Μενού Κλείσιμο

ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

ΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ

 

 

 

 

Aριθμός απόφασης: 963/2020

ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

 

Aποτελούμενο από τη Δικαστή Ευφροσύνη – Μαρία Ντόρτου, Πρωτοδίκη, την οποία όρισε ο Πρόεδρος του Τριμελούς Συμβουλίου Διοίκησης του Πρωτοδικείου και τη Γραμματέα Μαρίνα Γρηγοριάδου.

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του την 7η.5.2019, για να δικάσει την υπόθεση μεταξύ:

Του ενάγοντος: Γ. Λ.  Ι., κατοίκου, … ο οποίος εκπροσωπήθηκε από τον πληρεξούσιο δικηγόρο του Βασίλειο Σαξώνη.

Της εναγομένης: Εταιρίας με την επωνυμία … που εδρεύει στον……. , οδός … και νομίμως εκπροσωπουμένης, η οποία εκπροσωπήθηκε από την πληρεξούσια δικηγόρο της Μαρία Αρβανίτη.

Ο ενάγων ζητεί να γίνει δεκτή η από 10.12.2018 και υπ’ αριθμ. κατάθεσης 12817/5782/2018 αγωγή του, συζήτηση της οποίας ορίσθηκε η ανωτέρω αναφερόμενη, εξ αναβολής της 4ης.2.2019.

Κατά τη συζήτηση της υπόθεσης, οι πληρεξούσιοι δικηγόροι των διαδίκων ζήτησαν να γίνουν δεκτά όσα αναφέρονται στα πρακτικά της δίκης και στις κατατεθείσες προτάσεις τους.

 

ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ

ΣΚΕΦΘΗΚΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ

 

Από τη διάταξη του άρθρου 14 της Σ.Σ.Ν.Ε. εργασίας πληρωμάτων ακτοπλοϊκών επιβατηγών πλοίων, έτους 2017, σε συνδυασμό προς εκείνες των άρθρων 2, 3 και 7 της υπ’ αριθμ. 70109/8008/14-12-1982 απόφασης του υπουργού εμπορικής ναυτιλίας «περί των προϋποθέσεων χορηγήσεως επιδομάτων εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα προς τους δικαιούμενους ναυτικούς» (ΦΕΚ β’ 1/07-01-1982) προκύπτει ότι οι ως άνω ναυτικοί δικαιούνται επιδομάτων εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα ίσων προς ένα μηνιαίο μισθό και μισθό 15 ημερών αντιστοίχως, εάν η σχέση εργασίας διήρκησε καθ’ όλο το διάστημα από 1ης Μαΐου μέχρι 31ης Δεκεμβρίου και από 1ης Ιανουαρίου μέχρι 30ης Απριλίου αντιστοίχως, ή 2/25 του μηνιαίου μισθού ανά έκαστο δεκαεννεαήμερο χρονικό διάστημα και 1/15 του ημίσεως του μηνιαίου μισθού ανά έκαστο οκταήμερο χρονικό διάστημα αντιστοίχως ή ανάλογο κλάσμα επί χρονικού διαστήματος μικρότερο του δεκαεννεαημέρου ή του οκταημέρου, εάν η σχέση εργασίας δεν διήρκεσε καθ’ όλο το διάστημα από 1ης Μαΐου μέχρι 31ης Δεκεμβρίου και από 1ης Ιανουαρίου μέχρι 30ης Απριλίου αντιστοίχως, προς υπολογισμό των οποίων λαμβάνεται υπ’ όψιν ο πράγματι καταβαλλόμενος μισθός τη 10η Δεκεμβρίου και τη 15η ημέρα προ του Πάσχα αντιστοίχως, ως καταβαλλόμενος μισθός νοείται το σύνολο των τακτικών αποδοχών του ναυτικού. Tακτικές αποδοχές για την εφαρμογή των διατάξεων της εν λόγω υπουργικής απόφασης θεωρούνται ο μισθός, καθώς και κάθε άλλη παροχή εφόσον καταβάλλεται από τον εργοδότη σαν συμβατικό ή νόμιμο αντάλλαγμα της παρεχόμενης από το μισθωτό εργασίας, τακτικά κάθε μήνα ή κατ’ επανάληψη περιοδικά, κατά ορισμένα χρονικά διαστήματα του χρόνου. Ως τέτοιες δε, προσδιορίζονται ενδεικτικά στην ανωτέρω υπουργική απόφαση: α) η προσαύξηση της νομίμου και τακτικής εργασίας κατά τις Κυριακές, εφόσον δίνεται στο μισθωτό σταθερά και μόνιμα σαν τακτικό αντάλλαγμα για την παροχή εργασίας κατά τις ανωτέρω ημέρες τακτικά κάθε μήνα, β) η αμοιβή που καταβάλλεται από τον εργοδότη στο μισθωτό για νόμιμη υπερωριακή εργασία. Εφόσον η υπερωριακή αμοιβή για παροχή υπερωριακής εργασίας δεν καταβάλλεται υπό μορφή επιδόματος παγίως και τακτικώς κατά μήνα, υπολογίζεται κατά μέσον όρο, αν κατά τα κρίσιμα χρονικά διαστήματα καταβάλλεται τακτικώς, γ) το επίδομα αδείας και οι λοιπές τακτικές παροχές. Επιπλέον, σ’ αυτές συμπεριλαμβάνονται, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα, το επίδομα βαρείας και ανθυγιεινής εργασίας, η αποζημίωση μη πραγματοποιήσεως αδείας και η τροφοδοσία, είτε παρέχεται σε χρήμα, είτε αυτουσίως (ΑΠ 1013/2003 ΕΝΔ 2003.345, ΕφΠειρ 521/2009 ΕΝΔ 2009.273, ΕφΠειρ 71/2014, δημ. ΝΟΜΟΣ).

Εξάλλου, κατ’ άρθρο 16 της ανωτέρω ΣΣΝΕ «1. Κάθε πλοιοκτήτης υποχρεούται να ρυθμίζει τα της υπηρεσίας των πλοίων του κατά τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται μία φορά τον μήνα κατά τους μήνας Ιούλιο έως και Σεπτέμβριο και δύο φορές το μήνα κατά τους υπόλοιπους μήνες, η διανυκτέρευση των μελών του πληρώματος στο λιμάνι αφετηρίας ή στο λιμάνι προορι­σμού του δρομολογίου του πλοίου, κατά την επιθυμία του ναυτικού και εφόσον τούτο είναι δυνατόν. 2. Σε περίπτωση που για λόγους ασφαλείας του πλοίου ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο δεν καθίσταται δυνατή η διανυκτέρευση, καταβάλλεται στο ναυτικό για κάθε μη παρεχομένη διανυκτέρευση αποζημίωση ίση με ένα ημερομίσθιο ήτοι το 1/22 του υπό της συλλογικής συμβάσεως προβλεπομένου μισθού ενεργείας της παραγρ. 1 του άρθρου 1. 3. Για την παρεχομένη ως άνω άδεια διανυκτερεύσεως θα γίνεται από τον Πλοίαρχο μνεία στο ημερολόγιο του πλοίου που θα επικυρώνεται από την Λιμενική Αρχή.

Κατά δε τις διατάξεις του άρθρου 33 παρ. 1, 2, 3, 4 και 7 των ίδιων, ως άνω, συλλογικών συμβάσεων, που τιτλοφορείται, “Δρομολόγια εξπρές” ορίζεται ότι, “σε κάθε περίπτωση, κατά τον καθορισμό, την έγκριση και την εκτέλεση των δρομολογίων, πρέπει να προνοείται από την αρμόδια Υπηρεσία του YEN (ήδη Υ.Θ.Υ.Ν.ΑΛ) και από τους πλοιοκτήτες, η παραμονή των πλοίων στο λιμάνι αφετηρίας τουλάχιστον έξι (6) ώρες πριν από τον απόπλου για το επόμενο δρομολόγιο, προκειμένου να παρασχεθεί στον Πλοίαρχο και το πλήρωμα ο αναγκαίος χρόνος ανάπαυσης, καθώς και προετοιμασίας του πλοίου, για το επόμενο δρομολόγιο (παρ. 1). Αν κατ`εξαίρεση αυτό δεν καθίσταται δυνατόν ή αποφασίζεται και εκτελείται έκτακτο δρομολόγιο κατά τη διαδικασία του ν. 2932/2001 ή του ΚΔΝΔ, η περί εγκρίσεως του οποίου απόφαση κοινοποιείται στην Π.Ν.Ο., καταβάλλεται στον Πλοίαρχο και το πλήρωμα του πλοίου πρόσθετη αμοιβή, όπως καθορίζεται στις επόμενες παραγράφους αυτού του άρθρου (παρ. 2). Δρομολόγια “εξπρές”, για τα οποία καταβάλλεται στον Πλοίαρχο και το πλήρωμα, πρόσθετη αμοιβή, κατά την παραγρ. 7, θεωρούνται εκείνα για την εκτέλεση των οποίων, το πλοίο αποπλέει από το λιμάνι αφετηρίας ή προορισμού, κατά περίπτωση, πριν περάσουν τουλάχιστον έξι (6) ώρες από τον κατάπλου του πλοίου στο αντίστοιχο λιμάνι αφετηρίας ή προορισμού (παρ. 3). Για τον υπολογισμό της πρόσθετης αμοιβής αθροίζονται οι ώρες πρόωρης αναχώρησης του πλοίου εβδομαδιαίως, δηλαδή πριν από τη συμπλήρωση έξι (6) ωρών από την άφιξη στο λιμάνι και το άθροισμα διαιρείται δια του αριθμού 8, το δε πηλίκο αποτελεί τον αριθμό των δρομολογίων για τα οποία καταβάλλεται πρόσθετη αμοιβή (παρ. 4). Ειδικά, προκειμένου περί πλοίων, τα οποία έχουν τακτικές καθημερινές αναχωρήσεις από το λιμάνι αφετηρίας, καταβάλλεται πρόσθετη αμοιβή για τα πέραν των πέντε (5) δρομολογίων κάθε εβδομάδα, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμά του, κατά την προηγούμενη παράγραφο 2, προσδιορισμού (παρ. 5). Για την πρόσθετη αυτή απασχόληση καταβάλλεται στον πλοίαρχο και το πλήρωμα πρόσθετη αμοιβή υπολογιζόμενη, εφόσον η διάρκεια του κυκλικού ταξιδιού (δηλαδή η μετάβαση στο λιμένα ή τους λιμένες προορισμού και επιστροφή στο λιμάνι αφετηρίας) είναι μεγαλύτερη των 12 ωρών, ίση προς το 1/30 των συνολικών μηνιαίων αποδοχών (παρ. 7α)”. Εάν είναι μικρότερη των 12 ωρών είναι ίση προς το ήμισυ της, ως άνω προβλεπόμενης (παρ. 7β). Από τις διατάξεις αυτές, προκύπτει, καθόσον αφορά την προβλεπόμενη απ` αυτές πρόσθετη αμοιβή ότι αυτή καταβάλλεται εφόσον σε κάθε δρομολόγιο το πλοίο δεν παραμείνει τουλάχιστον έξι ώρες στο λιμάνι αφετηρίας πριν από τον απόπλου για το επόμενο δρομολόγιο. Κατά τη σαφή δε έννοια της παρ. 1 του άρθρου αυτού, δρομολόγιο νοείται το ταξίδι του πλοίου προς εξυπηρέτηση δρομολογιακής γραμμής, δηλαδή το δρομολόγιο αρχίζει με τον απόπλου του πλοίου από το λιμάνι αφετηρίας προς το λιμάνι (ή τα λιμάνια) προορισμού και λήγει με τον κατάπλου στο λιμάνι αφετηρίας. Η υποχρέωση δε εξάωρης παραμονής του πλοίου στο λιμάνι αφετηρίας ορίζεται σαφώς ότι πρέπει να γίνεται “πριν από τον απόπλου για το επόμενο δρομολόγιο”. Με τη διάταξη δε της παρ. 3 του ίδιου άρθρου δίδεται δυνατότητα παραμονής του πλοίου, στο λιμένα προορισμού, για τους σκοπούς που αναφέρονται στην παρ. 1 αυτού, οπότε στην περίπτωση αυτή δρομολόγιο για το οποίο θα καταβληθεί η πρόσθετη αμοιβή της παρ. 7 θεωρείται εκείνο, για την εκτέλεση του οποίου το πλοίο αποπλέει από το λιμάνι προορισμού πριν περάσουν έξι τουλάχιστον ώρες από τον κατάπλου στο λιμάνι αυτό. Εξάλλου, όπως προκύπτει από την παρ. 5 του ίδιου άρθρου, πρόσθετη επίσης αμοιβή καταβάλλεται για τα πέραν των πέντε δρομολογίων κάθε εβδομάδα, προκειμένου περί πλοίων, τα οποία έχουν τακτικές καθημερινές αναχωρήσεις από το λιμάνι αφετηρίας, “ανεξάρτητα από το αποτέλεσμά του, κατά την παρ. 2 προσδιορισμού”. Δηλαδή, κατά την έννοια της διατάξεως αυτής, οι ναυτικοί που εργάζονται σε πλοία που εκτελούν καθημερινώς και περισσότερα από πέντε (5) (κυκλικά) δρομολόγια την εβδομάδα (δηλαδή 6, 7 …) είτε παραμένουν στο λιμάνι 6 ώρες, είτε όχι, λαμβάνουν την πρόσθετη αμοιβή που προβλέπεται στην παρ. 7, για τον καθορισμό της οποίας, δεν γίνεται ο υπολογισμός που προβλέπεται από την προαναφερθείσα παρ. 4 του άρθρου αυτού, αλλά εφόσον η διάρκεια του κάθε δρομολογίου (κυκλικού ταξιδιού) είναι μεγαλύτερη των 12 ωρών, η πρόσθετη αυτή αμοιβή είναι ίση προς το 1/30 των συνολικών μηνιαίων αποδοχών για κάθε δρομολόγιο, εφόσον δε είναι μικρότερη των 12 ωρών, είναι ίση προς το ήμισυ αυτής, κατά τα προεκτεθέντα. Δηλαδή, αν εκτελούν 6 τακτικά δρομολόγια την εβδομάδα διάρκειας μεγαλύτερης των 12 ωρών το καθένα, λαμβάνουν ως πρόσθετη αμοιβή το 1/30 των ως άνω αποδοχών, αν δε εκτελούν 7 τακτικά δρομολόγια τα 2/30 αυτών. Αν όμως εβδομαδιαίως εκτελούν μόνο πέντε (5) δρομολόγια Express ή λιγότερα των πέντε, τότε έχει εφαρμογή η παρ. 4 του ως άνω άρθρου, οπότε η δικαιουμένη για την εκτέλεση δρομολογίων “Express” πρόσθετη αμοιβή υπολογίζεται κατά το διαγραφόμενο από την παράγραφο αυτή τρόπο, κατά τον οποίον το προκύπτον πηλίκον από τη διαίρεση του αθροίσματος των ωρών πρόωρης αναχωρήσεως του πλοίου, δια του αριθμού 8, αποτελεί τον αριθμό των δρομολογίων αυτών. «Τακτικά» θεωρούνται τα δρομολόγια εκείνα, κατά τα οποία, το πλοίο αποπλέει από το λιμάνι αφετηρίας σε προκαθορισμένη για κάθε ημέρα ώρα (έστω και αν η ώρα κάθε ημέρας δεν είναι ίδια, αρκεί να είναι προκαθορισμένη), σε εκτέλεση τακτικού δρομολογίου, χωρίς να ασκεί επιρροή, για το χαρακτηρισμό του δρομολογίου ως τακτικού, η ύπαρξη τυχόν καθυστερήσεων, κατά την εκτέλεσή του (σχ. ΑΠ 259/2014 ΤΝΠ ΝΟΜΟΣ, ΕΝαυτΔ 2014,27, ΕφΠειρ 379/2013, ΕφΠειρ 587/2011 ΕΝαυτΔ 2012,19, ΕφΠειρ 34/2008 ΕΝαυτΔ 2008, 290, ΕφΠειρ 540/2006 ΕΝαυτΔ 2006,363, ΕφΠειρ 740/2005 ΕΝαυτΔ 2005,341). Σημειωτέον, ότι στις αποδοχές αυτές, με βάση τις οποίες υπολογίζονται, εκτός της πρόσθετης αμοιβής δρομολογίων εξπρές, και τα επιδόματα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα, συμπεριλαμβάνεται κάθε παροχή καταβαλλόμενη παγίως και σταθερώς ως συμβατικό ή νόμιμο αντάλλαγμα της παρεχόμενης εργασίας του ναυτικού τακτικά κάθε μήνα ή κατ` επανάληψη περιοδικά σε ορισμένα χρονικά διαστήματα, όπως π.χ. το επίδομα Κυριακών, το επίδομα βαρείας και ανθυγιεινής εργασίας, η υπερωριακή αμοιβή, η οποία εφόσον δεν καταβάλλεται υπό μορφή επιδόματος παγίως και τακτικώς κατά μήνα, υπολογίζεται κατά μέσον όρο, ως κατά τα κρίσιμα χρονικά διαστήματα καταβάλλεται τακτικώς, το επίδομα αδείας, η αποζημίωση μη πραγματοποιήσεως αδείας, καθώς και οι λοιπές τακτικές παροχές, όχι όμως και το επίδομα ιματισμού γιατί αυτό δεν αποτελεί παροχή καταβαλλομένη ως αντάλλαγμα της παρεχομένης εργασίας (ΕφΠειρ. 73/2016, δημ. ΝΟΜΟΣ).

Από το συνδυασμό των άρθρων 39, 53, 72 του ΚΙΝΔ (ν. 3816/1958) και 105 παρ. 2 του ΚΔΝΔ (ΝΔ 187/1973), προκύπτει ότι ο πλοίαρχος που καταρτίζει το πλήρωμα έχει το δικαίωμα να καταγγείλει τη σύμβαση ναυτολογήσεως κάθε μέλους αυτού για λογαριασμό του πλοιοκτήτη οποτεδήποτε, είτε η σύμβαση είναι αορίστου είτε ορισμένου χρόνου, χωρίς να τηρήσει προθεσμία ούτε να επικαλεσθεί λόγο που να δικαιολογεί (στην ορισμένου χρόνου σύμβαση) την πρόωρη απόλυση μέλους του πληρώματος, το οποίο (μέλος του πληρώματος) δικαιούται να λάβει μόνον την αποζημίωση που ορίζεται στα άρθρα 75 παρ. 3 και 76 του ΚΙΝΔ, εκτός αν η καταγγελία δικαιολογείται από παράπτωμα αυτού (βλ. ΕφΘεσ 1115/2009 Αρμ 2009 1217, ΕφΠειρ 276/2005 ΕΝαυτΔ 2005 92, ΕφΠειρ 246/2005 ΕΝαυτΔ 2005 452). Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 76 εδ. α` του ΚΙΝΔ, η κατά τις διατάξεις του προηγούμενου άρθρου αποζημίωση συνίσταται σε ποσό ίσο προς το μισθό δέκα πέντε (15) ημερών. Περαιτέρω, κατά τη διάταξη του άρθρου 77 του ΚΙΝΔ, σε περίπτωση που η σύμβαση του ναυτικού λυθεί λόγω παροπλισμού του πλοίου, που είχε διαρκέσει τουλάχιστον επί δεκαπενθήμερο, τότε αυτός δικαιούται αποζημίωσης, κατ’ άρθρον 75 του ΚΙΝΔ, η οποία δεν μπορεί να είναι κατώτερη του μισθού 15 ημερών. Παροπλισμένο θεωρείται το πλοίο που παραμένει αργό στο λιμάνι, είτε γιατί δεν υπάρχει συμφέρων ναύλος είτε γιατί εκτελούνται επισκευές για τη διατήρηση ή ανανέωση της κλάσης του (βλ. ΕφΠειρ 346/2011 ΕΝαυτΔ 2011 271, ΕφΠειρ 440/2006 ΕΝαυτΔ 2006 367, ΕφΠειρ 929/2001 ΠειρΝομ 2002 36). Ακόμη, η ετήσια επιθεώρηση του πλοίου διενεργείται για ανανέωση των πιστοποιητικών του και διατήρηση της κλάσης του και η διακοπή των πλόων για το λόγο αυτό υπάγεται στις περιπτώσεις παροπλισμού κατά την ως άνω έννοια του άρθρου 77 του ΚΙΝΔ (ΕφΠειρ 440/2006 ο.π.). Εξάλλου, στο άρθρο 173 παρ. 1 του ΚΔΝΔ ορίζεται: «Διακοπή εκτελέσεως των κατά τας διατάξεις των άρθρων 171 και 172 εγκρινομένων δρομολογίων επιτρέπεται εις τας κατωτέρω περιπτώσεις: α) δι’ ετησίαν επιθεώρησιν του πλοίου και επί χρονικόν διάστημα μέχρις εξήκοντα (60) ημερών …», και στο άρθρο 174 παρ. 3 ιδίου Κώδικος ορίζεται: «Οι κατά την παράγραφον 1 περιπτ. α’ και 3 του προηγουμένου άρθρου απολυόμενοι δεν δικαιούνται της κατά τα άρθρα 75 και 76 του ΚΙΝΔ αποζημιώσεως, εάν εντός τεσσαράκοντα (40) ή ενενήκοντα (90) ημερών, αντιστοίχως από της απολύσεώς των ναυτολογηθούν επί του αυτού πλοίου ή δεν αποδεχθούν την επαναναυτολόγησίν των, προσφερομένην υπό τους αυτούς ως πρότερον όρους» ΕφΠειρ 429/2014.

Στην προκείμενη περίπτωση, όπως προαναφέρθηκε, οι ως άνω συμβάσεις ναυτικής εργασίας του ενάγοντος με την εναγομένη, βάσει των οποίων ναυτολογήθηκε στις 28-1-2010 και στις 29-9-2010 λύθηκαν, στην Πάτρα, στις 6-2-2010 και στις 21-12-2010, αντιστοίχως, λόγω διακοπής των δρομολογίων για ετήσια επιθεώρηση του πλοίου. Η διακοπή των πλόων για το λόγο αυτό υπάγεται στις περιπτώσεις παροπλισμού του πλοίου κατά την έννοια του άρθρου 77 του ΚΙΝΔ, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα. Επίσης, ο παροπλισμός του εν λόγω πλοίου διήρκησε για χρονικό διάστημα άνω του δεκαπενθημέρου, όπως συνομολογείται από τους διαδίκους. Ετσι, ο ενάγων έχει δικαίωμα λήψεως της προβλεπόμενης στο άρθρο 77 του ΚΙΝΔ αποζημιώσεως, η οποία ανέρχεται σε ποσό ίσο προς το μισθό δεκαπέντε ημερών και υπολογίζεται με βάση το σύνολο των τακτικών μηνιαίων αποδοχών του κατά τον τελευταίο πριν από την απόλυσή του μήνα υπό καθεστώς πλήρους απασχολήσεως.

Τέλος, από τις διατάξεις των άρθρων 341, 345, 346 και 655 εδ. 1 ΑΚ, 11 της προαναφερθείσης υπ` αριθμόν 70109/8008/82 Αποφάσεως Υ.Ε.Ν. και 13 παρ. 4 της ως άνω συλλογικής συμβάσεως προκύπτει ότι η αμοιβή υπερωριακής εργασίας καταβάλλεται την τελευταία ημέρα του μηνός, κατά τον οποίον παρεσχέθη η εργασία, το επίδομα εορτών Χριστουγέννων, καθ` ο μέρος αντιστοιχεί μέχρι της 21ης Δεκεμβρίου, καταβάλλεται την εν λόγω ημερομηνία, ενώ το υπόλοιπο δύναται να καταβληθεί την 31η Δεκεμβρίου, το επίδομα εορτών Πάσχα, καθ` ο μέρος αντιστοιχεί μέχρι της Μεγάλης Τετάρτης, καταβάλλεται την εν λόγω ημέρα, ενώ το υπόλοιπο δύναται να καταβληθεί την 30ή Απριλίου, ως προς όλες δε τις εν λόγω αξιώσεις δια μόνης της παρελεύσεως των ως άνω ημερομηνιών ο εργοδότης καθίσταται υπερήμερος και οφείλει έκτοτε τόκο υπερημερίας (ΕφΠειρ 19/2016, δημ. ΝΟΜΟΣ).

Εν προκειμένω, ο ενάγων ισχυρίζεται με την υπό κρίση αγωγή του, ότι κατόπιν προσυμφώνου ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου την 13.2.2017 ναυτολογήθηκε αυθημερόν με την ειδικότητα του θαλαμηπόλου, σύμφωνα με τους όρους και τις συμφωνίες της ελληνικής ΣΣΝΕ για τα πληρώματα των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων, στο με ελληνική σημαία και αριθμό νηολογίου Πειραιά … επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο … πλοιοκτησίας της εναγομένης, μέχρι και την 19.4.2017, οπότε η σύμβαση λύθηκε αμοιβαία συναινέσει. Ότι την 26.5.2017 επαναπροσλήφθηκε υπό την ίδια ιδιότητα και συμφωνία στο αυτό πλοίο μέχρι 2.10.2017, οπότε απολύθηκε λόγω διακοπής δρομολογίων, χωρίς να επαναπροσληφθεί μέσα σε 60 ημέρες και από 24.1.2018 μέχρι 7.3.2018 εν τοις πράγμασι λόγω καταγγελίας της σύμβασης από τον Πλοίαρχο, εικονικά όμως λόγω αδείας μέχρι 22.3.2018. Ότι τέλος, κατόπιν προσυμφώνου την 23.5.2018, ναυτολογήθηκε αυθημερόν στο με ελληνική σημαία και αριθμό νηολογίου Πειραιά 10415 επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου “…, πλοιοκτησίας της εναγομένης μέχρι και την 14.8.2018, απολυθείς αμοιβαία συναινέσει. Ότι η εναγομένη του οφείλει για διαφορές μισθών, αποζημίωσης αδείας μετά τροφοδοσίας, αποζημίωση μη παρασχεθείσας διανυκτέρευσης, διαφορές υπερωριακής αμοιβής, δρομολογίων εξπρές, δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα 2017 και 2018 και αποζημίωση απόλυσης, το συνολικό ποσό των 21.834,26 ευρώ, το οποίο (ποσό), με απόφαση προσωρινώς εκτελεστή, ζητεί – δια της κρινόμενης αγωγής – να υποχρεωθεί η εναγομένη να του καταβάλει, νομιμοτόκως από τότε που κάθε κονδύλι κατέστη απαιτητό, άλλως από έκαστης απόλυσεώς του, άλλως από την επίδοση της αγωγής, καθώς και να καταδικασθεί αυτή στα δικαστικά του έξοδα.

Η αγωγή αυτή, αρμοδίως εισάγεται προς συζήτηση ενώπιον του παρόντος δικαστηρίου (α. 16§1 περ. 3 και 25§2 Κ.Πολ.Δ. άρθρο 51 § 3α του ν. 2172/1993, λόγω του ναυτικού χαρακτήρα της διαφοράς), κατά την ειδική διαδικασία των περιουσιακών διαφορών και ειδικότερα, των εργατικών διαφορών (άρθρα 614 αρ. 3 στοιχ. α και 621 επ. Κ.Πολ.Δ., όπως αυτά ισχύουν μετά την τροποποίησή τους με το άρθρου 1 του ν. 4335/2015) και είναι επαρκώς ορισμένη και νόμιμη, στηριζόμενη στις ανωτέρω αναφερόμενες διατάξεις, καθώς και σε αυτές των άρθρων 53, 54, 60 ΚΙΝΔ, 648, 649, 653, 655, 341, 345, 346 ΑΚ, σε συνδυασμό με τις διατάξεις της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας Πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων του έτους 2017 και 2018, οι οποίες κυρώθηκαν με τις υπ’ αριθμ.  Αριθμ. …  176, 907, 908§1ε Κ.Πολ.Δ. Πρέπει συνεπώς, η υπό κρίση αγωγή να ερευνηθεί περαιτέρω ως προς την ουσιαστικής της βασιμότητα, δοθέντος ότι για το καταψηφιστικό αντικείμενό της, κατά το ποσό που αυτό υπερβαίνει το προβλεπόμενο επί εργατικών διαφορών ελάχιστο όριο απαλλαγής από την καταβολή τέλους δικαστικού ενσήμου (ήτοι το ποσό των 20.000 ευρώ [βλ. άρθρ. 71 ΕισΝΚΠολΔ, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 6 παρ. 17 του ν. 2479/1997 και όπως το δεύτερο εδάφιο αυτού προστέθηκε με τα άρθρα 34 και 45 του ν. 4446/2016 (ΦΕΚ Α 240/22.12.2016)], ο ενάγων επικαλείται και προσκομίζει το υπ’ αριθ. … παράβολο δικαστικού ενσήμου).

Από την εκτίμηση της ένορκης καταθέσεως των μαρτύρων των διαδίκων, που περιέχεται στα ταυτάριθμα με την παρούσα πρακτικά δημόσιας συνεδρίασης αυτού του Δικαστηρίου, από όλα τα νομίμως προσκομιζόμενα μετ’ επικλήσεως έγγραφα των διαδίκων, είτε προς άμεση απόδειξη, είτε για την συναγωγή δικαστικών τεκμηρίων, τις ομολογίες των διαδίκων και τα διδάγματα της κοινής πείρας, απεδείχθησαν τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά: Α. Με εκπρόσωπο της εναγόμενης, πλοιοκτήτριας εταιρίας του με Ελληνική σημαία και αριθμό νηολογίου Πειραιά … επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου “ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ”, ΚΟΧ: 14.640,10, ο ενάγων κατήρτισε προσύμφωνο ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου στον Πειραιά την 13.2.2017 και ναυτολογήθηκε αυθημερόν με την ειδικότητα του θαλαμηπόλου, σύμφωνα με τους όρους και τις συμφωνίες της ελληνικής ΣΣΝΕ για τα πληρώματα των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων. Καθ’ όλο το χρονικό διάστημα των πλόων, το επίδικο πλοίο εκτελούσε κυκλικά ταξίδια στο Αιγαίο διάρκειας μεγαλύτερης των 12 ωρών. Συγκεκριμένα κάθε Δευτέρα και Παρασκευή αναχωρούσε από τον Πειραιά στις 16.00′ για Σύρο, Μύκονο, Άγιο Κήρυκο, Φούρνους, Καρλόβασι και Βαθύ με επιστροφή στον Πειραιά από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα, όπου κατέπλεε στις 23.50′ το βράδυ της Τρίτης και της Κυριακής αντίστοιχα. Την Τετάρτη αναχωρούσε στις 16.00′ από τον Πειραιά για Σύρο, Μύκονο, Άγιο Κήρυκο, Καρλόβασι και Βαθύ με επιστροφή στον Πειραιά, από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα, όπου κατέπλεε στις 23.20 το βράδυ της Πέμπτης. Η ανωτέρω σύμβαση λύθηκε αμοιβαία συναινέσει την 19.4.2017.

Β. Με εκπρόσωπο της εναγόμενης, πλοιοκτήτριας εταιρίας του με Ελληνική σημαία και αριθμό νηολογίου Πειραιά … επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου … ο ενάγων κατήρτισε προσύμφωνο ναυτικής εργασίας διάρκειας αορίστου χρόνου στον Πειραιά την 26.5.2017 και ναυτολογήθηκε την ίδια ημέρα, ομοίως με την ειδικότητα του θαλαμηπόλου, σύμφωνα με τους όρους και τις συμφωνίες της ελληνικής ΣΣΝΕ για τα πληρώματα των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων. Καθ’ όλο το χρονικό διάστημα της εργασίας του, το επίδικο πλοίο εκτελούσε κυκλικά ταξίδια στο Αιγαίο διάρκειας μεγαλύτερης των 12 ωρών και συγκεκριμένα:  Αναχωρούσε τη Δευτέρα στις 14.00′ από τον Πειραιά για Πάρο, Νάξο, Πάτμο, Άγιο Κήρυκο, Βαθύ (Σάμου), Χίο, Λέσβο (Μυτιλήνη), Λήμνο και Καβάλα, με επιστροφή στον Πειραιά και ενδιάμεσους προορισμούς κατά την επιστροφή, τη Λήμνο, τη Λέσβο (Μυτιλήνη), τη Χίο, το Βαθύ (Σάμου), τον Άγιο Κήρυκο και την Πάτμο. Κατέπλεε στον Πειραιά (λιμάνι αφετηρίας) στις 23.00′ το βράδυ της Τετάρτης και αναχωρούσε πρόωρα κατά 5,1 ώρες (πριν δηλαδή τη συμπλήρωση 6 ωρών), για Πάτμο, Άγιο Κήρυκο, Φούρνους, Βαθύ με επιστροφή στον Πειραιά και με ενδιάμεσους προορισμούς κατά την επιστροφή τους Φούρνους, τον Άγιο Κήρυκο, την Πάτμο, τη Νάξο και την Πάρο. Κατέπλεε στον Πειραιά στις 04.30′ το πρωί της Παρασκευής. Την Παρασκευή στις 14.00′ απέπλεε από το λιμάνι του Πειραιά για Πάρο, Νάξο, Πάτμο, Άγιο Κήρυκο, Φούρνους, Βαθύ (Σάμου), Χίο, Λέσβο (Μυτιλήνη), Λήμνο και Καβάλα, με επιστροφή στον Πειραιά από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα και κατέπλεε στον Πειραιά στις 04.30′ το πρωί της Δευτέρας. Η σύμβαση λύθηκε την 2.10.2017 λόγω διακοπής δρομολογίων, χωρίς όμως να επαναυτολογηθεί εντός 60 ημερών, αφού η αμέσως επόμενη πρόσληψή του έγινε την 24.1.2018, στο αυτό ως άνω πλοίο, υπό την αυτή ιδιότητα και υπό τις αυτές ως άνω συμφωνίες και συνεπώς δικαιούται αποζημίωσης απόλυσης, όπως θ’ αναλυθεί κατωτέρω, αφού η διακοπή δρομολογίων συνιστά παροπλισμό του πλοίου, κατά τα ανωτέρω αναφερόμενα.

Γ. Στο πλαίσιο της τρίτης επαναναυτολόγησης του ενάγοντος, το πλοίο εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς, Χίος, Μυτιλήνη και επιστροφή. Αναχωρούσε κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή στις 21.00 το βράδυ από το λιμάνι του Πειραιά και μετά την ολοκλήρωση του κυκλικού δρομολογίου κατέπλεε στο λιμάνι του Πειραιά αντίστοιχα την Τετάρτη, την Παρασκευή και τη Δευτέρα στις 07.00′ το πρωί. Ο ενάγων την 7.3.2018, απολύθηκε στο λιμάνι του Πειραιά, εικονικά, λόγω αδείας μέχρι την 22.3.2018, στην πραγματικότητα όμως λόγω καταγγελίας, αφού η εναγομένη κατέβαλε αποζημίωση και τροφή αδείας, εκ του οποίου συνάγεται ότι εν τοις πράγμασι δεν του χορηγήθηκε άδεια και συνεπώς δικαιούται αποζημίωση απόλυσης κατά τα αναλυόμενα κατωτέρω.

Δ. Τέλος, κατόπιν προσυμφώνου ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου την 23.5.2018, ναυτολογήθηκε την ίδια ημέρα με την ειδικότητα του θαλαμηπόλου, σύμφωνα με τους όρους και τις συμφωνίες της ελληνικής ΣΣΝΕ για τα πληρώματα των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων στο με Ελληνική σημαία και αριθμό νηολογίου Πειραιά 10415 επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου “…, μέχρι και την 14.8.2018, οπότε η σύμβαση αυτή λύθηκε αμοιβαία συναινέσει. Κατά τα εν λόγω χρονικό διάστημα, το επίδικο πλοίο εκτελούσε κυκλικά ταξίδια στο Αιγαίο διάρκειας μεγαλύτερης των 12 ωρών. Συγκεκριμένα κάθε Τρίτη αναχωρούσε από το Λαύριο στις 08.30′ το πρωί για Άγιο Ευστράτιο, Λήμνο, Καβάλα με επιστροφή στο Λαύριο από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα. Κατέπλεε στο Λαύριο (λιμάνι αφετηρίας) την Τετάρτη στις 14.00 το μεσημέρι και αναχωρούσε και πάλι στις 15.00, δηλαδή αναχωρούσε πρόωρα κατά 5 ώρες (πριν δηλαδή από τη συμπλήρωση 6 ωρών) για Άγιο Ευστράτιο, Λήμνο, Καβάλα με επιστροφή στο Λαύριο από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα. Κατέπλεε στο Λαύριο (λιμάνι αφετηρίας) την Πέμπτη το βράδυ στις 21.00′ και αναχωρούσε και πάλι στις 23.00,’ δηλαδή αναχωρούσε πρόωρα κατά 4 ώρες, για Άγιο Ευστράτιο, Λήμνο, Καβάλα με επιστροφή στο Λαύριο και με ενδιάμεσους προορισμούς κατά την επιστροφή τη Λήμνο, τον Άγιο Ευστράτιο και τα Μεστά Χίου. Κατέπλεε στο Λαύριο (λιμάνι αφετηρίας) το Σάββατο στις 09.50′ το πρωί και αναχωρούσε και πάλι στις 12.00 δηλαδή αναχωρούσε πρόωρα κατά 3,7 ώρες για Μεστά Χίου, Άγιο Ευστράτιο, Λήμνο και Καβάλα με επιστροφή στο Λαύριο και με ενδιάμεσους προορισμούς τη Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο. Κατέπλεε στο Λαύριο στις 23.00 το βράδυ της Δευτέρας.  Τα περιγραφόμενα ανωτέρω δρομολόγια δεν αμφισβητούνται από την εναγομένη και συνεπώς συνάγεται ομολογία της τελευταίας.

Περαιτέρω, ο ενάγων παρείχε τις υπηρεσίες του θαλαμηπόλου ως προειπώθηκε, στο πλοίο … και στο … Ειδικότερα, ως προς το υπηρεσία του στο …, απασχολείτο στην τραπεζαρία και τις καμπίνες των αξιωματικών, από τις 06:30 μέχρι τις 10.30 το αργότερο. Μετά απασχολείτο στην τραπεζαρία του πληρώματος από τις 11:30  μέχρι και 14.00 το αργότερο. Η εργασία του ξεκινούσε πάλι περίπου στις 18.00 το απόγευμα μέχρι και τις 21.00. Λαμβάνοντας περαιτέρω υπόψη τις συνθήκες και περιστάσεις που επικρατούσαν στο ένδικο πλοίο, το οποίο ήταν δρομολογημένο στις ως άνω ακτοπλοϊκές γραμμές, με τις προαναφερθείσες προσεγγίσεις σε ενδιάμεσα λιμάνια, β) την σταθερή καταβολή κάθε μήνα ποσών για αμοιβή υπερωριακής εργασίας, τόσο τις καθημερινές και Κυριακές, όσο και τα Σάββατα και τις αργίες και γ) της φύσης και του αντικειμένου της απασχόλησης του ενάγοντος, δοθέντος ότι απασχολούνταν 15 θαλαμηπόλοι κατά τη χειμερινή περίοδο και 17 την θερινή, κατέστη αναγκαίο, προς εξυπηρέτηση των αναγκών που δημιουργούντο από τις ως άνω συνθήκες λειτουργίας του πλοίου αυτού και στα πλαίσια εκτέλεσης των καθηκόντων της ειδικότητάς του, ο ενάγων τελικώς απασχολείτο υπερωριακώς, κατά μέσο όρο, τις μεν καθημερινές και τις Κυριακές επί τρεις (3) ώρες την ημέρα, τα δε Σάββατα και τις αργίες επί έντεκα (11) ώρες την ημέρα.

Συνεπώς, για τα υπό στοιχείο Α. Β. και Γ. χρονικά διαστήματα, που υπηρέτησε στο ανωτέρω  πλοίο ο ενάγων, δικαιούται: Α. για 54 καθημερινές και Κυριακές Χ 3 Χ 8,37€ = 1.355,94 ευρώ και για 8 Σάββατα και 4 αργίες  Χ 10,04 Χ 11 = 1.325,28 ευρώ και συνολικά 2.681,22 ευρώ, Β. για 109 καθημερινές και Κυριακές Χ 3 Χ 8,37 = 2.736,99 ευρώ και για 19 Σάββατα και 2 αργίες Χ 10,04 Χ 11= 2.319,24 ευρώ και συνολικά 5.056,23 ευρώ, Γ. για 36 καθημερινές και Κυριακές Χ 3 Χ 8,54 = 922,32 ευρώ και για 6 Σάββατα και 1 αργία Χ 11 Χ 10,25€ = 789,25 ευρώ και συνολικά 1.711,57 ευρώ.

Δ. Ως προς το πλοίο … από τις καταθέσεις αμφοτέρων των μαρτύρων των διαδίκων, δεν προέκυψε με σαφήνεια η παρεχόμενη εργασία και οι ώρες απασχόλησης του ενάγοντος, αφού εξάλλου ουδείς εκ των δύο συνυπηρέτησε μαζί του στο ανωτέρω πλοίο και συνεπώς, το Δικαστήριο λαμβάνοντας υπόψη τα αρχεία ωρών ανάπαυσης Μαΐου, Ιουνίου και Ιουλίου 2018, στα οποία καταγράφεται εργασία 8,5 ωρών ημερησίως και την παραδοχή της εναγομένης ότι ο ενάγων παρείχε εργασία μέχρι 10 ώρες, κρίνει ότι ο ενάγων απασχολείτο επί 2 ώρες πέραν του νομίμου ωραρίου τις καθημερινές και Κυριακές και 10 ώρες τα Σάββατα και τις αργίες και δικαιούται για 72 καθημερινές και Κυριακές  Χ 2 Χ 8,54 = 1.229,76 ευρώ και για 12 Σάββατα Χ 10 Χ 10,25€ = 1.230 ευρώ και συνολικά 2.459,76 ευρώ. Δοθέντος, ότι η ένσταση εξόφλησης της εναγομένης για το συγκεκριμένο κονδύλι είναι αόριστο, ο ενάγων συνομολογεί ότι του κατεβλήθησαν στα ανωτέρω χρονικά διαστήματα τα ποσά των 1.149,46, 2.490,04, 772,26 και 1.697,19 ευρώ αντίστοιχα και συνεπώς του οφείλονται αντίστοιχα ανά χρονική περίοδο τα ποσά των 1531,76, 2566,19, 939,31 και 726,57 ευρώ αντίστοιχα.

Για μη χορηγηθείσες διανυκτερεύσεις  Α. περιόδου  ο ενάγων δικαιούται (μισθό ενεργείας 1.157,99/22 Χ 4 διανυκτερεύσεις =) 210,54 ευρώ, για Β. χρονική περίοδο (μισθό ενεργείας 1.157,99/22 Χ 6 διανυκτερεύσεις =) 315,81 ευρώ, για την Γ. χρονική περίοδο (μισθό ενεργείας 1.181,15/22 Χ 4 διανυκτερεύσεις =) 214,75 ευρώ και για τη Δ. περίοδο (μισθό ενεργείας 1.181,15/22 Χ 5 διανυκτερεύσεις =) 268,44 ευρώ.

Για αναλογία επιδόματος Πάσχα 2017 [α. περίοδος] ο ενάγων δικαιούται (βασικός μισθός €1.157,99, πλέον επιδόματος Κυριακών εξ 22%  εκ €254.76, πλέον αντιτίμου τροφής εκ €19,21 ημερησίως και μηνιαίως €576,3 πλέον επιδόματος βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας εκ €35,22, καθώς και ο μηνιαίος μέσος όρος υπερωριών (2.681,22 ευρώ οφειλόμενες υπερωρίες/66 ημέρες συνολικού χρόνου ναυτολόγησης Χ 30 =) 1.218,73 ευρώ =] 3.243 Χ ½ Χ 1/15 Χ (66 ημέρες ναυτολόγησης/8 =)891,82 ευρώ ευρώ. Η εναγομένη ωστόσο του κατέβαλε το ποσό των 681,3 και άρα δικαιούται υπόλοιπο 210,52 ευρώ

Για αναλογία επιδόματος Χριστουγέννων 2017 [β. περίοδος], ο ενάγων δικαιούται για το χρονικό διάστημα από 26.5.2017 έως 2.10.2017 [βασικός μισθός €1.157,99, πλέον επιδόματος Κυριακών εξ 22%  εκ €254.76, πλέον αντιτίμου τροφής εκ €19,21 ημερησίως και μηνιαίως €576,3 πλέον επιδόματος βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας εκ €35,22, καθώς και ο μηνιαίος μέσος όρος υπερωριών 5.056,23 ευρώ οφειλόμενες υπερωρίες/130 ημέρες συνολικού χρόνου ναυτολόγησης Χ 30 =) 1.166,82 ευρώ =]3.191,09 ευρώ Χ2/25 Χ (130 ημέρες ναυτολόγησης /19 )= 1.746,16 ευρώ. Του κατεβλήθη για την αιτία αυτή το ποσό των 1454,03 και συνεπώς δικαιούται 292,13 ευρώ.

Για αναλογία  επιδόματος Πάσχα 2018, ο ενάγων δικαιούται (βασικό μισθό 1.181,15 € + επίδομα Κυριακών 259,86 + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,92 € + τροφοδοσία 587,70 + μέσος όρος υπερωριών (1.711,57/84 ημέρες Χ 30 =) 611,27 =) 2.675,9 ευρώ Χ1/2 Χ1/15 Χ (43 ημέρες ναυτολόγησης /8)=] 478,98 ευρώ, έλαβε δε ποσό 388,77 και συνεπώς του οφείλεται υπόλοιπο 90,21 ευρώ και αντίστοιχα ως αναλογία επιδόματος Χριστουγέννων 2018, (βασικό μισθό 1.181,15 € + επίδομα Κυριακών 259,86 + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,92 € + τροφοδοσία 587,70 + μέσος όρος υπερωριών (2.459,76/84 ημέρες Χ 30 =) 878,48 =)2.943,11€ Χ2/25 Χ (84 ημέρες /19 =) 1.040,68 ευρώ. Κατεβλήθη έναντι του ποσού αυτού (333,31 + 7,55 αναδρομικά =)340,86 ευρώ και συνεπώς οφείλεται υπόλοιπο 699, 82 ευρώ.

Β. Ως προεκτέθηκε, κατά την Β. περίοδο απασχόλησης του ενάγοντος, το πλοίο …, κάθε Δευτέρα αναχωρούσε στις 14.00′ από τον Πειραιά για Πάρο, Νάξο, Πάτμο, Άγιο Κήρυκο, Βαθύ (Σάμου), Χίο, Λέσβο (Μυτιλήνη), Λήμνο και Καβάλα, με επιστροφή στον Πειραιά και ενδιάμεσους προορισμούς κατά την επιστροφή τη Λήμνο, τη Λέσβο (Μυτιλήνη), τη Χίο, το Βαθύ (Σάμου), τον Άγιο Κήρυκο και την Πάτμο. Κατέπλεε στον Πειραιά (λιμάνι αφετηρίας) στις 23.00′ το βράδυ της Τετάρτης και αναχωρούσε άμεσα (πριν από τη συμπλήρωση 6 ωρών) στις 23.55′, δηλαδή αναχωρούσε πρόωρα κατά 5,1 ώρες, για Πάτμο, Άγιο Κήρυκο, Φούρνους, Βαθύ με επιστροφή στον Πειραιά και με ενδιάμεσους προορισμούς κατά την επιστροφή τους Φούρνους, τον Άγιο Κήρυκο, την Πάτμο, τη Νάξο και την Πάρο στις 04.30′ το πρωί της Παρασκευής. Έπρεπε, λοιπόν, να λάβει το ποσό των 1.683,48 € [5,1 ώρες πρόωρης αναχώρησης : 8 = 0,64 δρομολόγια εξπρές εβδομαδιαίως για τα οποία καταβάλλεται πρόσθετη αμοιβή X 1/30 των συνολικών μηνιαίων αποδοχών του (ήτοι βασικός μισθός 1.157,99 € + επίδομα Κυριακών 254,76 € + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,22 € + αναλογία υπερωριακής εργασίας 1.166,82 + τροφοδοσία 576,30 + αναλογία αδείας 321,08 € + τροφή αδείας 96,05 + αναλογία δώρων (891,82 + 1746,16/196 ημέρες Χ30) 403,77 € = 4.011,99 € : 30 X 0,64 δρομολόγια εβδομαδιαίως X 18,25 εβδομάδες =] 1.562 ευρώ, για το οποίο χρονικό διάστημα έλαβε από την εναγομένη το ποσό των 696,01 ευρώ και ως εκ τούτου, του οφείλεται ποσό 865,99 ευρώ.

Δ.- Κατά το τέταρτο χρονικό διάστημα της εργασίας του από 23.5.2018 μέχρι 14.8.2018, που το πλοίο … εκτελούσε τα αναφερόμενα ανωτέρω δρομολόγια, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 18,80 δρομολόγια εξπρές (1,59 δρομολόγια εβδομαδιαίως X 11,84 εβδομάδες). Συγκεκριμένα κάθε Τρίτη αναχωρούσε από το Λαύριο στις 08.30′ το πρωί για Άγιο Ευστράτιο, Λήμνο, Καβάλα με επιστροφή στο Λαύριο από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα. Κατέπλεε στο Λαύριο (λιμάνι αφετηρίας) την Τετάρτη στις 14.00 το μεσημέρι και αναχωρούσε και πάλι στις 15.00, δηλαδή αναχωρούσε πρόωρα κατά 5 ώρες (πριν από τη συμπλήρωση 6 ωρών) για Άγιο Ευστράτιο, Λήμνο, Καβάλα με επιστροφή στο Λαύριο από τα ίδια λιμάνια αντίστροφα. Κατέπλεε στο Λαύριο (λιμάνι αφετηρίας) την Πέμπτη το βράδυ στις 21.00′ και αναχωρούσε και πάλι στις 23.00′ δηλαδή αναχωρούσε πρόωρα κατά 4 ώρες, για Άγιο Ευστράτιο, Λήμνο, Καβάλα με επιστροφή στο Λαύριο και με ενδιάμεσους προορισμούς κατά την επιστροφή τη Λήμνο, τον Άγιο Ευστράτιο  και τα Μεστά Χίου. Κατέπλεε στο Λαύριο (λιμάνι αφετηρίας) το Σάββατο στις 09.50′ το πρωί και αναχωρούσε και πάλι στις 12.00 δηλαδή αναχωρούσε πρόωρα κατά 3,7 ώρες για Μεστά Χίου, Άγιο Ευστράτιο, Λήμνο και Καβάλα με επιστροφή στο Λαύριο και με ενδιάμεσους προορισμούς τη Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο. Κατέπλεε στο Λαύριο στις 23.00 το βράδυ της Δευτέρας. Έπρεπε, λοιπόν, να λάβει το ποσό των [12,70 ώρες πρόωρης αναχώρησης : 8 = 1,59 δρομολόγια εξπρές εβδομαδιαίως για τα οποία καταβάλλεται πρόσθετη αμοιβή X 1/30 των συνολικών μηνιαίων αποδοχών μου “βασικός μισθός 1.181,15 € + επίδομα Κυριακών 259,86 € + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,92 € + αναλογία υπερωριακής εργασίας 878,48 + τροφοδοσία 587,70 + αναλογία αδείας 327,50 € + τροφή αδείας 97,95 + αναλογία δώρων (478,98 + 1040,68/127 Χ 30=)358,97 € = 3.727,53 € : 30 X 1,59 δρομολόγια εβδομαδιαίως X 11,84 εβδομάδες] 2.339,09  ευρώ. Για την ανωτέρω αιτία ο ενάγων έλαβε 949,62 ευρώ και δικαιούται υπόλοιπο 1.389,47 ευρώ. Τέλος, ο ενάγων για τις ανωτέρω απολύσεις δεν έλαβε αποζημίωση και συνεπώς του οφείλεται για την Β. περίοδο (βασικός μισθός 1.157,99 € + επίδομα Κυριακών 254,76 € + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,22 € + αναλογία υπερωριακής εργασίας 1.166,82 + τροφοδοσία 576,30 + αναλογία αδείας 321,08 € + τροφή αδείας 96,05 + αναλογία δώρων (891,82 + 1746,16/196 ημέρες Χ30) 403,77 € + μέσος όρος εξπρές δρομολογίων (1.562/130 ημέρες ναυτολόγησης Χ30=)360,46= 4.372,45/30Χ15 = 2186,22 ευρώ.

Ενώ για την Γ. περίοδο δικαιούται [βασικό μισθό 1.181,15 € + επίδομα Κυριακών 259,86 € + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,92 € + αναλογία υπερωριακής εργασίας 611,27 + τροφοδοσία 587,70 + αναλογία αδείας 327,50 € + τροφή αδείας 97,95 + αναλογία δώρων (478,98 + 1040,68/127 Χ 30=)358,97 €] 6.291,16/30 Χ15=3.145,58 ευρώ. Σημειωτέον ότι εφόσον δεν εκτελέστηκαν δρομολόγια εξπρές κατά τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο δεν λογίζονται ως τακτική παροχή και για το λόγο αυτό δεν συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό της εν λόγω αποζημίωσης. Τέλος, οι αξιούμενες διαφορές μισθών και αδείας 2018 εκ συνολικού ποσού 159,01 ευρώ εξοφλήθηκαν πλήρως (βλ. αναλυτική μισθοδοσία αναδρομικών Δεκεμβρίου 2018 με συνολική καταβολή 79,20 + 100,5 =) 179,7 ευρώ.

Συνεπώς, για τις ανωτέρω αιτίες, ο ενάγων δικαιούται για έκαστη χρονική περίοδο παροχής υπηρεσιών 1.952,82 ευρώ, 6.226,34€, 4.389,85€ και 3.084,3 ευρώ αντίστοιχα και συνολικά 15.653,31 ευρώ. Πρέπει συνεπώς, η υπό κρίση αγωγή να γίνει μερικώς δεκτή ως προς την ουσιαστική της βασιμότητα, να υποχρεωθεί η εναγομένη να καταβάλει στον ενάγοντα το ανωτέρω ποσό, όπως αναλύεται ανωτέρω σε επιμέρους επιδικαζόμενα ανά χρονική περίοδο ποσά, με τον αντίστοιχο νόμιμο τόκο από την επομένη ημέρα εκάστης απόλυσεώς του μέχρι εξοφλήσεως, να κηρυχθεί προσωρινώς εκτελεστή για μέρος της επιδικαζόμενης απόφασης, διότι η καθυστέρηση στην εκτέλεση μπορεί να προκαλέσει σημαντική ζημία στον νικήσαντα διάδικο (άρθρα 907, 908§1ε Κ.Πολ.Δ.) και να καταδικασθεί η εναγομένη σε μέρος των δικαστικών του εξόδων λόγω της εν μέρει νίκης και ήττας των διαδίκων (α. 178 Κ.Πολ.Δ.), κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο διατακτικό της παρούσας.

 

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

 

ΔΙΚΑΖΕΙ αντιμωλία των διαδίκων.

ΔΕΧΕΤΑΙ εν μέρει την αγωγή.

ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ την εναγομένη να καταβάλει στον ενάγοντα το συνολικό ποσό των δεκαπέντε χιλιάδων εξακοσίων πενήντα τριών ευρώ και τριάντα ενός λεπτών (15.653,31 €)  νομιμοτόκως σύμφωνα με τα οριζόμενα ανωτέρω στο σκεπτικό της παρούσας.

ΚΗΡΥΣΣΕΙ την απόφαση προσωρινώς εκτελεστή για το ποσό των επτά χιλιάδων (7.000) ευρώ.

ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ την εναγομένη σε μέρος των δικαστικών εξόδων του ενάγοντος, τα οποία ορίζει στο ποσό των πεντακοσίων (500) ευρώ.

 

ΚΡΙΘΗΚΕ, αποφασίσθηκε και δημοσιεύθηκε στον Πειραιά, σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριό του την ………..………… 2020.

 

Η ΔΙΚΑΣΤΗΣ                                                                    Η  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ