ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΤΜΗΜΑ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Αριθμός 1305/2020
(Αριθ. καταθ. 5791/1271/2020)
ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
(Διαδικασία Ασφαλιστικών Μέτρων)
————————————
Αποτελούμενο από το Δικαστή Γεώργιο Ξυνόπουλο, Πρόεδρο Πρωτοδικών, ο οποίος ορίσθηκε με κλήρωση, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 2 παρ. 3 του ν. 3327/2005.
Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 4 Σεπτεμβρίου 2020, χωρίς τη σύμπραξη Γραμματέα, για να δικάσει την υπόθεση, μεταξύ:
ΤΗΣ ΑΙΤΟΥΣΑΣ: Αλλοδαπής εταιρίας με την επωνυμία «…», που εδρεύει στο … και εκπροσωπείται νόμιμα, η οποία παραστάθηκε δια του πληρεξουσίου δικηγόρου της Δημήτριου Ψυχάρη.
ΤΗΣ ΚΑΘ’ ΗΣ Η ΑΙΤΗΣΗ: Αλλοδαπής εταιρίας με την επωνυμία «…», που εδρεύει βάσει του καταστατικού της στις …, έχει όμως πραγματική έδρα στην …, η οποία απουσίαζε και δεν παραστάθηκε.
Η αιτούσα ζητεί να γίνει δεκτή η από 30-7-2020 αίτησή της, η οποία κατατέθηκε στη Γραμματεία του Δικαστηρίου τούτου, με αριθμό 5791/1271/2020 και προσδιορίστηκε για τη δικάσιμο που αναγράφεται στην αρχή της παρούσας.
Κατά τη συζήτηση της υπόθεσης, ο πληρεξούσιος δικηγόρος της αιτούσας ανέπτυξε προφορικά τους ισχυρισμούς της και ζήτησε να γίνουν αυτοί δεκτοί καθώς και όσα αναφέρονται στο έγγραφο σημείωμα που κατέθεσε.
ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ
ΣΚΕΦΘΗΚΕ ΚΑΤΑ ΤΟ ΝΟΜΟ
Από την υπ’ αριθ. …/18-8-2020 έκθεση επιδόσεως του δικαστικού επιμελητή στο Εφετείο Πειραιώς …, που επικαλείται και προσκομίζει η αιτούσα, αποδεικνύεται ότι επιδόθηκε νομότυπα και εμπρόθεσμα στην καθ’ ης η αίτηση (η οποία διατηρεί πραγματική έδρα στην …), κατά τα άρθρα 122 παρ. 1, 123, 129 παρ. 1, 686 παρ. 2 ΚΠολΔ, επικυρωμένο αντίγραφο της κρινόμενης αίτησης, με την πράξη προσδιορισμού δικασίμου αυτής που αναφέρεται στην αρχή της παρούσας προς συζήτηση. Έλαβε, έτσι, γνώση η καθ’ ης τόσο του δικογράφου της ένδικης αιτήσεως όσο και της δικασίμου, κατά την οποία, όταν η υπόθεση εκφωνήθηκε από τον Δικαστή του παρόντος Δικαστηρίου δημοσίως στο ακροατήριό του από τη σειρά του οικείου εκθέματος, δεν εμφανίσθηκε και δεν έλαβε μέρος στη συζήτηση. Επομένως πρέπει να δικασθεί ερήμην (άρθρο 271 παρ. 1 και 2 ΚΠολΔ), αλλά η διαδικασία θα προχωρήσει όπως αν ήταν και αυτή παρούσα, διότι πρόκειται περί υποθέσεως ασφαλιστικών μέτρων και δεν ισχύει το κατ’ άρθρο 271 παρ. 3 ΚΠολΔ, συνδεόμενο με την ερημοδικία του καθ’ ου, τεκμήριο περί ομολογίας της αιτήσεως.
Με την υπό κρίση αίτησή της, η αιτούσα ισχυρίζεται ότι διατηρεί απαίτηση για αποζημίωση, συνολικού ύψους 2.065.261,31 ευρώ (ήτοι του ισόποσου των 2.425.339 δολαρίων ΗΠΑ κατά το χρόνο κατάθεσης της ένδικης αιτήσεως), σε βάρος της καθ’ ης, δεδομένου ότι η τελευταία πώλησε και μεταβίβασε στην αιτούσα το υπό σημαία Παναμά δεξαμενόπλοιο «…» (πρώην «…»), αντί καταβληθέντος τιμήματος 10.825.000 ευρώ, το οποίο όπως διαπιστώθηκε μετά την φυσική παράδοσή του στη νέα πλοιοκτήτρια είχε υποστεί, εξ υπαιτιότητας της καθ’ ης, σημαντικές φθορές κατά το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την πραγματοποιηθείσα προ της αγοραπωλησίας και για λογαριασμό της αιτούσας επιθεώρηση και μέχρι την παράδοση του πλοίου. Με βάση τα ανωτέρω πραγματικά περιστατικά, η αιτούσα, επικαλούμενη επικείμενο κίνδυνο και επείγουσα περίπτωση, ζητεί για την εξασφάλιση της απαιτήσεως της και μέχρι του χρηματικού ποσού των 2.600.000 ευρώ, να διαταχθεί η συντηρητική κατάσχεση κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας της καθ’ ης, ειδικότερα δε των λογαριασμών που αυτή τηρεί σε οποιαδήποτε εγκατεστημένη στην Ελλάδα τράπεζα και συγκεκριμένα σε οποιοδήποτε υποκατάστημα της «…». Τέλος, ζητεί να καταδικαστεί η αντίδικός της και στην καταβολή των δικαστικών της εξόδων. Με αυτό το περιεχόμενο και αίτημα, η αίτηση, αρμοδίως και παραδεκτώς, εισάγεται προς συζήτηση ενώπιον του παρόντος Δικαστηρίου, κατ’ άρθρο 683 παρ. 1 ΚΠολΔ, λόγω του ναυτικού χαρακτήρα της ένδικης διαφοράς (άρθρο 51 του Ν. 2172/1993). Συνακόλουθα, το Δικαστήριο τούτο έχει και διεθνή δικαιοδοσία προς εκδίκαση της υποθέσεως, σύμφωνα με τα άρθρα 3 παρ. 1 ΚΠολΔ και 4, 7, 35 και 63 του Κανονισμού της ΕΕ 1215/2012 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου της 12ης Δεκεμβρίου 2012 «για τη διεθνή δικαιοδοσία, την αναγνώριση και την εκτέλεση αποφάσεων σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις». Περαιτέρω, ενόψει του ότι εισάγεται προς διάγνωση ιδιωτική διαφορά από διεθνή έννομη σχέση, δηλαδή με στοιχεία αλλοδαπότητας, τίθεται θέμα εφαρμοστέου δικαίου. Ως προς την διερεύνηση, λοιπόν, των διαδικαστικών προϋποθέσεων για την έγκυρη έναρξη, διεξαγωγή της δίκης και έκδοση απόφασης κατ’ ουσία – οι οποίες εξετάζονται πριν τη νομική και ουσιαστική βασιμότητα της αίτησης, εφαρμοστέο είναι το ελληνικό δίκαιο (lex fori), το δίκαιο δηλαδή της έδρας του Δικαστηρίου που δικάζει, ενώ ως προς την επικαλούμενη από την αιτούσα από 7-1-2020 σύμβαση αγοραπωλησίας πλοίου, στην οποία στηρίζεται η υπό εξασφάλιση απαίτηση της αιτούσας, εφαρμοστέο είναι το αγγλικό ουσιαστικό δίκαιο, ως το δίκαιο που επέλεξαν τα μέρη (βλ. τον υπ’ αριθ. 16 όρο που έχει περιληφθεί στην ανωτέρω σύμβαση) και σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 1 του Κανονισμού (ΕΚ) 593/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης της 17ης-6-2008 «για το εφαρμοστέο δίκαιο στις συμβατικές ενοχές (Ρώμη Ι)», ο οποίος αντικατέστησε τη Σύμβαση της Ρώμης της 19-6-1980 «για το εφαρμοστέο δίκαιο στις συμβατικές ενοχές» και εφαρμόζεται σε συμβάσεις που συνάπτονται μετά τις 17-12-2009, με την επισήμανση ότι προσκομίζεται από την αιτούσα σχετική νομική πληροφορία του Αγγλικού δικηγορικού γραφείου «…». Περαιτέρω, η κρινόμενη αίτηση είναι νόμιμη, στηρίζεται δε στις διατάξεις των άρθρων 707, 708, 711, 712, 713, 176, 191 παρ. 2 ΚΠολΔ σε συνδυασμό με τους όρους του επίδικου συμφώνου αγοραπωλησίας που παραπέμπει με τον όρο 16 αυτού στο Αγγλικό δίκαιο. Πρέπει, επομένως να ερευνηθεί περαιτέρω η αίτηση ως προς την ουσιαστική βασιμότητά της.
Από την ένορκη κατάθεση της μάρτυρος της αιτούσας, … του …, που δόθηκε στο ακροατήριο καθώς και από τα έγγραφα που η αιτούσα επικαλείται και νόμιμα προσκομίζει, πιθανολογήθηκαν τα εξής πραγματικά περιστατικά: Δυνάμει του από 7-1-2020 μνημονίου αγοραπωλησίας (Μ.Ο.Α. τύπου «Saleform 2012»), η καθ’ ης εταιρία πώλησε στην εδρεύουσα στο … εταιρία με την επωνυμία «…» ή σε τρίτο πρόσωπο που θα υποδεικνυόταν από την τελευταία ως αγοραστής, το υπό σημαία Νήσων Μάρσαλ δεξαμενόπλοιο «…» (ΙΜΟ … – ΔΔΣ, αντί τιμήματος αγοράς 10.825.000 δολαρίων Η.Π.Α, μέρος του οποίου (10%) προκαταβλήθηκε από την ως άνω συμβληθείσα αγοράστρια εταιρία, το δε λοιπό τίμημα (90%) θα καταβαλλόταν δυο ημέρες προ της παράδοσης του πλοίου, το οποίο είχε συμφωνηθεί να παραδοθεί κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ 29-1-2020 και 23-3-2020 (όρος 5, 78η σειρά κειμένου συμβάσεως). Περαιτέρω, στην ίδια ως άνω σύμβαση γίνεται ρητή μνεία ότι οι αγοραστές έχουν επιθεωρήσει το πλοίο κατά το χρονικό διάστημα 16/17-10-2019 στο Χιούστον Η.Π.Α. και έχουν αποδεχθεί τα αρχεία ταξινόμησης και την κατάσταση του πλοίου μετά την επιθεώρηση (όρος 4, 51η-55η σειρά κειμένου συμβάσεως), περαιτέρω δε συμφωνήθηκε ότι το πλοίο θα παραδίδονταν από την πωλήτρια καθ’ ης και θα αναλαμβανόταν από την αγοράστρια ως ήταν κατά το χρόνο της επιθεώρησης, έκτος της φυσιολογικής φθοράς, ελεύθερο φορτίου και λαθρεπιβατών, διατηρώντας την κλάση του, ελεύθερο ζημιών που επηρεάζουν την κλάση του και μαζί με τα πιστοποιητικά που είχε κατά το χρόνο της ως άνω πραγματοποιηθείσας επιθεώρησης (όρος 11, 311η-319η σειρά κειμένου συμβάσεως). Περαιτέρω, δυνάμει του από 8-1-2020 προσαρτήματος στην ανωτέρω συμφωνία, η αγοράστρια «…» υπέδειξε – διόρισε [ως είχε δικαίωμα δυνάμει του από προοιμίου (3η σειρά κειμένου σύμβασης) της κύριας από 7-1-2020 συμφωνίας] την αιτούσα εταιρία ως αγοράστρια του πωλούμενου πλοίου, στην οποία αυτό θα μεταβιβαζόταν και θα παραδιδόταν, ενώ δυνάμει της υπ’ αριθ. …/10-3-2020 πρόσθετης συμφωνίας στην αρχική σύμβαση, συμφωνήθηκε μεταξύ των διαδίκων η τροποποίηση του όρου 5 της τελευταίας και ειδικότερα συμφωνήθηκε να παραδοθεί το πλοίο κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ 25-5-2020 και 30-6-2020. Εξάλλου, στις 30-6-2020, αφού καταβλήθηκε από την αιτούσα στον υπ’ αριθ. … λογαριασμό της καθ’ ης στην τράπεζα «…», το λοιπό τίμημα για την ένδικη αγοραπωλησία, το πλοίο, το οποίο τότε ναυλοχούσε στο Γιβραλτάρ, παραδόθηκε στην αιτούσα, όπως συνάγεται από το αυθημερόν συνταχθέν πρωτόκολλο παράδοσης και παραλαβής αυτού. Ακολούθως, το πλοίο έλαβε σημαία Παναμά (αριθμός νηολογίου …) και μετονομάστηκε σε «…». Περαιτέρω, από τα ίδια ως άνω αποδεικτικά στοιχεία πιθανολογήθηκε ότι μετά την παράδοση του πλοίου, διαπιστώθηκε από το (νέο) πλήρωμα η ύπαρξη σοβαρών φθορών σε αυτό. Κατά τη διάρκεια δε επιθεώρησης που πραγματοποιήθηκε σε αυτό από την εταιρία ναυτιλιακών επιθεωρητών – πραγματογνωμόνων «…» για λογαριασμό της αιτούσας, καθ’ ο χρόνο το πλοίο ναυλοχούσε στο ανατολικό αγκυροβόλιο της Ακτής του Γιβραλτάρ, κατά το χρονικό διάστημα 12 έως 16-7-2020, διαπιστώθηκε η ύπαρξη σοβαρών φθορών, οι οποίες δεν υπήρχαν κατά το χρόνο της αρχικής επιθεώρησης του πλοίου στο Χιούστον Η.Π.Α. (βλ. σχετ. και την αρχική, από 18-10-2019, έκθεση επιθεώρησης της ιδίας ως άνω εταιρίας) και οι οποίες οφείλονταν σε έλλειψη συντήρησης του πλοίου κατά το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από το χρόνο της επιθεώρησης αυτού τον Οκτώβριο του 2019 μέχρι και το χρόνο παράδοσής του στην αιτούσα, γεγονός που κατέστησε το πλοίο αναξιόπλοο. Ειδικότερα, διαπιστώθηκε η ύπαρξη φθορών σε εκάστη των υπ’ αριθ. 3 και 5 αριστερών δεξαμενών έρματος, στην κύρια μηχανή, στις υπ’ αριθ. 1, 2 και 3 βοηθητικές μηχανές ντίζελ, στο δεξιό και αριστερό λέβητα μάρκας «…», στο σύνθετο λέβητα, στους υπ’ αριθ. 1, 2 και 3 αεροσυμπιεστές καθώς και φθορές σε άλλα μέρη του πλοίου (τροχοί βαλβίδων από χάλυβα, σωλήνες αέρα υψηλής πίεσης στην πρωραία αποθήκη, εμπρός χειριστήρια βαρούλκου, ροή σκουριάς στο κύριο κατάστρωμα, δυσλειτουργία αντλιών νερού στο μηχανοστάσιο). Όλες οι προαναφερθείσες φθορές πιθανολογείται ότι υπερβαίνουν τη συνήθη φθορά που θα είχε επέλθει μέχρι την παράδοση του πλοίου, παρατηρήθηκαν δε και εντοπίστηκαν μετά την παραλαβή αυτού από τους καινούργιους διαχειριστές του («…») και ευρέθησαν από ανακτημένα διαγραμμένα αρχεία που είχαν δημιουργηθεί στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του πλοίου από τους προηγούμενους διαχειριστές. Συνεπώς δεν μπορούν να ενταχθούν στην έννοια της συνήθους φυσιολογικής φθοράς, όπως αυτή υιοθετείται από το Αγγλικό Δίκαιο, ούτε μπορούν να χαρακτηριστούν ως κρυμμένα ελαττώματα, τα οποία δεν θα μπορούσαν να εντοπιστούν στο πλαίσιο της τακτικής συντήρησης του πλοίου. Συνεπώς, πιθανολογείται ότι η καθ’ ης παραβίασε την, επιβαλλόμενη στο αγγλικό δίκαιο, υποχρέωσή της εκ της συμβάσεως αγοραπωλησίας του πλοίου να συντηρεί αυτό με τρόπο που αρμόζει στον εύλογα συνετό ιδιοκτήτη, από το χρόνο της επιθεώρησης μέχρι και το χρόνο της παράδοσης, παραβαίνοντας παράλληλα και την υποχρέωσή της εκ του όρου 14 της Σύμβασης Πώλησης Αγαθών 1979 (SOGA), η οποία εφαρμόζεται στην προκείμενη περίπτωση (βλ. την από 28-7-2020 νομική πληροφορία – γνωμοδότηση της Δικηγόρου Μαρίας Μωυσίδου, εταίρου στο αγγλικό δικηγορικό γραφείο «…») δεδομένου ότι το πωληθέν πλοίο (ως αγαθό) δεν κρίνεται κατάλληλο για το σκοπό για τον οποίο αγοράστηκε, ούτε ασφαλές, ούτε ικανοποιητικής ποιότητας. Εξάλλου, πιθανολογήθηκε ότι: α) για την αποκατάσταση των φθορών στις δεξαμενές έρματος θα απαιτηθεί, κατ’ αποκοπή, το ποσό των 150.000 Δολαρίων ΗΠΑ, β) για την αποκατάσταση των φθορών της κυρίας μηχανής θα απαιτηθεί κατ’ αποκοπή το ποσό των 250.000 δολαρίων ΗΠΑ, γ) για την αποκατάσταση των ζημιών της υπ’ αριθ. 1 βοηθητικής μηχανής ντίζελ θα απαιτηθεί, κατ’ αποκοπή, το ποσό των 150.000 δολαρίων ΗΠΑ, δ) για την αποκατάσταση των ζημιών της υπ’ αριθ. 2 βοηθητικής μηχανής ντίζελ θα απαιτηθεί, κατ’ αποκοπή, το ποσό των 180.000 δολαρίων ΗΠΑ, ε) για την αποκατάσταση των ζημιών της υπ’ αριθ. 3 βοηθητικής μηχανής ντίζελ θα απαιτηθεί, κατ’ αποκοπή, το ποσό των 150.000 δολαρίων ΗΠΑ, στ) για την αποκατάσταση των ζημιών των λεβήτων θα απαιτηθεί το ποσό των 70.000 δολαρίων ΗΠΑ και δη το ποσό των 20.000 για έκαστο εκ των δεξιού και αριστερού λεβήτων και το ποσό των 30.000 δολαρίων ΗΠΑ για τον σύνθετο λέβητα, (ζ) το ποσό των 35.000 δολαρίων ΗΠΑ για την αποκατάσταση των ζημιών στους αεροσυμπιεστές. Πέραν δε των ανωτέρω, η αιτούσα θα θα επιβαρυνθεί και με τα κάτωθι ποσά, τα οποία θα πρέπει να προστεθούν στο κόστος των επισκευών, ήτοι α) 10.000 δολάρια ΗΠΑ για τροφοδοσία γλυκού νερού, β) 40.000 δολάρια ΗΠΑ για αμοιβές και έξοδα του πράκτορα του πλοίου και για έξοδα λιμένα και γ) 30.000 δολάρια ΗΠΑ για αμοιβές του επιθεωρητή του νηογνώμονα του πλοίου, ο οποίος θα παρακολουθεί για λογαριασμό του νηογνώμονα την πρόοδο των επισκευών. Το προπεριγραφέν κόστος αποκατάστασής των φθορών του πλοίου περιλαμβάνεται και εξειδικεύεται στην προαναφερθείσα από 17-7-2020 έκθεση επιθεώρησης της εταιρίας ναυτιλιακών επιθεωρητών – πραγματογνωμόνων «…». Πέραν δε των ανωτέρω, πιθανολογήθηκε ότι η αιτούσα απώλεσε εξαιτίας της ύπαρξης των ανωτέρω φθορών, οι οποίες κατέστησαν επικίνδυνο και αναξιόπλοο το ανωτέρω πλοίο, καθαρά έσοδα από ναύλους που θα εισέπραττε από ναυλώσεις για μεταφορά προϊόντων καθαρού πετρελαίου. Ειδικότερα, πιθανολογήθηκε ότι ο μέσος ημερήσιος ναύλος που θα λάμβανε η αιτούσα από τη ναύλωση του πλοίου για μεταφορές προϊόντων καθαρού πετρελαίου ανέρχεται, σύμφωνα και με την προσκομιζόμενη μετ’ επικλήσεως από την αιτούσα από 21-7-2020 επιστολή της μεσιτικής εταιρίας «…» στο ποσό των 14.000 δολαρίων ΗΠΑ. Αφαιρουμένων δε των ημερησίων εξόδων και ειδικότερα: α) για το πλήρωμα του ποσού των 1.302.480 δολαρίων ΗΠΑ κατ’ έτος (3.568 δολαρίων ΗΠΑ την ημέρα), β) για τις διάφορες προμήθειες του πλοίου το ποσό των 156.480 δολαρίων ΗΠΑ κατ’ έτος (429 δολαρίων ΗΠΑ την ημέρα), γ) για ανταλλακτικά το ποσό των 191.640 δολαρίων ΗΠΑ κατ’ έτος (525 δολαρίων ΗΠΑ την ημέρα), δ) για επισκευές και συντήρηση το ποσό των 130.320 δολαρίων ΗΠΑ κατ’ έτος (357 δολαρίων ΗΠΑ την ημέρα), ε) για λιπαντικά το ποσό των 94.920 δολαρίων ΗΠΑ κατ’ έτος (260 δολαρίων ΗΠΑ την ημέρα), στ) για αμοιβές της διαχειρίστριας εταιρείας το ποσό των 156.000 δολαρίων ΗΠΑ κατ’ έτος (427 δολαρίων ΗΠΑ την ημέρα), ζ) για διάφορα έξοδα το ποσό των 90.720 δολαρίων ΗΠΑ κατ’ έτος (249 δολαρίων ΗΠΑ την ημέρα), η) για ασφάλειες του Πλοίου το ποσό των 107.547 δολαρίων ΗΠΑ κατ’ έτος (295 δολαρίων ΗΠΑ την ημέρα), ήτοι συνολικά 6.110 δολάρια ΗΠΑ, το δε καθαρό κέρδος που θα η αιτούσα θα αποκόμιζε από τη ναύλωση του αγορασθέντος πλοίου θα ανερχόταν στο ποσό των 7.890 δολαρίων ΗΠΑ ημερησίως (14.000 – 6.110). Συνεπώς, η συνολική απώλεια των καθαρών εσόδων της αιτούσας κατά το χρονικό διάστημα των 90 ημερών που μεσολαβούν από την ημερομηνία παράδοσης του πλοίου σε αυτή (30-6-2020) μέχρι το χρόνο που αναμένεται ότι θα ολοκληρωθούν οι επισκευές του (30-9-2020) ανέρχεται στο ποσό των 710.190 δολαρίων ΗΠΑ (7.890 x 90 ημέρες). το οποίο συνιστά ισόποση ζημία της αιτούσας. Πέραν δε των ανωτέρω, πιθανολογήθηκε ότι λόγω της μη εκτέλεσης ταξιδιών του πλοίου κατά το προαναφερθέν χρονικό, η αιτούσα επιβαρύνεται με πάγια έξοδα του πλοίου χωρίς αυτό να έχει τη δυνατότητα να εκτελεί ναύλους και να αποφέρει έσοδα. Ειδικότερα, πιθανολογήθηκε ότι επιβαρύνεται με τη μισθοτροφοδοσία του πληρώματος, ποσού 3.568 δολαρίων ΗΠΑ την ημέρα, με τις αμοιβές της διαχειρίστριας εταιρείας ποσού 427 δολαρίων ΗΠΑ την ημέρα, καθώς και με τα ασφάλιστρα για την ασφάλιση του πλοίου ποσού 295 δολαρίων ΗΠΑ την ημέρα, η δε ημερήσια ζημία της εκ της καταβολής των προαναφερθέντων εξόδων του πλοίου ανέρχεται στο ποσό των 4.290 δολαρίων ΗΠΑ (3.568 + 427 + 295) και η συνολική ζημία της για το προαναφερθέν χρονικό διάστημα των 90 ημερών στο ποσό των 386.100 δολαρίων ΗΠΑ (4.290 x 90 ημέρες). Περαιτέρω, πιθανολογήθηκε ότι η αιτούσα επιβαρύνεται και με το ποσό που θα δαπανήσει για έξοδα και αμοιβή της εταιρίας τεχνικών της συμβούλων «…», οι οποίοι επιθεώρησαν για λογαριασμό της το πλοίο στο Γιβραλτάρ, εκδοθέντος του υπ’ αριθ. …/17-7-2020 τιμολογίου που εξέδωσε η ως άνω εταιρία ποσού 14.049 δολαρίων ΗΠΑ, καθώς και με τα έξοδα προσφυγής στην προβλεπόμενη στην από 7-1-2020 συμφωνία αγοραπωλησίας διαιτησία του Λονδίνου για την επίλυση της ένδικης διαφοράς (όρος 16, 361η-378η σειρά κειμένου συμβάσεως), τα οποία πιθανολογείται ότι θα ανέλθουν στο ποσό των 250.000 δολαρίων ΗΠΑ. Ενόψει όλων των ανωτέρω, πιθανολογείται ότι η αιτούσα διατηρεί εκ της ανωτέρω αιτίας και για την κάλυψη της επελθούσας ζημίας της, συνολική απαίτηση συνολικού ποσού 2.425.339 δολαρίων ΗΠΑ, άλλως 2.065.261,31 ευρώ, σύμφωνα με την ισοτιμία των δυο νομισμάτων στις 30-7-2020, ήτοι την ημέρα σύνταξης της ένδικης αίτησης. Τέλος, πιθανολογήθηκε ότι η περιουσιακή κατάσταση της καθ’ ης είναι επισφαλής, εν όψει του ότι το μοναδικό περιουσιακό της στοιχείο, ήτοι το πλοίο «…» πωλήθηκε στην αιτούσα και η καθ’ ης στερείται άλλων εμφανών περιουσιακών στοιχείων στο όνομά της στην Ελλάδα, πλην του προαναφερθέντος τραπεζικού λογαριασμού που διαθέτει στην τράπεζα «…», στον οποίο και καταβλήθηκε, σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, το τίμημα της ανωτέρω αγοραπωλησίας, με αποτέλεσμα να δημιουργείται κίνδυνος για την ικανοποίηση της αξίωσης της αιτούσας, γεγονός που επιβάλλει να διαταχθεί το ζητούμενο ασφαλιστικό μέτρο.
Επομένως, η αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή ως και κατ’ ουσίαν βάσιμη, όπως ορίζεται στο διατακτικό. Διάταξη περί καθορισμού παραβόλου ανακοπής ερημοδικίας δεν διαλαμβάνεται, δεδομένου ότι στην παρούσα διαδικασία δεν προβλέπεται ανακοπή ερημοδικίας. Τέλος, τα δικαστικά έξοδα της αιτούσας πρέπει να επιβληθούν σε βάρος της καθ’ ης, κατ’ άρθρο 176 ΚΠολΔ (καθόσον το άρθρο 178 παρ. 3 του Κώδικα περί Δικηγόρων καταργήθηκε και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 84 παρ. 2 του ν.4194/2013), το οποίο εφαρμόζεται αναλογικά και στη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων, σύμφωνα με τα οριζόμενα ειδικότερα στο διατακτικό της παρούσας.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
- ΔΙΚΑΖΕΙ ερήμην της καθ’ ης.
- ΔΕΧΕΤΑΙ την αίτηση.
- ΔΙΑΤΑΣΣΕΙ προς εξασφάλιση της αναφερόμενης στο σκεπτικό απαίτησης της αιτούσας, τη συντηρητική κατάσχεση κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας της καθ’ ης η αίτηση, είτε αυτή βρίσκεται στα χέρια της, είτε στα χέρια τρίτων, μέχρι του ποσού των δυο εκατομμυρίων εξακοσίων χιλιάδων (2.600.000) ευρώ και ειδικότερα των λογαριασμών που αυτή τηρεί σε οποιαδήποτε εγκατεστημένη στην Ελλάδα τράπεζα και συγκεκριμένα σε οποιοδήποτε υποκατάστημα της «…».
- ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ την καθ’ ης στην πληρωμή των δικαστικών εξόδων της αιτούσας, τα οποία ορίζει στο ποσό των τετρακοσίων (400) ευρώ.
Κρίθηκε, αποφασίστηκε και δημοσιεύθηκε σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριό του στον Πειραιά, χωρίς να παρευρίσκονται οι διάδικοι και οι πληρεξούσιοι δικηγόροι τους, στις 12 Οκτωβρίου 2020.
Ο ΔΙΚΑΣΤΗΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
(για τη δημοσίευση)