Μενού Κλείσιμο

ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

 Αριθμός απόφασης

2788/2015

(7671/2014)

ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

(Ειδική Διαδικασία Εργατικών Διαφορών)

 

ΣΥΓΚΡΟΤΗΘΗΚΕ από τη Δικαστή Κωνσταντίνα Τσέκου, Πρωτοδίκη, την οποία όρισε το Τριμελές Συμβούλιο Διεύθυνσης και από τη Γραμματέα Κρυσταλλία Κριμιζά.

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του, στον Πειραιά, στις 26 Μαΐου 2015, για να δικάσει την υπόθεση μεταξύ :

ΤΟΥ ΕΝΑΓΟΝΤΟΣ : …, κατοίκου …………… ο οποίος παραστάθηκε δια της πληρεξουσίας δικηγόρου του Ελένης Κοντοσέα.

ΤΩΝ ΕΝΑΓΟΜΕΝΩΝ : 1) Της εταιρείας με την επωνυμία «…», που εδρεύει στον … και εκπροσωπείται νόμιμα και 2) Της εταιρείας με την επωνυμία «…», που εδρεύει στη … και διατηρεί γραφεία στον … και εκπροσωπείται νόμιμα, οι οποίες ήταν απούσες και δεν εκπροσωπήθηκαν στο Δικαστήριο.

Ο ενάγων ζητεί να γίνει δεκτή η υπ’ αριθμ. έκθεσης κατάθεσης 7671/15.12.2014 αγωγή του, που κατατέθηκε στη Γραμματεία του Δικαστηρίου αυτού, προσδιορίσθηκε για τη δικάσιμο της 3.03.2015 και εγγράφηκε στο πινάκιο, κατά την οποία αναβλήθηκε για τη δικάσιμο που αναφέρεται στην αρχή της παρούσης και εγγράφηκε στο πινάκιο.

Κατά τη συζήτηση της υπόθεσης, η πληρεξουσία δικηγόρος του ενάγοντα ανέπτυξε τους ισχυρισμούς της και ζήτησε να γίνουν δεκτά όσα αναφέρονται στα πρακτικά και στις προτάσεις της.

ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣE ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ

ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΚΑΤΑ ΝΟΜΟ

Από τις με αριθμούς … εκθέσεις επίδοσης της Δικαστικής Επιμελήτριας στο Πρωτοδικείο Πειραιά …, που προσκομίζει και επικαλείται ο ενάγων, προκύπτει ότι ακριβές επικυρωμένο αντίγραφο της υπό κρίση αγωγής με πράξη ορισμού δικασίμου και κλήση προς συζήτηση για την αρχικά ορισθείσα δικάσιμο της 3-03-2015, επιδόθηκε νομότυπα και εμπρόθεσμα στις εναγόμενες εταιρείες (αρθρ. 126, 129, 591§1α ΚΠολΔ και 48 ΚΙΝΔ). Ωστόσο, από τα ταυτάριθμα με την παρούσα πρακτικά δημόσιας συνεδρίασης του Δικαστηρίου αυτού αποδεικνύεται, ότι οι εναγόμενες δεν εμφανίστηκαν, ούτε εκπροσωπήθηκαν από πληρεξούσιο δικηγόρο κατά την αναφερόμενη στην αρχή της παρούσας δικάσιμο, και, συνακόλουθα αφού η αναβολή της συζητήσεως και η εγγραφή της υποθέσεως στο πινάκιο, επέχει θέση κλητεύσεως προς όλους τους διαδίκους, χωρίς ν’ απαιτείται νέα τοιαύτη στη μετ’ αναβολή δίκη (άρθρο 226 παρ. 4 ΚΠολΔ),  επομένως πρέπει να δικασθούν ερήμην. Η διαδικασία, ωστόσο, προχωρεί σαν να ήταν παρόντες όλοι οι διάδικοι (αρθρ. 270 παρ.1 τελευτ. εδ. και 271 παρ.1, σε συνδυασμό με αρθρ. 672 του ΚΠολΔ).

Ο ενάγων, με την κρινόμενη αγωγή του, εκθέτει ότι, δυνάμει σύμβασης εξαρτημένης ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου, που καταρτίστηκε στον Πειραιά, μεταξύ αυτού και της δεύτερης εναγομένης εταιρείας, νόμιμα εκπροσωπούμενης, εφοπλίστριας του με ελληνική σημαία επιβατηγού – οχηματαγωγού πλοίου «…», με αριθμό νηολογίου …………, 1.235,56 κόρων, κυριότητας της πρώτης εναγομένης εταιρείας, προσελήφθη και ναυτολογήθηκε σε αυτό με την ειδικότητα του ναύτη, σύμφωνα με τους όρους της οικείας Σ.Σ.Ν.Ε., προσέφερε δε την εργασία του από 10.10.2013 έως 5.06.2014, οπότε απολύθηκε από το ανωτέρω πλοίο αμοιβαία συναινέσει αυτού και του πλοιάρχου. Περαιτέρω, αναφέρει ότι, κατά τη διάρκεια της ναυτολόγησής του στο ανωτέρω πλοίο, το οποίο εκτελούσε τα αναφερόμενα ειδικά στην αγωγή ακτοπλοϊκά δρομολόγια, προς κάλυψη των δημιουργουμένων αναγκών, λόγω των συνθηκών, που περιγράφει στην αγωγή του, εργαζόταν επί επτά ημέρες την εβδομάδα και δεκαπέντε ώρες την ημέρα. Ότι οι εναγόμενες, καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασής του, δεν κατέβαλαν σε αυτόν μέρος των αποδοχών για τις υπερωρίες που πραγματοποίησε, ούτε συνυπολόγισαν αυτές για την καταβολή των λοιπών δεδουλευμένων αποδοχών του, με αποτέλεσμα να οφείλονται σε αυτόν διαφορές για πρόσθετη αμοιβή υπερωριακής εργασίας, διαφορά επιδομάτων εορτής Χριστουγέννων 2013 και 2014 και Πάσχα 2014, κι επίσης ότι δεν του έχουν καταβάλει επίδομα ιματισμού για το ανωτέρω χρονικό διάστημα, ούτε αντίτιμο τροφής, όπως κάθε κονδύλιο ειδικότερα προσδιορίζεται στην αγωγή, συνολικού ποσού 20.279,06 ευρώ, το οποίο οφείλουν να του καταβάλουν εις ολόκληρον. Με βάση τα ανωτέρω, ζητεί, με απόφαση που θα κηρυχθεί προσωρινά εκτελεστή, να υποχρεωθούν οι εναγόμενες εις ολόκληρον, η πρώτη όμως περιορισμένα δια του ως άνω πλοίου και μέχρι της αξίας αυτού, να του καταβάλουν το συνολικό ποσό των 20.279,06 ευρώ, νομιμότοκα από την επομένη της απολύσεώς του (5-06-2014), άλλως από την επίδοση της αγωγής, μέχρι την ολοσχερή εξόφλησή του. Τέλος, ζητεί να καταδικαστούν οι εναγόμενες στα δικαστικά του έξοδα. Η αγωγή με το ανωτέρω περιεχόμενο και αιτήματα, παραδεκτά φέρεται προς εκδίκαση στο Δικαστήριο αυτό, που είναι καθ’ ύλην και κατά τόπον αρμόδιο (άρθρα 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14 παρ. 2, 16 περ. 2, 25§2 και 33 του Κ.Πoλ.Δ. και άρθρο 51 παρ.3Α του Ν.2.172/1993, λόγω του ναυτικού χαρακτήρα της διαφοράς), κατά την ειδική διαδικασία των εργατικών διαφορών (άρθρο 663 επ. του Κ.Πολ.Δ., σε συνδυασμό με το άρθρο 82 του Κ.Ι.Ν.Δ.) και είναι νόμιμη, στηριζόμενη στις διατάξεις των άρθρων 340, 341, 345, 346, 361, 648, 652, 653, 655 ΑΚ, 68, 70, 74 περ. 1, 176, 907 και 908 παρ. 1 περ. ε΄ ΚΠολΔ, άρθρα 1, 2, 53, 54, 60, 72 επ., 84, 105 και 106 του ΚΙΝΔ, άρθρο μόνο της Υ.Α. 70109/8008 (Εμπορικής Ναυτιλίας) της 14.12.81/7.1.82. «Προϋποθέσεις χορηγήσεως επιδομάτων εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα στους δικαιουμένους ναυτικούς» (ΦΕΚ Β΄1/1982), της από 31-3-2011 Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας Πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων έτους 2011, που κυρώθηκε με τη με αριθμό 3525.1.5.2/01/2011  απόφαση του Υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας (ΦΕΚ Β΄ 1070/31-5-2011), της από 6-06-2013 Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας Πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων έτους 2013, που κυρώθηκε με τη με αριθμό 3525.1.1.5/01/2013  απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΦΕΚ Β΄ 2079/26-08-2013) και της από 8-04-2014 Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας Πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων έτους 2013, που κυρώθηκε με τη με αριθμό 3525.1.1.5/01/2014  απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΦΕΚ Β΄ 1664/24-06-2014). Στο σημείο αυτό πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι όταν υπάρχει απαίτηση από την εκμετάλλευση του πλοίου κατά του εφοπλιστή, δηλαδή εναντίον εκείνου που εκμεταλλεύεται ξένο πλοίο, μπορεί ο δανειστής να στραφεί κατά του εφοπλιστή και κατά του κυρίου του πλοίου, ο οποίος ευθύνεται παράλληλα με τον πρώτο, αλλά μόνο δια του πλοίου μετά των συστατικών και παραρτημάτων του. Ειδικότερα, από το συνδυασμό των προαναφερθεισών διατάξεων 105 και 106 του ΚΙΝΔ, προκύπτει ότι για τις απαιτήσεις από τον εφοπλισμό, ευθύνεται απεριορίστως ο εφοπλιστής, ενώ παράλληλη ευθύνη υπέχει και ο κύριος του πλοίου (νόθος παθητική εις ολόκληρον ενοχή), η οποία, όμως, είναι πραγματοπαγής και περιορισμένη, εφόσον ο τελευταίος ευθύνεται μόνον δια του συγκεκριμένου πλοίου και μέχρι την αξία αυτού, μπορεί δε να στραφεί και κατά του τελευταίου ο δανειστής του εφοπλιστή, για να αποκτήσει εκτελεστό τίτλο και κατ’ αυτού. Ο δε τελευταίος είναι υποχρεωμένος να δεχθεί την αναγκαστική εκποίηση του πλοίου για την ικανοποίηση των απαιτήσεων από τον εφοπλισμό (ΑΠ 1549/2006 ΕλλΔνη 2006.436, ΑΠ 799/2001 ΕΝαυτΔ 2001.361, ΕφΠειρ 795/2010 ΕΝαυτΔ 2010.385, ΕφΠειρ 747/2005 ΕΝαυτΔ 2005.441, ΕφΠειρ 1081/2000 ΔΕΕ 2001.307). Πρέπει, επομένως, να εξετασθεί περαιτέρω η αγωγή, ως προς την ουσιαστική της βασιμότητα, δεδομένου ότι έχει καταβληθεί  και  το  ανάλογο  τέλος  δικαστικού  ενσήμου,  κατά   το υπερβάλλον του ποσού της αρμοδιότητας του Ειρηνοδικείου, αίτημα, σύμφωνα με το αρθρ. 71 του Εισ.Ν.Κ.Πολ.Δ., σε συνδυασμό με το αρθρ. 14 παρ.1 του ΚΠολΔ και την Υ.Α.125.804/1-8-2003 (βλ. το υπ’ αριθμ. … διπλότυπο είσπραξης ….. Δ.Ο.Υ. ……. με τα επικολλημένα επ’ αυτών ένσημα υπέρ του Τ.Ν. και του ΤΠΔΠ), ενώ  σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 61 παρ. 4 Ν. 4194/2013, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 παρ. 8β΄ Ν. 4205/2013 και ισχύει από 1-11-2013 σύμφωνα με τα άρθρα 165 παρ. 11 Ν. 4194/2013, όπως προστέθηκε με το άρθρο 7 παρ. 13δ΄Ν. 4205/2013, προσκομίστηκε από την πληρεξουσία δικηγόρο του ενάγοντα το οικείο γραμμάτιο προκαταβολής εισφορών (βλ. το με αριθμό … γραμμάτιο του ΔΣΠ).

Από την εκτίμηση της υπ’ αριθμ. … ένορκης βεβαιώσεως του … ενώπιον της Ειρηνοδίκη Πειραιά, που νόμιμα προσκομίζει και επικαλείται ο ενάγων, η οποία ελήφθη νόμιμα (αρθρ. 671 ΚΠολΔ), με επιμέλεια του ενάγοντα ύστερα από προηγούμενη κλήτευση των αντιδίκων του (βλ. τις με αριθμ. … εκθέσεις επίδοσης της Δικαστικής Επιμελήτριας στο Πρωτοδικείο Πειραιά …), καθώς και των εγγράφων, τα οποία ο ενάγων επικαλείται και προσκομίζει, είτε για να ληφθούν υπόψη ως αυτοτελή αποδεικτικά μέσα είτε για να χρησιμεύσουν ως δικαστικά τεκμήρια, για μερικά από τα οποία γίνεται ειδική αναφορά παρακάτω, χωρίς όμως να παραλειφθεί κανένα για την ουσιαστική διάγνωση της παρούσας διαφοράς, κατά την κρίση του παρόντος Δικαστηρίου, το οποίο μπορεί να λάβει υπόψη του, κατά την προκείμενη διαδικασία, και αποδεικτικά μέσα που δεν πληρούν τους όρους του νόμου (άρθρο 671 § 1 ΚΠολΔ), αποδείχθηκαν τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά: Δυνάμει της από 10-10-2013 σύμβασης εξαρτημένης ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου, που καταρτίστηκε στον Πειραιά, μεταξύ του ενάγοντα και της δεύτερης εναγομένης εταιρείας, νόμιμα εκπροσωπούμενης, εφοπλίστριας του με ελληνική σημαία επιβατηγού – οχηματαγωγού πλοίου «…», με αριθμό νηολογίου …….., 1.235,56 κόρων, κυριότητας της πρώτης εναγομένης εταιρείας, ο ενάγων προσελήφθη και ναυτολογήθηκε σε αυτό με την ειδικότητα του ναύτη, με τις αποδοχές και τους όρους εργασίας που προβλέπονταν από την ισχύουσα Σ.Σ.Ν.Ε. για τα πληρώματα ακτοπλοϊκών επιβατηγών πλοίων. Σε εκτέλεση της συμβάσεως αυτής, ο ενάγων υπηρέτησε στο ως άνω πλοίο με την ανωτέρω ειδικότητα έως 5.06.2014, οπότε απολύθηκε από το ανωτέρω πλοίο αμοιβαία συναινέσει αυτού και του πλοιάρχου. Περαιτέρω αποδείχθηκε ότι κατά τη διάρκεια της ναυτολόγησης του ενάγοντα στο πλοίο «…», αυτό είχε προγραμματίσει δρομολόγια σε γραμμή ενταγμένη στο γενικό δίκτυο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και εκτελούσε καθημερινά κυκλικά δρομολόγια με αφετηρία το λιμάνι της Σύρου προς διάφορους προορισμούς σε νησιά του Αιγαίου, πιο συγκεκριμένα πραγματοποίησε από 10-10-2013 έως 8-01-2014 και από 14-04-2014 έως 5-06-2014 δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Δονούσα, Αιγιάλη, Κατάπολα, Κουφονήσι, Σχοινούσα, Ηράκλεια, Ίο, Σίκινο. Φολέγανδρο, Θηρασιά, Θήρα, Ανάφη, Κέα, Λαύριο, Κύθνο, Τήνο, Άνδρο και από 6-03-2014 έως 13-04-2014 δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Δονούσα, Αιγιάλη, Κατάπολα, Κουφονήσι, Σχοινούσα, Ηράκλεια, Ίο, Σίκινο, Φολέγανδρο, Θηρασιά, Θήρα, Ανάφη, Κύθνο, Κέα, Λαύριο, Τήνο, Άνδρο, Σίφνο, Κίμωλο, Μήλο, Σέριφο. Ο ενάγων, στο επίδικο διάστημα της ναυτολόγησής του στο ως άνω πλοίο, υπηρέτησε σε αυτό ως ναύτης, εκτελώντας φυλακές (βάρδιες) ως ημερεργάτης (ντεϊμάνης), ενώ στα καθήκοντά του περιλαμβάνονταν εργασίες καθαρισμού, συντήρησης και επισκευών στο πλοίο, συμμετείχε δε και σε εργασίες κατάπλου, απόπλου, φορτοεκφορτώσεως και εχμάσεως οχημάτων στα λιμάνια. Από το σύνολο του προσκομιζομένου αποδεικτικού υλικού, σε συνδυασμό με τα διδάγματα της κοινής πείρας, που λαμβάνονται υπόψη αυτεπαγγέλτως (αρθρ. 334 παρ.4 ΚΠολΔ), αποδεικνύεται ότι ο ενάγων, κατά τη διάρκεια της ένδικης ναυτολογήσεως του επί του ανωτέρω πλοίου, απασχολούνταν με εντολή του πλοιάρχου, πέραν του νομίμου ωραρίου, υπερωριακώς (ήτοι, πέραν του οχταώρου τις καθημερινές και τις Κυριακές και καθ’ όλη της διάρκεια της εργασίας του κατά τα Σάββατα και τις αργίες), γεγονός που βεβαίωσε και ο εξετασθείς μάρτυρας … στην προαναφερόμενη ένορκη βεβαίωσή του. Άλλωστε απόδειξη πραγματοποίησης της υπερωριακής απασχόλησης του ενάγοντος αποτελεί το γεγονός ότι σε αυτόν καταβαλλόταν μηνιαίως χρηματικό ποσό για υπερωρίες, όπως προκύπτει από τους προσκομιζόμενους, με επίκληση από τον ενάγοντα, λογαριασμούς μισθοδοσίας. Βάσει των προεκτεθέντων και ιδίως ενόψει: α) των επικρατουσών συνθηκών και περιστάσεων, κατά την απασχόληση του ενάγοντος επί του ως άνω πλοίου, το οποίο εκτελούσε τα ανωτέρω δρομολόγια, β) των χρονικών περιόδων, κατά τις οποίες ήταν ναυτολογημένος ο ενάγων, και γ) της φύσης και του αντικειμένου της απασχόλησής του, ως ναύτη, κρίνεται ότι η ημερήσια απασχόληση του ενάγοντος, για την εκτέλεση των ως άνω καθηκόντων του, ήταν δεκατέσσερις (14) ώρες επί επτά ημέρες την εβδομάδα (συμπεριλαμβανομέων Σαββάτων, Κυριακών και αργιών). Επομένως, σύμφωνα με τα ανωτέρω αποδειχθέντα, ο ενάγων δικαιούται, για υπερωριακή αμοιβή, τα κάτωθι ποσά εκ της εργασίας του ως ναύτης, ήτοι κατά το χρονικό διάστημα από 10.10.2013 έως 8.01.2014 και από 6.03.2014 έως 5.06.2014 εργάσθηκε υπερωριακά έξι (6) ώρες όλες τις καθημερινές και Κυριακές και συγκεκριμένα: 145 καθημερινές και Κυριακές, ήτοι συνολικά 870 ώρες (145 Χ 6 = 870 ώρες), οπότε δικαιούται για την υπερωριακή εργασία του κατά τις καθημερινές και τις Κυριακές το ποσό των 7.290,60 ευρώ (870 ώρες Χ 8,38 ευρώ/ώρα), εκ του οποίου έχει λάβει ποσό 1.556,60 ευρώ, όπως αποδεικνύεται από τους προσκομιζόμενους μισθοδοτικούς λογαριασμούς σε συνδυασμό με την ομολογία του ενάγοντα στο δικόγραφο της υπό κρίση αγωγής, περί καταβολής σε αυτόν του ως άνω ποσού. Επομένως, οφείλεται σε αυτόν η διαφορά, ποσού (7.290,60 – 1.556,60 =) 5.734 ευρώ. Επίσης εργάσθηκε υπερωριακά δεκατέσσερις (14) ώρες όλα τα Σάββατα (συνολικά 26) και τις αργίες (συνολικά 12, ήτοι 28-10-2013, 6-12-2013, 25-12-2013, 26-12-2013, 1-01-2014, 6-01-2014, 25-03-2014, 18-04-2014, 21-04-2014, 23-04-2014, 1-05-2014 και 29-05-2014), ήτοι συνολικά 532 ώρες (38 Χ 14 = 532 ώρες), οπότε δικαιούται για την υπερωριακή εργασία του κατά τα Σάββατα και τις αργίες το ποσό των 5.346,60 ευρώ (532 ώρες Χ 10,05 ευρώ/ώρα), εκ του οποίου έχει λάβει ποσό 2.745,96 ευρώ, όπως αποδεικνύεται από τους προσκομιζόμενους μισθοδοτικούς λογαριασμούς σε συνδυασμό με την ομολογία του ενάγοντα στο δικόγραφο της υπό κρίση αγωγής, περί καταβολής σε αυτόν του ως άνω ποσού. Επομένως, οφείλεται σε αυτόν η διαφορά, ποσού (5.346,60 – 2.745,96 =) 2.600,64 ευρώ. Εξάλλου, σύμφωνα με τα ανωτέρω αποδειχθέντα, το επίδικο πλοίο εκτελούσε δρομολόγια εξπρές και συγκεκριμένα α) για το χρονικό διάστημα από 10.10.2013 έως 8.01.2014 και από 14.04.2014 έως 5.06.2014, το πλοίο εκτελούσε 6 κυκλικά δρομολόγια εβδομαδιαίως εκ των οποίων τα άνω των 5 αποτελούν δρομολόγια εξπρές, ήτοι τα δρομολόγια εξπρές ανήλθαν σε 1 εβδομαδιαίως και επί τις 20,57 εβδομάδες του ανωτέρω διαστήματος, συνολικά εκτελέσθηκαν 20,57 δρομολόγια εξπρές και β) για το χρονικό διάστημα από 10.10.2013 έως 8.01.2014 και από 14.04.2014 έως 5.06.2014 το πλοίο εκτελούσε 8 κυκλικά δρομολόγια εβδομαδιαίως εκ των οποίων τα άνω των 5 αποτελούν δρομολόγια εξπρές, ήτοι τα δρομολόγια εξπρές ανήλθαν σε 3 εβδομαδιαίως, και επί τις 5,57 εβδομάδες του ανωτέρω διαστήματος, συνολικά εκτελέσθηκαν 16,71 δρομολόγια εξπρές, ήτοι συνολικά 37,28 δρομολόγια εξπρές για τα οποία ο ενάγων δικαιούται το ποσό των 4.200,52 ευρώ [βασικός μισθός ναύτη 1.157,99 ευρώ + 254,76 ευρώ επίδομα Κυριακών + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,22 ευρώ + επίδομα αδείας από 5 ημερομίσθια το μήνα μετά τροφοδοσίας αδείας 417,13 ευρώ [ήτοι 1.157,99 ευρώ + 254,876 ευρώ επίδομα Κυριακών: 22 Χ 5 ημέρες αδείας μηνιαίως = 331,07 ευρώ και 96,05 ευρώ (19,21 ευρώ Χ 5 τροφή αδείας) = 417,13 ευρώ] + μηνιαίο αντίτιμο τροφοδοσίας 576,30 ευρώ + κατά μέσο όρο μηνιαία αμοιβή για έχμαση οχημάτων 60,74 ευρώ + κατά μέσο όρο μηνιαίο επίδομα «άγονης γραμμής» 172,77 ευρώ + κατά μέσο όρο μηνιαία υπερωριακή αμοιβή 705,34 ευρώ = 3.380,25 ευρώ μηνιαίως : 30 = 112,67 ευρώ Χ 37,28 δρομολόγια εξπρές = 4.200,52 ευρώ)]. Επιπρόσθετα, ο ενάγων δικαιούται, για το χρονικό διάστημα της εργασίας του από 10.10.2013 έως 31.12.2013, αναλογία επιδόματος Δώρου Χριστουγέννων έτους 2013, το οποίο ανέρχεται σε ποσό 1.359,41 ευρώ [βασικός μισθός ναύτη 1.157,99 ευρώ + 254,76 ευρώ επίδομα Κυριακών + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,22 ευρώ + επίδομα αδείας από 5 ημερομίσθια το μήνα μετά τροφοδοσίας αδείας 417,13 ευρώ [ήτοι 1.157,99 ευρώ + 254,876 ευρώ επίδομα Κυριακών: 22 Χ 5 ημέρες αδείας μηνιαίως = 331,07 ευρώ και 96,05 ευρώ (19,21 ευρώ Χ 5 τροφή αδείας) = 417,13 ευρώ] + μηνιαίο αντίτιμο τροφοδοσίας 576,30 ευρώ + κατά μέσο όρο μηνιαία αμοιβή για έχμαση οχημάτων 60,74 ευρώ + κατά μέσο όρο μηνιαίο επίδομα «άγονης γραμμής» 172,77 ευρώ + κατά μέσο όρο μηνιαία υπερωριακή αμοιβή 705,34 ευρώ + κατά μέσο όρο αμοιβή για την εκτέλεση δρομολογίων εξπρές 508,28 ευρώ (112,67 ευρώ Χ 1 δρομολόγιο εξπρές Χ 12 εβδομάδες της άνω περιόδου = 1.352,04 : 2,66 μήνες) = 3.888,53 Χ 2/25 = 311,08 ευρώ για κάθε 19ήμερο εργασίας Χ 4,37 19ήμερα = 1.359,41 ευρώ]. Έναντι του ποσού αυτού, ο ενάγων έλαβε, για την ως άνω αιτία, το ποσό των 521,85 ευρώ, όπως αποδεικνύεται από τους προσκομιζόμενους μισθοδοτικούς λογαριασμούς σε συνδυασμό με την ομολογία του ενάγοντα στο δικόγραφο της υπό κρίση αγωγής, περί καταβολής σε αυτόν του ως άνω ποσού. Επομένως, οφείλεται σε αυτόν η διαφορά, ποσού (1.359,41 – 521,85 =) 837,56 ευρώ. Επίσης ο ενάγων δικαιούται, για το χρονικό διάστημα της εργασίας του από 1.01.2014 έως 30.04.2014, αναλογία επιδόματος Δώρου Πάσχα έτους 2014, το οποίο ανέρχεται σε ποσό 1.971,82 ευρώ [βασικός μισθός ναύτη 1.157,99 ευρώ + 254,76 ευρώ επίδομα Κυριακών + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,22 ευρώ + επίδομα αδείας από 5 ημερομίσθια το μήνα μετά τροφοδοσίας αδείας 417,13 ευρώ [ήτοι 1.157,99 ευρώ + 254,876 ευρώ επίδομα Κυριακών: 22 Χ 5 ημέρες αδείας μηνιαίως = 331,07 ευρώ και 96,05 ευρώ (19,21 ευρώ Χ 5 τροφή αδείας) = 417,13 ευρώ] + μηνιαίο αντίτιμο τροφοδοσίας 576,30 ευρώ + κατά μέσο όρο μηνιαία αμοιβή για έχμαση οχημάτων 60,74 ευρώ + κατά μέσο όρο μηνιαίο επίδομα «άγονης γραμμής» 172,77 ευρώ + κατά μέσο όρο μηνιαία υπερωριακή αμοιβή 705,34 ευρώ + κατά μέσο όρο αμοιβή για την εκτέλεση δρομολογίων εξπρές 563,39 ευρώ (112,67 ευρώ Χ 3 δρομολόγια εξπρές Χ 5,5 εβδομάδες της άνω περιόδου = 1.859,22 ευρώ + 112,67 Χ 1 δρομολόγιο εξπρές Χ 3,5 εβδομάδες της άνω περιόδου = 394,54 ευρώ, 1.859,22 + 394,54 = 2.253,56 : 4 μήνες = 563,39 ευρώ) = 3.943,64 : 2 = 1.971,82 ευρώ]. Έναντι του ποσού αυτού, ο ενάγων έλαβε, για την ως άνω αιτία, το ποσό των 774,31 ευρώ, όπως αποδεικνύεται από τους προσκομιζόμενους μισθοδοτικούς λογαριασμούς σε συνδυασμό με την ομολογία του ενάγοντα στο δικόγραφο της υπό κρίση αγωγής, περί καταβολής σε αυτόν του ως άνω ποσού. Επομένως, οφείλεται σε αυτόν η διαφορά, ποσού (1.971,82 – 774,31 =) 1.197,51 ευρώ. Επιπρόσθετα, ο ενάγων δικαιούται, για το χρονικό διάστημα της εργασίας του από 1.05.2014 έως 5.06.2014, αναλογία επιδόματος Δώρου Χριστουγέννων έτους 2014, το οποίο ανέρχεται σε ποσό 584,52 ευρώ [βασικός μισθός ναύτη 1.157,99 ευρώ + 254,76 ευρώ επίδομα Κυριακών + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,22 ευρώ + επίδομα αδείας από 5 ημερομίσθια το μήνα μετά τροφοδοσίας αδείας 417,13 ευρώ [ήτοι 1.157,99 ευρώ + 254,876 ευρώ επίδομα Κυριακών: 22 Χ 5 ημέρες αδείας μηνιαίως = 331,07 ευρώ και 96,05 ευρώ (19,21 ευρώ Χ 5 τροφή αδείας) = 417,13 ευρώ] + μηνιαίο αντίτιμο τροφοδοσίας 576,30 ευρώ + κατά μέσο όρο μηνιαία αμοιβή για έχμαση οχημάτων 60,74 ευρώ + κατά μέσο όρο μηνιαίο επίδομα «άγονης γραμμής» 172,77 ευρώ + κατά μέσο όρο μηνιαία υπερωριακή αμοιβή 705,34 ευρώ + κατά μέσο όρο αμοιβή για την εκτέλεση δρομολογίων εξπρές 485,64 ευρώ (112,67 ευρώ Χ 1 δρομολόγιο εξπρές Χ 5 εβδομάδες της άνω περιόδου = 563,35 : 1,16 μήνες) = 3.865,89 ευρώ Χ 2/25 = 309,27 ευρώ για κάθε 19ήμερο εργασίας Χ 1,89 19ήμερα = 584,52 ευρώ]. Έναντι του ποσού αυτού, ο ενάγων ουδέν έλαβε κι επομένως, οφείλεται σε αυτόν το ανωτέρω ποσό των 584,52 ευρώ. Δέον να σημειωθεί ότι το προβλεπόμενο, από τις διατάξεις των άρθρων 5 παρ. 1 – 3 και 20 των ως άνω Συλλογικών Συμβάσεων επίδομα ιματισμού, του οποίου δικαιούνται οι ναυτικοί, οι οποίοι αποτελούν το κατώτερο πλήρωμα των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων, προς αντιμετώπιση των δαπανών της καθιερωμένης στολής του Εμπορικού Ναυτικού, την οποία υποχρεούνται να φέρουν, το οποίο, όμως, δεν οφείλεται, εάν η στολή παρέχεται από τον πλοιοκτήτη, δεν αποτελεί παροχή καταβαλλομένη ως αντάλλαγμα της παρεχομένης εργασίας, αφού, όπως σαφώς προκύπτει από τις προαναφερθείσες διατάξεις, η κυρία και βασική αιτία χορηγήσεως τούτου είναι η εξυπηρέτηση των λειτουργικών αναγκών του πλοίου, και συνεπώς δεν λαμβάνεται υπ` όψιν προς υπολογισμό των επιδομάτων εορτών, ούτε για τον υπολογισμό της αμοιβής των δρομολογίων εξπρές (ΑΠ 774/2003 ΑΠ 226/2003, ΕφΠειρ 434/2013, ΕφΠειρ 377/2011 όλες δημοσιευμένες στη ΤΝΠ ΝΟΜΟΣ). Έτι περαιτέρω αποδείχθηκε, σύμφωνα με την ένορκη βεβαίωση του … ότι δεν χορηγήθηκε στον ενάγοντα κατά τη διάρκεια της σύμβασης εργασίας του στο «…» ο απαιτούμενος σύμφωνα με το άρθρο 5 της ανωτέρω ΣΣΝΕ, ιματισμός, επομένως οφείλεται στον ενάγοντα το ποσό των 452 ευρώ (ήτοι 56,50 € Χ 8 μήνες). Τέλος, από την ίδια ως άνω ένορκη βεβαίωση αποδείχθηκε, ότι δεν παρείχετο στον ενάγοντα κατά τη διάρκεια της ακινησίας του πλοίου, ήτοι από 9-01-2014 έως 5-03-2014, η προβλεπόμενη στο άρθρο 3 των ανωτέρω ΣΣΝΕ, τροφή σε είδος, καθόσον δεν τους παρέχονταν γεύματα στο πλοίο, ούτε λειτουργούσε η κουζίνα, επομένως οφείλεται στον ενάγοντα το ποσό των 1.075,76 ευρώ (ήτοι 19,21 € Χ 56 ημέρες) ως αντίτιμο τροφής. Συνεπώς οι εναγόμενες οφείλουν ευθυνόμενες εις ολόκληρον, να καταβάλουν στον ενάγοντα, για το διάστημα της ναυτολόγησής του στο πλοίο «…», το συνολικό ποσό των 16.682,51 ευρώ για τις ανωτέρω αιτίες. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η κρινομένη αγωγή πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή ως προς την ουσιαστική της βασιμότητα και οι εναγόμενες, ευθυνόμενες εις ολόκληρον, η πρώτη όμως περιορισμένα δια του πλοίου «…» και μέχρι της αξίας αυτού, να υποχρεωθούν να καταβάλουν στον ενάγοντα το συνολικό ποσό των 16.682,51 ευρώ, με το νόμιμο τόκο από την επομένη της λύσης της σύμβασης ναυτικής εργασίας του ενάγοντος, στις 5-06-2014, μέχρι την πλήρη εξόφληση. Ως προς το παρεπόμενο αίτημα για την κήρυξη της απόφασης προσωρινά εκτελεστής, το Δικαστήριο κρίνει ότι η  απόφαση πρέπει  να κηρυχθεί εν μέρει προσωρινά εκτελεστή, όπως ειδικότερα ορίζεται στο διατακτικό, γιατί η επιβράδυνση της εκτέλεσης είναι δυνατό να προξενήσει σημαντική ζημία στον ενάγοντα, οι απαιτήσεις του οποίου απορρέουν από παροχή εξαρτημένης εργασίας (907, 908 παρ.1 ε΄ ΚΠολΔ). Ακολούθως, πρέπει να οριστεί παράβολο ερημοδικίας, για την περίπτωση άσκησης ανακοπής ερημοδικίας από τις εναγόμενες κατά της απόφασης αυτής (αρθρ. 591 παρ.1, συνδ. αρθρ. 505 και 673 ΚΠολΔ). Τέλος, πρέπει να καταδικαστούν οι εναγόμενες σε μέρος των δικαστικών εξόδων του ενάγοντος, λόγω της εν μερικής ήττας τους, όπως ειδικότερα ορίζεται κατωτέρω στο διατακτικό (άρθρο 176 και 191§2 ΚΠολΔ).

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

                -ΔΙΚΑΖΕΙ ερήμην των εναγομένων.

-ΟΡΙΖΕΙ παράβολο για την άσκηση ανακοπής ερημοδικίας, το ύψος του οποίου καθορίζει στο ποσό των διακοσίων (200) ευρώ.

-ΔΕΧΕΤΑΙ εν μέρει την αγωγή.

-ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ τις εναγόμενες, ευθυνόμενες εις ολόκληρον, η πρώτη όμως περιορισμένα δια του πλοίου «…» και μέχρι της αξίας αυτού, να καταβάλουν στον ενάγοντα το συνολικό ποσό των δεκαέξι χιλιάδων εξακοσίων ογδόντα δύο ευρώ και πενήντα ενός ευρώ (16.682,51 ευρώ), με το νόμιμο τόκο από την επομένη της λύσης της σύμβασης ναυτικής εργασίας του ενάγοντος, στις 5-06-2014, μέχρι την πλήρη εξόφληση.

-ΚΗΡΥΣΣΕΙ την απόφαση κατά την ανωτέρω καταψηφιστική της διάταξη, προσωρινά εκτελεστή για το ποσό των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ.

-ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ μέρος των δικαστικών εξόδων του ενάγοντος σε βάρος των εναγομένων, το οποία προσδιορίζει στο ποσό των επτακοσίων (700) ευρώ.

-Κρίθηκε, αποφασίστηκε και δημοσιεύτηκε στον Πειραιά σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριό του στις 9 Ιουλίου 2015, χωρίς να είναι παρόντες οι διάδικοι και η πληρεξουσία δικηγόρος του ενάγοντα.

Η ΔΙΚΑΣΤΗΣ                                                                  Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ