Μενού Κλείσιμο

ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

 

Αριθμός  απόφασης

3361/2020

(11827/5595/2019)

 

ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

 

ΣΥΓΚΡΟΤΗΘΗΚΕ από τη Δικαστή Αντιγόνη – Καλλιόπη Αδάμ, Πρωτοδίκη, την οποία όρισε το Τριμελές Συμβούλιο Διεύθυνσης  και από τη Γραμματέα Κρυστάλλω Κριμιζά.

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του, στον Πειραιά, την 10 Μαρτίου 2020, για να δικάσει την υπόθεση μεταξύ:

ΤΟΥ ΕΝΑΓΟΝΤΟΣ: …, κατοίκου …, ο οποίος παραστάθηκε δια της πληρεξούσιας Δικηγόρου Ελένης Κοντοσέα.

ΤΩΝ ΕΝΑΓΟΜΕΝΩΝ: 1) Της εταιρείας με την επωνυμία με την επωνυμία … που εδρεύει στην … νομίμως εκπροσωπούμενης και 2) της νόμιμα εκπροσωπούμενης εταιρείας με την επωνυμία …, που εδρεύει στην … οι  οποίες παραστάθηκαν δια της πληρεξούσιας Δικηγόρου Μαρίας Αρβανίτη.

Ο ενάγων ζητεί να γίνει δεκτή η, από 06.12.2019, αγωγή του, η οποία κατατέθηκε στη Γραμματεία του Δικαστηρίου αυτού, με γενικό αριθμό κατάθεσης 11827/2019 και ειδικό αριθμό κατάθεσης 5955/2019, προσδιορίσθηκε για την αναφερόμενη στην αρχή της παρούσας δικάσιμο και γράφτηκε στο πινάκιο.

ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ της υπόθεσης οι πληρεξούσιοι Δικηγόροι των διαδίκων ανέπτυξαν προφορικά τους ισχυρισμούς τους και ζήτησαν να γίνουν δεκτά όσα αναφέρονται στα πρακτικά συνεδρίασης και στις έγγραφες προτάσεις τους.

ΑΦΟΥ  ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ

ΣΚΕΦΘΗΚΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ

      Με την υπό κρίση αγωγή, όπως αυτή παραδεκτά διορθώθηκε, ο ενάγων εκθέτει ότι με σύμβαση εξαρτημένης ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου, που καταρτίστηκε, στις 17.05.2018, μεταξύ του ιδίου και της πρώτης εναγόμενης εταιρείας, πλοιοκτήτριας του, υπό ελληνική σημαία, με αριθμό νηολογίου Πειραιά … πλοίου, με το όνομα … προσλήφθηκε και ναυτολογήθηκε σε αυτό, με την ειδικότητα του Υποναύκληρου, με την οποία υπηρέτησε έως τις 10.11.2018, οπότε απολύθηκε από το πλοίο «αμοιβαία συναινέσει». Ότι με σύμβαση εξαρτημένης ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου, που καταρτίστηκε στις 05.02.2019, μεταξύ του ιδίου και της πρώτης εναγόμενης προσλήφθηκε και ναυτολογήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά, στο ίδιο ως άνω πλοίο, με την ίδια ειδικότητα, με την οποία υπηρέτησε σε αυτό έως τις 17.09.2019 (εκτός από το χρονικό διάστημα από 19.05.2019 έως 24.06.2019, κατά το οποίο είχε λάβει άδεια ανάπαυσης). Ότι κατά τις ως άνω ναυτολογήσεις του συμφωνήθηκε να εφαρμόζονται στη σχέση εργασίας του οι μισθολογικοί και λοιποί όροι και συμφωνίες της εκάστοτε ισχύουσας ΣΣΝΕ πληρωμάτων επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων, ήτοι των οικείων ΣΣΕ των ετών 2018 και 2019. Ότι κατά τα χρονικά διαστήματα από 11.06.2018 έως 02.10.2018, από 03.04.2019 έως 23.04.2019, από 06.05.2019 έως 10.05.2019 και από 25.06.2019 έως 17.09.2019, η δεύτερη εναγομένη είχε αναλάβει τον εφοπλισμό, την οικονομική και εμπορική εκμετάλλευση του ως άνω πλοίου. Ότι καθ΄ όλο το χρονικό διάστημα της ναυτολόγησής του στο εν λόγω πλοίο, το οποίο εκτελούσε τα διαλαμβανόμενα στην αγωγή ακτοπλοϊκά δρομολόγια, ο ίδιος πραγματοποιούσε υπερωριακή απασχόληση, κατόπιν σχετικής εντολής του Πλοιάρχου αυτών, χωρίς να λαμβάνει τη νόμιμη προς τούτο αμοιβή, αλλά μέρος μόνον αυτής, σύμφωνα με τα ειδικότερα εκτιθέμενα στο υπό κρίση δικόγραφο. Ότι, επιπλέον, του οφείλεται διαφορά δώρων εορτών και διαφορά πρόσθετης αμοιβής για τα δρομολόγια εξπρές που πραγματοποιούσε το πλοίο. Με βάση το ανωτέρω ιστορικό, ο ενάγων, ζητεί, να υποχρεωθεί η πρώτη εναγομένη, ως πλοιοκτήτρια του πλοίου … να του καταβάλει, για τις ανωτέρω αιτίες, το συνολικό ποσό των 7.1355,89€, όπως τούτο επιμερίζεται στην αγωγή και να υποχρεωθούν αμφότερες οι εναγόμενες, ευθυνόμενες αλληλεγγύως και εις ολόκληρον έκαστη, η πρώτη με την ιδιότητα της κυρίας του ως άνω πλοίου, δια του πλοίου αυτού και μέχρι της αξίας του και η δεύτερη με την ιδιότητα της εφοπλίστριας αυτού, να του καταβάλουν, για τις ανωτέρω αιτίες, το συνολικό ποσό των 15.728,56€, όλα δε τα ανωτέρω νομιμότοκα από την τελευταία απόλυσή του από το πλοίο, ήτοι από 17.09.2019, άλλως από την επίδοση της κρινόμενης αγωγής. Ζητεί, επίσης, να κηρυχθεί η απόφαση που θα εκδοθεί προσωρινά εκτελεστή και να καταδικαστούν οι εναγόμενες στην καταβολή της δικαστικής του δαπάνης. Με το ανωτέρω περιεχόμενο και αιτήματα η κρινόμενη αγωγή παραδεκτά φέρεται προς εκδίκαση στο Δικαστήριο αυτό, το οποίο είναι καθ’ ύλην και κατά τόπον αρμόδιο (άρθρα 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14 παρ. 2, 16 περ. 2 του Κ.Πoλ.Δ. και άρθρο 51 παρ.2 εδ. α του Ν.2.172/1993, λόγω του ναυτικού χαρακτήρα της διαφοράς), κατά την προκείμενη ειδική διαδικασία των περιουσιακών – εργατικών διαφορών, ενώ για το παραδεκτό της συζήτησής της προσκομίζεται η, από 25.02.2020, έγγραφη ενημέρωση του ενάγοντα από την πληρεξούσια Δικηγόρο του, για τη δυνατότητα επίλυσης διαφοράς με διαμεσολάβηση, κατ’ άρθρο 3 του Ν 4640/2019. Περαιτέρω η αγωγή τυγχάνει νόμιμη, ερειδόμενη στις διατάξεις των άρθρων 340, 341, 345, 346, 481επ., 648, 653, 655 ΑΚ,  74, 176, 907 και 908 παρ. 1 περ. ε΄ΚΠολΔ, άρθρα 1, 2, 53, 54, 55, 84, 105, 106 του ΚΙΝΔ, άρθρο μόνο της Υ.Α. 70109/8008 (Εμπορικής Ναυτιλίας) της 14.12.81/7.1.82 «Προϋποθέσεις χορηγήσεως επιδομάτων εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα στους δικαιουμένους ναυτικούς» (ΦΕΚ Β΄1/1982) και των διατάξεων των κατωτέρω αναφερόμενων ΣΣΝΕ. Κατόπιν των ανωτέρω, πρέπει η αγωγή, να εξεταστεί περαιτέρω και ως προς την ουσιαστική της βασιμότητα, δεδομένου ότι για το καταψηφιστικό αντικείμενό της, κατά το ποσό που αυτό υπερβαίνει το προβλεπόμενο επί εργατικών διαφορών ελάχιστο όριο απαλλαγής από την καταβολή δικαστικού ενσήμου [ήτοι 20.000,00 ευρώ, βλ. άρθρ. 71 ΕισΝΚΠολΔ, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 6 παρ. 17 του ν. 2479/1997 και όπως το δεύτερο εδάφιο αυτού προστέθηκε με το άρθρο 40 του  Ν. 4488/2017(ΦΕΚ Α’ 137/13-09-2017)] ο ενάγων προσκομίζει, με επίκληση, το με αριθμό … ηλεκτρονικό παράβολο δικαστικού ενσήμου και την, από 12.03.2020, απόδειξη εξόφλησης αυτού.

Από την ένορκη επ’ ακροατηρίω κατάθεση του μάρτυρα των εναγομένων, Α. Π., η οποία περιλαμβάνεται στα ταυτάριθμα με την παρούσα πρακτικά δημόσιας συνεδρίασης, από όλα, ανεξαιρέτως, τα έγγραφα, που  προσκομίζουν νομίμως, με επίκληση, οι διάδικοι, τα οποία λαμβάνονται υπόψην είτε ως αυτοτελή αποδεικτικά μέσα, είτε προς συναγωγή δικαστικών τεκμηρίων, ακόμη και αν δεν πληρούν τους όρους του νόμου και από την προσκομιζόμενη, με επίκληση, από τον ενάγοντα, υπ’ αριθ. … ένορκη βεβαίωση ενώπιον της Ειρηνοδίκη Πειραιά, που δόθηκε κατόπιν νόμιμης και εμπρόθεσμης κλήτευσης των εναγομένων (βλ. τις υπ’ αριθ. … εκθέσεις επίδοσης της Δικαστικής Επιμελήτριας του Πρωτοδικείου Πειραιά Α. Α. προς την πρώτη και δεύτερη των εναγομένων, αντίστοιχα, σε συνδυασμό με την, από 27.02.2020, κλήση προς αυτές), αποδείχθηκαν τα ακόλουθα ουσιώδη πραγματικά περιστατικά: ο ενάγων, Έλληνας απογεγραμμένος ναυτικός, με σύμβαση εξαρτημένης ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου, που καταρτίστηκε, στις 17.05.2018, μεταξύ αυτού και της πρώτης εναγόμενης εταιρείας, πλοιοκτήτριας του, υπό ελληνική σημαία, με αριθμό νηολογίου Πειραιά … πλοίου, με το όνομα … προσλήφθηκε και ναυτολογήθηκε σε αυτό, αυθημερόν, στο λιμάνι του Περάματος Αττικής, με την ειδικότητα του Υποναύκληρου, αντί «κλειστού» μηνιαίου μισθού 3.283,67€, απολύθηκε δε την 30.10.2018 λόγω αντικατάστασης ναυτολογίου και προσλήφθηκε αυθημερόν, με τους ίδιους όρους, με τους οποίους υπηρέτησε έως την 10.11.2018, οπότε απολύθηκε από το πλοίο «αμοιβαία συναινέσει». Ακολούθως, με σύμβαση εξαρτημένης ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου, που κατήρτισε ομοίως με την πρώτη των εναγομένων,  την 05.02.2019, προσλήφθηκε και ναυτολογήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά, στο ίδιο ως άνω πλοίο, με την ίδια ειδικότητα, αντί συμφωνηθέντος «κλειστού» μικτού μηνιαίου μισθού 3.349,34€, απολύθηκε λόγω αντικατάστασης ναυτολογίου την 30.04.2019 και επαναυτολογήθηκε αυθημερόν στο πλοίο, ενώ με νέα σύμβαση που καταρτίστηκε μεταξύ των μερών στις 11.05.2019 οι μηνιαίες αποδοχές του μειώθηκαν στο ποσό των 3.150,78€ μεικτά, επανήλθαν δε στο ποσό των 3.349,34€ με όμοια σύμβαση που κατήρτισαν την 25.06.2019. Με εξαίρεση το χρονικό διάστημα από 19.05.2019 έως και 24.06.2019, κατά το οποίο είχε λάβει άδεια ανάπαυσης, ο ενάγων υπηρέτησε στο ένδικο πλοίο δυνάμει της τελευταίας σύμβασης εργασίας του έως την 17.09.2019, οπότε απολύθηκε, στο λιμάνι του Πειραιά, λόγω αδείας. Κατά τη σύναψη όλων των συμβάσεων ναυτικής εργασίας του ενάγοντος συμφωνήθηκε, όπως στη σχέση εργασίας του τυγχάνουν εφαρμογής οι όροι και συμφωνίες που προβλέπονταν από την εκάστοτε ισχύουσα ΣΣΝΕ πληρωμάτων επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων. Συγκεκριμένα, κατά τα επίδικα διαστήματα τύγχαναν εφαρμογής η, από 31.10.2018, Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων έτους 2018, που κυρώθηκε με τη με αριθμό 2242.5-1.5/80350/2018 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (ΦΕΚ Β΄ 5084/14.11.2018) και η, από 24.07.2019, όμοια ΣΣΝΕ, που κυρώθηκε με τη με αριθμό 2242.5-1.5/56040/2019 απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (ΦΕΚ Β΄ 3170/12.08.2019) και δη και οι περί αναδρομικής ισχύος αυτών όροι, καθώς τόσο ο ενάγων, όσο και οι εναγόμενες, τυγχάνουν μέλη συμβαλλόμενων στις ως άνω ΣΣΝΕ συνδικαλιστικών και εργοδοτικών οργανώσεων (Π.Ν.Ο. και Σ.Ε.Ε.Ν. αντίστοιχα). Κατά τα χρονικά διαστήματα από 11.06.2018 έως 02.10.2018, από 03.04.2019 έως 23.04.2019, από 06.05.2019 έως 10.05.2019 και από 25.06.2019 έως 17.09.2019, η δεύτερη εναγομένη είχε αναλάβει τον εφοπλισμό του ένδικου πλοίου. Επίσης αποδείχθηκε ότι κατά τα χρονικά διαστήματα από 17.05.2018 έως 11.06.2018 και από 12.05.2019 έως 18.05.2019 το πλοίο βρισκόταν σε ακινησία λόγω διενέργειας εργασιών επισκευής και επιθεώρηση αυτού, ενώ κατά το υπόλοιπο επίδικο διάστημα εκτελούσε τα ακόλουθα εγκεκριμένα από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δρομολόγια:

               Α. Από 17.5.2018 έως 11.6.2018 δεν εκτελέσθηκαν δρομολόγια, λόγω της υποβολής του πλοίου στις εργασίες επισκευής και επιθεώρησης.

                  Β. Από 12.6.2018 έως και 28.6.2018, από 17.9.2018 έως και 2.10.2018  και από 25.6.2019 έως 26.6.19:

ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ
ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ.
Καβάλα 1.00 Πάτμος 00.50 01.00 Πάτμος 02.20 02.35
Λήμνος 05.15 05.40 Πειραιάς 10.00 17.00 Αγ. kkΚήρυκος 04.15 04.35
Μυτιλήνη 11.00 12.00 Μύκονος 22.20 22.30 Φούρνοι 05.15 05.25
Χίος 15.15 15.35 Βαθύ 07.25 08.30
Βαθύ 18.55 20.00 Χίος 11.45 12.05
Φούρνοι 22.00 22.10 Μυτιλήνη 15.20 16.30
Αγ.Κηρ κΚΚήρυκος 22.50 23.15 Λήμνος 21.50 22.15
IΙΕΜΠΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΑΒΒΑΤΟ
Μυτιληνη  ΑΦΙ-Η ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ.
Καβάλα 02.30 18.00 Μυτιληνη 04.00 07.00 Καβάλα 08.00
Λήμνος 22.15 22.40 Λήμνος 12.20 12.45 Λήμνος 12.15 13.10
Καβάλα 17.00 Μυτιλήνη 18.30 19.30
Χίος 22.45 23.05
ΚΥΡΙΑΚΗ
ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ.
Βαθύ 02.20 04.00
Χίος 07.15 07.35
Μυτιλήνη 10.50 11.45
Λήμνος 17.05 17.30
Καβάλα 21.45

 

                      Γ. Από 29.6.2018 έως και 16.9.2018 και
από 27.6.2019 έως 16.9.2019

ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ
ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙ-Η ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ.
Καβάλα 1.00 Πάτμος 00.50 01.00 Πάτμος 02.20 02.35
Λήμνος 05.15 05.40 Πειραιάς 10.00 17.00 Αγ. κκκκΚήρυκος 04.15 04.35
Μυτιλήνη 11.00 12.00 Μύκονος 22.20 22.30 Φούρνοι 05.15 05.25
Χίος 15.15 15.35 Βαθύ 07.25 08.30
Βαθύ 18.55 20.00 Χίος 11.45 12.05
Φούρνοι 22.00 22.10 Μυτιλήνη Γ15.20 16.30
Αγ.Κηρ κΗΡΚήρυκος 22.50 23.15 Λήμνος 21.50 22.15
ΠΕΜΠΤΗΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΑΒΒΑΤΟ
ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙ-Η ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ.
Καβάλα 02.30 17.00 Μυτιλήνη 03.00 06.00 Καβάλα 04.15 08.00
Λήμνος 21.15 21.40 Λήμνος 11.20 11.45 Λήμνος 12.15 13.10
Καβάλα 16.00 19.00 Μυτιλήνη 18.30 19.30
Λήμνος 23.15 23.45 Χίος 22.45 23.05
ΚΥΡΙΑΚΗ
ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ.
Βαθύ 02.20 04.00
Χίος 07.15 07.35
Μυτιλήνη 10.50 11.45
Λήμνος 17.05 17.30
Καβάλα 21.45

 

                           Δ. Από 3.10.2018 έως 10.11.2018

ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΡΙΤΗ ΤΕΤ ΑΡΤΗ
ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙ-Η ΑΝΑΧ.
Χίος 04.30 05.00 Πειραιάς 06.45 21.00 Χίος 04.30 05.00
Μυτιλήνη 07.45 20.00 Μυτιλήνη 07.45 20.00
Χίος 22.45 23.15 Χίος 22.45 23.15
ΠΕΜΠΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΑΕ 3BAIU
ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ.
Πειραιάς 06.45 21.00 Χίος 04.30 05.00 Πειραιάς 06.45
Μυτιλήνη 07.45 20.00
Χίος 22.45 23.15
ΚΥΡΙΑΚΗ
ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ.
Πειραιάς 21.00

 

                  Ε. Από 5.2.2019 έως και 4.4.2019

ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ
ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙχΗ ΑΝΑΧ.
Χίος 05.00 05.30 Πειραιάς 07.20 20.00 Χίος 05.00 05.30
Μυτιλήνη 08.20 19.00 Μυτιλήνη 08.20 19.00
Χίος 21.50 22.20 Χίος 21.50 22.20
ΠΕΜΠΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΑΒ
ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙ-Η ΑΝΑΧ.
Πειραιάς 07.20 20.00 Χίος 05.00 05.30 Πειραιάς 07.20
Μυτιλήνη 08.20 19.00
Χίος 21.50 22.20

ΚΥΡΙΑΚΗΛΙΜΑΝΙ

ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ.
Πειραιάς 20.00

 

 

 

Στ. Από 5.4.2019 έως 23.4.2019 και από 6.5.2019 έως 9.5.2019

ΔΕΥΤ ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ
ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ.
Λαύριο 06.40 21.00 Μύρινα 06.00 08.00 Λαύριο 06.40 21.00
Καβάλα 12.30 16.00
Μύρινα 20.30 21.30
ΠΕΜΠΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΑΒΒΑΤΟ
ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙ-Η ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ.
Μύρινα 06.00 08.00 Λαύριο 06.40 14.30 Καβάλα 05.15
Καβάλα 12.30 ίΪ6.00 Μύρινα 23.40 00.45
Μύρινα 20.30 21.30
ΚΥΡΙΑΚΗ
ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ.
Καβάλα 16.00
Μύρινα 20.30 21.30

 

 

 

   Ζ. Από 25.4.2019 έως 6.5.2019.

Μ.ΠΕΜΠΤΗ 25/4 Μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26/4 ΔΕΥΤΕΡΑ 29/4
ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ.
Πειραιάς 17.00 Πάτμος 03.30 03.45 Σάμος 17.00
Μύκονος 22.20 23.30 Αγ Κήρυκος 05.25 05.40 Αγ Κήρυκος 19.00 19.20
Φούρνοι 06.10 06.25 Πάτμος 21.00 21.15
Βαθύ 08.25
ΤΡΙΤΗ 30/4 ΤΕΤΑΡΤΗ 01/05 ΠΕΙ\ /ΙΠΤΗ 21 5
ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ
Μύκονος 01.15 01.45 Πειραιάς 06.50 Πειραιάς 17.00
Πειραιάς 06.35 08.00 Μύκονος 22.20 22.30
Μύκονος 13.20 13.30
Αγ Κ.  Κήρυκος 16.40 17.00
Βαθύ 19.00 20.00
Αγ Κ. Κήρυκος 22.00 22.20
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 3/5 ΚΥΡΙΑΚΗ 5/5 ΔΕΥΤΕΡΑ 6/5
ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ. ΛΙΜΑΝΙ ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧ.
Πάτμος 02.20 02.35 Βαθύ 19.00 Μύκονος 03.05 03.15
Αγ Κήρυκος 04.15 04.35 Αγ Κήρυκος 21.00 21.20 Πειραιάς 08.35 12.00
Φούρνοι 05.05 05.15 Πάτμος 23.00 23.15 Λαύριο 15.00 21.00
Βαθύ 07.15

 

Προσέτι δε, αποδείχθηκε ότι στο ένδικο πλοίο ήταν ναυτολογημένοι, σύμφωνα με την οργανική σύνθεση αυτού, ως προσωπικό καταστρώματος, ένας ναύκληρος,  δύο υποναύκληροι, δώδεκα ναύτες και δύο ναυτόπαιδες. Ο ενάγων, λόγω της ειδικότητάς του ήταν υποχρεωμένος να βοηθά τον ναύκληρο του πλοίου στην εκτέλεση των καθηκόντων του, εποπτεύοντας αλλά και συμμετέχοντας με προσωπική εργασία σε όλες τις εκτελούμενες από τους ναύτες εργασίες, στα καταστρώματα και στο γκαράζ, ήτοι στις εργασίες κατάπλου και απόπλου του πλοίου από τα λιμάνια του εκάστοτε δρομολογίου, τις εργασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης των οχημάτων, πρόσδεσης και απόδεσης αυτών στα γκαράζ του πλοίου, καθώς και τις αναγκαίες εργασίες συντήρησης και καθαριότητας των εξωτερικών χώρων (καταστρωμάτων) και των γκαράζ. Επίσης, στο αφετήριο λιμάνι του Πειραιά συμμετείχε στη διαδικασία φόρτωσης του πλοίου, η οποία ξεκινούσε τρεις ώρες πριν τον απόπλου, αλλά και στο λιμάνι της Μυτιλήνης, όπου ξεκινούσε δύο ώρες πριν τον απόπλου. Εκ του συνόλου των ανωτέρω συνάγεται ότι η διάρκεια εργασίας του ενάγοντος κατά τα ως άνω χρονικά διαστήματα, κατά τα οποία το πλοίο εκτελούσε δρομολόγια ακτοπλοΐας, δεν ήταν επακριβώς καθορισμένη, ενόψει του είδους αυτής και της ιδιαιτερότητας εξωγενών παραγόντων, συνδεόμενων προς τη φύση της ναυτικής αποστολής του πλοίου, της εξυπηρέτησης των συγκεκριμένων δρομολογίων, αλλά και της προσέγγισης πολλών λιμένων και την αυξομειούμενη επιβατική κίνηση κατά τη διάρκεια του έτους. Βάσει των προεκτεθέντων και ιδίως ενόψει: α) των συνθηκών και περιστάσεων που επικρατούσαν κατά την απασχόληση του ενάγοντος επί του πλοίου, το οποίο ήταν δρομολογημένο στις ως άνω ακτοπλοϊκές γραμμές, τον αριθμό των λιμένων που προσέγγιζε και τον χρόνο παραμονής σε αυτούς, β) των χρονικών περιόδων, κατά τις οποίες ήταν ναυτολογημένος ο ενάγων, γ) της φύσης και του αντικειμένου της απασχόλησής του και δ) τέλος από τα διδάγματα της κοινής πείρας, το Δικαστήριο οδηγείται στην κρίση ότι ο ενάγων εργαζόταν, υπό την προαναφερόμενη ειδικότητα, κατ΄ εντολήν του Πλοιάρχου του πλοίου, κατά μέσον όρο, κατά τα χρονικά διαστήματα από 03.10.2018 έως 10.11.2018, από 05.02.2019  έως 11.05.2019, επί 11 ώρες ημερησίως, από 12.06.2018 έως 02.10.2018 και από 25.06.2019 έως 17.09.2019, επί 13 ώρες και κατά τα χρονικά διαστήματα από 17.05.2018 έως 11.06.2018 και από 12.05.2019 έως 18.05.2019, κατά τα οποία το πλοίο βρισκόταν ακινητοποιημένο προς επιθεώρηση, επί 9 ώρες ημερησίως.  Εκ των ως άνω ωρών εργασίας του ενάγοντος, οι ώρες πέραν του νομίμου οκταώρου της καθημερινής και της Κυριακής εργασίας του έπρεπε να πληρωθούν με απλή υπερωριακή αμοιβή ίση με το 1/173 του βασικού μισθού προσαυξημένο κατά 25% για κάθε ώρα υπερωριακής απασχόλησης, για τα δε Σάββατα και τις αργίες έπρεπε να πληρωθούν όλες οι ώρες με υπερωριακή αμοιβή ίση με το 1/173 του βασικού μισθού προσαυξημένο κατά 50% για κάθε ώρα υπερωριακής απασχόλησης. Ειδικότερα, ο ενάγων εργάσθηκε: α) κατά το χρονικό διάστημα από 17.05.2018 έως 11.06.2018, οπότε το πλοίο βρισκόταν για επισκευή: τις 21 καθημερινές και Κυριακές επί 9 ώρες ημερησίως δικαιούμενος για τη μία ώρα υπερωριακής απασχόλησης το ποσό των (21 ώρες Χ 8,83€=) 185,43€ και κατά τα 4 Σάββατα και τη 1 αργία (17/5 – της Αναλήψεως), επί 9 ώρες ημερησίως, δικαιούμενος για την ως άνω υπερωριακή του απασχόληση, σύμφωνα με την προαναφερόμενη ΣΣΝΕ των Πληρωμάτων των Επιβατηγών Ακτοπλοϊκών Πλοίων, το συνολικό ποσό των [(5 Σάββατα και αργίες Χ 9 ώρες=) 45 ώρες Χ 10,59€/ώρα=] 476,55€. β) Από 03.10.2018 έως 10.11.2018, κατά τις 32 καθημερινές και Κυριακές, επί 11 ώρες ημερησίως, δικαιούμενος για την υπερωριακή του απασχόληση επί 3 ώρες ημερησίως, το συνολικό ποσό των (32 καθημερινές και Κυριακές Χ 3 ώρες = 96 ώρες Χ 8,83€/ώρα=) 847,68€ και τα 6 Σάββατα και τη 1 αργία (28/10), επί 11 ώρες ημερησίως, δικαιούμενος για την ως άνω υπερωριακή του απασχόληση, το συνολικό ποσό των [(7 Σάββατα και αργίες Χ 11 ώρες=) 77 ώρες Χ 10,59€/ώρα=] 815,43€. Ήτοι συνολικά για την ως άνω υπερωριακή του απασχόληση κατά τις καθημερινές και Κυριακές δικαιούτο το ποσό των (185,43+ 847,68=) 1.033,11€, έλαβε δε από την πρώτη εναγομένη για την αιτία αυτή, όπως αποδεικνύεται από τις μηνιαίες αποδείξεις μισθοδοσίας του, το ποσό των [276,86+ 225,14€ {αναλογία ληφθείσης υπερωριακής αμοιβής για το διάστημα από 01.06 έως 11.06} + 522,73€ {αναλογία ληφθείσης υπερωριακής αμοιβής για το διάστημα από 03.10 έως 30.10} + 184,57€=] 1.209,30€ και συνεπώς ουδέν του οφείλεται για την αιτία αυτή, ενώ συνολικά για τα Σάββατα και τις αργίες δικαιούτο το ποσό των (476,55€ + 815,43€=) 1.291,98€, έναντι του οποίου έλαβε από την πρώτη εναγομένη, όπως αποδεικνύεται από τις μηνιαίες αποδείξεις μισθοδοσίας του, το συνολικό ποσό των [237,03€ τον Μάιο +173,82€ {αναλογία ληφθείσης υπερωριακής αμοιβής για το διάστημα από 01.06 έως 11.06} + 442,46€ {αναλογία ληφθείσης υπερωριακής αμοιβής για το διάστημα από 03.10 έως 30.10} + 158,02€ για τον Νοέμβριο=] 1.011,33€ και συνεπώς του οφείλεται διαφορά ποσού (1.239,03-1.011,33=) 280,65€. Για το χρονικό διάστημα από 12.06.2018 έως 02.10.2018, κατά το οποίο η δεύτερη εναγομένη είχε αναλάβει τον εφοπλισμό του πλοίου, ο ενάγων εργάστηκε τις 95 καθημερινές και Κυριακές, επί 13 ώρες ημερησίως, δικαιούμενος για την υπερωριακή του απασχόληση επί 5 ώρες ημερησίως, το συνολικό ποσό των (95 καθημερινές και Κυριακές Χ 5 ώρες = 475 ώρες Χ 8,83€/ώρα=) 4.194,25€, έναντι του οποίου έλαβε το ποσό των [388,87€ (αναλογία Ιουνίου) + 648,90€ τον Ιούλιο + 648,90€ τον Αύγουστο + 648,90€ τον Σεπτέμβριο + 37,34€ (αναλογία Οκτωβρίου)=]  2.372,91€ πλέον του ποσού των 80,68, που έλαβε αναδρομικά και συνεπώς δικαιούται διαφορά ποσού (4.194,25-2.453,59=) 1.740,66€. Κατά τα 16 Σάββατα και τις 2 αργίες (15/8, 14/9) του ως άνω διαστήματος ο ενάγων εργάστηκε επί 13 ώρες ημερησίως, δικαιούμενος για την ως άνω υπερωριακή του απασχόληση το συνολικό ποσό των [(18 Σάββατα και αργίες Χ 13 ώρες=) 234 ώρες Χ 10,59€/ώρα=] 2.478,06€, έναντι του οποίου έλαβε το ποσό των  [300,24€ (αναλογία Ιουνίου) + 474,06€ τον Ιούλιο + 474,06€ τον Αύγουστο + 474,06€ τον Σεπτέμβριο + 31,60€ (αναλογία Οκτωβρίου)=] 1.754,02€, πλέον ποσού 62,68€ που έλαβε αναδρομικά για την αιτία αυτή και συνεπώς δικαιούται διαφορά ποσού (2.478,06-1.816,70=) 661,36€. Περαιτέρω, κατά το χρονικό διάστημα από 05.02.2019 έως 02.04.2019, από 24.04.2019 έως 05.05.2019 και την 11.05.2019 ο ενάγων εργάστηκε επί 53 καθημερινές και Κυριακές, επί 11 ώρες ημερησίως, δικαιούμενος για την υπερωριακή του απασχόληση επί 3 ώρες ημερησίως το ποσό των (53Χ3= 159 ώρες Χ 9,00€=) 1.431,00€, έναντι του οποίου έλαβε από την πρώτη εναγομένη το ποσό των [451,85€ τον Φεβρουάριο + 564,81€ τον Μάρτιο + 37,65€ {αναλογία ληφθείσης υπερωριακής αμοιβής από 01.04-02.04} + 131,79€ {αναλογία ληφθείσης υπερωριακής αμοιβής από  24.04-30.04} + 81,06€ {αναλογία ληφθείσης υπερωριακής αμοιβής από  01.05-05.05} + 16,21€ {αναλογία ληφθείσης υπερωριακής αμοιβής για την 11.05}=] 1.283,37€ και συνεπώς του οφείλεται διαφορά ποσού (1.431,00-1.283,37=) 147,63€. Επίσης, κατά το ως άνω διάστημα ο ενάγων εργάστηκε επί 11 Σάββατα και 5 αργίες (11/3 {Καθαρά Δευτέρα}, 25/3, 26/4 {Μεγάλη Παρασκευή}, 29/4 {Δευτέρα του Πάσχα}, 1/5), επί 11 ώρες ημερησίως, δικαιούμενος για την ως άνω υπερωριακή του απασχόληση το συνολικό ποσό των [(16 Σάββατα και αργίες Χ 11 ώρες=) 176 ώρες Χ 10,80€/ώρα=] 1.900,80€, έναντι του οποίου έλαβε από την πρώτη εναγομένη το ποσό των [386,84€ τον Φεβρουάριο + 483,55€ τον Μάρτιο + 32,24€ {αναλογία ληφθείσης υπερωριακής αμοιβής από 01.04-02.04} + 112,83€ {αναλογία ληφθείσης υπερωριακής αμοιβής από 24.04-30.04} + 80,59€ {αναλογία ληφθείσης υπερωριακής αμοιβής από 01.05-05.05} + 16,12€ {αναλογία ληφθείσης υπερωριακής αμοιβής για την 11.05}=] 1.112,17€ και συνεπώς του οφείλεται διαφορά ποσού (1.900,80-1.112,17=) 788,63€. Κατά το χρονικό διάστημα από 12.05.2019 έως 18.05.2019, κατά το οποίο το πλοίο βρισκόταν για επισκευή, ο ενάγων εργάστηκε επί 6 καθημερινές και Κυριακές, επί 9 ώρες ημερησίως, δικαιούμενος για την υπερωριακή του απασχόληση επί 1 ώρα ημερησίως το ποσό των (9 ώρες Χ 9,00€=) 81,00€, έναντι του οποίου έλαβε το ποσό των 113,48€ (:αναλογία ληφθείσης υπερωριακής αμοιβής από 12.05-18.05) και συνεπώς ουδέν του οφείλεται για την αιτία αυτή, το επιπλέον δε ποσό που του καταβλήθηκε (32,48€) θα καταλογιστεί στην απαίτησή του έναντι της πρώτης εναγομένης για υπερωριακή απασχόληση κατά τον μήνα Μάιο 2019. Επίσης, κατά το ως άνω διάστημα ο ενάγων εργάστηκε επί 1 Σάββατο, επί 9 ώρες, δικαιούμενος για την υπερωριακή του απασχόληση το ποσό των (9 ώρες Χ 10,80€=) 97,20€, έναντι του οποίου έλαβε από την πρώτη εναγομένη το ποσό των 112,83€ (:αναλογία ληφθείσης υπερωριακής αμοιβής από 12.05-18.05) και συνεπώς ουδέν του οφείλεται για την αιτία αυτή, το επιπλέον δε ποσό που του καταβλήθηκε (15,63€) θα καταλογιστεί στην απαίτησή του έναντι της πρώτης εναγομένης για την ίδια αιτία κατά τον μήνα Μάιο 2019. Κατά το χρονικό διάστημα από 03.04.2019 έως 23.04.2019 και από 06.05.2019 έως 10.05.2019, κατά το οποίο τον εφοπλισμό του πλοίου είχε αναλάβει η δεύτερη εναγομένη, ο ενάγων εργάστηκε επί 23 καθημερινές και Κυριακές, επί 11 ώρες ημερησίως, δικαιούμενος για την υπερωριακή του απασχόληση επί 3 ώρες ημερησίως, το ποσό των (23Χ3= 69 ώρες Χ 9,00€=) 621,00€, έναντι του οποίου έλαβε το ποσό των [395,36€ {αναλογία ληφθείσης υπερωριακής αμοιβής από 03.04-23.04} + 81,06€ {αναλογία ληφθείσης υπερωριακής αμοιβής από 06.05-10.05}=] 476,42€ και συνεπώς του οφείλεται διαφορά ποσού (621,00-476,42=) 144,58€. Επίσης, κατά το ως άνω διάστημα ο ενάγων εργάστηκε επί 3 Σάββατα, επί 11 ώρες ημερησίως, δικαιούμενος για την ως άνω υπερωριακή του απασχόληση το συνολικό ποσό των [(3 Σάββατα Χ 11 ώρες=) 33 ώρες Χ 10,80€=] 356,40€, έναντι του οποίου έλαβε το ποσό των [338,48€ {αναλογία ληφθείσης υπερωριακής αμοιβής από 03.04-23.04} +80,59€ {αναλογία ληφθείσης υπερωριακής αμοιβής από 06.05-10.05}=] 419,07€ και συνεπώς ουδέν του οφείλεται για την αιτία αυτή. Τέλος, κατά το χρονικό διάστημα από 25.06.2019 έως 17.09.2019, κατά το οποίο τον εφοπλισμό του πλοίου είχε επίσης η δεύτερη εναγομένη, ο ενάγων εργάστηκε επί 72 καθημερινές και Κυριακές, επί 13 ώρες ημερησίως, δικαιούμενος για την υπερωριακή του απασχόληση επί 5 ώρες ημερησίως το ποσό των (72Χ5= 360 ώρες Χ 9,00€=) 3.240,00€, έναντι του οποίου έλαβε το ποσό των [112,96€ τον Ιούνιο + 661,88€ τον Ιούλιο + 661,88€ τον Αύγουστο + 382,57€ τον Σεπτέμβριο=] 1.819,29€ και συνεπώς του οφείλεται διαφορά ποσού (3.240,00-1.819,29=) 1.420,71€. Επίσης, κατά το ως άνω διάστημα ο ενάγων εργάστηκε επί 11 Σάββατα και 2 αργίες (15/8, 14/9), επί 13 ώρες ημερησίως, δικαιούμενος για την ως άνω υπερωριακή του απασχόληση το συνολικό ποσό των [(13 Σάββατα και αργίες Χ 13 ώρες=) 169 ώρες Χ 10,80€=] 1.825,20€, έναντι του οποίου έλαβε το ποσό των [96,71€ τον Ιούνιο + 483,55€ τον Ιούλιο + 483,55€ τον Αύγουστο + 279,49€ τον Σεπτέμβριο=] 1.343,30€ και συνεπώς του οφείλεται διαφορά ποσού (1.825,20-1.343,30=) 481,90€, ενώ επιπλέον καταβλήθηκαν στον ενάγοντα, λόγω αναδρομικών αυξήσεων των αποδοχών του, το ποσό των 74,46€ για υπερωρίες κατά τις καθημερινές και Κυριακές και το ποσό των 60,91€ για υπερωρίες κατά τα Σάββατα και τις αργίες. Επομένως, συνολικά, για την υπερωριακή του απασχόληση κατά το διάστημα που το ένδικο πλοίο ανήκε κατά πλοιοκτησία στην πρώτη εναγομένη, ο ενάγων δικαιούται το συνολικό ποσό των (147,63-32,48=) 115,15€ για τις υπερωρίες του κατά τις καθημερινές και Κυριακές και το συνολικό ποσό των [280,65 + (788,63-15,63=) 773,00=] 1.053,65€ για τις υπερωρίες του κατά τα Σάββατα και τις αργίες, ενώ κατά το διάστημα που τον εφοπλισμό του πλοίου ασκούσε η δεύτερη εναγομένη ο ενάγων δικαιούται το συνολικό ποσό των [(1.740,66 + 144,58+ 1.420,71=) 3.305,95 – 74,46=] 3.231,49€ για τις υπερωρίες του κατά τις καθημερινές και Κυριακές και το συνολικό ποσό των [(661,36+ 481,90=) 1.143,26€ – 60,91€=] 1.082,35€ για τις υπερωρίες του κατά τα Σάββατα και τις αργίες, κατά μερική παραδοχήν της ένστασης μερικής εξόφλησης που προέβαλαν οι εναγόμενες (416 ΑΚ), ως και κατ’ ουσίαν βασίμου. Περαιτέρω, όσον αφορά το κονδύλιο διαφοράς των τακτικών δεδουλευμένων αποδοχών του ενάγοντος που του καταβλήθηκαν για το διάστημα από 05.02.2019 έως 18.05.2019 και από 25.06.2019 έως 17.09.2019, σε σχέση με τις προβλεπόμενες από την οικεία του έτους 2019 αποδοχές, τούτο, όπως αποδεικνύεται από την προσκομιζόμενη από τις εναγόμενες απόδειξη κατάθεσης στον τραπεζικό λογαριασμό του ενάγοντος ποσού 357,29€, προς εξόφληση της αύξησης των αποδοχών του κατά ποσοστό 2% που ορίστηκε με αναδρομική ισχύ, από 01.01.2019 και την εκ μέρους του ενάγοντος συνομολόγηση της καταβολής αυτής (με την προσθήκη των προτάσεών του), ως και της ολοσχερούς ικανοποίησης της εν λόγω απαίτησής του, πρέπει να απορριφθεί κατ΄ ουσίαν, κατά παραδοχήν της σχετικής ένστασης εξόφλησης των εναγομένων. Περαιτέρω αποδείχθηκε ότι ο ενάγων δικαιούτο για το επίδικο χρονικό διάστημα, για δώρα εορτών, τα ακόλουθα: α) για αναλογία Δώρου Χριστουγέννων 2018, για την εργασία του κατά το χρονικό διάστημα από 17.05.2018 έως 11.06.2018 και από 03.10.2018 έως 10.11.2018 το ποσό των [1.221,39€ μισθός ενεργείας + 268,71€ επίδομα Κυριακών + 35,92 € επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας + 14,71€ ειδικό επίδομα Υποναύκληρου + 587,70 € αντίτιμο τροφής 30 ημερών + 436,61€ επίδομα αδείας + 269,83€ μέσος όρος μηνιαίου επιδόματος έχμασης οχημάτων + 42,60€ μέσος όρος μηνιαίου επιδόματος άγονης γραμμής + 1.516,41€ μέση υπερωριακή αμοιβή (:8.997,40€ συνολική υπερωριακή αμοιβή : 178 ημέρες Χ 30) = 4.393,88€ μηνιαίες  αποδοχές Χ 2/25 = 351,51€  Χ 3,421 δεκαεννεαήμερα=] 1.202,52€, έναντι του οποίου έλαβε το ποσό των 476,30€, εναπομείναντος οφειλόμενου υπολοίπου για την αιτία αυτή 756,22 ευρώ. Για αναλογία Δώρου Χριστουγέννων 2018, για το διάστημα ναυτολόγησής του από 12.06.2018 έως 02.10.2018, κατά το οποίο τον εφοπλισμό του πλοίου είχε η δεύτερη εναγομένη, το ποσό των (4.393,88€ μηνιαίες  αποδοχές Χ 2/25 = 351,51€ Χ5,947 δεκαεννεαήμερα=] 2.090,43€, έναντι του οποίου έλαβε το ποσό των 1.512,66€, εναπομείναντος οφειλόμενου υπολοίπου για την αιτία αυτή 577,77 ευρώ. β) Για αναλογία Δώρου Πάσχα 2019, για το διάστημα ναυτολόγησής του κατά το χρονικό διάστημα από 05.02.2019 έως 02.04.2019 και από 24.04.2019 έως 30.04.2019 το ποσό των [1.245,82€ μισθός ενεργείας + 274,08€ επίδομα Κυριακών + 36,64€ επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας + 15,00€ ειδικό επίδομα Υποναύκληρου + 599,40 € αντίτιμο τροφής 30 ημερών + 445,33€ επίδομα αδείας + 297,97€ μέσος όρος μηνιαίου επιδόματος έχμασης οχημάτων + 48,45€ μέσος όρος μηνιαίου επιδόματος άγονης γραμμής + 1.520,89€ μέση υπερωριακή αμοιβή (:4.309,20€ συνολική υπερωριακή αμοιβή : 85 ημέρες Χ 30) = 4.483,58€ σύνολο μηνιαίων αποδοχών : 2 = 2.241,79€ : 15 ημέρες = 149,45€ ανά οκταήμερο Χ 8 οκταήμερα=] 1.195,60€, έναντι του οποίου έλαβε το ποσό των 906,19€, όπως αποδεικνύεται από τις αποδείξεις μισθοδοσίας του και συνεπώς δικαιούται διαφορά ποσού (1.195,60-906,19=) 289,41€, κατά παραδοχήν και της σχετικής ένστασης μερικής εξόφλησης. Για το διάστημα ναυτολόγησής του από 03.04.2019 έως 23.04.2019, κατά το οποίο τον εφοπλισμό του πλοίου ασκούσε η δεύτερη εναγομένη, το ποσό των (4.483,58€ σύνολο μηνιαίων αποδοχών : 2 = 2.241,79€ : 15 ημέρες = 149,45€ ανά οκταήμερο Χ  2,625 οκταήμερα=] 392,31€. Για αναλογία Δώρου Χριστουγέννων 2019, για το διάστημα ναυτολόγησής του από 01.05.2019 έως 18.05.2019, το ποσό των [1.245,82€ μισθός ενεργείας + 274,08€ επίδομα Κυριακών + 36,64€ επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας + 15,00€ ειδικό επίδομα Υποναύκληρου + 599,40 € αντίτιμο τροφής 30 ημερών + 445,33€ επίδομα αδείας + 297,97€ μέσος όρος μηνιαίου επιδόματος έχμασης οχημάτων + 48,45€ μέσος όρος μηνιαίου επιδόματος άγονης γραμμής + 1.580,64€ μέση υπερωριακή αμοιβή (:5.426,88€ συνολική υπερωριακή αμοιβή : 103 ημέρες Χ 30) = 4.543,33€ σύνολο μηνιαίων αποδοχών Χ 2/25 = 363,47€  Χ 0,947 δεκαεννεαήμερα=] 344,21€. Για αναλογία Δώρου Χριστουγέννων 2019, για το διάστημα ναυτολόγησής του από 25.06.2019 έως 17.09.2019, το ποσό των (4.543,33€ σύνολο μηνιαίων αποδοχών Χ 2/25 = 363,47€  Χ 4,473 δεκαεννεαήμερα=] 1.625,80€, έναντι του οποίου έλαβε το ποσό των 1.120,00€, όπως αποδεικνύεται από τις αποδείξεις μισθοδοσίας του, εναπομείναντος οφειλόμενου υπολοίπου για την αιτία αυτή 505,80€, κατά παραδοχήν και της σχετικής ένστασης μερικής εξόφλησης. Επομένως, συνολικά, για διαφορές δώρων εορτών, κατά το διάστημα που το πλοίο ανήκε κατά πλοιοκτησία στην πρώτη εναγομένη, ο ενάγων δικαιούται το συνολικό ποσό των 1.389,84€ και κατά το διάστημα που τον εφοπλισμό του πλοίου ασκούσε η δεύτερη εναγομένη, δικαιούται το συνολικό ποσό των 1.475,88€. Περαιτέρω, όπως προκύπτει από τους παραπάνω πίνακες δρομολογίων, το πλοίο … κατά τα κάτωθι χρονικά διαστήματα, εκτελούσε λιγότερα από πέντε δρομολόγια εβδομαδιαίως, διάρκειας μεγαλύτερης των 12 ωρών, τα οποία επεκτείνονταν και κατά τις νυχτερινές ώρες. Ειδικότερα, κατά το διάστημα από 12.06.2018 έως 24.06.2018 και από 17.09.2018 έως 02.10.2018, κάθε Κυριακή το πλοίο επέστρεφε στο λιμάνι αφετηρίας του, την Καβάλα, στις 21.45 και αναχωρούσε πάλι στη 01.00 της Δευτέρας, παραμένοντας στο λιμάνι αφετηρίας μόνο επί 3.15΄ ώρες και πραγματοποιούσε 2,75 ώρες πρόωρης αναχώρησης κάθε εβδομάδα, επί 4 εβδομάδες, ήτοι 11 ώρες πρόωρης αναχώρησης. Κατά το χρονικό διάστημα από 25.06.2018 έως 16.09.2018, το πλοίο κάθε Κυριακή επέστρεφε στο λιμάνι αφετηρίας του, την Καβάλα, στις 21.45 και αναχωρούσε πάλι στη 01.00 της Δευτέρας παραμένοντας στο λιμάνι αφετηρίας μόνο επί 3.15΄ ώρες και πραγματοποιούσε 2,75 ώρες πρόωρης αναχώρησης κάθε εβδομάδα. Κάθε Παρασκευή το πλοίο επέστρεφε στο ίδιο λιμάνι στις 16.00 και αναχωρούσε στις 19.00 της ίδιας ημέρας, παραμένοντας στο λιμάνι αφετηρίας του μόνο 3 ώρες και πραγματοποιούσε 3 ώρες πρόωρης αναχώρησης. Κάθε Σάββατο το πλοίο επέστρεφε στο ίδιο λιμάνι αφετηρίας στις 04.15 και αναχωρούσε στις 08.00 της ίδιας ημέρας, παραμένοντας στο λιμάνι αφετηρίας του μόνο 3.45΄ ώρες και πραγματοποιούσε 2,25 ώρες πρόωρης αναχώρησης.  Ήτοι, συνολικά, κατά το ως άνω διάστημα το πλοίο πραγματοποιούσε εβδομαδιαίως 8 ώρες πρόωρης αναχώρησης, και επί 12 εβδομάδες 96 ώρες πρόωρης αναχώρησης. Επομένως, κατά τα ανωτέρω διαστήματα πραγματοποιήθηκαν 107 ώρες πρόωρης αναχώρησης, ήτοι το πλοίο εκτέλεσε (107/8=) 13,375 εξπρές δρομολόγια, για έκαστο των οποίων ο ενάγων δικαιούτο το 1/30 των συνολικών μηνιαίων αποδοχών του, ήτοι το ποσό των [1.221,39€ μισθός ενεργείας + 268,71€ επίδομα Κυριακών + 35,92 € επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας + 14,71€ ειδικό επίδομα Υποναύκληρου + 587,70€ αντίτιμο τροφής 30 ημερών + 436,61€ επίδομα αδείας + 269,83€ μέσος όρος μηνιαίου επιδόματος έχμασης οχημάτων + 42,60€ μέσος όρος μηνιαίου επιδόματος άγονης γραμμής + 1.516,41€ μέση μηνιαία υπερωριακή αμοιβή = 4.393,88€ μηνιαίες  αποδοχές : 30 = 146,46€ Χ 13,375 εξπρές δρομολόγια=] 1.958,90€, έναντι του οποίου έλαβε το ποσό των 1.193,17€, πλέον του ποσού των 23,87€ που έλαβε για την αιτία αυτή αναδρομικά, ήτοι το ποσό των 1.217,04€ και συνεπώς του οφείλεται διαφορά ποσού 741,86€, γενομένης δεκτής της ένστασης μερικής εξόφλησης των εναγομένων. Περαιτέρω, κατά το χρονικό διάστημα από 25.03.2019 έως 31.03.2019  το πλοίο κάθε Κυριακή επέστρεφε στο λιμάνι αφετηρίας του, τον Πειραιά, στις 20.45 και αναχωρούσε πάλι στις 23.59 της ίδιας ημέρας, παραμένοντας σε αυτό μόνο επί 3.14΄ ώρες και πραγματοποίησε 2,77 ώρες πρόωρες πρόωρης αναχώρησης. Κατά το χρονικό διάστημα από 29.04.2019 έως 05.05.2019 το πλοίο επέστρεφε στο λιμάνι αφετηρίας του, τον Πειραιά, στις 06.35 και αναχωρούσε πάλι στις 08.00 της ίδιας ημέρας, παραμένοντας σε αυτό μόνο επί 1.25΄ ώρες και πραγματοποίησε 4,58 ώρες πρόωρης αναχώρησης. Ήτοι, συνολικά, τις ανωτέρω εβδομάδες το πλοίο πραγματοποίησε 7,35 ώρες πρόωρης αναχώρησης και (7,35/8=) 0,918 εξπρές δρομολόγια, για τα οποία δικαιούτο το ποσό των [1.245,82€ μισθός ενεργείας + 274,08€ επίδομα Κυριακών + 36,64€ επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας + 15,00€ ειδικό επίδομα Υποναύκληρου + 599,40€ αντίτιμο τροφής 30 ημερών + 445,33€ επίδομα αδείας + 297,97€ μέσος όρος μηνιαίου επιδόματος έχμασης οχημάτων + 48,45€ μέσος όρος μηνιαίου επιδόματος άγονης γραμμής + 1.520,89€ μέση μηνιαία υπερωριακή αμοιβή = 4.483,58€/30 = 149,45€ Χ 0,918=] 137,20€, έναντι του οποίου έλαβε το ποσό των (85,77+ 83,50=) 169,27€ και συνεπώς ουδέν του οφείλεται για την αιτία αυτή. Κατά το χρονικό διάστημα από 25.06.2019 έως 16.09.2019 το πλοίο κάθε Κυριακή επέστρεφε στο λιμάνι αφετηρίας του, την Καβάλα, στις 21.45 και αναχωρούσε πάλι στη 01.00 της Δευτέρας παραμένοντας στο λιμάνι αφετηρίας μόνο επί 3.15΄ ώρες και πραγματοποιούσε 2,75 ώρες πρόωρης αναχώρησης κάθε εβδομάδα. Κάθε Παρασκευή το πλοίο επέστρεφε στο ίδιο λιμάνι στις 16.00 και αναχωρούσε στις 19.00 της ίδιας ημέρας, παραμένοντας στο λιμάνι αφετηρίας του μόνο 3 ώρες και πραγματοποιούσε 3 ώρες πρόωρης αναχώρησης. Κάθε Σάββατο το πλοίο επέστρεφε στο ίδιο λιμάνι αφετηρίας στις 04.15 και αναχωρούσε στις 08.00 της ίδιας ημέρας, παραμένοντας στο λιμάνι αφετηρίας του μόνο 3.45΄ ώρες και πραγματοποιούσε 2,25 ώρες πρόωρης αναχώρησης.  Ήτοι, συνολικά, κατά το ως άνω διάστημα το πλοίο πραγματοποιούσε εβδομαδιαίως 8 ώρες πρόωρης αναχώρησης, και επί 12 εβδομάδες, 96 ώρες πρόωρης αναχώρησης. Επομένως, κατά το ανωτέρω διάστημα το πλοίο εκτέλεσε (96/8=) 12 εξπρές δρομολόγια, για έκαστο των οποίων ο ενάγων δικαιούτο το 1/30 των συνολικών μηνιαίων αποδοχών του, ήτοι το ποσό των [1.245,82€ μισθός ενεργείας + 274,08€ επίδομα Κυριακών + 36,64€ επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας + 15,00€ ειδικό επίδομα Υποναύκληρου + 599,40€ αντίτιμο τροφής 30 ημερών + 445,33€ επίδομα αδείας + 297,97€ μέσος όρος μηνιαίου επιδόματος έχμασης οχημάτων + 48,45€ μέσος όρος μηνιαίου επιδόματος άγονης γραμμής + 1.580,64€ μέση μηνιαία υπερωριακή αμοιβή = 4.543,33€ σύνολο μηνιαίων αποδοχών/30= 151,44€  Χ 12 εξπρές δρομολόγια=] 1.817,28€, έναντι του οποίου έλαβε το ποσό των (56,64+ 488,58+ 475,50 +178,68=) 1.199,40€, πλέον ποσού 25,00€ που έλαβε αναδρομικά για την αιτία αυτή, ήτοι το ποσό των 1.224,40€ και συνεπώς δικαιούται διαφορά ποσού 592,88€ γενομένης δεκτής εν μέρει της ένστασης μερικής εξόφλησης των εναγομένων. Μετά ταύτα πρέπει η υπό κρίση αγωγή να γίνει δεκτή, εν μέρει, ως και κατ’ ουσίαν βάσιμη και Α. να υποχρεωθεί η πρώτη εναγομένη, με την ιδιότητα της πλοιοκτήτριας του πλοίου … να καταβάλει στον ενάγοντα, για διαφορά υπερωριακής αμοιβής το ποσό των 1.168,80€ και για διαφορές δώρων εορτών το ποσό των 1.389,84€, ήτοι συνολικά το ποσό των 2.558,64€ και Β. να υποχρεωθούν αμφότερες οι εναγόμενες, ευθυνόμενες αλληλεγγύως και εις ολόκληρον έκαστη, η δεύτερη με την ιδιότητα της εφοπλίστριας του πλοίου … και η  πρώτη ως κυρία αυτού, δια του πλοίου και έως της αξίας του, να καταβάλουν στον ενάγοντα, για διαφορά υπερωριακής αμοιβής το ποσό των 4.313,84€, για διαφορές δώρων εορτών το ποσό των 1.475,88€ και για διαφορά αμοιβής δρομολογίων εξπρές το ποσό των 1.334,74€, ήτοι συνολικά το ποσό των 7.124,46€, όλα δε τα ανωτέρω νομιμότοκα από την επομένη της τελευταίας απόλυσης του ενάγοντος από το πλοίο, ήτοι από την 18.09.2019, έως και την πλήρη εξόφληση. Επίσης, το Δικαστήριο κρίνει ότι πρέπει η παρούσα να κηρυχθεί προσωρινώς εκτελεστή, εν μέρει, διότι η επιβράδυνση της εκτέλεσής της είναι δυνατό να προξενήσει σημαντική ζημία στον ενάγοντα, ενόψει και της φύσης των επίδικων απαιτήσεων, ως προερχόμενων από σύμβαση εξαρτημένης εργασίας (907, 908 παρ.1 ε΄ και 910 περ. 4. Κ.Πολ.Δ.), ενώ μέρος των δικαστικών εξόδων του ενάγοντος πρέπει να επιβληθεί σε βάρος των εναγομένων, κατά τον λόγο της νίκης και ήττας των διαδίκων (178§1, 191§2 Κ.Πολ.Δ.), σύμφωνα με τα ειδικότερα εκτιθέμενα στο διατακτικό.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

ΔΙΚΑΖΕΙ αντιμωλία των διαδίκων.

ΔΕΧΕΤΑΙ εν μέρει την αγωγή.

ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ την πρώτη εναγομένη, με την ιδιότητα της πλοιοκτήτριας του πλοίου …  να καταβάλει στον ενάγοντα, για τις αναφερόμενες στο σκεπτικό αιτίες,  το χρηματικό ποσό των δύο χιλιάδων πεντακοσίων πενήντα οκτώ ευρώ και εξήντα τεσσάρων λεπτών (2.558,64€), νομιμότοκα από την 18.09.2019, έως την πλήρη εξόφληση.

ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ αμφότερες τις εναγόμενες, αλληλεγγύως και εις ολόκληρον έκαστη, τη δεύτερη με την ιδιότητα της εφοπλίστριας του πλοίου … και την πρώτη ως κυρία αυτού, δια του πλοίου και έως της αξίας του, να καταβάλουν στον ενάγοντα, για τις αναφερόμενες στο σκεπτικό αιτίες, το χρηματικό ποσό των επτά χιλιάδων εκατόν είκοσι τεσσάρων ευρώ και σαράντα έξι λεπτών (7.124,46€), νομιμότοκα από την 18.09.2019, έως την πλήρη εξόφληση.

ΚΗΡΥΣΣΕΙ την αμέσως προηγούμενη διάταξη προσωρινά εκτελεστή, εν μέρει και δη για το ποσό των τεσσάρων χιλιάδων ευρώ (4.000,00€).

ΕΠΙΒΑΛΕΙ σε βάρος των εναγομένων μέρος της δικαστικής δαπάνης του ενάγοντος, το οποίο ορίζει στο ποσό των τριακοσίων σαράντα ευρώ (340,00€).

Κρίθηκε, αποφασίσθηκε και δημοσιεύθηκε σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριό του στον Πειραιά στις            2020, χωρίς την παρουσία των διαδίκων και των πληρεξουσίων δικηγόρων τους.

Η ΔΙΚΑΣΤΗΣ                           Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ