ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΤΜΗΜΑ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Αριθμός 117/2021
(Αριθ. καταθ. 3656/823/2020)
ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
(Διαδικασία Ασφαλιστικών Μέτρων)
————————————
Αποτελούμενο από τη Δικαστή Ελένη Αντωνοπούλου, Πρόεδρο Πρωτοδικών, η οποία ορίσθηκε με κλήρωση, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 2 παρ. 3 του ν. 3327/2005.
Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 13 Νοεμβρίου 2020, χωρίς τη σύμπραξη Γραμματέα, για να δικάσει την υπόθεση, μεταξύ:
ΤΗΣ ΑΙΤΟΥΣΑΣ: Εταιρίας με την επωνυμία «… και εκπροσωπείται νόμιμα, με …, η οποία παραστάθηκε μετά του πληρεξουσίου δικηγόρου της Πολυχρόνη Περιβολάρη με Α.Μ. Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιώς 2417.
ΤΗΣ ΚΑΘ’ ΗΣ Η ΑΙΤΗΣΗ: Εταιρίας με την επωνυμία …εκπροσωπείται νόμιμα, στερούμενης ΑΦΜ, η οποία παραστάθηκε δια του πληρεξουσίου δικηγόρου της Δημητρίου Πελέκη με Α.Μ. Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών 018602.
Η αιτούσα ζητά να γίνει δεκτή η από 12.6.2020 αίτησή της, η οποία κατατέθηκε στη Γραμματεία του Δικαστηρίου τούτου, με αριθμό 3656/823/2020 και προσδιορίστηκε για τη δικάσιμο της 10.7.2020 και κατόπιν πολλαπλών αναβολών, για τη δικάσιμο που αναγράφεται στην αρχή της παρούσας.
Κατά τη συζήτηση της υπόθεσης, οι πληρεξούσιοι δικηγόροι των διαδίκων ανέπτυξαν προφορικά τους ισχυρισμούς τους και ζήτησαν να γίνουν αυτοί δεκτοί, καθώς και όσα αναφέρονται στα έγγραφα σημειώματα που κατέθεσαν, εντός της χορηγηθείσας προθεσμίας έως την 20.11.2020.
ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ
ΣΚΕΦΘΗΚΕ ΚΑΤΑ ΤΟ ΝΟΜΟ
Από τις διατάξεις των άρθρων 682 και 688 ΚΠολΔ συνάγεται ότι η λήψη ασφαλιστικών μέτρων επιτρέπεται και διατάσσεται σε περίπτωση που υπάρχει επικείμενος κίνδυνος, ο οποίος απειλεί το επίδικο δικαίωμα ή την απαίτηση και προς αποτροπή του, ή, σε περίπτωση συνδρομής επείγουσας περίπτωσης η οποία επιβάλλει την ταχεία και άμεση λήψη μέτρων πριν ή κατά τη διάρκεια της τακτικής διαγνωστικής δίκης. Αν οι πραγματικές αυτές προϋποθέσεις δεν υπάρχουν ή δεν πιθανολογούνται δεν δικαιολογείται η λήψη ασφαλιστικών μέτρων, καθόσον αυτά αποτελούν την εξαίρεση του κανόνα κατά τον οποίο τα εξαναγκαστικά μέτρα κατά της περιουσίας ή του προσώπου διατάσσονται και λαμβάνονται μόνο μετά την οριστική και τελεσίδικη διάγνωση της απαιτήσεως και με τις εγγυήσεις και διατυπώσεις της τακτικής διαδικασίας. Συνεπώς, όταν ο νόμος απαιτεί επικείμενο κίνδυνο ή επείγουσα περίπτωση εννοεί προδήλως την ύπαρξη ασυνήθους ανάγκης έκτακτης δικαστικής προστασίας του διαδίκου, η οποία να δικαιολογείται από τη συνδρομή πραγματικών περιστατικών, και, συγκεκριμένα κινδύνου να ματαιωθεί η απαίτηση ή επείγουσα περίπτωση της παρούσας στιγμής. Περαιτέρω, στην αίτηση για συντηρητική κατάσχεση (άρθρο 707 ΚΠολΔ), ως επικείμενος κίνδυνος νοείται η πιθανολόγηση ότι επίκειται προσεχής αποξένωση του οφειλέτη από την κατασχετή περιουσία του, ούτως ώστε να είναι αδύνατη η επίσπευση εναντίον του αναγκαστικής εκτέλεσης, όταν κάποτε ο αιτών δανειστής θα αποκτήσει εκτελεστό τίτλο μετά τον τερματισμό της διαγνωστικής δίκης. Δεν μπορεί δε να θεωρηθεί ότι αποτελεί επικείμενο κίνδυνο ή επείγουσα περίπτωση, πιθανή μεταβολή στο μέλλον της περιουσιακής κατάστασης κάποιου προσώπου, γιατί με την εκδοχή αυτή θα δικαιολογούνταν η λήψη ασφαλιστικών μέτρων και δη υπό την ενδιαφέρουσα εν προκειμένω μορφή της συντηρητικής κατάσχεσης σε κάθε εκκρεμή αγωγή, ενόψει της ενδεχόμενης, κατά την κοινή λογική, μεταβολής ή ελάττωσης της περιουσιακής κατάστασης του διαδίκου. Έτσι, η ελαττωμένη περιουσιακή κατάσταση του καθ’ ου δεν αρκεί για να δικαιολογήσει τη λήψη του ασφαλιστικού μέτρου της συντηρητικής κατάσχεσης (ΜΠρΑθ 7810/2003 Αρμ 2004.121, ΜΠρΑθ 31951/1996 Αρμ 1997.1499, ΜΠΘεσ 37955/2008 δημοσίευση ΤΝΠ ΔΣΑ).
Με την υπό κρίση αίτηση η αιτούσα, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο των γενικών επισκευών πλοίων, της εμπορίας μονωτικών και επιστρώσεις δαπέδων, εκθέτει ότι, κατόπιν προφορικής συμφωνίας και, των συνημμένων στην υπό κρίση αίτηση, έγγραφων προσφορών της, που υποβλήθηκαν, για λογαριασμό της καθ’ ης, στην εταιρία τεχνικών συμβούλων με την επωνυμία …», στην οποία είχε ανατεθεί από την τελευταία η λήψη σχετικών προσφορών, ο συντονισμός και η επίβλεψη του έργου επισκευής και αναβάθμισης του σκάφους αναψυχής με το όνομα … πλοιοκτησίας της, εκτέλεσε κατά το χρονικό διάστημα από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2019 εργασίες αποξήλωσης, τοποθέτησης θερμικών μονώσεων, κατασκευής, διαμόρφωσης και τοποθέτησης θερμομονωτικών καλυμμάτων, επισκευής του καταστρώματος του κεντρικού σαλονιού της καμπίνας του πλοιοκτήτη, των τεσσάρων καμπινών επιβατών, τοποθέτησης θερμικών μονώσεων των καυσαερίων της κύριας μηχανής, αποξήλωσης και διάλυσης όλων των συσκευών της κουζίνας, αποξήλωσης των διαφραγμάτων μονώσεων στο χώρο του μηχανοστασίου, με τοποθέτηση νέας πυρίμαχης μόνωσης, κατασκευής και τοποθέτησης αφρώδους υλικού στο κατάστρωμα των τεσσάρων καμπινών, αποξήλωσης της μόνωσης της γέφυρας και του διαδρόμου του σαλονιού στο εξωτερικό κατάστρωμα, όπως αναλυτικά οι εργασίες αυτές περιγράφονται στις έγγραφες προσφορές της. Ότι τις προσφορές της η εταιρία τεχνικών συμβούλων …», μετά από αξιολόγηση και εκτίμηση της αναγκαιότητας των αναφερόμενων εργασιών, τις υπέβαλλε στον πλοίαρχο του σκάφους, με την ιδιότητα του εκπροσώπου της πλοιοκτήτριας καθ΄ ης εταιρίας, ο οποίος με τη σειρά του, τις προωθούσε σε αυτήν, συνοδευόμενες από το σχετικό αίτημα πληρωμής (payment request) και κατόπιν ελέγχου και αποδοχής, από τον νόμιμο εκπρόσωπο και πραγματικό ιδιοκτήτη, της εκάστοτε υποβληθείσας πρότασης, προέβαινε στην πληρωμή της εργολαβικής αμοιβής απευθείας στον λογαριασμό της αιτούσας, αλλά και των λοιπών εμπλεκομένων συνεργείων. Ότι η εργολαβική αμοιβή συμφωνήθηκε κατ’ αποκοπή ανά ομάδα εργασιών, όπως προκύπτει από το περιεχόμενο των προσφορών και συνολικά ανήλθε στο ποσό των 86.660,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ ύψους 14.206,56 ευρώ, το οποίο θα αναγκαστεί η αιτούσα να καταβάλλει εκδίδοντας σχετικά τιμολόγια κατά τον χρόνο αποπληρωμής της συνολικής οφειλής και ότι, παρότι, όλες οι εργασίες εκτελέστηκαν και παραδόθηκαν σταδιακά προσηκόντως, κατόπιν έγκρισής τους από τους προστηθέντες της καθ’ ής (πλοίαρχο, μηχανικό του σκάφους και εταιρία τεχνικών συμβούλων), αλλά και τον πραγματικό ιδιοκτήτη του σκάφους, της καταβλήθηκε μόνο μέρος του ποσού, ύψους 27.466,00 ευρώ, απομένοντας, παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις της προς την καθ’ ης, ανεξόφλητο το ποσό των 59.194,00 ευρώ και πλέον ΦΠΑ των 73.400,56 ευρώ, το οποίο σε περίπτωση, κατά τα εκτιθέμενα στην αίτηση, που κριθούν άκυρες οι συμβάσεις έργου, δικαιούται με βάση τις διατάξεις του αδικαιολόγητου πλουτισμού. Με βάση τα ανωτέρω, επικαλούμενη επικείμενο κίνδυνο, ζητά να διαταχθεί ως ασφαλιστικό μέτρο η συντηρητική κατάσχεση του, υπό σημαία των νήσων Κεϋμάν, σκάφους με το όνομα … με λιμένα νηολογήσεως το …, αριθμ. …, κ.ο.χ. 603, κ.κ.χ. 180, μέχρι του ποσού των 100.000,00 ευρώ, προς εξασφάλιση απαίτησής της ύψους 73.400,56 ευρώ κατά κεφάλαιο, τόκους και έξοδα.
Με αυτό το περιεχόμενο και αίτημα, η αίτηση αρμοδίως και παραδεκτά εισάγεται για να συζητηθεί, κατά την ειδική διαδικασία των άρθρων 683-703 ΚΠολΔ (άρθρο 682 παρ. 1 ΚΠολΔ), ενώπιον του Δικαστηρίου τούτου, που είναι αρμόδιο καθ’ ύλην και κατά τόπο ( άρθρ. 3, 9, 14 παρ. 2, 591 παρ. 1 εδ α’, 683 παρ. 1και 4 ΚΠολΔ) και συνακόλουθα έχει και διεθνή δικαιοδοσία για την εκδίκασή της (άρθρο 35 Κανονισμού ΕΕ 1215/2012, «για τη διεθνή δικαιοδοσία, την αναγνώριση και την εκτέλεση αποφάσεων σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις») – (για τη θεμελίωση της δωσιδικίας της περιουσίας κατοίκου αλλοδαπής σε περίπτωση πλοίου που ναυλοχεί σε ελληνικό λιμένα όπου πρόκειται να εκτελεστούν τα ασφαλιστικά μέτρα βλ. Εφ.Πειρ. 928/2007, Δ.Ε.Ε.2008, 1165, Μ.Π.Καβ. 440/2011, Ε.Ν.Δ.2011, 189, Μ.Π.Ροδ. 44/2009, Δημοσίευση Νόμος, Μ.Π.Πειρ. 8280/2006, Ε.Εμπ.Δ. 2006, 1017- ως εκ του τόπου εκτελέσεως του αιτούμενου ασφαλιστικού μέτρου (άρθ. 682 παρ. 4 ΚΠολΔ). Επισημαίνεται, ότι και χωρίς τη θεμελίωση διεθνούς δικαιοδοσίας κατά τις παραπάνω διατάξεις, τα ελληνικά δικαστήρια έχουν δικαιοδοσία να διατάξουν ασφαλιστικά μέτρα, προκειμένου να αποφευχθεί αναπότρεπτη βλάβη του αιτούντος (ΜΠΚαβ 440/2011, δημοσίευση Νόμος). Ακολούθως, ως προς τη διερεύνηση των διαδικαστικών προϋποθέσεων για την έγκυρη έναρξη, διεξαγωγή της δίκης και έκδοση απόφαση κατ’ ουσία – οι οποίες εξετάζονται πριν τη νομική και ουσιαστική βασιμότητα της αίτησης (Εφ.Αθ. 5009/1987, Ελλ.Δνη 29, 1218), εφαρμοστέο είναι το ελληνικό δικονομικό δίκαιο (lex fori), το δικονομικό δίκαιο δηλαδή της χώρας του Δικαστηρίου που δικάζει (Εφ.Πειρ. 542/2012, Ε.Ν.Δ. 2012, 418, Εφ.Αθ. 5419/2007, δημοσίευση Νόμος, Κεραμέα/Κονδύλη/Νίκα, Ερμ. ΚΠολΔ, άρθρο 682, αρ. 1 σελ 1323), το οποίο εν προκειμένω καθορίζει, εκτός άλλων, το ορισμένο της αίτησης, τα είδη των προσωρινών μέτρων που μπορεί να ληφθούν, εάν το ζητούμενο αποτελεί πράγματι ασφαλιστικό μέτρο και το ζήτημα της ενεργητικής και παθητικής νομιμοποίησης μεταξύ των διαδίκων. Περαιτέρω, ενόψει του ότι εισάγεται ιδιωτική διαφορά από διεθνή έννομη σχέση, δηλαδή σχέση με στοιχεία αλλοδαπότητας, ως προς την ευθύνη της καθ’ ης από την ένδικη σύμβαση έργου εφαρμοστέο τυγχάνει το Ελληνικό δίκαιο (το οποίο άλλωστε επικαλούνται τα διάδικα μέρη), ως το δίκαιο που αρμόζει στη σύμβαση, δεδομένου ότι η σύμβαση καταρτίστηκε και εκπληρώθηκε στην Ελλάδα, σύμφωνα με την ΑΚ 25 και 4 παρ. 1 του Κανονισμού (ΕΚ) 593/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης της 17ης.6.2008 «για το εφαρμοστέο δίκαιο στις συμβατικές ενοχές (Ρώμη Ι)», που αντικατέστησε την κυρωθείσα στην Ελλάδα με το Ν. 1792/1988, από 19.6.1980 Σύμβαση της Ρώμης «Για το εφαρμοστέο δίκαιο στις συμβατικές ενοχές» και εφαρμόζεται σε συμβάσεις που συνάπτονται μετά τις 17.12.2009. Επομένως, η κρινόμενη αίτηση είναι νόμιμη, στηριζόμενη στις διατάξεις των άρθρων 340, 345, 361, 681 επ ΑΚ, 105 και 106 ΚΙΝΔ, 707, 708, 713 του ΚΠολΔ (επισημαίνεται ότι απορριπτέα ως μη νόμιμη είναι η βάση του αδικαιολόγητου πλουτισμού εκ του άρθρου 904 ΑΚ, καθ’ όσον αυτή είναι επιβοηθητικής φύσης και θεμελιώνεται στα ίδια πραγματικά περιστατικά, στα οποία στηρίζεται η, κριθείσα ως νόμιμη, απαίτηση από σύμβαση). Πρέπει συνεπώς, να ερευνηθεί περαιτέρω, για να διαπιστωθεί εάν είναι βάσιμη και από ουσιαστική άποψη.
Από την εκτίμηση της ένορκης κατάθεσης των μαρτύρων … που εξετάστηκαν με επιμέλεια της αιτούσας και της καθ’ ης αντίστοιχα, από τα προσκομιζόμενα μετ’ επικλήσεως από τους διαδίκους έγγραφα, μεταξύ των οποίων και η από 13.11.2020 έκθεση πραγματογνωμοσύνης της εταιρίας … που υπογράφει … η οποία εκτιμάται ελεύθερα, τους ισχυρισμούς που περιέχονται στα σημειώματα που κατέθεσαν νομίμως και εμπροθέσμως και από όλη εν γένει τη διαδικασία, πιθανολογήθηκαν τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά: Η καθ’ ης εταιρία είναι πλοιοκτήτρια του σκάφους …, ναυπηγήσεως 1984, υπό σημαία των … με το όνομα … με λιμένα νηολογήσεως το …, αριθμ. …, κ.ο.χ. 603, κ.κ.χ. 180, μήκους 53,40 μέτρων, πλάτους 9,00 μέτρων και βυθίσματος 2,87 μέτρων. Το σκάφος στις αρχές του 2019 κατέπλευσε στην Ελλάδα, προκειμένου να πραγματοποιηθούν εργασίες επισκευής και συντήρησης και προσέδεσε τελικά …, όπου και βρίσκεται έως σήμερα. Κατόπιν της από 8.2.2019 σύνοψης του κόστους για επισκευές, με αναφορά σε κάθε εργολάβο εταιρία και τελικό προϋπολογισμό κατ’ ελάχιστο και κατά μέγιστο ποσό, που εκπόνησε η εταιρία τεχνιτών συμβούλων με την επωνυμία …», εκπροσωπούμενη από τον …, η καθ’ ης της ανέθεσε να αναλάβει την ανεύρεση των εργολάβων, τον συντονισμό, την επίβλεψη των αναφερόμενων εργασιών επισκευής και την προσήκουσα εκτέλεσή τους. Η αιτούσα εταιρία, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο των γενικών επισκευών πλοίων, της εμπορίας μονωτικών και επιστρώσεις δαπέδων, υπέβαλλε έγγραφες προσφορές για λογαριασμό της καθ’ ης, στην ως άνω εταιρία τεχνικών συμβούλων με την επωνυμία …» και κατόπιν προφορικής τους συμφωνίας, προέβη σε εργασίες στο σκάφος, αφού εκδόθηκε η με αριθμό 12903/2019 άδεια εκτέλεσης θερμών ή ψυχρών (εν προκειμένω) εργασιών από τη Λιμενική Αρχή, κατόπιν της από 20.2.2019 αίτησης του πλοιάρχου του σκάφους … Σύμφωνα με την από 31.1.2019 προσφορά της αιτούσας, οι εργασίες που της ζητήθηκαν αφορούν την τοποθέτηση νέων θερμικών μονώσεων στους αγωγούς και ειδικά τεμάχια στις δύο κύριες μηχανές, ενώ αναφορικά με τις εργασίες Α. Οχετός καυσαερίων κύριας μηχανής Νο 1&2 – Τοποθέτηση νέων θερμικών μονώσεων με κεραμοβάμβακα 128 Kg και 50mm πάχος και θερμοκρασία λειτουργίας 1.200ο C, η εξωτερική επένδυση θα είναι από φύλλο INOX 316L με κατασκευή και διαμόρφωση πέντε (5) τεμαχίων αναλογικά με τις κούρμπες του οχετού. Β. Θερμομονωτικά καλύμματα – κατασκευή, διαμόρφωση και τοποθέτηση θερμομονωτικών καλυμμάτων για όλα τα ειδικά τεμάχια όπως φλάντζες και ολισθαίνουσες. Η θερμική μόνωση θα είναι κεραμοβάμβακα 128 Kg και 25mm πάχος και θερμοκρασία λειτουργίας 750ο C, το κόστος αποξήλωσης και εργασιών καθορίστηκε στο ποσό των 4.150,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Στην ίδια προσφορά αναφέρονται εργασίες μόνωσης στις τέσσερις καμπίνες επιβατών, κόστους 8.800,00 ευρώ και στο μηχανοστάσιο, κόστους αποξήλωσης υλικών και εργασιών 6.700,00 ευρώ. Από την ανωτέρω προσφορά αιτούμενο ποσό και συμφωνημένο εργολαβικό αντάλλαγμα φέρεται κατ’ αποκοπή το ποσό των 4.350,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ, ποσό όμως που διαφέρει από το αναγραφόμενο για τις εργασίες Α και Β στην ανωτέρω προσφορά, ενώ δεν επιδιώκεται η αμοιβή των υπολοίπων εργασιών. Στην από 25.2.2019 προσφορά της η αιτούσα αναφέρει την εργασία Θερμομονωτικά καλύμματα – κατασκευή, διαμόρφωση και τοποθέτηση θερμομονωτικών καλυμμάτων για όλα τα ειδικά τεμάχια όπως φλάντζες και ολισθαίνουσες. Η θερμική μόνωση θα είναι κεραμοβάμβακα 128 Kg και 25mm πάχος και θερμοκρασία λειτουργίας 750ο C, η εξωτερική επένδυση θα είναι υαλούφασμα υπενδεδυμένο με φιλμ αλουμινίου ενισχυμένο με υαλόπλεγμα. Βάση επιμετρήσεων χρειάζονται επιπλέον κατασκευή, διαμόρφωση και τοποθέτηση τεσσάρων θερμομονωτικών καλυμμάτων. Κόστος αποξήλωσης, υλικών και εργασιών 680,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Στην από 8.3.2019 προσφορά, περιγράφονται οι εργασίες 1) Οχετός Καυσαερίων κύριας μηχανής Νο 1&2 (Αρ-Δεξ) Επιμέτρηση του οχετού από την έξοδο του σιλανσιέ έως και την στεγανή φρακτή που εφάπτεται. Τοποθέτηση νέων θερμικών μονώσεων με κεραμοβάμβακα 128 Kg και 50mm πάχος και θερμοκρασία λειτουργίας 1.200ο C, η εξωτερική επένδυση θα είναι από φύλλο INOX 316L καθρέπτη με κατασκευή και διαμόρφωση δέκα (10) τεμαχίων ψαράκια αναλογικά με τις κούρμπες του οχετού. Β. Θερμομονωτικά καλύμματα – κατασκευή, διαμόρφωση και τοποθέτηση θερμομονωτικών καλυμμάτων για όλα τα ειδικά τεμάχια όπως φλάντζες και ολισθαίνουσες. Η θερμική μόνωση θα είναι κεραμοβάμβακα 128 Kg και 25mm πάχος και θερμοκρασία λειτουργίας 750ο C, η εξωτερική επένδυση θα είναι υαλούφασμα υπενδεδυμένο με φιλμ αλουμινίου ενισχυμένο με υαλόπλεγμα. Η στήριξή του θα γίνει με γαλβανιζέ σύρμα και ειδικές κόπιτσες. Για τις δύο οχετούς Κ/Μ θα κατασκευαστού 28 θερμομονωτικά καλύμματα διαφόρων διαστάσεων. Το κόστος υλικών και εργασιών καθορίστηκε στο ποσό των 8.270,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ. 2) Κλιματιστικές Μονάδες Δεξια – Αριστερά: Αποξήλωση και τοποθέτηση νέων θερμομονωτικών καλυμμάτων με εξωτερική όψη σιλικονούχο υαλούφασμα χρώματος γκρι, όπως το υπάρχον. Βάση επιμετρήσεων και για τις δύο μονάδες θα χρειαστούν 16 θερμομονωτικά καλύμματα. Κόστος υλικών και εργασιών 1.880,00 ευρώ και συνολικά 10.150,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Στην από 29.3.2019 προσφορά αναφέρονται εργασίες στον χώρο της κουζίνας συνολικής αξίας 3.500 ευρώ, ποσό όμως που δεν είναι απαιτητό με την ένδικη αίτηση, καθώς και εργασίες αποξήλωσης του παλιού τζακούζι (Εξωτερικό Τζακούζι Upper Deck) με κόστος αποξήλωσης και απομάκρυνσης 1.200,00 ευρώ. Στην από 29.5.2019 προσφορά αναφέρονται εργασίες στον χώρο του μηχανοστασίου και συγκεκριμένα : 1) Steering gear bulkhead area: τα διαφράγματα είναι υπενδεδυμένα με παλαιά διάτρητη γαλβανιζέ λαμαρίνα χρώματος λευκού. 2) Λαμαρινοεπενδύσεις: αποξηλώσεις διαφραγμάτων μονώσεων και αντικατάσταση πλαισίου όπου χρειάζεται στο χώρο του διαφράγματος σε δύο επίπεδα στο μηχανοστάσιο του πλοίου. Τοποθέτηση νέας πυρίμαχης μόνωσης Paroc Firebats 100kg/m3 και πάχος 60mm, η στήρική του θα γίνει με ροδέλες. Εφαρμογή διάτρητης γαλβανιζέ λαμαρίνας με ηλεκτροστατική βαφή χρώματος λευκού και πάχους 0,8 έως 1 mm με οπή 2ή 3 mm. Η στήριξή του θα γίνει με αυτοδιάτρητα βιδάκια Μ6 εξάγωνα. (διαστάσεις διαφραγμάτων 12,89 m2- διαστάσεις διαφραγμάτων δεξ-αρ από ηλ πίνακα 6mX2,10m=12,60m2). Σύνολο μέτρων διαφραγμάτων που αφορούν τις λαμαρινοεπενδύσεις στο διάφραγμα των διάτρητων φύλλων είναι 25,40 m2. Τοπικά μερεμέτια σε ανοιχτούς χώρους 8 σημείων διαφραγμάτων δεξιά – αριστερά και 4 σημεία στο κατάστρωμα (οροφή). Κόστος υλικών και εργασιών 18.700,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Στην ίδια ως άνω προσφορά αναφέρονται και επιπρόσθετες εργασίες, οι οποίες δεν είναι απαιτητές από την αιτούσα. Στην από 15.7.2019 προσφορά αναφέρονται οι εργασίες αποξήλωσης και τοποθέτησης γραμμάτων με την …, αξίας 2.570,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ, καθώς και εργασίες αποξήλωσης παλαιού τζακούζι ύψους 3.850,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Με την από 8.8.2019 προσφορά της αιτούσας κοστολογούνται εργασίες 1) Γέφυρα και Διάδρομος: αποξήλωση πυρίμαχων μονώσεων λόγω εργασιών άλλων συνεργείων μετά το πέρας των εργασιών και επανατοποθέτηση σε όλα τα σημεία που υποδείχθηκαν σε επιφάνεια 29 σημείων πυρίμαχη μόνωση και περίπου σε 38-42 σημεία επικάλυψη με υαλούφασμα στο κατάστρωμα της γέφυρας. Κόστος αποξήλωσης υλικών και εργασιών 3.680,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ, 2) Σαλόνι Upper Deck: αποξήλωση πυρίμαχων μονώσεων λόγω εργασιών άλλων συνεργείων και κυρίως ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων και νέων καλωδίων μετά το πέρας των εργασιών και επανατοποθέτηση σε όλα τα σημεία που υποδείχθηκαν σε επιφάνεια 38 σημείων πυρίμαχη μόνωση και περίπου σε 72-75 σημεία επικάλυψη με υαλούφασμα στο κατάστρωμα της γέφυρας. Κόστος αποξήλωσης υλικών και εργασιών 4.950,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ, 3) ΚΟΥΖΙΝΑ: αποξήλωση ηλεκτρικών ειδών και δαπέδου, κόστος υλικών και εργατικών 5.350,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ και 4) UPPER DECK – Νέο Τζακούζι: για την τοποθέτηση του νέου τζακούζι χρειάστηκε να γίνει διαμόρφωση, χάραξη, κοπή και τοποθέτηση στο φλατζωτό μέρος της βάσης alu, κοπή σε τουλάχιστον 5 έως 6 σημεία φλάντζας και ενισχυτικών για την σωστή εφαρμογή του λόγω μεγαλύτερης επιφάνειας (διάμετρος) νέου Τζακούζι. Αποξήλωση παλαιών σωληνώσεων εσωτερικά της βάσης ώστε να μην εμποδίζουν το νέο τζακούζι στη στήριξή του. Κόστος τοποθέτησης υλικών και εργατικών 4.870,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Στην τελευταία από 11.11.2019 προσφορά αναφέρονται εργασίες που αφορούν στο α) Κεντρικό Σαλόνι (κόστος 6.660,00 ευρώ), β) Καμπίνα Owner (κόστος 5.350,00 ευρώ) και γ) UPPER DECK – Νέο Τζακούζι (κόστος 4.870,00 ευρώ), συνολικού κόστους 18.850,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Περαιτέρω πιθανολογήθηκε, ότι η καθ’ ης εταιρία, για την εκτέλεση των εργασιών που πραγματοποίησε η αιτούσα, κατέβαλε την 17.3.2019 το ποσό των 8.181,00 ευρώ στον λογαριασμό … η αιτούσα, την 1.5.2019 το ποσό των 1.488,00 ευρώ στον ίδιο λογαριασμό, την 27.6.2019 το ποσό των 13.392,00 ευρώ στον ίδιο λογαριασμό και την 2.9.2019 το ποσό των 4.405,00 ευρώ στον ίδιο λογαριασμό και συνολικά το ποσό των 27.466,00 ευρώ. Προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι ανωτέρω καταβολές από την καθ’ ης, προηγήθηκε η αποστολή του αιτήματος πληρωμής υπογεγραμμένου από τον … και τον Πλοίαρχο, με το ποσό προς πληρωμή, τον δικαιούχο και τον τραπεζικό λογαριασμό που μεταφέρονται τα ποσά. Έτσι την 13.3.2019, την 10.4.2019, την 18.6.2019 και την 1.8.2019 ο εκπρόσωπος της εταιρίας …» με τον πλοίαρχο απέστειλαν αιτήματα πληρωμής (payment request) για τα ανωτέρω ποσά, τα οποία πράγματι εμβάστηκαν, ως ανωτέρω, στην αιτούσα. Το γεγονός ότι αυτός ήταν ο συμφωνημένος και ενδεδειγμένος τρόπος καταβολής του εργολαβικού ανταλλάγματος, ήτοι αξιολόγηση και υποβολή των προσφορών από την εταιρία τεχνικών συμβούλων στον πλοίαρχο, προώθησή τους με σχετικό αίτημα πληρωμής στην καθ’ ης, αποδοχή των εργασιών και πληρωμή, το συνομολογεί και η αιτούσα με την ένδικη αίτησή της. Ακολούθως, πιθανολογήθηκε ότι από τα μέσα Οκτωβρίου, αρχές Νοεμβρίου 2019 η καθ’ ης διέκοψε όλες τις εργασίες στο σκάφος και ζήτησε λογοδοσία από τον …, καθόσον οι εργασίες δεν είχαν ολοκληρωθεί και ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου, όπως είχε υποβληθεί από την εταιρία …» την 8.2.2019, είχε ξεπεράσει κατά πολύ τα ανώτατα όρια κόστους (–ενδεικτικά, αναφορικά με την αιτούσα και τις αναγκαίες εργασίες μόνωσης, το συνολικό κόστος ανερχόταν αρχικά στο συνολικό ποσό των 4.350,00 ευρώ-), ενώ τον Ιούλιο του 2020 ανέθεσε στην εταιρία με την …» τη σύνταξη έκθεσης αναφορικά με την επιμέτρηση και κοστολόγηση των εργασιών. Όπως προκύπτει από την από 13.11.2020 έκθεση πραγματογνωμοσύνης που υπογράφει ο εξετασθείς μάρτυρας …, τον Σεπτέμβριο του 2020 διενεργήθηκε από τον ίδιο, παρουσία εκπροσώπων της αιτούσας επιτόπια επιθεώρηση πάνω στο σκάφος. Σύμφωνα με την ως άνω έκθεση, το αντικείμενο το εργασιών που εκτελέστηκαν αφορούσαν αντικατάσταση θερμικών μονώσεων, εργασίες αποξήλωσης και γενικές επισκευές, ενώ δεν προσκομίσθηκε κανένα αποδεικτικό από την εργολάβο εταιρία. Αναφορικά με την από 8.8.2019 προσφορά, αναφέρεται στην έκθεση, ότι η εξακρίβωση των αναφερόμενων εργασιών δεν είναι εφικτή, καθόσον τα επικαλούμενα σημεία έχουν καλυφθεί από διακοσμητικά πάνελ, οι αναφερόμενες εργασίες έχουν υπερτιμολογηθεί, ενώ οι εργασίες ολικής αποξήλωσης κουζίνας, έχουν εκτελεστεί και τιμολογηθεί από την εταιρία με την … η οποία εξέδωσε… όπου αναγράφεται ότι αποπερατώθηκε η εργασία την 1.7.2019, ήτοι πολύ πριν την έγγραφη προσφορά της αιτούσας (βλ. προσκομιζόμενο φορολογικό στοιχείο). Στις προσφορές με ημερομηνίες 29.3.2019, 15.7.2019 και 8.8.2019 χρεώνονται διπλά οι ίδιες εργασίες αποξήλωσης τζακούζι, ενώ υπερτιμολογείται το κόστος των εργασιών. Στις προσφορές με ημερομηνίες 31.1.2019, 25.2.2019 και 8.3.2019 αναφέρονται εργασίες που αφορούν θερμομονωτικά καλύμματα στους οχετούς των καυσαερίων των κυρίων μηχανών, με παρόμοια περιγραφή εργασιών, έτσι ώστε να μην καθίσταται σαφής εικόνα, τιμολόγηση και χρόνος αποπεράτωσης αυτών. Στην προσφορά με ημερομηνία 15.7.2019, αναφέρεται η αποξήλωση των γραμμάτων του ονόματος του σκάφους, παρότι η ίδια εργασία εκτελέστηκε από το συνεργείο με την επωνυμία … (βλ. προσκομιζόμενο φορολογικό στοιχείο). Η αιτούσα εταιρία, προς επίρρωση των ισχυρισμών της και αντίκρουση της ανωτέρω έκθεσης και ισχυρισμών της καθ’ ης, δεν προσκομίζει, πέραν των προαναφερόμενων αναλυτικά ανυπόγραφων προσφορών, κανένα παραστατικό, έκθεση ή φωτογραφικό υλικό, υποστηρικτικό των εργασιών της και του κόστους αυτών. Δεν έχει εκδώσει τιμολόγια, ούτε για τις εργασίες για τις οποίες έχουν γίνει καταβολές, δεν προσκομίζει τιμολόγια αγοράς των υλικών που χρησιμοποίησε, καταστάσεις και ώρες των εργατών που απασχολήθηκαν επί σειρά μηνών στο έργο (Ιανουάριο έως Νοέμβριο 2019), παράδοση του έργου τμηματική ή εφάπαξ, πιστοποιητικά για τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, δεν έχει τηρηθεί ημερολόγιο εργασιών, δεν υπάρχει έγγραφη έγκριση ή αποδοχή των εργασιών και του κόστους αυτών κλπ, προκειμένου να πιθανολογηθεί το σύνολο της απαίτησής της και η εκτέλεση όλων των αναφερόμενων, στις ανωτέρω προσφορές, εργασιών. Αντιθέτως, στις επικαλούμενες προσφορές, οι οποίες δεν πιθανολογήθηκε ότι εγκρίθηκαν στο σύνολό τους, αναφέρονται πράγματι ίδιες εργασίες με διπλές και τριπλές εγγραφές και με ίδια ή παρόμοια περιγραφή, ή εργασίες που έχουν εκτελεστεί από άλλες εταιρίες σε προγενέστερο χρόνο, ενώ η τελευταία χρονικά προσφορά, αυτή της 11.11.2019, είναι προφανές ότι δεν περιήλθε σε γνώση της καθ’ ης, αλλά ούτε πιθανολογήθηκε ότι διενεργήθηκαν οι αναφερόμενες εργασίες στο σύνολό τους, καθόσον είχε προηγηθεί διακοπή όλων των εργασιών στο σκάφος. Όμως, στην από 29.11.2019 έκθεση με ανάλυση κόστους των εργασιών, που παρέδωσε η εταιρία …» στην καθ’ ης και προσκομίζεται από την τελευταία, αναφορικά με τις εκτελεσθείσες εργασίες μόνωσης – μηχανοστάσιο, αναφέρεται ότι έχουν πραγματοποιηθεί δύο καταβολές ύψους 8.181,00 ευρώ και 4.405,00 ευρώ, οι εργασίες έχουν ολοκληρωθεί και δεν απομένει καμία πληρωμή, αναφορικά με τις εργασίες στο Τζακούζι, αναφέρεται ότι οι εργασίες έχουν ολοκληρωθεί και ότι η δαπάνη απομάκρυνσης, που είχε αναλάβει η αιτούσα, ύψους 1.488,00 ευρώ, έχει εξοφληθεί, ενώ αναφορικά με τις εργασίες συντήρησης τοίχων και υδροσυλλεκτών, αναφέρεται ότι έχει γίνει καταβολή ποσού 13.392,00 ευρώ και υπολείπεται η καταβολή ποσού, ομοίως 13.392,00 ευρώ και 4.216,00 ευρώ, με την σημείωση ότι οι εργασίες βρίσκονται κοντά στην ολοκλήρωση. Συνακόλουθα των ανωτέρω, παρότι οι εργασίες συντήρησης τοίχων και υδροσυλλεκτών, δεν προκύπτουν με σαφήνεια στις ως άνω προσφορές, πιθανολογείται όμως, από το προαναφερόμενο έγγραφο, ότι από το σύνολο των εργασιών που εγκρίθηκαν και πραγματοποιήθηκαν από την αιτούσα, δεν έχει ακόμη εξοφληθεί το συνολικό ποσό των 17.608,00 ευρώ (13.392,00 +4.216,00). Αντιθέτως, δεν πιθανολογήθηκε η ύπαρξη επικείμενου κινδύνου ή επείγουσας περίπτωσης που να απαιτεί την λήψη του αιτούμενου ασφαλιστικού μέτρου της συντηρητικής κατάσχεσης του πλοίου, πλοιοκτησίας της καθ’ ης. Τούτο δε διότι, ανεξάρτητα από τη βασιμότητα των απαιτήσεων της αιτούσας, δεν πιθανολογήθηκαν, σε κάθε περίπτωση, περιστατικά επικείμενου κινδύνου ή επείγουσας περίπτωσης, υπό την έννοια που αναφέρθηκαν στη μείζονα σκέψη της παρούσας, σχετικά με την περιουσιακή κατάσταση της καθ’ ης που να δικαιολογούν τη λήψη του αιτουμένου ασφαλιστικού μέτρου. Συγκεκριμένα από την αποδεικτική διαδικασία πιθανολογήθηκε ότι η καθ’ ης αλλοδαπή εταιρία τυγχάνει φερέγγυα εταιρεία, με οφειλές μεν προς τρίτους, οι οποίες όμως έχουν ανακύψει κυρίως στα πλαίσια της ανωτέρω αναφερόμενης ανάθεσης, σε μεγάλο αριθμό συνεργείων, με τη μεσολάβηση της εταιρίας τεχνικών συμβούλων …», εργασιών επισκευής, συντήρησης και ανακαίνισης του σκάφους της. Εξάλλου, η ίδια έχει καταβάλει υπέρογκα ποσά για τις εργασίες αυτές, εξακολουθεί να πληρώνει το ναυπηγείο και εξαμελές πλήρωμα, παρότι το σκάφος παραμένει επί ένα έτος ημιτελές. Η μη καταβολή εργολαβικών αμοιβών στο σύνολό τους, σε αρκετά μεγάλο αριθμό εργολάβων, δεν είναι απόρροια της αδυναμίας της να εξεύρει πόρους, αλλά της ανάγκης της να προβεί σε ελέγχους των εργασιών, που πράγματι έχουν εκτελεστεί και να περιορίσει το ύψος της ζημίας, που και η ίδια έχει υποστεί. Περαιτέρω, από κανένα άλλο αποδεικτικό μέσο δεν πιθανολογήθηκε ότι η καθ’ ης είναι μειωμένης φερεγγυότητας, ούτε και συγκεκριμένα και παρόντα πραγματικά περιστατικά, πέραν των υποθετικών ισχυρισμών της αιτούσας κινδύνου να αποπλεύσει ρυμουλκούμενο το πλοίο ιδιοκτησίας της ή να εμπλακεί σε θαλάσσιο ατύχημα, που να δηλώνουν προσπάθεια αυτής για αποξένωσή της από την κατασχετή περιουσία της, ματαιώνοντας με αυτό τον τρόπο την ικανοποίηση των απαιτήσεων της αιτούσας.
Ενόψει των ανωτέρω, πρέπει η αίτηση να απορριφθεί για έλλειψη επικείμενου κινδύνου ή επείγουσας περίπτωσης, η συνδρομή των οποίων αποτελεί βασική προϋπόθεση για την παροχή της αιτούμενης προσωρινής δικαστικής προστασίας, κατά παραδοχή του σχετικού ισχυρισμού της καθ’ ης. Τέλος τα δικαστικά έξοδα της τελευταίας δεν θα επιβληθούν σε βάρος της αιτούσας λόγω της ήττας της, ελλείψει σχετικού αιτήματος από αμφότερα τα διάδικα μέρη.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
- ΔΙΚΑΖΕΙ αντιμωλία των διαδίκων.
- ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ την αίτηση.
Κρίθηκε, αποφασίστηκε και δημοσιεύθηκε σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριό του στον Πειραιά, χωρίς να παρευρίσκονται οι διάδικοι και οι πληρεξούσιοι δικηγόροι τους, στις 29 Ιανουαρίου 2021.
Η ΔΙΚΑΣΤΗΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
(για τη δημοσίευση)