πλοίο εκτελούσε πλόες και κατά το χρόνο επισκευής του, το συνολικό ποσό των (3.521,9 ευρώ/2=) 1.760,95 ευρώ. Παρά ταύτα, σύμφωνα με την ανάλυση λογαριασμού Απριλίου 2017 που μετ’ επικλήσεως επικαλείται η εναγομένη, η τελευταία κατέβαλε σ’ αυτόν το ποσό των 1.035,20 ευρώ, γενομένης εν μέρει δεκτής της ένστασης εξόφλησης αυτής και κατά συνέπεια ο ενάγων δικαιούται το ποσό των (1.760,95-1.035,20=) 725,75 ευρώ.

Περαιτέρω, καθ’ όλο το χρονικό διάστημα των πλόων του, ως αναλυτικώς ανωτέρω εκτίθεται, το επίδικο πλοίο εκτελούσε κυκλικά ταξίδια στα νησιά του Αιγαίου διάρκειας μεγαλύτερης των 12 ωρών. Ως εκ τούτου, για τα υπό στοιχείο α]  χρονικά διαστήματα, ήτοι από 1.1.2017 μέχρι 14.2.2017 και από 30.3.2017 μέχρι 10.4.2017 και από 19.4.2017 μέχρι 11.6.2017 το επίδικο πλοίο πραγματοποίησε συνολικά 4,86 δρομολόγια εξπρές, δοθέντος ότι δεν εκτελούσε άνω των 5 δρομολογίων εβδομαδιαίως, αναχωρούσε δε από το λιμάνι αφετηρίας προ της συμπλήρωσης έξι (6) ωρών από της αφίξεως στο αυτό λιμάνι. Συνακόλουθα, δικαιούται [2,5 ώρες πρόωρης αναχώρησης/8 = 0,31 δρομολόγια Χ (βασικός μισθός 1.157,99 + επίδομα Κυριακής 254,76 ευρώ + επίδομα βαρειάς και ανθυγιεινής εργασίας + 35,22  ευρώ + μέσος όρος υπερωριακής εργασίας 1.497,63 ευρώ + τροφοδοσία 576,3 + αποζημίωση αδείας 321,08 + τροφή αδείας 96,05 ευρώ + αναλογία Χριστουγέννων/ Πάσχα 2017 [2.355,44 + 1.760,75/279 ημέρες απασχόλησηςΧ30 =]442,6 = 4.381,63/30=) Χ 15.55 εβδομάδες = 704,05 ευρώ. Για το υπό στοιχείο β] χρονικό διάστημα, ήτοι από 12.6.2017 έως 10.9.2017, εκτελούνταν εβδομαδιαίως έξι (6) κυκλικά δρομολόγια άνω των 12 ωρών. Συνεπώς, ο ενάγων δικαιούται για 1 δρομολόγιο πέραν των πέντε δρομολογίων ανά εβδομάδα Χ 12,7 εβδομάδες Χ (4.381,63/30) = 1.854,89 ευρώ. Τέλος, για το υπό στοιχείο γ] χρονικό διάστημα από 11.9.2017 έως 6.10.2017, το επίδικο πλοίο εκτέλεσε επτά κυκλικά ταξίδια εβδομαδιαίως και άρα ο ενάγων δικαιούται για 2 επιπλέον δρομολόγια Χ 3,71 εβδομάδες Χ (4.381,63/30)= 1.083,72 ευρώ. Έναντι του ποσού αυτού ο ενάγων έλαβε από την εναγομένη το συνολικό ποσό των 1.485,95 και του οφείλεται διαφορά εκ ποσού ([704,05 + 1.854,89 + 1.083,72] 3.642,66 – 1.485,95=) 2.156,71 ευρώ, εν μέρει δεκτής κατά την ουσιαστική βασιμότητα της ένστασης εξοφλήσεως της εναγομένης.

Β. Εξάλλου, ο ενάγων, με εκπρόσωπο της εναγόμενης, πλοιοκτήτριας εταιρίας του με Ελληνική σημαία και αριθμό νηολογίου Πειραιά 10.883 επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου … κατήρτισε προσύμφωνο ναυτικής εργασίας διάρκειας αορίστου χρόνου στον Πειραιά για δεύτερη φορά την 5.1.2018 και σε εκτέλεσή του, ναυτολογήθηκε την ίδια ημέρα με την ειδικότητα του ναύτη, σύμφωνα με τους όρους και τις συμφωνίες της ελληνικής ΣΣΝΕ για τα πληρώματα των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων. Το πλοίο βρισκόταν για επισκευή στο Πέραμα κατά το χρονικό διάστημα από 5.1.2018 μέχρι 7.1.2018. Καθ’ όλο το χρονικό διάστημα των πλόων, το επίδικο πλοίο εκτελούσε κυκλικά ταξίδια στα νησιά του Αιγαίου διάρκειας μεγαλύτερης των 12 ωρών. Χωρίς δε να αμφισβητείται από την εναγομένη, Α] Για το χρονικό διάστημα από 8.1.2018 μέχρι 4.2.2018 το επίδικο πλοίο εκτελούσε τα εξής δρομολόγια: Αναχωρούσε κάθε Δευτέρα στις 22.00′ από το Λαύριο για Άγιο Ευστράτιο, Μύρινα, Καβάλα με επιστροφή στο Λαύριο από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα όπου κατέπλεε στις 05.30′ το πρωί της Τετάρτης. Κάθε Τετάρτη αναχωρούσε στις 22.00′ το βράδυ από το Λαύριο για Άγιο Ευστράτιο, Μύρινα, Καβάλα με επιστροφή στο Λαύριο από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα όπου κατέπλεε στις 05.30′ το πρωί της Παρασκευής. Κάθε Παρασκευή αναχωρούσε από το Λαύριο στις 15.30′ και πάλι για Άγιο Ευστράτιο, Μύρινα, Καβάλα με επιστροφή στο Λαύριο από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα όπου κατέπλεε στις 05.30 το πρωί της Δευτέρας. β] Για το χρονικό διάστημα από 5.2.2018 μέχρι 29.3.2018 το επίδικο πλοίο, αναχωρούσε κάθε Δευτέρα στις 16.00′ από τον Πειραιά για Σύρο, Μύκονο, Εύδηλο, Καρλόβασι και Βαθύ με επιστροφή στον Πειραιά από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα. Κατέπλεε στον Πειραιά (λιμάνι αφετηρίας) στις 12.30′ κάθε Τρίτη και αναχωρούσε και πάλι στις 16.00′, δηλαδή αναχωρούσε πρόωρα κατά 2,5 ώρες (πριν συμπληρωθούν 6 ώρες από τον κατάπλου του πλοίου στο λιμάνι αφετηρίας) για Σύρο, Μύκονο, Άγιο Κήρυκο, Φούρνους, Καρλόβασι, Βαθύ, Χίο, Μυτιλήνη, Μύρινα και Καβάλα με επιστροφή στον Πειραιά από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα. Κατέπλεε στον Πειραιά στις 23.25’ το βράδυ της Πέμπτης. Κάθε Παρασκευή αναχωρούσε και πάλι στις 16.00’ το απόγευμα για Σύρο, Μύκονο, Εύδηλο, Φούρνους, Καρλόβασι, Βαθύ, Χίο, Μυτιλήνη, Μύρινα και Καβάλα με επιστροφή στον Πειραιά από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα, όπου κατέπλεε στις 23.25′ το βράδυ της Κυριακής. Γ]Για το χρονικό διάστημα από 30.3.2018 μέχρι 25.5.2018 το πλοίο, αναχωρούσε κάθε Δευτέρα από τον Πειραιά στις 16.30′ για Πάρο, Νάξο, Ίο και Θήρα με επιστροφή στον Πειραιά από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα, όπου κατέπλεε στις 19.30′ το απόγευμα της Τρίτης. Κάθε Τετάρτη αναχωρούσε από τον Πειραιά στις 16.30′ για Πάρο, Νάξο, Ίο και Θήρα με επιστροφή στον Πειραιά από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα. Κατέπλεε στον Πειραιά (λιμάνι αφετηρίας) στις 12.55′ κάθε Πέμπτη και αναχωρούσε και πάλι στις 16.30’, δηλαδή αναχωρούσε πρόωρα κατά 2,25 ώρες (πριν συμπληρωθούν 6 ώρες από τον κατάπλου του πλοίου στο λιμάνι αφετηρίας) για Πάρο, Νάξο, Ιο και Θήρα με επιστροφή στον Πειραιά από τα (δια λιμάνια αντίστροφα. Κατέπλεε στον Πειραιά (λιμάνι αφετηρίας) στις 12.55′ κάθε Παρασκευή και αναχωρούσε και πάλι στις 16.30′, δηλαδή αναχωρούσε πρόωρα κατά 2,25 ώρες (πριν συμπληρωθούν 6 ώρες από τον κατάπλου του πλοίου στο λιμάνι αφετηρίας) για Πάρο, Νάξο, Ιο και Θήρα με επιστροφή στον Πειραιά από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα, όπου κατέπλεε στις 19.30 της Κυριακής.

Στην προκείμενη περίπτωση, λαμβάνοντας υπόψη, α) ότι το εν λόγω πλοίο – σε σχέση – με το πλοίο … εκτελούσε δρομολόγια με προσέγγιση λιγότερων ενδιάμεσων λιμένων, όπως άλλωστε καταθέτει και ο μάρτυρας απόδειξης, β) τις προσκομιζόμενες μετ’ επικλήσεως από την εναγομένη καταστάσεις του αρχείου ωρών ανάπαυσης των μηνών Φεβρουαρίου, Μαρτίου και Απριλίου 2018 και γ) ότι ο ενάγων δεν εξακολούθησε να παρέχει τις υπηρεσίες του καθ’ όλη τη θερινή περίοδο, ήτοι σε χρονικά διαστήματα, που πράγματι, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, λόγω αυξημένης επιβατικής κίνησης, αυξάνονται ανάλογα οι λειτουργικές ανάγκες του πλοίου και άρα ο φόρτος εργασίας των ναυτικών, ο ενάγων εργαζόταν υπερωριακώς, κατά μέσο όρο, τις μεν καθημερινές και τις Κυριακές επί δύο (2) ώρες την ημέρα, τα δε Σάββατα και τις αργίες επί δέκα (10) ώρες την ημέρα. Το ίδιο ισχύει και για τις ημέρες που εκτελούνταν εργασίες επισκευής στο πλοίο. Συνεπώς, για 114 συνολικά καθημερινές και Κυριακές, ο ενάγων δικαιούται (114 Χ 2 ώρες υπερωρίας Χ 8,54 =) 1.947,12 ευρώ και για Σάββατα και αργίες (27 Χ 10 Χ 10,25 =) 2.767,5 ευρώ και συνολικώς 4.714,62 ευρώ. Ο ενάγων ομολογεί την καταβολή του ποσού των (66,91 + 659,56 + 1.295,46 + 1.294,78 =) 3.316,71 ευρώ, ως εκ τούτου, η εναγομένη του οφείλει για την ανωτέρω αιτία το συνολικό ποσό των (4.714,62 – 3.316,71=) 1.397,91 ευρώ. Καίτοι η εναγομένη προβάλλει ένσταση εξόφλησης, πρέπει αυτή ν’ απορριφθεί ως αόριστη, καθόσον δεν αναφέρεται μ’ αυτήν το ύψος των καταβληθέντων ποσών (ΕφΠειρ 221/2015, 528/2018, δημ. ΝΟΜΟΣ).

Ως αναλογία επιδόματος Χριστουγέννων 2018, ο ενάγων δικαιούται (βασικό μισθό 1.181,15 € + επίδομα Κυριακών 259,86 + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,92 € + τροφοδοσία 587,70 + μέσος όρος υπερωριών (4.714,62/141 ημέρες Χ 30 =) 1.003,11=) Χ2/25 Χ (25 ημέρες /19 =) 321,47 ευρώ. Αντίστοιχα, για επίδομα Πάσχα 2018 (3.067,74 Χ1/2 Χ1/15 Χ (116 ημέρες ναυτολόγησης /8)=] 1.482,62.  Ωστόσο, αυτός έλαβε από την εναγομένη, κατόπιν προβολής σχετικής – και βάσιμης – ένστασης εξόφλησης, τα ποσά των 224,40 και 1.175,87 ευρώ αντίστοιχα. Κατά συνέπεια, δικαιούται υπόλοιπα εκ (321,47-224,40 =) 97,07 και (1.482,62- 1.175,87 =) 306,75 ευρώ.

Περαιτέρω, όπως εξετέθη προηγουμένως, το εν λόγω πλοίο εκτέλεσε δρομολόγια εξπρές. Ειδικότερα, για το υπό στοιχείο β] χρονικό διάστημα, ήτοι από 5.2.2018 έως 29.3.2018, εκτελούνταν εβδομαδιαίως τρία κυκλικά δρομολόγια εκ των οποίων το ένα εξπρές με 2,5 ώρες πρόωρης αναχώρησης, διάρκειας άνω των 12 ωρών : 8 = 0,31 δρομολόγια εβδομαδιαίως για τα οποία καταβάλλεται πρόσθετη αμοιβή X 1/30 των συνολικών μηνιαίων αποδοχών  “βασικός μισθός 1.181,15 € + επίδομα Κυριακών  259,86 + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,92 € + αναλογία υπερωριακής εργασίας 1.003,11 + τροφοδοσία 587,70 + αναλογία αδείας 327,50 € + τροφή αδείας 97,95 + αναλογία δώρων [(321,47+ 1.482,62)/141 ημέρες ναυτολόγησηςΧ30=] 383,84 € = 3.877,03 € : 30 X 0,31 δρομολόγια εβδομαδιαίως X 7,56 εβδομάδες] 302,87 ευρώ

Γ]Για το χρονικό διάστημα από 30.3.2018 μέχρι 25.5.2018, το πλοίο, επί συνόλου τριών κυκλικών δρομολογίων, εκτελούνταν δύο δρομολόγια εξπρές με 2,25 ώρες πρόωρης αναχώρησης έκαστο, διάρκειας άνω των 12 ωρών [4,50 ώρες πρόωρης αναχώρησης : 8 = 0,56 δρομολόγια εβδομαδιαίως για τα οποία καταβάλλεται πρόσθετη αμοιβή X 1/30 των συνολικών μηνιαίων αποδοχών ] 3.877,03 ευρώ/30 Χ 0,56 Χ 3,71 εβδομάδες = 268,49 ευρώ και συνολικώς (302,87+268,49=)571,36 ευρώ. Η εναγομένη έναντι των ποσών αυτών, βάσει ένστασης εξόφλησης, κατέβαλε στον ενάγοντα το συνολικό ποσό των 344,96 ευρώ και συνεπώς, του οφείλεται υπόλοιπο (571,36-344,96=) 226,4 ευρώ

Εξάλλου, για μη χορηγηθείσες διανυκτερεύσεις ο ενάγων δικαιούται για το ανωτέρω χρονικό διάστημα παροχής εργασίας (5.1.2018 έως 25.5.2018), (μισθό ενεργείας 1.181,15/22 Χ 10 διανυκτερεύσεις =) 536,89 ευρώ.

Τέλος, ο ενάγων αξιώνει διαφορά νομίμων αποδοχών για το έτος 2018 εκ ποσού 137,07 ευρώ και διαφορά 38,96 ευρώ για αποζημίωση αδείας. Ωστόσο, τα ποσά αυτά, κατόπιν προβολής ενστάσεως της εναγομένης, εξοφλήθηκαν, όπως προκύπτει από την ανάλυση μισθοδοσίας αναδρομικών Δεκεμβρίου 2018.

Συνεπώς, για τις ανωτέρω αιτίες, ο ενάγων δικαιούται το συνολικό ποσό των (5.769,01 + 684,19 + 348,92 + 725,75 + 2.156,71 + 1.397,91 + 97,07 + 306,75 + 226,4 + 536,89 =) 12.249,6 ευρώ. Πρέπει συνεπώς, η υπό κρίση αγωγή να γίνει μερικώς δεκτή ως προς την ουσιαστική της βασιμότητα, να υποχρεωθεί η εναγομένη να καταβάλει στον ενάγοντα το ανωτέρω ποσό, με τον νόμιμο τόκο από την επομένη ημέρα εκάστης απόλυσεώς του μέχρι εξοφλήσεως, ήτοι από 7.10.2017 για τις αξιώσεις του έτους 2017 και από 26.5.2018 για τις αξιώσεις του έτους 2018, πλην των επιδομάτων Χριστουγέννων 2017 και 2018, η τοκοφορία των οποίων εκκινεί από 1.1.2018 και 1.1.2019 αντίστοιχα, καθόσον κατά τον ανωτέρω χρόνο έκαστης απόλυσης του ενάγοντος, που από το νόμο τάσσεται ως δήλη ημέρα καταβολής του συμφωνηθέντος μισθού, με μόνη την πάροδο της οποίας καθίσταται υπερήμερος ο εργοδότης και οφείλει, κατά τις διατάξεις των άρθρων 341 παρ. 1 και 345 εδ. α ΑΚ, τόκους υπερημερίας (ΟλΑΠ 39 και 40/2002), τα επιδόματα αυτά δεν είχαν καταστεί έτι απαιτητά (βλ. και ΕφΠειρ. 85/2015, δημ. ΝΟΜΟΣ), να κηρυχθεί προσωρινώς εκτελεστή για μέρος της επιδικαζόμενης απόφασης, διότι η καθυστέρηση στην εκτέλεση μπορεί να προκαλέσει σημαντική ζημία στον νικήσαντα διάδικο (άρθρα 908§1ε και 910 περ. 4 Κ.Πολ.Δ.) και να καταδικασθεί η εναγομένη σε μέρος των δικαστικών του εξόδων λόγω της εν μέρει νίκης και ήττας των διαδίκων (α. 178 Κ.Πολ.Δ.), κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο διατακτικό της παρούσας.

 

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

 

ΔΙΚΑΖΕΙ αντιμωλία των διαδίκων.

ΔΕΧΕΤΑΙ εν μέρει την αγωγή.

ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ την εναγομένη να καταβάλει στον ενάγοντα το συνολικό ποσό των δώδεκα χιλιάδων διακοσίων σαράντα εννέα ευρώ και εξήντα λεπτών (12.249,6 €)  νομιμοτόκως σύμφωνα με τα οριζόμενα ανωτέρω στο σκεπτικό της παρούσας.

ΚΗΡΥΣΣΕΙ την απόφαση προσωρινώς εκτελεστή για το ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ.

ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ την εναγομένη σε μέρος των δικαστικών εξόδων του ενάγοντος, τα οποία ορίζει στο ποσό των τετρακοσίων (400) ευρώ.

 

ΚΡΙΘΗΚΕ, αποφασίσθηκε και δημοσιεύθηκε στον Πειραιά, σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριό του την ………..………… 2020.

 

Η ΔΙΚΑΣΤΗΣ                                                                    Η  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ