Μενού Κλείσιμο

ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΤΜΗΜΑ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

 

Αριθμός απόφασης

64/ 2021

ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

(Γ.Α.Κ./Ε.Α.Κ. :1709/894/2020)

 

Αποτελούμενο από τη Δικαστή Αντιγόνη Καλλιόπη Αδάμ, Πρωτοδίκη, η οποία ορίσθηκε νόμιμα από τον Πρόεδρο του Τριμελούς Συμβουλίου Διοίκησης του Πρωτοδικείου Πειραιώς και από τη Γραμματέα Κούλα Κουντούρη.

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του την 13η Οκτωβρίου 2020,  για να δικάσει την υπόθεση μεταξύ:

            ΤΗΣ ΕΚΚΑΛΟΥΣΑΣ: Εταιρείας με την επωνυμία «….», που εδρεύει στον …, με Α.Φ.Μ. …, όπως νόμιμα εκπροσωπείται, η οποία παραστάθηκε στο Δικαστήριο δια του πληρεξούσιου Δικηγόρου Ανδρέα Τζήμα (Α.Μ. ΔΣΠ 002230) βάσει δηλώσεως κατ’ άρθρο 242 παρ. 2 του Κ.Πολ.Δ..

             ΤΟΥ ΕΦΕΣΙΒΛΗΤΟΥ: …, κατοίκου  … οποίος παραστάθηκε δια του πληρεξούσιου Δικηγόρου Στέφανου Λύρα (Α.Μ. ΔΣΠ : 002852) βάσει δηλώσεως κατ’ άρθρο 242 παρ.2 του ΚΠολΔ.

Ο εφεσίβλητος άσκησε ενώπιον του Ειρηνοδικείου Πειραιώς την, από 20.12.2017 και με αριθμό κατάθεσης 12708/141/2017, αγωγή του κατά της εκκαλούσας και ζήτησε να γίνει αυτή δεκτή. Το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο με την υπ’ αριθμόν 19/2019 οριστική απόφασή του έκανε εν μέρει δεκτή την ανωτέρω αγωγή. Ήδη η εκκαλούσα με την, από 06.02.2020 (με Γ.Α.Κ./Ε.Α.Κ.: 1379/30/10.02.2020 του Ειρηνοδικείου Πειραιώς), έφεσή της προσβάλλει την προαναφερόμενη απόφαση. Η έφεση αυτή κατατέθηκε στο Δικαστήριο τούτο με Γ.Α.Κ./Ε.Α.Κ.: 1709/894/24.02.2020,  προσδιορίσθηκε να συζητηθεί κατά τη δικάσιμο της 26.05.2020, οπότε ματαιώθηκε λόγω αναστολής των δικαστηρίων κατ΄ εφαρμογήν της Δ1α/ΓΠ.οικ.24403/10.04.2020 Κ.Υ.Α., επαναπροσδιορίστηκε δε οίκοθεν, στην αναφερόμενη στην αρχή της παρούσας δικάσιμο, δυνάμει της υπ’ αριθ. 4325/2020 Πράξης του Προέδρου του Τριμελούς Συμβουλίου Διοίκησης του Πρωτοδικείου Πειραιώς και γράφτηκε στο πινάκιο.

Κατά τη συζήτηση της υπόθεσης και μετά την εκφώνησή της από τη σειρά της στο οικείο πινάκιο, οι πληρεξούσιοι Δικηγόροι των διαδίκων, ύστερα από δήλωσή τους, που έγινε σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 242§2 ΚΠολΔ, δεν παραστάθηκαν στο ακροατήριο του Δικαστηρίου και προκατέθεσαν έγγραφες προτάσεις.

ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ

ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΚΑΤΑ ΤΟ ΝΟΜΟ

           Η υπό κρίση έφεση έχει ασκηθεί σύμφωνα με τις νόμιμες διατυπώσεις και εμπρόθεσμα, με κατάθεση αυτής στη γραμματεία του πρωτοβάθμιου Δικαστηρίου στις 10.02.2020 (άρθρα 19, 495 παρ.1, 511, 516 παρ.1, 517, 518 παρ.2, 520 παρ.1 ΚΠολΔ), καθώς δεν επικαλείται κάποιος διάδικος την επίδοση της εκκαλούμενης απόφασης, ούτε προκύπτει αυτή από κάποιο στοιχείο. Επομένως, πρέπει να γίνει τυπικά δεκτή και να ερευνηθεί περαιτέρω ως προς το παραδεκτό και το βάσιμο των λόγων της (άρθρο 533 παρ. 1 Κ.Πολ.Δ.), κατά την ίδια ειδική διαδικασία των περιουσιακών διαφορών, που εκδόθηκε η προσβαλλόμενη απόφαση. Σημειώνεται ότι δεν απαιτείται η κατάθεση παραβόλου εκ μέρους της εκκαλούσας, λόγω της φύσης της προκείμενης διαφοράς ως εργατικής (άρθρο 495 παρ. 3 εδάφ. τελευτ. Κ.Πολ.Δ. σε συνδ. με άρθρο 614 αριθ. 3 του ιδίου Κώδικα).             Ο ενάγων και ήδη εφεσίβλητος, με την υπ’ αριθ. έκθ. κατ. 12708/141/2017 αγωγή του ενώπιον του Ειρηνοδικείου Πειραιά ιστορούσε ότι, με σύμβαση ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου, που κατήρτισε στις 28.06.2016, στον Πειραιά, με την εναγόμενη εταιρεία, πλοιοκτήτρια του, υπό ελληνική σημαία,  Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου, με το όνομα «…», με αριθμό Νηολογίου …, κ.ο.χ. 6.745,95, προσλήφθηκε στο ως άνω πλοίο, με την ειδικότητα του Α΄ Μηχανοδηγού και ναυτολογήθηκε αυθημερόν σε αυτό, αντί των προβλεπόμενων από την εκάστοτε ισχύουσα ΣΣΝΕ Πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων μηνιαίων αποδοχών. Ότι στο ως άνω πλοίο υπηρέτησε έως και την 10.10.2017, οπότε και απολύθηκε λόγω διακοπής των δρομολογίων του, ενώ καθ’ όλο το διάστημα που παρέμεινε ναυτολογημένος σε αυτό παρείχε υπερωριακή εργασία, ασκώντας τα καθήκοντα της ειδικότητάς του, επιπλέον δε εκτελώντας και υδραυλικές εργασίες, σύμφωνα με τα  ειδικότερα  εκτιθέμενα στο αγωγικό δικόγραφο, χωρίς να λαμβάνει τη νόμιμη υπερωριακή αμοιβή. Με βάση το ανωτέρω ιστορικό, ο ενάγων ζητούσε, κύρια με βάση τη σύμβαση εργασίας του και επικουρικά με τις διατάξεις του αδικαιολόγητου πλουτισμού, να υποχρεωθεί η εναγομένη και ήδη εκκαλούσα να του καταβάλει, για διαφορές υπερωριακής αμοιβής, δώρων εορτών και πρόσθετης αμοιβής δρομολογίων εξπρές, το συνολικό ποσό των 19.758,57€, νομιμότοκα από την απόλυσή του από το πλοίο, άλλως από την επίδοση της αγωγής του έως την οριστική εξόφληση, να κηρυχθεί η απόφαση που θα εκδοθεί προσωρινά εκτελεστή και να καταδικασθεί η εναγομένη στην καταβολή των δικαστικών του εξόδων. Το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο, αφού έκρινε την αγωγή ορισμένη και νόμιμη, ερειδόμενη στις διατάξεις των άρθρων 53, 54, 60, 84 ΚΙΝΔ, 648επ.,653, 655, 340, 341, 345, 346 ΑΚ, 907, 908 παρ.1 περ. ε και 176 Κ.Πολ.Δ., του άρθρου μόνου της Υ.Α. 70109/8008 (Εμπορικής Ναυτιλίας) της 14.12.81/7.1.82 «Προϋποθέσεις χορηγήσεως επιδομάτων εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα στους δικαιουμένους ναυτικούς» (ΦΕΚ Β΄1/1982) και των διατάξεων των ΣΣΕ Πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων των ετών 2016 και 2017, που κυρώθηκαν με τις υπ’ αριθ. 2242.5-1.5/72672/2016 και 2242.5-1.5/77056/2017 Υπουργικές Αποφάσεις, αντίστοιχα, δέχθηκε εν μέρει αυτήν, απορρίπτοντας κατ’ ουσίαν το κονδύλιο της πρόσθετης αμοιβής λόγω δρομολογίων εξπρές και υποχρέωσε την εναγομένη να καταβάλει στον ενάγοντα, για διαφορές υπερωριακής αμοιβής και δώρων εορτών, το συνολικό ποσό των 16.937,81€, νομιμότοκα από την 11.10.2017, κήρυξε την απόφασή του εν μέρει προσωρινά εκτελεστή, για το ποσό των 7.500,00€ και επέβαλε σε βάρος της εναγομένης μέρος της δικαστικής δαπάνης του ενάγοντος, το οποίο όρισε στο ποσό των 280,00€. Κατά της απόφασης αυτής η εκκαλούσα – εναγομένη παραπονείται με την κρινόμενη έφεση και για τους σε αυτή διαλαμβανόμενους λόγους, οι οποίοι ανάγονται σε εσφαλμένη ερμηνεία και εφαρμογή του νόμου και πλημμελή εκτίμηση των αποδείξεων, ζητεί την εξαφάνιση της εκκαλουμένης, ώστε να απορριφθεί καθ’ ολοκληρίαν η αγωγή του εφεσιβλήτου-ενάγοντος, άλλως να μεταρρυθμιστεί η εκκαλουμένη και να καταδικασθεί ο τελευταίος στη δικαστική της δαπάνη, αμφοτέρων των βαθμών δικαιοδοσίας.       Από την επανεκτίμηση της ένορκης κατάθεσης του μάρτυρα …, ο οποίος εξετάσθηκε στο πρωτοβάθμιο Δικαστήριο επιμελεία της εναγομένης και η κατάθεσή του περιέχεται στα ταυτάριθμα με την εκκαλουμένη πρακτικά δημόσιας συνεδρίασης, απ’ όλα, ανεξαιρέτως, τα έγγραφα που νόμιμα προσκομίζουν και επικαλούνται οι διάδικοι, από την προσκομιζόμενη, με επίκληση, από τον εφεσίβλητο-ενάγοντα υπ’ αριθ. …/06.09.2018 ένορκη βεβαίωση του … ενώπιον της Ειρηνοδίκη Πειραιά, η οποία δόθηκε κατόπιν νόμιμης και εμπρόθεσμης κλήτευσης της εναγομένης (βλ. την υπ’ αριθ. …/03.09.2018 έκθεση επίδοσης του Δικαστικού Επιμελητή του Πρωτοδικείου Πειραιά …, σε συνδυασμό με την, από 31.08.2018, κλήτευση της εναγομένης), σε συνδυασμό και με τα διδάγματα της κοινής πείρας, τα οποία αυτεπαγγέλτως λαμβάνονται υπόψην από το Δικαστήριο, αποδείχθηκαν τα ακόλουθα ουσιώδη πραγματικά περιστατικά: μεταξύ του ενάγοντος, Έλληνα απογεγραμμένου ναυτικού και της εναγομένης, πλοιοκτήτριας του, υπό ελληνική σημαία, Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου, με το όνομα «…», με αριθμό Νηολογίου …, κ.ο.χ. 6.745,95, καταρτίστηκε, στις 28.06.2016, στον Πειραιά Αττικής, σύμβαση ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου, με την οποία ο πρώτος προσλήφθηκε στο ως άνω πλοίο, με την ειδικότητα του Α΄ Μηχανοδηγού και ναυτολογήθηκε αυθημερόν σε αυτό, αντί των προβλεπόμενων από την εκάστοτε ισχύουσα ΣΣΝΕ Πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων μηνιαίων αποδοχών. Ο ενάγων υπηρέτησε στο ανωτέρω πλοίο, με την προαναφερόμενη ειδικότητα, έως τις 10.10.2017, οπότε απολύθηκε λόγω διακοπής δρομολογίων του πλοίου ενόψει της ετήσιας επιθεώρησης αυτού. Κατά το διάστημα ναυτολόγησής του η σύμβαση εργασίας του διεπόταν διαδοχικά από τις ΣΣΕ Πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων των ετών 2016 και 2017, οι οποίες κυρώθηκαν με τις υπ’ αριθ. 2242.5-1.5/72672/2016 και 2242.5-1.5/77056/2017 Υπουργικές Αποφάσεις, αντίστοιχα. Περαιτέρω αποδείχθηκε ότι κατά το ίδιο διάστημα το πλοίο, με εξαίρεση τα χρονικά διαστήματα από 22.09.2016 έως 23.09.2016, την 09.11.2016, από 02.12.2016 έως 09.12.2016, από 29.12.2016 έως 30.12.2016, την 16.04.2017, από 24.04.2017 έως 25.05.2017 και από 28.06.2017 έως 06.07.2017, κατά τα οποία δεν πραγματοποίησε πλόες, εκτελούσε δρομολόγια σε γραμμές εντεταγμένες στο γενικό δίκτυο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, συγκεκριμένα δε εκτελούσε καθημερινά κυκλικά δρομολόγια από τη Ραφήνα προς τα νησιά Άνδρο, Τήνο, Μύκονο και επιστροφή μέσω των ίδιων λιμένων, εκτός από το διάστημα από 30.08.2017 έως 01.10.2017, κατά το οποίο δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Τήνος – Μύκονος. Η νόμιμη οργανική σύνθεση του πλοίου όσον αφορά το προσωπικό μηχανής, αποτελείται από έναν Μηχανικό Α΄ Τάξης, δύο Μηχανικούς Β’ Τάξης, δύο Μηχανικούς Γ΄ Τάξης, δύο Δόκιμους Μηχανικούς (εκ των οποίων ο ένας δύναται να αντικαθίσταται από Μηχανοδηγό Β ή Λιπαντή), έναν Μηχανοδηγό Α΄, τρεις Μηχανοδηγούς Β΄ (δύο για πλόες συνολικής διάρκειας μέχρι δώδεκα ωρών), έναν Καθαριστή ή Μαθητή Μηχανής και έναν Ηλεκτρολόγο, κατά το επίδικο δε διάστημα στο πλοίο ήταν ναυτολογημένοι ένας Α΄ Μηχανικός, ένας Α/Β΄ Μηχανικός, ένας Β΄ Μηχανικός, δύο Γ΄ Μηχανικοί και συνήθως ένας Δόκιμος Μηχανικός, τέσσερις Μηχανοδηγοί (δύο Α και δύο Β ή τρεις Α και ένας Β), ένας Καθαριστής Μηχανής, ένας Προϊστάμενος Ηλεκτρολόγος και ένας Α΄ Ηλεκτρολόγος ή Βοηθός Ηλεκτρολόγου. Επίσης, όπως αποδεικνύεται από τις προσκομιζόμενες από την εκκαλούσα καταστάσεις extra αμοιβών μηχανοστασίου, από τον Ιανουάριο του 2017 έως και τον Ιούνιο του ίδιου έτους ο ναυτικός που ήταν ναυτολογημένος ως καθαριστής Μηχανής φερόταν να αμείβεται και ως υδραυλικός. Περαιτέρω αποδείχθηκε ότι κατά το επίδικο διάστημα το πλοίο εκτελούσε τα ακόλουθα δρομολόγια: Κατά το διάστημα από 7/7/2016 έως 23/4/2017 το πλοίο εκτελούσε καθημερινά το δρομολόγιο από το λιμάνι της Ραφήνας, που ήταν και το λιμάνι αφετηρίας των καθημερινών δρομολογίων του πλοίου, προς τα νησιά Άνδρο, Τήνο, Μύκονο, με επιστροφή στη Ραφήνα μέσω των ανωτέρω νησιών. Ειδικότερα κατά το ως άνω χρονικό διάστημα το πλοίο αναχωρούσε καθημερινά από το λιμάνι της Ραφήνας στις 7:50 επιστρέφοντας πάλι στη Ραφήνα στις 18:30. Επίσης το πλοίο τις ημερομηνίες 8,10 (Κυριακή), 11, 15, 17 (Κυριακή), 18, 22, 24 (Κυριακή), 25, 29 και 31/7/16 (Κυριακή), 1,5,7 (Κυριακή) ,8,12,14 (Κυριακή), 15, 18, 19, 20 (Σάββατο), 21 (Κυριακή), 22, 25, 26, 27 (Σάββατο), 28 (Κυριακή) και 29/8/2016, 1, 2, 3 (Σάββατο), 4 (Κυριακή), 5, 9, 11, (Κυριακή), 16, 18 (Κυριακή), 25 (Κυριακή) και 30/9/16, 2 (Κυριακή) και 30/10/16 (Κυριακή), 4, 9, 17, 21 και 23/4/2017 (Κυριακή), εκτελούσε το ανωτέρω δρομολόγιο, πλην όμως μετά την άφιξη του στη Ραφήνα στις 18:30 αναχωρούσε εκ νέου στις 19:15 με προορισμό την Άνδρο, όπου κατέπλεε στις 21:15. Στη συνέχεια απέπλεε για τη Ραφήνα, όπου έφθανε περίπου στις 23:30. Κατά το διάστημα από 26/5/2017 έως 23/7/2017, το πλοίο εκτελούσε καθημερινά από Δευτέρα έως και Σάββατο το δρομολόγιο από το λιμάνι της Ραφήνας, που ήταν και το λιμάνι αφετηρίας των καθημερινών δρομολογίων του πλοίου, προς τα νησιά Άνδρο, Τήνο, Μύκονο, με επιστροφή στη Ραφήνα μέσω των ανωτέρω νησιών δύο φορές την ίδια μέρα. Ήτοι, το πλοίο ξεκινούσε στις 07:50 από Ραφήνα, προσέγγιζε τα λιμάνια της Άνδρου, της Τήνου και της Μυκόνου, επέστρεφε στη Ραφήνα στις 16:25 και αναχωρούσε και πάλι από Ραφήνα στις 17:10, προσεγγίζοντας εκ νέου τα λιμάνια της Άνδρου, της Τήνου και της Μυκόνου και επιστρέφοντας μέσω Μυκόνου και Τήνου στη Ραφήνα στις 01:50 της επομένης ημέρας. Κατά τις Κυριακές του ανωτέρω διαστήματος το πλοίο εκτελούσε απλό δρομολόγιο από τη Ραφήνα. Ήτοι ξεκινούσε από Ραφήνα στις 07:05, προσέγγιζε τους λιμένες της Άνδρου, της Τήνου και της Μυκόνου και επέστρεφε μέσω των ανωτέρω νησιών στη Ραφήνα στις 20:25. Κατά το διάστημα από 24/7/2017 έως 18/8/2017, το πλοίο εκτελούσε κάθε Δευτέρα το δρομολόγιο από τη Ραφήνα (αναχ. στις 07:05) με κατεύθυνση την Άνδρο, την Τήνο και τη Μύκονο και επιστροφή στη Ραφήνα στις 16:25, απ’ όπου αναχωρούσε και πάλι στις 17:10 με κατεύθυνση την Άνδρο, την Τήνο και στο τέλος τη Μύκονο, όπου έφτανε στις 21:45 και διανυκτέρευε. Κάθε Τρίτη και Τετάρτη το πλοίο  ξεκινούσε στις 11:50 από τη Μύκονο, επέστρεφε μέσω Τήνου και Άνδρου στη Ραφήνα στις 16:25, αναχωρούσε και πάλι στις 17:10 και έφτανε στη Μύκονο στις 21:45, όπου και διανυκτέρευε. Την Πέμπτη, το πλοίο εκτελούσε το ίδιο δρομολόγιο που εκτελούσε την Τρίτη και την Τετάρτη, με τη διαφορά ότι όταν έφτανε στη Μύκονο το βράδυ, στις 21:45, αναχωρούσε και πάλι στις 22:00 με προορισμό τη Ραφήνα, όπου έφτανε στις 01:45 και διανυκτέρευε. Κατά το διάστημα από 19/8/2017 έως 29/8/2017, το πλοίο εκτελούσε κάθε Δευτέρα το δρομολόγιο από τη Ραφήνα (αναχ. στις 07:05) με κατεύθυνση την Άνδρο, την Τήνο και τη Μύκονο και επιστροφή στη Ραφήνα στις 16:25, απ’ όπου αναχωρούσε και πάλι στις 17:10 με κατεύθυνση την Άνδρο, την Τήνο και στο τέλος της Μύκονο, όπου έφτανε στις 21:45 και διανυκτέρευε. Από την Τρίτη έως και το Σάββατο εκείνου του διαστήματος το πλοίο ξεκινούσε στις 11:50 από τη Μύκονο, επέστρεφε μέσω Τήνου και Άνδρου στη Ραφήνα στις 16:25, αναχωρούσε και πάλι στις 17:10 και έφτανε στη Μύκονο στις 21:45, όπου και διανυκτέρευε. Την Κυριακή του ανωτέρω διαστήματος, το πλοίο ξεκινούσε στις 11:50 από τη Μύκονο, προσέγγιζε τους λιμένες της Νάξου, εκ νέου της Μυκόνου, της Τήνου, και της Άνδρου και επέστρεφε στη Ραφήνα στις 20:25. Κατά το διάστημα από 30/8/2017 έως 1/10/2017, το πλοίο ήταν δρομολογημένο στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Τήνος – Μύκονος, αναχωρώντας καθημερινά στις 07:30 από τον Πειραιά και επιστρέφοντας σε αυτόν μέσω των ανωτέρω νησιών στις 20:25. Κατά το διάστημα από 2/10/2017 έως 10/10/2017, το πλοίο εκτελούσε και πάλι δρομολόγια στη γραμμή Ραφήνα – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος, με διανυκτερεύσεις στη Μύκονο, όπου έφτανε στις 21:45, με εξαίρεση την 3/10/2017, όταν έφτασε στην Ραφήνα στις 16:20 και αναχώρησε από εκεί την επόμενη ημέρα στις 17:10. Ο ενάγων καθ’ όλο το επίδικο διάστημα υπηρετούσε στο πλοίο εκτελώντας δύο τετράωρες βάρδιες ημερησίως (08.00-12.00 και 20.00-24.00 ή 12.00-16.00 και 24.00-04.00 ή 16.00- 20.00 και 04.00-08.00), καθώς οι βάρδιες κατανέμονταν στους τρεις Μηχανοδηγούς που υπηρετούσαν στο πλοίο, ενώ ο τέταρτος εξ αυτών υπηρετούσε ως ντεϊμάνης. Στο πλαίσιο της βάρδιας του ο ενάγων ήταν επιφορτισμένος με τη λίπανση και παρακολούθηση των κυρίων μηχανών και των βοηθητικών μηχανημάτων, του μηχανισμού πηδαλίου και των ηλεκτρογεννητριών που βρίσκονται στο μηχανοστάσιο, έχοντας τον απόλυτο χειρισμό των μηχανημάτων αυτών, μεριμνούσε για την καλή λειτουργία της μηχανής και των ηλεκτρογεννητριών (τροφοδότηση, κυκλοφορία υδάτων, αριθμός στροφών κλπ). Εκτελούσε επίσης καθαρισμό των διαχωριστήρων λαδιού και πετρελαίου, φίλτρων και καθαρισμό, αποσκωριάσεις, καθώς και βαψίματα στον χώρο του μηχανοστασίου.  Πέραν δε των δύο τετράωρων βαρδιών του ο ενάγων ήταν υποχρεωμένος σε κάθε απόπλου και κατάπλου του πλοίου στα λιμάνια του δρομολογίου να βρίσκεται στο μηχανοστάσιο, ώστε να παρακολουθεί με προσοχή τη λειτουργία των μηχανών και της ηλεκτρομηχανής του πλοίου, να βοηθάει και πολλές φορές να εκτελεί αυτοπροσώπως τα από τη γέφυρα του πλοίου μεταβιβαζόμενα παραγγέλματα χειρισμού των μηχανών. Η προαναφερόμενη δε εργασία του ενάγοντος κατά τον απόπλου και κατάπλου του πλοίου αποδεικνύεται τόσο από την ένορκη βεβαίωση του …, ο οποίος υπηρετούσε στο πλοίο από τον Ιούλιο του 2016 έως τον Οκτώβριο του 2017 ως Β΄ Μηχανικός, ήτοι καταθέτει έχοντας άμεση γνώση και αντίληψη περί των συνθηκών εργασίας του ενάγοντος, όσο και εκ των προβλεπόμενων από τον νόμο καθηκόντων της ειδικότητας του ενάγοντος. Συγκεκριμένα, στο άρθρο 72 του Β.Δ. 683/1960 «Κανονισμός. Εσωτερική υπηρεσία επί ελλ. Επιβ. Πλοίων άνω των 500 κ.ο.χ.»  ορίζεται ότι «ο Α΄ Μηχανικός οφείλει εν πλω: α) να α) να βεβαιούται όπως οι Αξιωματικοί και το κατώτερον προσωπικόν μηχανής εκτελώσιν ενελλιπώς την φυλακήν των εις το μηχανοστάσιον και το λεβητοστάσιον, έτι δε και να επιβλέπη διά την καλήν λειτουργίαν των μηχανών, μηχανημάτων και λεβήτων, ως και διά πάσαν δυνατήν οικονομίαν των υλικών κινήσεως, β) να ευρίσκονται πάντοτε εις το μηχανοστάσιον κατά τον έκπλουν και     είσπλουν, όρμους, διώρυγας, διαύλους και άλλους επικινδύνους τόπους διόδου και αγκυροβολίας του πλοίου, εις κρισίμους περιστάσεις, κατά την εκτέλεσιν χειρισμών, έτι δε και οπόταν ήθελε κρίνει τούτο αναγκαίον και είναι προσωπικώς υπεύθυνος διά την άμεσον και ακριβή εκτέλεσιν των παραγγελμάτων εκ της γεφύρας.». Συνεπώς ορθώς η εκκαλουμένη έλαβε υπόψην την υποχρέωση του ενάγοντος να βρίσκεται στο μηχανοστάσιο σε κάθε κατάπλου και απόπλου στους λιμένες των δρομολογίων, προκειμένου να κρίνει τη διάρκεια της ημερήσιας εργασίας του. Πρέπει δε στο σημείο τούτο να επισημανθεί ότι το γεγονός ότι ο ως άνω μάρτυρας … έχει ασκήσει επίσης αγωγή κατά της εναγομένης με αντικείμενο ομοειδείς εργατικές απαιτήσεις από την απασχόλησή του στο ίδιο πλοίο, δεν καθιστά από μόνο του την κατάθεσή του αναξιόπιστη, σταθμίζεται δε σε κάθε περίπτωση και αξιολογείται από το Δικαστήριο, το οποίο λαμβάνει υπόψην την κατάθεση αυτή σε συνδυασμό και με τα υπόλοιπα αποδεικτικά μέσα και τα διδάγματα της κοινής πείρας και επομένως παραδεκτά λήφθηκε υπόψην από το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο. Εξάλλου τα ανωτέρω δεν δύναται να αναιρεθούν από την ένορκη κατάθεση του μάρτυρα που εξέτασε η εκκαλούσα στο ακροατήριο του πρωτοβάθμιου Δικαστηρίου, ο οποίος είχε την ιδιότητα του Τεχνικού Διευθυντή και κατέθεσε ότι ο ενάγων εργαζόταν μόνο στο χρονικό πλαίσιο των βαρδιών του (δύο  τετραωρίες), καθώς αφενός ο ως άνω μάρτυρας δεν έχει άμεση αντίληψη των επιμέρους εργασιών που παρείχε εν τοις πράγμασι ο ενάγων στο πλοίο, ενώ η κατάθεσή του έρχεται σε αντίθεση με τα οριζόμενα στο ως άνω Β.Δ., απορριπτομένων συνεπώς των αιτιάσεων που προβάλει η εκκαλούσα με τους πρώτο, τρίτο και τέταρτο λόγους της έφεσής της. Περαιτέρω, δέον όπως σημειωθεί ότι στην οργανική σύνθεση του πλοίου δεν περιλαμβάνεται η ειδικότητα του υδραυλικού, ούτε δε και στη ΣΣΕ περί ακτοπλοϊκών επιβατηγών πλοίων προβλέπεται τέτοια ειδικότητα, αλλά στην παρ. 14 του άρθρου 8 περί ειδικών επιδομάτων προβλέπεται ότι στους αξιωματικούς μηχανής χορηγείται ειδικό μηνιαίο επίδομα εκ ποσοστού 7% επί του μισθού ενεργείας για τη συντήρηση του ξενοδοχειακού και υδραυλικού εξοπλισμού του ακτοπλοϊκού επιβατηγού πλοίου, ενώ στο άρθρο 16 ορίζεται ότι για την εκτέλεση έξτρα εργασιών, μη προβλεπόμενων στον ειδικό πίνακα του παρόντος, καταβάλλεται μηνιαίο επίδομα στο κατώτερο πλήρωμα μηχανής συμπεριλαμβανόμενου και του υδραυλικού. Αν και από τη σχετική ΣΣΝΕ δεν προβλέπεται η ειδικότητα του υδραυλικού, συνήθως κάποιος από το κατώτερο πλήρωμα απασχολείται με καθήκοντα υδραυλικού. Ωστόσο, από το εισφερθέν αποδεικτικό υλικό δεν αποδείχθηκε ότι ο ενάγων εν προκειμένω είχε επιφορτιστεί με την εκτέλεση υδραυλικών εργασιών, καθώς αφενός η κατάθεση του μάρτυρά του περί του ζητήματος αυτού είναι ασαφής και αόριστη, αφού δεν προσδιορίζει ούτε το είδος των εν λόγω εργασιών, ούτε τη συχνότητα εκτέλεσης αυτών από τον ενάγοντα, στοιχεία που δεν διαλαμβάνονται ούτε στο αγωγικό δικόγραφο, αφετέρου, σύμφωνα με την κατάθεση του μάρτυρα της εναγομένης, οι υδραυλικές εργασίες ανατίθεντο μόνον στον Μηχανοδηγό που υπηρετούσε ως ντεϊμάνης και συνεπώς όχι και στον ενάγοντα, ενώ από τις προσκομιζόμενες καταστάσεις έξτρα πληρωμών που προσκομίζει η εναγομένη προκύπτει, όπως προεκτέθηκε, ότι ο Καθαριστής Μηχανής για κάποιους μήνες του επίδικου διαστήματος λάμβανε εξτρά αμοιβή και ως υδραυλικός. Σε σχέση δε με την αναφορά του …, περί εκτέλεσης εκ μέρους του ενάγοντος και ηλεκτρολογικών εργασιών, τούτη δεν κρίνεται αληθής και βάσιμη, καθώς στο πλοίο υπηρετούσε τόσο Ηλεκτρολόγος, όσο και Α’ Ηλεκτρολόγος ή Βοηθός Ηλεκτρολόγου, ήτοι πλείονες του ενός Ηλεκτρολόγου, που ορίζει η οργανική σύνθεση του πλοίου, ως εκ τούτου δε, κρίνεται ότι ουδεμία ανάγκη υπήρχε όπως ο ενάγων εκτελεί τέτοιες εργασίες, τις οποίες μάλιστα δεν μνημονεύει στην αγωγή του. Κατόπιν των ανωτέρω αποδεικνύεται ότι ο ενάγων εργαζόταν και πέραν του νομίμου ωραρίου του, η διάρκεια δε της εργασίας του κατά το επίδικο διάστημα δεν ήταν επακριβώς καθορισμένη, ενόψει του είδους αυτής και της ιδιαιτερότητας εξωγενών παραγόντων, συνδεόμενων προς τη φύση της ναυτικής αποστολής του πλοίου και της εξυπηρέτησης των συγκεκριμένων δρομολογίων. Βάσει των προεκτεθέντων και ιδίως ενόψει: α) των συνθηκών και περιστάσεων που επικρατούσαν κατά την απασχόληση του ενάγοντος επί του πλοίου, το οποίο ήταν δρομολογημένο στις ως άνω ακτοπλοϊκές γραμμές, β) τον αριθμό των λιμένων που προσέγγιζε το πλοίο και τον χρόνο παραμονής σε αυτούς, γ) της φύσης και του αντικειμένου της απασχόλησής του και δ) σύμφωνα με τα διδάγματα της κοινής πείρας, κρίνεται ότι ο μέσος όρος της συνολικής ημερήσιας απασχόλησης του ενάγοντος, συμπεριλαμβανομένων Σαββάτων, Κυριακών και αργιών, ήταν: – κατά το διάστημα ναυτολόγησής του από 07.07.2016 έως 23.04.2017 και από 19.08.2017 έως 10.10.2017, 11 ώρες ημερησίως, με εξαίρεση τις προαναφερόμενες ημέρες του διαστήματος από 07.07.2016 έως 23.04.2017, κατά τις οποίες το πλοίο εκτελούσε διπλό δρομολόγιο (με προσέγγιση στο λιμάνι της Άνδρου και επιστροφή στη Ραφήνα) και ο μέσος όρος της απασχόλησής του ανερχόταν σε 12 ώρες ημερησίως, – κατά το διάστημα ναυτολόγησής του από 26.05.2017 έως 23.07.2017, 13 ώρες ημερησίως και – κατά το διάστημα ναυτολόγησής του από 24.07.2017 έως 18.08.2017, 12 ώρες ημερησίως, ενώ κατά τα χρονικά διαστήματα 28.06.2016-06.07.2016, 22-23.09.2016, 09.11.2016, 02.12.2016 – 09.12.2016, 29-30.12.2016, 16.04.2017 και 24.04.2017 – 25.05.2017, κατά τα οποία το πλοίο δεν πραγματοποίησε πλόες, ο ενάγων παρείχε οκτάωρη εργασία εκτελώντας εργασίες συντήρησης και καθαρισμού. Επομένως η εκκαλουμένη, που έκρινε ότι ο ενάγων εκτελούσε υδραυλικές και ηλεκτρολογικές εργασίες και ότι εργαζόταν κατά τα χρονικά διαστήματα από 07.07.2016 έως 31.12.2016 και από 01.01.2017 έως 23.04.2017, όταν το πλοίο έκανε διπλά δρομολόγια, επί 14 ώρες, κατά το χρονικό διάστημα από 26.05.2017 έως 23.07.2017 επί 15 ώρες και κατά το διάστημα από 24.07.2017 έως 18.08.2017, για 3 Σάββατα επί 14 ώρες, εσφαλμένα τις αποδείξεις εκτίμησε, γενομένων δεκτών των σχετικών λόγων έφεσης, με τους οποίους η εκκαλούσα παραπονείται για τα παραπάνω. Εκ των ανωτέρω ωρών εργασίας του ενάγοντος οι πέραν του νομίμου οκταώρου της καθημερινής και της Κυριακής εργασίας του έπρεπε να πληρωθούν με απλή υπερωριακή αμοιβή ίση με το 1/173 του βασικού μισθού προσαυξημένο κατά 25% για κάθε ώρα υπερωριακής απασχόλησης, για τα δε Σάββατα και τις αργίες έπρεπε να πληρωθούν όλες οι ώρες με υπερωριακή αμοιβή ίση με το 1/173 του βασικού μισθού προσαυξημένο κατά 50% για κάθε ώρα υπερωριακής απασχόλησης. Κατόπιν τούτων ο ενάγων δικαιούτο : για το χρονικό διάστημα από 28.06.2016 έως 31.12.2016 : Α. i) για τα 3 Σάββατα (20/8, 27/8, 3/9) και τη 1 αργία (15/8), που το πλοίο εκτέλεσε διπλά δρομολόγια, για 12 ώρες ημερησίως, το ποσό των [(4 Σάββατα και αργίες Χ 12 ώρες=) 48 ώρες Χ 11,10€/ώρα=] 532,80€, ii) στις 2/7 και 3/12 (Σάββατα), για 8 ώρες ημερησίως, το ποσό των [(2Χ8ώρες=) 16 ώρες Χ 11,10€=] 177,60€ και iii) για τα υπόλοιπα 22 Σάββατα και τις 4 αργίες (14/9, 28/10, 25/12, 26/12), για 11 ώρες ημερησίως, το ποσό των [(26 Σάββατα και αργίες Χ 11 ώρες=) 286 ώρες Χ 11,10€/ώρα=] 3.174,60€, ήτοι συνολικά το ποσό των 3.885,00€, έναντι του οποίου έλαβε, όπως αποδεικνύεται από τις μηνιαίες αποδείξεις πληρωμής αποδοχών και συνομολογεί ο ενάγων, το ποσό των 3.069,46€ απομένοντος οφειλόμενου υπολοίπου για την αιτία αυτή ποσού 815,54€ και Β. i) για τις 23 καθημερινές και 14 Κυριακές, κατά τις οποίες το πλοίο εκτελούσε διπλά δρομολόγια, όπως ανωτέρω εκτίθενται, το ποσό των [(37 καθημερινές και Κυριακές Χ 4 ώρες =) 148 ώρες Χ 9,25€/ώρα=] 1.369,00€ και ii) για τις υπόλοιπες 90 καθημερινές και 10 Κυριακές (εκτός από τις 22-23/9,  09/11, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9/12 και 29-30/12) το ποσό των [(100 καθημερινές και Κυριακές Χ 3 ώρες =) 300 ώρες Χ 9,25€=] 2.775,00€, ήτοι συνολικά το ποσό των 4.144,00€. Για το χρονικό διάστημα από 01.01.2017 έως 23.04.2017 και από 19.08.2017 έως 10.10.2017: Α. για τα 23 Σάββατα και τις 6 αργίες (1/1,6/1,27/2{Καθαρά Δευτέρα}, 25/3, 14/4{Μ.Παρασκευή},14/9), για 11 ώρες ημερησίως, το ποσό των [(29 Σάββατα και αργίες Χ 11 ώρες=) 319 ώρες Χ 11,10€/ώρα=] 3.540,90€ και Β. για τις 110 καθημερινές και 22 Κυριακές (εκτός από 16/4), το ποσό των [(132 καθημερινές και Κυριακές Χ 3 ώρες =) 396 ώρες Χ 9,25€=] 3.663,00€. Για το διάστημα από 24.04.2017 έως 25.05.2017: για τα 4  Σάββατα, για 8 ώρες ημερησίως, το ποσό των [(4 Σάββατα Χ 8 ώρες=) 32 ώρες Χ 11,10€/ώρα=] 355,20€. Για το διάστημα από 26.05.2017 έως 23.07.2017: Α. για τα 9 Σάββατα, για 13 ώρες ημερησίως, το ποσό των [(9 Σάββατα Χ 13 ώρες=) 117 ώρες Χ 11,10€/ώρα=] 1.298,70€ και Β. για τις 19 καθημερινές και 3 Κυριακές  το ποσό των [(22 καθημερινές και Κυριακές Χ 5 ώρες =) 110 ώρες Χ 9,25€=] 1.017,50€. Για το διάστημα από 24.07.2017 έως 18.08.2017: Α. για 3 Σάββατα, επί 12 ώρες ημερησίως, το ποσό των [(3 Σάββατα Χ 12 ώρες=) 36 ώρες Χ 11,10€/ώρα=] 399,60€ και Β. για 19 καθημερινές και 3 Κυριακές το ποσό των [(22 καθημερινές και Κυριακές Χ 4 ώρες =) 88 ώρες Χ 9,25€=] 814,00€. Ήτοι, συνολικά, για το χρονικό διάστημα από 01.01.2017 έως 10.10.2017 ο ενάγων δικαιούτο ως αμοιβή για την υπερωριακή εργασία του κατά τα Σάββατα και τις αργίες το ποσό των 5.594,40€, έναντι του οποίου έλαβε το ποσό των 4.696,44€, όπως αποδεικνύεται από τις μηνιαίες αποδείξεις μισθοδοσίας και συνομολογεί ο ενάγων και συνεπώς του οφείλεται ακόμη το ποσό των 897,96€ και για την υπερωριακή εργασία του κατά τις καθημερινές και Κυριακές το ποσό των 5.494,50€, έναντι του οποίου ουδέν έλαβε. Συνολικά, επομένως, για υπερωριακή αμοιβή Σαββάτων/αργιών η εναγομένη οφείλει ακόμη στον ενάγοντα το ποσό των 1.713,50€ και για υπερωριακή αμοιβή Κυριακών/καθημερινών το ποσό των 9.638,50€. Προσέτι δε, για διαφορά αναλογίας Δώρου Χριστουγέννων 2016, για την εργασία του κατά το χρονικό διάστημα από 28.06.2016 έως 31.12.2016, ο ενάγων δικαιούτο το ποσό των [1.280,19€ μισθός ενεργείας + 281,64€ επίδομα Κυριακών + 35,48€ ειδικό επίδομα εξτρά εργασιών + 35,22€ επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας +  451,01€ αποδοχές αδείας μετά τροφοδοσίας + 576,30€ αντίτιμο τροφής 30 ημερών (19,21€ Χ 30) + 1.307,70€ μέσος όρος υπερωριακής αμοιβής {8.151,10€ συνολική υπερωριακή αμοιβή : 187 ημέρες Χ 30}= 3.967,54€ μηνιαίες  αποδοχές Χ 2/25=317,40€  Χ 9,842 δεκαεννεαήμερα =] 3.123,85€, έναντι του οποίου έλαβε το ποσό των 2.030,57€, εναπομείναντος οφειλόμενου υπολοίπου για την αιτία αυτή, ποσού 1.093,28€. Δέον να σημειωθεί ότι το προβλεπόμενο από τις διατάξεις των άρθρων 5 παρ. 1 – 3 και 20 των ως άνω Συλλογικών Συμβάσεων επίδομα ιματισμού, του οποίου δικαιούνται οι ναυτικοί, οι οποίοι αποτελούν το κατώτερο πλήρωμα των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων, προς αντιμετώπιση των δαπανών της καθιερωμένης στολής του Εμπορικού Ναυτικού, την οποία υποχρεούνται να φέρουν, το οποίο, όμως, δεν οφείλεται, εάν η στολή παρέχεται από τον πλοιοκτήτη, δεν αποτελεί παροχή καταβαλλομένη ως αντάλλαγμα της παρεχομένης εργασίας, αφού, όπως σαφώς προκύπτει από τις προαναφερθείσες διατάξεις, η κυρία και βασική αιτία χορηγήσεως τούτου είναι η εξυπηρέτηση των λειτουργικών αναγκών του πλοίου, και συνεπώς δεν λαμβάνεται υπ` όψιν προς υπολογισμό των επιδομάτων εορτών (ΑΠ 774/2003, ΑΠ 226/2003, ΕφΠειρ 434/2013, ΕφΠειρ 377/2011, όλες δημοσιευμένες στη ΤΝΠ ΝΟΜΟΣ). Επίσης, στις τακτικές αποδοχές του ενάγοντος δεν συνυπολογίζεται το ειδικό επίδομα παρακολούθησης βοηθητικών μηχανημάτων ποσού 19,81€, καθότι τούτο δεν συμπεριλαμβάνεται στα οικεία αγωγικά κονδύλια (106 Κ.Πολ.Δ.). Περαιτέρω, για διαφορά Δώρου Πάσχα 2017 ο ενάγων δικαιούτο το ποσό των [1.280,19€ μισθός ενεργείας + 281,64€ επίδομα Κυριακών + 35,48€ ειδικό επίδομα εξτρά εργασιών + 35,22€ επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας +  451,01€ αποδοχές αδείας μετά τροφοδοσίας + 576,30€ αντίτιμο τροφής 30 ημερών (19,21 € Χ 30) + 1.175,50€ μέσος όρος υπερωριακής αμοιβής {11.088,90€ σύνολο υπερωριακής αμοιβής : 283 ημέρες Χ30} = 3.835,34€ μηνιαίες  αποδοχές αποδοχών : 2 =] 1.917,67€, έναντι του οποίου έλαβε το ποσό των 1.331,52€ εναπομένοντος οφειλόμενου υπολοίπου για την αιτία αυτή ποσού 586,15€. Τέλος, για αναλογία Δώρου Χριστουγέννων 2017 για την εργασία του κατά το χρονικό διάστημα από 01.05.2017 έως 10.10.2017, ο ενάγων δικαιούτο το ποσό των [1.280,19€ μισθός ενεργείας + 281,64€ επίδομα Κυριακών + 35,48€ ειδικό επίδομα + 35,22€ επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας +  451,01€ αποδοχές αδείας μετά τροφοδοσίας + 576,30 € αντίτιμο τροφής 30 ημερών (19,21 € Χ 30) + 1.175,50€  μέσος όρος υπερωριακής αμοιβής = 3.835,34€ μηνιαίες  αποδοχές Χ 2/25 = 306,83€  Χ 8,578 δεκαεννεαήμερα =] 2.631,98€, έναντι του οποίου έλαβε το ποσό των 1.910,64€, εναπομείναντος οφειλόμενου υπολοίπου για την αιτία αυτή ποσού 721,34€. Ενόψει των ανωτέρω, κατά παραδοχήν των  προαναφερόμενων λόγων έφεσης της εκκαλούσας-εναγομένης, πρέπει η κρινόμενη έφεση να γίνει δεκτή και από ουσιαστικής πλευράς, να εξαφανισθεί η εκκαλούμενη απόφαση, ακολούθως δε να κρατηθεί και να δικασθεί η, από 20.12.2017 αγωγή, να γίνει εν μέρει δεκτή στην ουσία της και να υποχρεωθεί η εναγόμενη να καταβάλει στον ενάγοντα, για το επίδικο διάστημα ναυτολόγησής του στο πλοίο «…», για διαφορά υπερωριακής αμοιβής το συνολικό ποσό των (1.713,50€ +9.638,50€=) 11.352,00€, για αναλογία Δώρου Χριστουγέννων 2016 το ποσό των 1.093,28€, για Δώρο Πάσχα 2017 το ποσό των 586,15€ και για αναλογία Δώρου Χριστουγέννων 2017 το ποσό των 721,34€, ήτοι συνολικά για δώρα εορτών το ποσό των 2.400,77€, όλα δε τα ανωτέρω νομιμότοκα από την επομένη της απόλυσής του, ήτοι από 11.10.2017, εκτός από το κονδύλιο της αναλογίας Δώρου Χριστουγέννων 2017, το οποίο οφείλεται νομιμότοκα από την 1η Ιανουαρίου 2018, έως την πλήρη εξόφληση. Τέλος, τα δικαστικά έξοδα των διαδίκων, αμφοτέρων των βαθμών δικαιοδοσίας, πρέπει να κατανεμηθούν ανάλογα με την έκταση της νίκης και της ήττας καθενός και η εναγομένη – εκκαλούσα να καταδικασθεί σε μέρος των δικαστικών εξόδων του ενάγοντος – εφεσιβλήτου (άρθρα 178 παρ.1, 183 και 191 παρ.2 ΚΠολΔ) κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο διατακτικό.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

Δικάζει αντιμωλία των διαδίκων.

Δέχεται τυπικά και κατ’ ουσίαν την έφεση.

Εξαφανίζει τη, με αριθμό 19/2019, οριστική απόφαση του Ειρηνοδικείου Πειραιώς.

Κρατεί και δικάζει την, από 20.12.2017, με αριθμό κατάθεσης 12708/141/2017, αγωγή.

Δέχεται εν μέρει την αγωγή.

Υποχρεώνει την εναγομένη να καταβάλει στον ενάγοντα το χρηματικό ποσό των δεκατριών χιλιάδων επτακοσίων πενήντα δύο ευρώ και εβδομήντα επτά λεπτών (13.752,77€), νομιμότοκα, κατά τα εκτιθέμενα στο σκεπτικό της παρούσας.

Επιβάλει σε βάρος της εκκαλούσας – εναγομένης μέρος της δικαστικής δαπάνης του εφεσιβλήτου – ενάγοντος, αμφοτέρων των βαθμών δικαιοδοσίας, το οποίο ορίζει στο ποσό των τετρακοσίων ευρώ (400,00€).

Κρίθηκε, αποφασίσθηκε και δημοσιεύθηκε, σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριό του στον Πειραιά, στις 13-1-2021 χωρίς την παρουσία των διαδίκων και των πληρεξουσίων δικηγόρων τους.

Η ΔΙΚΑΣΤΗΣ                                     Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ