ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΤΜΗΜΑ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Αριθμός 45/2021
(Αριθ. καταθ. 6429/1380/2020)
ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
(Διαδικασία Ασφαλιστικών Μέτρων)
————————————
Αποτελούμενο από τη Δικαστή Ελένη Αντωνοπούλου, Πρόεδρο Πρωτοδικών, η οποία ορίσθηκε με κλήρωση, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 2 παρ. 3 του ν. 3327/2005.
Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 25 Σεπτεμβρίου 2020, χωρίς τη σύμπραξη Γραμματέα, για να δικάσει την υπόθεση, μεταξύ:
ΤΩΝ ΑΙΤΟΥΝΤΩΝ: 1) …. , 2) …, κατοίκου … και 3) …, κατοίκου …, απάντων ναυτικών, στερούμενων ΑΦΜ, προσωρινώς διαμένοντων στο πλοίο «…» που ναυλοχεί στο λιμένα Κυνοσούρας Σαλαμίνας, οι οποίοι παραστάθηκαν δια του πληρεξουσίου δικηγόρου τους Χρήστου Μόσχου με Α.Μ. Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών 13896.
ΤΗΣ ΚΑΘ’ ΗΣ Η ΑΙΤΗΣΗ: Της εταιρίας με την επωνυμία «…», που εδρεύει καταστατικά στις νήσους …, πραγματικά όμως στο … και εκπροσωπείται νόμιμα, η οποία παραστάθηκε δια του πληρεξουσίου δικηγόρου Παύλου Γιαννακούρου με Α.Μ. Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιώς 4460.
Οι αιτούντες ζητούν να γίνει δεκτή η από 4.9.2020 αίτησή τους, η οποία κατατέθηκε στη Γραμματεία του Δικαστηρίου τούτου, με αριθμό 6431/1380/2020 και προσδιορίστηκε για τη δικάσιμο που αναγράφεται στην αρχή της παρούσας.
Κατά τη συζήτηση της υπόθεσης, οι πληρεξούσιοι δικηγόροι των διαδίκων ανέπτυξαν προφορικά τους ισχυρισμούς τους και ζήτησαν να γίνουν αυτοί δεκτοί καθώς και όσα αναφέρονται στα έγγραφα σημειώματα που κατέθεσαν.
ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ
ΣΚΕΦΘΗΚΕ ΚΑΤΑ ΤΟ ΝΟΜΟ
Με την υπό κρίση αίτηση οι αιτούντες εκθέτουν ότι δυνάμει συμβάσεων ναυτικής εργασίας που κατήρτισαν με την κατ’ εξουσιοδότηση εκπρόσωπο και διαχειρίστρια της καθ ης, εταιρία με την επωνυμία «…», ναυτολογήθηκαν, κατά τα ειδικά διαλαμβανόμενα στο δικόγραφο, στο υπό σημαία … χημικό δεξαμενόπλοιο πλοίο με το όνομα «…», πλοιοκτησίας της καθ΄ ης, η οποία διατηρεί την πραγματική της έδρα στο …, ως Β’ Μηχανικός ο πρώτος με μηνιαίες αποδοχές 6.500 δολαρίων ΗΠΑ, Τεχνίτης Εφαρμοστής ο δεύτερος, με μηνιαίες αποδοχές 2.000 δολαρίων ΗΠΑ και Ηλεκτρολόγος Μηχανικός ο τρίτος, με μηνιαίες αποδοχές 3.900 δολαρίων ΗΠΑ. Ότι από τον Μάϊο του 2020, οπότε το πλοίο κατέπλευσε λόγω μηχανικής του βλάβης και παραμένει ακινητοποιημένο στο λιμάνι της Σαλαμίνας, η πλοιοκτήτρια εταιρία αδιαφόρησε για την τύχη τους, την υγεία του πρώτου και δεύτερου εξ αυτών, τον επαρκή εφοδιασμό τους με τρόφιμα και καύσιμα, τη δυνατότητα επικοινωνίας τους με τις οικογένειές τους και τον επαναπατρισμό τους, χωρίς μάλιστα από τον Ιούλιο του 2020 να τους καταβάλει κάποιο ποσό για τις δεδουλευμένες αποδοχές τους, παρότι σε εκτέλεση των συμβάσεων εργασίας, οι αιτούντες παρείχαν κανονικά τις υπηρεσίες τους καθ’ όλη την παραμονή τους στο πλοίο και μετά την λήξη των συμβάσεών τους. Υπό τα ως άνω ιστορούμενα πραγματικά γεγονότα και επικαλούμενοι περαιτέρω επικείμενο κίνδυνο ματαιώσεως της ικανοποιήσεως των ένδικων αξιώσεων τους, λόγω της επισφαλούς περιουσιακής κατάστασης της καθ΄ης, που έχει ως μοναδικό περιουσιακό στοιχείο το ανωτέρω πλοίο, υποκείμενο σε θαλάσσιους κινδύνους, ζητούν να ληφθούν ως ασφαλιστικά μέτρα α) η συντηρητική κατάσχεση κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας της καθ’ ης και ειδικότερα του υπό σημαία … χημικού δεξαμενόπλοιου πλοίου με το όνομα «…», προκειμένου να εξασφαλιστούν οι απαιτήσεις τους (δεδουλευμένες αποδοχές, μισθοί ασθενείας και ηθική βλάβη), πλέον τόκων μέχρι του συνολικού ποσού των 46.500 ευρώ για τον πρώτο, των 8.260 ευρώ για τον δεύτερο και των 13.100 ευρώ για τον τρίτο των αιτούντων, β) η προσωρινή επιδίκαση μέρους των απαιτήσεών τους, ήτοι τουλάχιστον το ποσό των 8.500 ευρώ στον πρώτο, το ποσό των 2.300 ευρώ στον δεύτερο και το ποσό των 5.000 ευρώ στον τρίτο και γ) η αποναυτολόγηση τους και ο άμεσος επαναπατρισμός τους με δαπάνες της καθ’ ης. Τέλος ζητούν να καταδικαστεί η καθ’ ης εταιρία στην καταβολής της δικαστικής τους δαπάνης.
Με αυτό το περιεχόμενο και αιτήματα, η αίτηση αρμοδίως και παραδεκτώς εισάγεται προς συζήτηση ενώπιον του παρόντος Δικαστηρίου, που είναι καθ’ ύλη και κατά τόπο αρμόδιο και συνακόλουθα έχει και διεθνή δικαιοδοσία, σύμφωνα με τα άρθρα 4, 8, 35 και 36 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθμ. 1215/2012 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Δεκεμβρίου 2012, για τη διεθνή δικαιοδοσία, την αναγνώριση και την εκτέλεση αποφάσεων σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις 682 επ. του ΚΠολΔ, σε συνδυασμό με το άρθρο 51 παρ. 1, 2, 3, 5 Ν. 2172/1993, λόγω της πραγματικής έδρας της καθ’ ης στο … και του ναυτικού χαρακτήρα της διαφοράς, χωρίς να ασκεί επιρροή ότι η καθ’ ης αποτελεί ναυτιλιακή εταιρία που υπάγεται στο καθεστώς του Ν. 791/1978 (πλοιοκτήτρια του υπό σημαία … πλοίου), δεδομένου μάλιστα ότι δυνάμει των άρθρων 35 και 63 του ως άνω Κανονισμού, τα ασφαλιστικά μέτρα μπορεί να διαταχθούν ακόμη και από Δικαστήριο κράτους μέλους που δεν είναι αρμόδιο για την κύρια υπόθεση. Ενόψει, δε, του ότι εισάγεται προς διάγνωση ιδιωτική διαφορά από διεθνή έννομη σχέση, δηλαδή με στοιχεία αλλοδαπότητας, τίθεται θέμα εφαρμοστέου δικαίου. Ως προς τη διερεύνηση λοιπόν των διαδικαστικών προϋποθέσεων για την έγκυρη έναρξη, διεξαγωγή της δίκης και έκδοση απόφασης κατ’ ουσία – οι οποίες εξετάζονται πριν τη νομική και ουσιαστική βασιμότητα της αίτησης, είναι το ελληνικό δίκαιο (lex fori), το δίκαιο δηλαδή της έδρας του δικαστηρίου που δικάζει, ενώ ως προς την ευθύνη της καθ’ ης από τις ένδικες συμβάσεις ναυτικής εργασίας, το ελληνικό ουσιαστικό δίκαιο, ως το δίκαιο που συνδέεται στενότερα με τις συμβάσεις, λόγω της πραγματικής έδρας της καθ’ ης, όπου ασκείται η διοίκηση των υποθέσεών της και λαμβάνονται οι αποφάσεις που αφορούν στην επιχειρηματική της δραστηριότητα, χωρίς να άγει σε αντίθετη κρίση το γεγονός ότι το πλοίο φέρει σημαία …, διότι η σημαία του κράτους αυτού είναι κατ’ εξοχήν «σημαία ευκαιρίας» και ως εκ τούτου, ο όποιος, (πραγματικός ή νομικός), σύνδεσμος των ένδικων συμβάσεων ναυτικής εργασίας με το δίκαιο του κράτους αυτού, κρίνεται χαλαρός και επουσιώδης, σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 3 του Κανονισμού (ΕΚ) 593/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης της 17ης .6.2008 «για το εφαρμοστέο δίκαιο στις συμβατικές ενοχές (Ρώμη Ι)», ο οποίος αντικατέστησε τη Σύμβαση της Ρώμης της 19.6.1980 «για το εφαρμοστέο δίκαιο στις συμβατικές ενοχές» και εφαρμόζεται σε συμβάσεις που συνάπτονται μετά τις 17.12.2009, αναλογικώς εφαρμοζόμενες, οι ως άνω διατάξεις, στην εξωσυμβατική ενοχή (ex lege), που προκύπτει από την προσβολή της προσωπικότητας των αιτούντων, για την οποία ειδικός κανόνας ιδιωτικού διεθνούς δικαίου, προσδιορίζων ευθέως το εφαρμοστέο δίκαιο, δεν υπάρχει. Με βάση λοιπόν τις διατάξεις του ελληνικού δικονομικού και ουσιαστικού δικαίου, η αίτηση είναι επαρκώς ορισμένη, αφού διαλαμβάνει όλα τα απαιτούμενα από το νόμο στοιχεία και νόμιμη, στηριζόμενη στις διατάξεις των άρθρων 37 επ., 52, 53, 60, 66, 78, 79, 105, 106 ΚΙΝΔ, 25, 26, 57, 59, 648 επ, 653, 655, 345, 346 και 361 ΑΚ, 707, 728 παρ. 1γ’, 729 παρ. 2 και 176 ΚΠολΔ. Πρέπει, επομένως να ερευνηθεί περαιτέρω και ως προς την ουσιαστική της βασιμότητα.
Από τα προσκομιζόμενα μετ’ επικλήσεως από τους διαδίκους έγγραφα, τους ισχυρισμούς που περιέχονται στα σημειώματα που κατέθεσαν νομίμως και εμπροθέσμως και από όλη εν γένει τη διαδικασία, πιθανολογήθηκαν τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά: Η καθ’ ης είναι αλλοδαπή εταιρία με καταστατική έδρα στις νήσους … και με μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα επί της οδού … στο …, πλοιοκτήτρια του υπό σημαία … χημικού δεξαμενόπλοιου πλοίου με το όνομα «…», νηολογίου …, με αριθμό ΙΜΟ 9333668, Δ.Δ.Σ. 9HA2803, κοχ 3960, κκχ 3313 και 5850 τόνων DW και MMSI 215893000. Η μη διάδικος εταιρία με την επωνυμία «…», ενεργώντας ως εξουσιοδοτημένη αντιπρόσωπος και διαχειρίστρια της καθ’ ης, προσέλαβε τους αιτούντες με συμβάσεις ναυτικής εργασίας, σύμφωνα με τους όρους και της συμφωνίες της Συλλογικής Σύμβασης της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Εργατών Μεταφορών και τις ισχύουσες τότε Σ.Σ.Ν.Ε. Αυτές θέτουν με το κανονιστικό τους μέρος κανόνες ουσιαστικού δικαίου, αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο με τους υπόλοιπους κανόνες του ελληνικού δικαίου και δεσμεύουν όχι μόνο τους Έλληνες αλλά και τους ξένους πλοιοκτήτες, όταν τα συμβαλλόμενα μέρη έχουν υποβληθεί στο ελληνικό δίκαιο ή όταν το τελευταίο κρίνεται εφαρμοστέο για το λόγο ότι συνδέεται στενότερα με τη σύμβαση. Συνεπώς, και σε πλοία που πλέουν με ξένη σημαία, όπως εν προκειμένω, οι ελληνικές Σ.Σ.Ν.Ε. εφαρμόζονται σε Έλληνες και σε αλλοδαπούς ναυτικούς, χωρίς διάκριση και έρευνα του όρου της αμοιβαιότητας. Στο ως άνω πλοίο ναυτολογήθηκαν οι αιτούντες και συγκεκριμένα ο πρώτος ως Β’ Μηχανικός αρχικά στις 27.11.2019 με σύμβαση ναυτικής εργασίας ορισμένου χρόνου έξι μηνών, η οποία παρατάθηκε για έναν ακόμη μήνα έως 27.6.2020, αντί μηνιαίων κλειστών αποδοχών ύψους 6.500 δολαρίων ΗΠΑ, ο δεύτερος ως Τεχνίτης Εφαρμοστής αρχικά στις 26.7.2019 για έξι μήνες συν ένα μήνα, η οποία παρατάθηκε για τέσσερις ακόμη μήνες συν έναν έως την 20.6.2020, αντί μηνιαίων αποδοχών 2.000 δολαρίων ΗΠΑ και ο τρίτος ως Ηλεκτρολόγος Μηχανικός αρχικά στις 21.2.2020 για έξι μήνες συν ένα μήνα έως την 21.9.2020, αντί μηνιαίων αποδοχών 3.900 δολαρίων ΗΠΑ. Σε εκτέλεση των ανωτέρω συμβάσεων οι αιτούντες ανέλαβαν υπηρεσία και εκπλήρωσαν με επιμέλεια τις υποχρεώσεις τους. Από τον Φεβρουάριο του έτους 2020 παρουσιάστηκαν δυσλειτουργίες και ζημίες στις μηχανές και στον εν γένει ηλεκτρολογικό εξοπλισμό του πλοίου, ώσπου στις 11.5.2000, ενώ το πλοίο έπλεε ανοιχτά της Αιγύπτου, διαπιστώθηκε σημαντική βλάβη στην κεντρική μηχανή, με αποτέλεσμα την ακινητοποίηση του πλοίου, το οποίο στη συνέχεια, μετά από άκαρπες εργασίες αποκατάστασης της βλάβης και επαναλειτουργίας της μηχανής, ρυμουλκήθηκε, με σκοπό την επισκευή του, στο λιμένα της Κυνοσούρας στη Σαλαμίνα, όπου έκτοτε ναυλοχεί. Οι αιτούντες παρέμειναν στο πλοίο έως την 18.9.2020, αναμένοντας την εκτέλεση των εργασιών επισκευής και ακολούθως τον απόπλου αυτού, ενώ η καθ’ ης από την 1.7.2020 διέκοψε τη μισθοδοσία τους. Περαιτέρω πιθανολογήθηκε ότι ο πρώτος των αιτούντων, κατά τη διάρκεια εκτέλεσης εντατικών εργασιών στο μηχανοστάσιο του πλοίου τον Μάιου του 2020, υπέστη τραυματική βλάβη στο αριστερό του ισχίο, με αποτέλεσμα να έχει οξύς πόνους και αδυναμία κίνησης και βάδισης. Παρότι, ευθύς αμέσως ενημέρωσε τον υποπλοίαρχο, μετέβη το πρώτον σε ορθοπεδικό ιατρό, αρκετούς μήνες μετά, στις 28.8.2020 στην Κλινική …, οπότε και του χορηγήθηκαν ισχυρά αναλγητικά και αντιφλεγμονώδη φάρμακα και συστήθηκε ο άμεσος επαναπατρισμός του, λόγω αναγκαιότητας υποβολής του σε χειρουργική επέμβαση αποκατάστασης του ισχίου (total hip replacement). Ομοίως και ο δεύτερος των αιτούντων υπέστη στις 26.8.2020 κρίση κολικού νεφρού κι ενώ ενημέρωσε αρμοδίως και αιτήθηκε την παροχή της ιατρικής φροντίδας, ουδέποτε μετέβη σε ιατρό. Άπαντες μάλιστα οι αιτούντες από τον Ιούνιο του 2020 αιτήθηκαν την καταβολή των δεδουλευμένων τους, την αποναυτολόγησή τους και τον επαναπατρισμό τους, υποβάλλοντας μάλιστα αναφορά προς τον Υπουργό Ναυτιλίας, την Εισαγγελία Πειραιώς, τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, τον Λιμενάρχη Πειραιά, τον Διευθυντή Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας, την αντίδικο και τη διαχειρίστρια εταιρία του πλοίου «…». Τελικώς αποναυτολογήθηκαν και επαναπατρίστηκαν την 18.9.2020, οπότε και αποχώρησαν από την Ελλάδα, απορρίπτομένου, ως εκ τούτου, του σχετικού σωρευόμενου αντικειμενικά αιτήματος της ένδικης αίτησης, δεδομένου ότι έχει ολοσχερώς ικανοποιηθεί. Κατά την αναχώρησή τους, καταβλήθηκε από την καθ’ ης το ποσό των 1.000 ευρώ σε έκαστο, με την επιφύλαξη διεκδίκησης του συνόλου της οφειλής, χρηματικά ποσά όμως, που δεν συμψηφίζονται με τη συνολική απαίτηση που αιτούνται να τους καταβληθεί κατόπιν προσωρινής επιδίκασης μέρους του ποσού, δυνάμεθα να καταλογιστούν μόνο κατά την εκτέλεση της κύριας δίκης. Οι από 14.9.2020 δηλώσεις των αιτούντων, ότι συμφωνούν να επαναπατριστούν με επιμέλεια και δαπάνες των πλοιοκτητών, να λάβουν το ποσό των 1.000 ευρώ ως μερική καταβολή των συνολικών μισθών και να καταβληθεί το υπόλοιπο της απαίτησης τους εντός μηνός μετά των οφειλομένων τόκων, επιφυλασσόμενοι για τα δικαιώματα και τις αξιώσεις τους, είναι προφανές ότι δεν συνιστούν συμβιβασμό κατά την έννοια του νόμου. Εξάλλου, πιθανολογήθηκε ότι καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής στους στο σκάφος από τον Μάιο του 2020 έως την αναχώρησή τους την 18.9.2020, η τροφοδοσία του πλοίου (τρόφιμα, νερό, πετρέλαιο και λοιπά εφόδια) ήταν μειωμένη, δεδομένου και του συνολικού αριθμού του πληρώματος, όπως και η δυνατότητα επικοινωνίας των αιτούντων με τις οικογένειές τους, με αποτέλεσμα οι συνθήκες διαβίωσης των αιτούντων να καθίστανται δυσχερείς. Οι αξιώσεις των αιτούντων από την υπηρεσία τους στο πλοίο της καθ’ ης, για το χρονικό διάστημα από 1.7.2020, οπότε και κατέστη υπερήμερη ως προς την καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών τους έως την 10.9.2020 ανέρχονταν για τον πρώτο αιτούντα στο ποσό των 12.524,11 ευρώ (6.151,25+6.600+2.166,66), σύμφωνα με την ισχύουσα ισοτιμία ευρώ και δολαρίου κατά τον χρόνο άσκησης της ένδικης αίτησης, στο ποσό των 3.463,28 ευρώ (1.764,25+2.000+333,33) για τον δεύτερο και στο ποσό των 7.396,35 ευρώ (3.551+3.900+1.300) για τον τρίτο. Εξάλλου, πιθανολογήθηκε ότι ο πρώτος των αιτούντων, συνεπεία του προβλήματος που παρουσίασε στο αριστερό του ισχίο από τον Μάιο του 2020, θα χρειαστεί να υποβληθεί σε θεραπεία και χειρουργική επέμβαση, δικαιούμενος μισθούς ασθενείας για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών ύψους 21.975,23 ευρώ (6.500Χ4), σύμφωνα με την ισχύουσα ισοτιμία ευρώ και δολαρίου κατά τον χρόνο άσκησης της ένδικης αίτησης. Ο ισχυρισμός της καθ’ ης ότι ο τραυματισμός προϋπήρχε της ναυτολόγησής του και δεν εμφανίστηκε κατά τη διάρκεια της εργασίας του στο πλοίο, δεν πιθανολογήθηκε. Ενόψει, λοιπόν, της προεκτεθείσας συμπεριφοράς της καθ’ ης έναντι των αιτούντων, η οποία παραβίασε το καθήκον πρόνοιας του εργοδότη για τη ζωή, την υγεία και την ηθική υπόσταση των εργαζομένων, αφού δεν έλαβε τη δέουσα μέριμνα για τους τελευταίους, καθόσον δεν τους κατέβαλλε τις νόμιμες δεδουλευμένες αποδοχές τους, αλλά επίσης δεν τους προμήθευσε επαρκώς με τροφή, νερό και καύσιμα, δεν τους παρείχε ιατρική περίθαλψη και αδιαφόρησε για τον επαναπατρισμό τους, το Δικαστήριο πιθανολογεί ότι προσβλήθηκε παράνομα η προσωπικότητά τους, η δε προσβολή αυτή είχε ως συνέπεια να υποστούν ηθική βλάβη, για την ικανοποίηση της οποίας, ενόψει των όσων προαναφέρθηκαν, όπως και του είδους και της έκτασης της προσβολής και της οικονομικής και κοινωνικής κατάστασης των διαδίκων σύμφωνα με τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, πιθανολογείται ότι δικαιούνται εύλογη χρηματική ικανοποίηση, η οποία πρέπει να προσδιοριστεί στο ποσό των 3.000 ευρώ για έκαστο εξ αυτών. Περαιτέρω, πιθανολογήθηκε η επισφαλής περιουσιακή κατάσταση της καθ’ ης, η οποία οφείλει δεδουλευμένες αποδοχές και σε άλλα μέλη του πληρώματος, ενώ έχει διαταχθεί η συντηρητική κατάσχεση του πλοίου … για απαιτήσεις τρίτων, ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ, με συνέπεια να δημιουργείται κίνδυνος για τις ανωτέρω επίδικες αξιώσεις τους, καθώς το ως άνω πλοίο είναι το μοναδικό εμφανές περιουσιακό στοιχείο της καθ’ ης και η περιουσιακή της κατάσταση είναι επισφαλής, καθόσον δεν επικαλέστηκε προς απόκρουση της αιτήσεως την ύπαρξη επαρκούς κινητής ή ακίνητης περιουσίας της. Περαιτέρω, πιθανολογήθηκε ότι η εργασία των αιτούντων αποτελούσε τη μόνη πηγή εισοδήματος τους, με συνέπεια οι τελευταίοι να υποστούν στερήσεις κατά το επίδικο χρονικό διάστημα, αδυνατώντας να καλύψουν τις ανάγκες τους και να συντηρηθούν και επομένως συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 682 του ΚΠολΔ για τη λήψη ασφαλιστικών μέτρων κατά της καθ’ ης. Κατόπιν τούτου, η υπό κρίση αίτηση πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή και ως ουσιαστικά βάσιμη και να διαταχθούν κατά τα ειδικότερα διαλαμβανόμενα στο διατακτικό τα ασφαλιστικά μέτρα της συντηρητικής κατάσχεσης και της προσωρινής επιδίκασης σε κάθε αιτούντα μέρους της πιθανολογηθείσας απαίτησής του από καθυστερούμενους μισθούς, ύψους 7.000 ευρώ στον πρώτο, 2.100 ευρώ στον δεύτερο και 4.200 στον τρίτο των αιτούντων, δεδομένου ότι οι οφειλόμενες σε αυτούς αποδοχές είναι απολύτως αναγκαίες για τη διατροφή των ιδίων και των οικογενειών τους, ήδη δε έχουν περιέλθει σε δεινή οικονομική κατάσταση αναγκαζόμενοι να συντηρούνται οικονομικώς με δανεισμό από τρίτα πρόσωπα. Περαιτέρω, λαμβάνοντας υπόψη αφ ενός μεν ότι η ένδικη απαίτηση έχει χρηματικό χαρακτήρα, αφετέρου δε ότι το ασφαλιστικό μέτρο της συντηρητικής κατάσχεσης είναι εξαιρετικά επαχθές, κρίνεται αναγκαίο να επιτραπεί, από τώρα, στην καθ΄ης, να αντικαταστήσει τη συντηρητική κατάσχεση με το ηπιότερο μέτρο της εγγυοδοσίας (άρθρα 692 παρ. 1 και παρ. 3 και 704 του Κ.Πολ.Δ. – Κεραμέα/Κονδύλη/Νίκα, Ερμ.Κ.Πολ.Δ, έκδ. 2000, υπ’ άρθρο 704, αριθ. 4, σ. 1382). Τέλος, τα δικαστικά έξοδα των αιτούντων πρέπει να επιβληθούν κατά ένα μέρος σε βάρος της καθ΄ ης ( άρθρα 178, 191 παρ 1, 84 παρ 2 εδαφ α του Ν 4194/2013 «Κώδικας Περί δικηγόρων»), κατά τα ειδικότερα διαλαμβανόμενα στο διατακτικό της παρούσας.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
-ΔΙΚΑΖΕΙ αντιμωλία των διαδίκων.
-ΔΕΧΕΤΑΙ κατά ένα μέρος την αίτηση.
-ΔΙΑΤΑΣΣΕΙ την συντηρητική κατάσχεση κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας της καθ’ ης που βρίσκεται στα χέρια της ή στα χέρια τρίτων και ειδικότερα του υπό σημαία … χημικού δεξαμενόπλοιου πλοίου με το όνομα «…», νηολογίου …, με αριθμό ΙΜΟ 9333668, Διεθνές Διακριτικό Σήμα (ΔΔΣ) 9HA2803, κοχ 3960, κκχ 3313 και 5850 τόνων DW και MMSI 215893000, συνολικού μήκους 105,50μ, πλάτους 16,80μ και βυθίσματος 7,40μ, πλοιοκτησίας της καθ’ ης, για την εξασφάλιση των απαιτήσεων που οι αιτούντες διατηρούν σε βάρος της και ειδικότερα για τον πρώτο των αιτούντων μέχρι του ποσού των σαράντα έξι χιλιάδων πεντακοσίων (46.500) ευρώ, για τον δεύτερο μέχρι του ποσού των οκτώ χιλιάδων διακοσίων εξήντα (8.260) ευρώ και για τον τρίτο μέχρι του ποσού των δεκατριών χιλιάδων εκατό (13.100) ευρώ.
-Παρέχει την ευχέρεια στην καθ’ ης να ματαιώσει ή να αντικαταστήσει την πιο πάνω συντηρητική κατάσχεση, με την κατάθεση στο Γραμματέα αυτού του Δικαστηρίου, ισόποσης αντίστοιχης εγγυητικής επιστολής αξιόχρεης Τράπεζας, ήτοι ποσού εξήντα επτά χιλιάδων οκτακοσίων εξήντα (67.860) ευρώ.
-ΕΠΙΔΙΚΑΖΕΙ προσωρινά στους αιτούντες και σε βάρος της καθ’ ης τα εξής ποσά: 1) στον πρώτο επτά χιλιάδες (7.000) ευρώ, 2) στον δεύτερο δύο χιλιάδες εκατό (2.100) ευρώ και 3) στον τρίτο τέσσερις χιλιάδες διακόσια (4.200) ευρώ.
-ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ σε βάρος της καθ’ ης μέρος των δικαστικών εξόδων των αιτούντων, τα οποία ορίζει στο ποσό των τετρακοσίων (400) ευρώ.
Κρίθηκε, αποφασίστηκε και δημοσιεύθηκε σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριό του στον Πειραιά, χωρίς να παρευρίσκονται οι διάδικοι και οι πληρεξούσιοι δικηγόροι τους, στις 18 Ιανουαρίου 2021.
Η ΔΙΚΑΣΤΗΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
(για τη δημοσίευση)