Μενού Κλείσιμο

Αριθμός Αποφάσεως 1354 /2020

ΤΟ ΜΟΝΟΝΟΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

 

Αποτελούμενο από τον Δικαστή Ιωάννη Μαλλούχο, Πρόεδρο Πρωτοδικών, που ορίστηκε με κλήρωση σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 2 παρ. 3 Ν 3327/2005.

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του την 15η-6-2020, χωρίς την σύμπραξη Γραμματέα, για να δικάσει την υπόθεση μεταξύ:

Της αιτούσας: της κοινοπραξίας με την επωνυμία «…», που εδρεύει στο …, όπως εκπροσωπείται νομίμως, με ΑΦΜ …, που εκπροσωπήθηκε στο ακροατήριο από τον πληρεξούσιο δικηγόρο της Γεώργιο Τασσιόπουλο.

Της καθ’ ης η αίτηση: της ναυτικής εταιρείας με την επωνυμία «…», που εδρεύει στον …,_ νομίμως εκπροσωπούμενης, η οποία δεν παραστάθηκε στο ακροατήριο, ούτε εκπροσωπήθηκε από πληρεξούσιο δικηγόρο.

Η αιτούσα ζητεί να γίνει δεκτή η από 20-5-2020 αίτηση της, που κατατέθηκε στην Γραμματεία του Δικαστηρίου αυτού με αριθμό έκθεσης καταθέσεως 2814/657/2020 προσδιορίστηκε για να συζητηθεί την ως άνω δικάσιμο, εγγράφηκε και εκφωνήθηκε από το έκθεμα.

Κατά την συζήτηση της υποθέσεως, ο πληρεξούσιος δικηγόρος της αιτούσας, αφού ανέπτυξε τους ισχυρισμούς του, ζήτησε να γίνουν δεκτοί και την ίδια ημέρα κατέθεσε το σημείωμα της.

ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ

ΣΚΕΦΘΗΚΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ

Από την υπ’ αριθμ. …/2019 έκθεση επιδόσεως του δικαστικού επιμελητή του Πρωτοδικείου Πειραιώς …, που νόμιμα επικαλείται και προσκομίζει η αιτούσα, προκύπτει ότι ακριβές αντίγραφο της από 20-5-2020 και με αριθμ.κατ. 2814/657/2020 αιτήσεως με πράξη ορισμού δικασίμου και κλήση προς συζήτηση για την δικάσιμο που αναφέρεται στην αρχή της παρούσας, επιδόθηκε νομότυπα και εμπρόθεσμα στην καθ’ης. Η τελευταία, όμως, δεν εμφανίστηκε στην παρούσα δικάσιμο, κατά την εκφώνηση της υποθέσεως από την σειρά του οικείου πινακίου και συνεπώς πρέπει να δικαστεί ερήμην. Το Δικαστήριο, ωστόσο, πρέπει να προχωρήσει στη συζήτηση της υποθέσεως, σαν να ήταν παρόντες όλοι οι διάδικοι, σύμφωνα με το άρθρο 271 του Κ.Πολ.Δ..

Με την υπό κρίση αίτηση, η αιτούσα, επικαλούμενη επείγουσα περίπτωση, λόγω της επισφαλούς οικονομικής κατάστασης της καθ’ ης και επικείμενο κίνδυνο αποξενώσεως της από την κατασχετή περιουσία της, ζητεί να διαταχθεί η συντηρητική κατάσχεση κάθε κινητής και ακινήτου περιουσίας της αντιδίκου της και ιδιαίτερα του υπό ελληνική σημαία πλοίου με το όνομα «…» με ΙΜΟ … και ΔΔΣ …, μέχρι του ποσού των 90.000 ευρώ, για την εξασφάλιση της περιγραφόμενης στην αίτηση απαιτήσεως της ύψους 65.934,96 ευρώ, που απορρέει από την από 12-9-2019 σύμβαση ρυμουλκήσεως που κατήρτισε με αυτήν για την ρυμούλκηση του ως άνω πλοίου της κατά το χρονικό διάστημα από 12-9-2019 (ώρα 22.00 μμ) έως 20-10-2019 (ώρα 11.30 πμ) από τη νήσο Μήλο στα ναυπηγεία Διαμαντή στον Πειραιά, με τα υπό ελληνική σημαία ρυμουλκά πλοία με τα ονόματα …, … και …, πλοιοκτησίας μελών της. Τέλος, ζητεί να καταδικασθεί η αντίδικός της στην καταβολή των δικαστικών της εξόδων.

Με αυτό το περιεχόμενο και αίτημα, η αίτηση, αρμοδίως και παραδεκτώς, εισάγεται προς συζήτηση ενώπιον του παρόντος Δικαστηρίου, που είναι καθ’ ύλη και κατά τόπον αρμόδιο, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 683 παρ. 1 του Κ.Πολ.Δ, λόγω της έδρας της καθ’ης, σε συνδυασμό με το άρθρο 51 παρ. 1, 2, 3, και 5 που καθιερώνει την λειτουργική αρμοδιότητα των δικαστηρίων του Πειραιά, για υποθέσεις ναυτικού δικαίου, όπως η παρούσα. Είναι, δε, ορισμένη και νόμιμη, στηριζόμενη στις διατάξεις των άρθρων 681 επ., 345 και 346 ΑΚ και 707, 708, 709, 713 και 176 του Κ.Πολ.Δ. και πρέπει να ερευνηθεί περαιτέρω και ως προς την ουσιαστική της βασιμότητα.

Από την εκτίμηση της ένορκης καταθέσεως του μάρτυρος της αιτούσα στο ακροατήριο του παρόντος Δικαστηρίου και των εγγράφων που επικαλείται και προσκομίζει η αιτούσα πιθανολογήθηκαν τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά: Η καθ’ης ναυτική εταιρεία με την επωνυμία «…» είναι πλοιοκτήτρια του υπό ελληνική σημαία πλοίου με το όνομα «…», στο οποίο την 12η-9-2019 παρουσιάσθηκε μηχανική βλάβη ενώ έπλεε στην θαλάσσια περιοχή της νήσου Μήλου. Για τον λόγο αυτό, η καθ’ης απευθύνθηκε στην αιτούσα, η οποία είναι μία κοινοπραξία, που ασχολείται κατ’ επάγγελμα με την παροχή ρυμουλκικών και σωστικών υπηρεσιών σε κινδυνεύοντα πλοία, με ρυμουλκά πλοία, πλοιοκτησίας των μελών της και κατόπιν των σχετικών διαπραγματεύσεων κατήρτισαν την από 12-9-2019 σύμβαση ρυμουλκήσεως του πλοίου της καθ’ης με ρυμουλκό της αιτούσας από τη νήσο της Μήλου στα ναυπηγεία Διαμαντή στον λιμένα Πειραιώς αντί αμοιβής που συμφωνήθηκε στο χρηματικό ποσό των 8.000 ευρώ ανά ημέρα, 333,33 ευρώ ανά ώρα, εφαρμοζόμενων κατά τα λοιπά στην σύμβαση των όρων της συμβάσεως ρυμουλκήσεως με τον κωδικό …. Σε εκτέλεση αυτής της συμβάσεως, την ίδια ημέρα και περί ώρα 22.10 μμ το υπό ελληνική εταιρεία ρυμουλκό πλοίο με το όνομα «…», πλοιοκτησίας εταιρείας – μέλους της αιτούσας κοινοπραξίας, αναχώρησε από τον λιμένα του Λαυρίου με προορισμό την θαλάσσια περιοχή της νήσου Μήλου στην οποία βρισκόταν το πλοίο της καθ’ης, το οποίο προσέγγισε περί ώρα 03.50 πμ της 13ης-9-2019 και την 4.15 πμ ξεκίνησε την ρυμούλκηση του. Εκείνη την ώρα, όμως, στην περιοχή έπνεαν βόρειοι – βορειοανατολικοί άνεμος εντάσεως 7-8 μποφόρ, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η συνέχιση της ρυμουλκήσεως. Για τον λόγο αυτό, το ρυμουλκό με το ρυμουλκούμενο έπλευσαν προς τη νότια πλευρά της Μήλου και παρέμειναν σε ασφαλές αγκυροβόλιο, μέχρι την 19-9-2019, που βελτιώθηκαν οι καιρικές συνθήκες και στις 16.30 ξεκίνησε η ρυμούλκηση του πλοίου μέχρι τον λιμένα του Πειραιώς, στον οποίο έφθασαν την 10.00 πμ της επόμενης ημέρας και παρέμειναν στην ράδα, από όπου αμέσως τα υπό ελληνικά σημαία ρυμουλκά … και …, πλοιοκτησίας επίσης εταιρειών – μελών της κοινοπραξίας παρέλαβαν το ρυμουλκούμενο και το οδήγησαν στο ναυπηγείο Διαμαντή, όπου το εν λόγω πλοίο έφθασε και παρέβαλε ασφαλώς στις 11.30 πμ της 20ης-9-2019. Με βάση, επομένως, τα ανωτέρω και σύμφωνα με τους όρους της από 12-9-2019 συμβάσεως ρυμουλκήσεως των διαδίκων, η καθ’ης είχε την υποχρέωση να καταβάλει στην αιτούσα ως αμοιβή για την ρυμούλκηση του πλοίου της: α) από το ρυμουλκό … κατά το χρονικό διάστημα από 12-9-2019 και περί ώρα 22.10 έως την 20η9-2019 και περί ώρα 10.00 το χρηματικό ποσό των 61.054,96 ευρώ (για την μετάβαση του ρυμουλκού από τον λιμένα Λαυρίου που βρισκόταν στο σημείο που ήταν το πλοίο της καθ’ης 1888,87 ευρώ, καθώς απαιτήθηκαν 5 ώρες και 40 λεπτά, για την συγκράτηση του πλοίου της καθ’ης από τις 04.00 της 13ης-9-2019 έως τις 16.30 μμ της 19ης-9-2019 που λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών τα πλοία παρέμειναν στην Μήλο 52.166,15 ευρώ, καθώς βάσει ρητού όρου των … οφείλεται αμοιβή και για αυτό το χρονικό διάστημα, για την ρυμούλκηση από την Μήλο στην ράδα του λιμένος Πειραιώς από τις 16.30 της 19ης-9-2019 έως την 10.00 της 20-9-2019 5.833,28 ευρώ και για την επιστροφή του πλοίου της αιτούσας στο Λαύριο μετά την ρυμούλκηση 1.166,66 ευρώ) και β) από τα ρυμουλκά … και …, που διήρκησε από τις 10.00 πμ έως τις 11.30 πμ της 20ης-9-2019 1.192 ευρώ για κάθε ρυμουλκό ήτοι συνολικά 2384 ευρώ, για υπερωριακή απασχόληση του πληρώματος των δύο ρυμουλκών επί 0,50 ώρα 1040 ευρώ, για προσαύξηση 25% λόγω μεθορμίσεως άνευ μηχανών 856 ευρώ και για χρήση δύο κάβων 600 ευρώ και συνολικά 4.880 ευρώ. Η καθ’ης, ωστόσο, δεν έχει προβεί μέχρι σήμερα σε καμία καταβολή και συνεπώς πιθανολογείται ότι η αιτούσα διατηρεί κατά της καθ’ης ληξιπρόθεσμη αξίωση ύψους 65.934,96 ευρώ. Περαιτέρω πιθανολογήθηκε ότι η καθ’ης δεν έχει κάποιο αξιόλογο περιουσιακό στοιχείο πλην του προαναφερόμενου πλοίου, το οποίο όμως υπόκειται στους κινδύνους της θαλασσοπλοΐας και συνεπώς δεν αποκλείεται απώλεια αυτού με επακόλουθο τη ματαίωση της ικανοποιήσεως των απαιτήσεων της αιτούσας. Επομένως, συντρέχουν οι προϋποθέσεις του επικειμένου κινδύνου αποξενώσεως της καθ’ ης από τα περιουσιακά της στοιχεία και της επείγουσας περιπτώσεως να εξασφαλιστούν οι ως άνω βάσιμες αξιώσεις της αιτούσας, που εκτιμώνται ότι θα ανέλθουν στο χρηματικό ποσό των 90.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων τόκων και εξόδων. Συνεπώς, η υπό κρίση αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή ως κατ’ ουσία βάσιμη και να διαταχθεί η συντηρητική κατάσχεση κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας της καθ’ης, μέχρι του χρηματικού ποσού των ενενήντα χιλιάδων ευρώ (90.000) ευρώ για τις αξιώσεις της αιτούσας, και ειδικά του υπό ελληνική σημαία πλοίου με το όνομα «…», IMO …, ΔΔΣ …, κοχ 2653 και κκχ 1426, πλοιοκτησίας της καθ’ης. Εξάλλου, λαμβάνοντας υπόψη αφ’ ενός μεν ότι η ένδικη απαίτηση έχει χρηματικό χαρακτήρα αφ’ ετέρου δε ότι το ασφαλιστικό μέτρο της συντηρητικής κατασχέσεως είναι εξαιρετικά επαχθές, κρίνεται αναγκαίο να επιτραπεί, από τώρα, στην καθ’ης να αντικαταστήσει την συντηρητική κατάσχεση με το ηπιότερο μέτρο της εγγυοδοσίας. Τέλος, τα δικαστικά έξοδα της αιτούσας πρέπει να επιβληθούν εις βάρος της καθ’ης, σύμφωνα με τα οριζόμενα ειδικότερα στο διατακτικό της παρούσας.

 

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

 

Δικάζει ερήμην της καθ’ης.

Δέχεται την αίτηση.

Διατάσσει την συντηρητική κατάσχεση κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας της καθ’ης και ειδικότερα του υπό ελληνική σημαία πλοίου με το όνομα «…», IMO …, ΔΔΣ …, κοχ 2653 και κκχ 1426, πλοιοκτησίας της καθ’ης, για την εξασφάλιση της αναφερόμενης στο σκεπτικό απαιτήσεως της αιτούσας και μέχρι του ποσού των ενενήντα χιλιάδων (90.000) ευρώ.

Παρέχει την ευχέρεια στην καθ’ης να ματαιώσει ή σε περίπτωση επιβολής να αντικαταστήσει την διαταχθείσα συντηρητική κατάσχεση με την παροχή εκ μέρους της ισόποσης εγγυοδοσίας υπέρ της αιτούσας και συγκεκριμένα με την κατάθεση στην Γραμματεία του Δικαστηρίου αυτού εγγυητικής επιστολής αξιόχρεης τράπεζας που λειτουργεί στην Ελλάδα ποσού ενενήντα χιλιάδων (90.000) ευρώ, υπέρ της αιτούσας.

Επιβάλει εις βάρος της καθ’ης τα δικαστικά έξοδα της αιτούσας, τα οποία ορίζει στο χρηματικό ποσό των τετρακοσίων (400) ευρώ.

Κρίθηκε, αποφασίσθηκε και δημοσιεύθηκε σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση, στον Πειραιά, απόντων των διαδίκων και των πληρεξουσίων δικηγόρων τους, την 19η Οκτωβρίου 2020.

 

Ο Δικαστής                                                                 Ο Γραμματέας

(για την δημοσίευση)