Μενού Κλείσιμο

ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΤΜΗΜΑ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

Αριθμός  205 /2021

(Αριθ. καταθ. Α’ αίτησης 7036/1517/2020)

(Αριθ. καταθ. Β’ αίτησης 7592/1646/2020)

ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

(Διαδικασία Ασφαλιστικών Μέτρων)

————————————

 

Αποτελούμενο από τη Δικαστή Ελένη Αντωνοπούλου, Πρόεδρο Πρωτοδικών, η οποία ορίσθηκε με κλήρωση, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 2 παρ. 3 του ν. 3327/2005.

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 22 Ιανουαρίου 2021, χωρίς τη σύμπραξη Γραμματέα, για να δικάσει την υπόθεση, μεταξύ:

ΤΟΥ ΑΙΤΟΥΝΤΟΣ των υπό στοιχεία Α’ και Β’ αιτήσεων: Αλλοδαπού Αλληλασφαλιστικού Οργανισμού με την επωνυμία «…», που εδρεύει στο …, εκπροσωπείται νόμιμα και διατηρεί υποκατάστημα στην Ελλάδα, εγκατεστημένο δυνάμει του Ν. 89/67, υπό την ίδια ως άνω επωνυμία, με έδρα στην …, ο οποίος παραστάθηκε δια της πληρεξουσίας δικηγόρου του Άννας Παπακωνσταντίνου με Α.Μ. Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιώς 3092.

ΤΗΣ ΚΑΘ’ ΗΣ ΟΙ υπό στοιχεία Α’ και Β’ ΑΙΤΗΣΕΙΣ: Εταιρίας με την επωνυμία «…», που εκπροσωπείται νόμιμα και εδρεύει τυπικά και κατά το καταστατικό της στον … ουσιαστικά όμως στην Ελλάδα, στην …, όπου εδρεύει η διαχειρίστρια, αντιπρόσωπος και αντίκλητος αυτής εταιρία με την επωνυμία «…» (…) και εκπροσωπείται νόμιμα, η οποία δεν παραστάθηκε.

Ο αιτών Οργανισμός ζητά να γίνει δεκτή η από 23.9.2020 αίτησή του, η οποία κατατέθηκε στη Γραμματεία του Δικαστηρίου τούτου, με αριθμό 7036/1517/2020 και προσδιορίστηκε για τη δικάσιμο της 26.10.2020, κατόπιν αναβολής για 6.11.2020, νέας αναβολής κατόπιν κοινού αιτήματος των διαδίκων προς εξεύρεση συμβιβαστικής επίλυσης της διαφοράς για 18.12.2020 και τέλος κατόπιν κοινού αιτήματος ομοίως, ενόψει συμβιβασμού για τη δικάσιμο που αναγράφεται στην αρχή της παρούσας, καθώς και η από 7.10.2020 αίτησή του, η οποία κατατέθηκε στη Γραμματεία του Δικαστηρίου τούτου, με αριθμό 7592/1646/2020 και προσδιορίστηκε για τη δικάσιμο της 6.11.2020, οπότε και αναβλήθηκε κατόπιν κοινού αιτήματος των διαδίκων προς εξεύρεση συμβιβαστικής επίλυσης της διαφοράς για 18.12.2020 και τέλος κατόπιν κοινού αιτήματος ομοίως, ενόψει συμβιβασμού για τη δικάσιμο που αναγράφεται στην αρχή της παρούσας.

Κατά τη συζήτηση των υποθέσεων, η πληρεξούσια δικηγόρος του αιτούντος ανέπτυξε προφορικά τους ισχυρισμούς της και ζήτησε να γίνουν αυτοί δεκτοί καθώς και όσα αναφέρονται στα έγγραφα σημειώματα που κατέθεσε.

ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ

ΣΚΕΦΘΗΚΕ ΚΑΤΑ ΤΟ ΝΟΜΟ

Φέρονται προς συζήτηση ενώπιον του Δικαστηρίου αυτού: Α) Η από 23.9.2020 αίτηση, η οποία κατατέθηκε στη Γραμματεία του Δικαστηρίου τούτου, με αριθμό 7036/1517/2020, Β) η από 7.10.2020 αίτηση, η οποία κατατέθηκε στη Γραμματεία του Δικαστηρίου τούτου, με αριθμό 7592/1646/2020. Οι ως άνω αιτήσεις πρέπει να ενωθούν και να συνεκδικασθούν, διότι αφορούν τους ίδιους διαδίκους, υπαγόμενες στο ίδιο είδος διαδικασίας, συνακόλουθα δε δια της συνεκδικάσεως διευκολύνεται αλλά και επιταχύνεται η διεξαγωγή της δίκης, επέρχεται μείωση των εξόδων και αποφεύγεται η έκδοση αντιφατικών αποφάσεων ( άρθρα 682 επ, 246, 591 παρ 1  ΚΠολΔ).

Από τις υπ’ αριθ. … εκθέσεις επίδοσης του δικαστικού επιμελητή της περιφέρειας του Εφετείου Πειραιά με έδρα το Πρωτοδικείο Πειραιά …, που επικαλείται και προσκομίζει η αιτούσα, αποδεικνύεται ότι επιδόθηκαν νομότυπα και εμπρόθεσμα στην καθ’ ης, σύμφωνα με τα άρθρα 122 παρ. 1, 123, 128 παρ. 1 και 4, 686 παρ. 2 ΚΠολΔ, επικυρωμένα αντίγραφα των κρινόμενων αιτήσεων, με την πράξη προσδιορισμού δικασίμου της υπό στοιχεία Α’ αίτησης αρχικά την 26.10.2020, οπότε και αναβλήθηκε παρισταμένων των διαδίκων για τη δικάσιμο της 6.11.2020, προκειμένου να συνεκδικαστεί με συναφή υπόθεση, αναβλήθηκε εκ νέου κατόπιν κοινού αιτήματος των διαδίκων προς εξεύρεση συμβιβαστικής επίλυσης της διαφοράς για 18.12.2020 και τέλος κατόπιν κοινού αιτήματος ομοίως, ενόψει συμβιβασμού για τη δικάσιμο που αναγράφεται στην αρχή της παρούσας και της υπό στοιχείο Β’ αίτησης, αρχικά για τη δικάσιμο της 6.11.2020, κατόπιν αναβολής με κοινό αίτημα των διαδίκων προς εξεύρεση συμβιβαστικής επίλυσης της διαφοράς για 18.12.2020 και τέλος κατόπιν κοινού αιτήματος ομοίως, ενόψει συμβιβασμού για τη δικάσιμο που αναγράφεται στην αρχή της παρούσας. Έλαβε, έτσι, γνώση η ανωτέρω καθ’ ης ναυτική εταιρία τόσο του δικογράφου των αιτήσεων όσο και της δικασίμου, κατά την οποία, όταν η υπόθεση εκφωνήθηκε από την Δικαστή του παρόντος Δικαστηρίου δημοσίως στο ακροατήριό του από τη σειρά του οικείου εκθέματος, δεν εμφανίσθηκε και δεν έλαβε μέρος στη συζήτηση. Επομένως πρέπει να δικασθεί ερήμην (άρθρο 271 παρ. 1 και 2 ΚΠολΔ), αλλά η διαδικασία θα προχωρήσει όπως αν ήταν και αυτή παρούσα, διότι πρόκειται περί υποθέσεως ασφαλιστικών μέτρων και δεν ισχύει το κατ’ άρθρο 271 παρ. 3 ΚΠολΔ, συνδεόμενο με την ερημοδικία της καθ’ ης, τεκμήριο περί ομολογίας της αίτησης.

Με τις υπό κρίση αιτήσεις, ο αιτών αλληλοασφαλιστικός συνεταιρισμός, με έδρα τη …, που διατηρεί υποκατάστημα στην Ελλάδα δυνάμει του Α.Ν. 89/67 εκθέτει ότι η καθ’ ης εταιρία είναι πλοιοκτήτρια του υπό σημαία Παναμά φορτηγού πλοίου «…» με διεθνές διακριτικό σήμα …, έγινε μέλος του συνεταιρισμού το έτος 2013 αναφορικά με την κάλυψη της αστικής ευθύνης του ανωτέρω πλοίου της. Ότι η ανανέωση της κάλυψης για το τρέχον έτος έγινε τον Φεβρουάριο του 2020 και κατόπιν αποδοχής από τα συμβαλλόμενα μέρη των όρων και προϋποθέσεων παροχής της κάλυψης, μεταξύ των οποίων και η καταβολή ασφαλίστρου/συνδρομής, ξεκίνησε η χρέωση ασφαλίστρων, προκειμένου να διατηρηθεί η παρεχόμενη κάλυψη σε ισχύ για το ασφαλιστικό έτος Φεβρουάριος 2020 – Φεβρουάριος 2021. Ότι συνολικά οι οφειλές της καθ’ ης ανέρχονται σε 92.036,25 Δολ. ΗΠΑ που συνιστούν ληξιπρόθεσμα και απαιτητά ασφάλιστρα/συνδρομές για τις παρεχόμενες καλύψεις στο πλοίο, 35.744,35 Δολ. ΗΠΑ και 24.176,19 ευρώ που αφορούν, αφενός δαπάνες που καταβλήθηκαν για λογαριασμό της καθ’ ης και αφετέρου δαπάνες από αφαιρετέες απαλλαγές επί απαιτήσεων τρίτων, που εξοφλήθηκαν για λογαριασμό της καθ’ ης και συνολικά 132.165,37 ευρώ (σύμφωνα με την ισοτιμία ευρώ δολαρίων κατά τον χρόνο άσκησης της ένδικης αίτησης). Ότι προέκυψαν επιπρόσθετες οφειλές της καθ’ ης, που αφορούν σε δαπάνες MLC, προερχόμενες δηλαδή από τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας και την εγκατάλειψη του πλοίου της καθ’ ης και του πληρώματός του, συνολικού ύψους 129.597,00 ευρώ (ήτοι 80.000,00 ευρώ και 58.500 δολ. ΗΠΑ και σύμφωνα με την ισοτιμία ευρώ, δολ ΗΠΑ κατά τον χρόνο άσκησης της αίτησης, 49.597,00 ευρώ). Υπό τα ως άνω ιστορούμενα πραγματικά γεγονότα και επικαλούμενη περαιτέρω επικείμενο κίνδυνο ματαιώσεως της ικανοποιήσεως των ένδικων αξιώσεων της, λόγω της επισφαλούς περιουσιακής κατάστασης της καθ΄ης, ζητά να ληφθεί ως ασφαλιστικό μέτρο η συντηρητική κατάσχεση κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας της καθ’ ης ευρισκόμενης, είτε στα χέρια της, είτε στα χέρια τρίτων και ειδικότερα του υπό σημαία Παναμά μοναδικού πλοίου της «…» με διεθνές διακριτικό σήμα …, κοχ 11376 και αριθμό ΙΜΟ 9165695, προς εξασφάλιση αφενός της ως άνω απαίτησης των 132.165,37 ευρώ και μέχρι του ποσού των 180.000,00 ευρώ, όπως περιγράφεται στην υπό στοιχείο Α’ αίτηση και αφετέρου της πρόσθετης απαίτησης των 129.597,00 ευρώ και μέχρι του ποσού των 180.000,00 ευρώ, όπως περιγράφεται στην υπό στοιχείο Β’ αίτηση.

Με το παραπάνω περιεχόμενο οι συνεκδικαζόμενες αιτήσεις παραδεκτά φέρονται προς συζήτηση ενώπιον του παρόντος Δικαστηρίου (άρθρα 33 και 683 §1 ΚΠολΔ), κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων (άρθρα 683 έως 703 ΚΠολΔ), το οποίο έχει διεθνή δικαιοδοσία να δικάσει στην προκειμένη περίπτωση που φέρεται ενώπιον του διαφορά με στοιχεία αλλοδαπότητας, δεδομένου ότι ο τόπος κατάρτισης και εκπλήρωσης των συμβάσεων είναι ο Πειραιάς [άρθρο 31 Κανονισμού (ΕΚ) 44/2001, σε συνδυασμό με άρθρα 3 παρ. 1 και 33 ΚΠολΔ], με εφαρμοστέο δίκαιο το ελληνικό κατά τις διατάξεις του άρθρου 4 περ. 1α του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 593/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Ιουνίου 2008 για το εφαρμοστέο δίκαιο στις συμβατικές ενοχές (Ρώμη Ι), ενόψει της έδρας του υποκαταστήματος της αιτούσας στην ημεδαπή, είναι δε νόμιμες, δεδομένου ότι αφορούν στη συντηρητική κατάσχεση του επίδικου πλοίου, στηριζόμενη στις διατάξεις των άρθρων 1 παρ. ια’, 2, 8 του ΝΔ 4570/1966 (κύρωση της από 10-5-1952 Διεθνούς Σύμβασης Βρυξελλών για τη συντηρητική κατάσχεση πλοίων), καθόσον η ως άνω Διεθνής Σύμβαση εφαρμόζεται επί διαφορών με στοιχεία αλλοδαπότητας, ακόμα και επί πλοίων που φέρουν σημαίες μη συμβαλλόμενων κρατών, δεδομένου ότι η Ελλάδα δεν έκανε σχετική επιφύλαξη για τη μη εφαρμογή της σε αυτά, με βάση την παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου (βλ. Α. Αντάπαση, η σύμβαση του 1952 για τη συντηρητική κατάσχεση πλοίων, 1998, σελ. 67-68) και επομένως σε κάθε περίπτωση εφαρμόζεται και στις ένδικες υποθέσεις, εφόσον πρόκειται για θαλάσσια κατά το άρθρο 1 του ως άνω ΝΔ απαίτηση, 345, 346, 361 Α.Κ., 707, 708, 709 ΚΠολΔ, αρθ. 7, 18 Ν. 4364/2016. Πρέπει, επομένως να ερευνηθούν περαιτέρω και ως προς την ουσιαστική τους βασιμότητα.

Από τα προσκομιζόμενα μετ’ επικλήσεως από την αιτούσα έγγραφα, τους ισχυρισμούς που περιέχονται στα σημειώματα που κατέθεσε νομίμως και εμπροθέσμως, την με αριθμό … ένορκη βεβαίωση της …, που δόθηκε ενώπιον της συμβολαιογράφου Πειραιώς Βαρβάρας Δόξα, κατόπιν κλήσης της καθ’ ης, όπως προκύπτει από την με αριθμό … έκθεση επίδοσης του δικαστικού επιμελητή του Εφετείου Πειραιώς … και από όλη εν γένει τη διαδικασία, πιθανολογήθηκαν τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά: Η αιτούσα τυγχάνει αλληλοασφαλιστικός οργανισμός με έδρα τη …, που υφίσταται με τη μορφή Συνεταιρισμού (Association) του … Ιδιωτικού Δικαίου και διατηρεί υποκατάστημα εγκατεστημένο δυνάμει του Ν. 89/67 ως ισχύει, στην Ελλάδα, υπό τη ίδια επωνυμία «…», με αντικείμενο την κάλυψη των μελών της, πλοιοκτητριών εταιριών, ως προς την αστική ευθύνη των πλοίων τους για απαιτήσεις τρίτων (εξαιτίας περιστατικών ρύπανσης, εργατικών ατυχημάτων, βλάβης ή απώλειας των μεταφερομένων δια θαλάσσης φορτίων κλπ), έναντι ετήσιας συνδρομής – ασφαλίστρου, που προκαταβάλλεται από τα μέλη σε τριμηνιαίες δόσεις κατά τη διάρκεια του έτους καλύψεως. Η καθ’ ης εταιρία, είναι πλοιοκτήτρια του υπό σημαία Παναμά φορτηγού πλοίου (χύδην φορτίου) με την ονομασία «…», με διεθνές διακριτικό σήμα …, ΚΟΧ 11376 και αριθμό ΙΜΟ 9165695, ναυπηγηθέντος το έτος 2000. Έγινε μέλος του Συνεταιρισμού της αιτούσας το έτος 2013 αναφορικά με την κάλυψη της αστικής ευθύνης του ως άνω πλοίου της, για κινδύνους «Προστασίας και αποζημίωσης» (αστικής ευθύνης έναντι τρίτων), καθώς και για κινδύνους FD&D (Freight Demurrage & Defence), κινδύνους δηλαδή Ναύλου, Σταλιών και Νομικών Δαπανών κι έκτοτε η κάλυψη αυτή ανανεώνεται κατ’ έτος. Μαζί με το πλοίο «…», καλύπτονται από την αιτούσα και άλλα πλοία διαχείρισης της εταιρίας με την επωνυμία «…», που τυγχάνει η διαχειρίστρια του πλοίου πλοιοκτησίας της καθ’ ης. Για το έτος 2020 η ανανέωση της κάλυψης πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του ίδιου έτους και κατόπιν συμφωνίας και αποδοχής από αμφότερα τα συμβαλλόμενα μέρη των όρων και προϋποθέσεων της παροχής της κάλυψης, η ετήσια συνδρομή – ασφάλιστρο (από 20.2.2020 έως 20.2.2021), συμφωνήθηκε, για την ασφάλιση έναντι κινδύνων «Προστασίας και Αποζημίωσης» (Protection & Indemnity) στο ποσό των 110.719,88 δολ ΗΠΑ, πληρωτέα σε τέσσερις ισόποσες τριμηνιαίες δόσεις των 27.679,95 δολ ΗΠΑ εκάστη, για κάθε ένα από τα τρίμηνα Φεβρουαρίου – Μαΐου, Μαΐου – Αυγούστου, Αυγούστου – Νοεμβρίου, Νοεμβρίου – Φεβρουαρίου, στην αρχή κάθε τριμήνου και για την ασφάλιση «Ναύλου, Σταλιών και Νομικών Δαπανών» (FD&D), στο ποσό των 12.000,00 δολ ΗΠΑ, πληρωτέα κατά τον ίδιο τρόπο, σε τέσσερις ισόποσες τριμηνιαίες δόσεις των 3.000,00 δολ. ΗΠΑ εκάστη. Σε βεβαίωσης της ιδιότητας του μέλους και της ανανέωσης των παρεχόμενων από την αιτούσα καλύψεων προς την καθ’ ης και το ως άνω πλοίο της, για το έτος 20.2.2020-20.2.2021, εκδόθηκαν και απεστάλησαν στην καθ’ ης το από 19.2.2020 Πιστοποιητικό Εγγραφής/Εισόδου Μέλους, με αριθμό αναφ. …, για την κάλυψη τυχόν αστικής ευθύνης από κινδύνους συναφείς με την δραστηριότητα και εκμετάλλευσή του (Προστασία και Αποζημίωση) και το από 19.2.2020 Πιστοποιητικό Εγγραφής/Εισόδου Μέλους, με αριθμό αναφ. …, για την κάλυψη τυχόν αστικής ευθύνης από κινδύνους. Στα ανωτέρω πιστοποιητικά, αναγράφονταν, μεταξύ άλλων, και τα συμφωνημένα όρια καλύψεως για τους διάφορους κινδύνους, καθώς και τυχόν αφαιρετέες απαλλαγές υπέρ του Συνεταιρισμού σε περίπτωση απαίτησης, το οικονομικό βάρος των οποίων φέρει το μέλος εναντίον του οποίου η εκάστοτε απαίτηση. Περαιτέρω, λόγω του ότι η καθ’ ης βρισκόταν ήδη σε καθεστώς ρύθμισης των οφειλών της για τα προηγούμενα έτη, συμφωνήθηκε, μετά από πρόταση της ίδιας, μέσω της διαχειρίστριάς της εταιρίας με την επωνυμία «…», οι δύο πρώτες δόσεις της ετήσιας συνδρομής για τα τρίμηνα Φεβρουαρίου – Μαΐου και Μαΐου – Αυγούστου, να καταβληθούν μέχρι τα τέλη Ιουνίου 2020. Πράγματι, η αιτούσα εξέδωσε τα από 24.6.2020 και με αριθμ. … και … τιμολόγια για τις δόσεις του ετήσιου ασφαλίστρου για τα τρίμηνα Φεβρουαρίου – Μαΐου και Μαΐου – Αυγούστου 2020 αντίστοιχα, ύψους 27.679,75 δολ. ΗΠΑ έκαστο, καθώς και το από 24.6.2020 και με αριθμό … τιμολόγιο για το τρίμηνο Αύγουστος – Νοέμβριος 2020, ύψους 27.679,75 δολ. ΗΠΑ, για την κάλυψη κινδύνων «Προστασίας και Αποζημίωσης» και τα με αριθμ. … και … τιμολόγια για τις δόσεις του ετήσιου ασφαλίστρου για τα τρίμηνα Φεβρουαρίου – Μαΐου και Μαΐου – Αυγούστου 2020 αντίστοιχα, ύψους 3.000,00 δολ. ΗΠΑ έκαστο, καθώς και το από 24.6.2020 και με αριθμ. … τιμολόγιο για το τρίμηνο Αύγουστος – Νοέμβριος 2020, ύψους 3.000,00 δολ. ΗΠΑ, για την κάλυψη κινδύνων «Ναύλου, Σταλιών και Νομικών Δαπανών».  Ακολούθως, πιθανολογήθηκε ότι με εντολή της καθ’ ης και για λογαριασμό της, στις 28.7.2020, καταβλήθηκαν από την αιτούσα προς τον πράκτορα του πλοίου της στους Καλούς Λιμένες Ηρακλείου Κρήτης, δαπάνες επαναπατρισμού 17 μελών του πληρώματος, ύψους 10.540,00 ευρώ, για τις οποίες (δαπάνες) εκδόθηκε το από 28.7.2020 και με αριθμ. … τιμολόγιο, στις 28.7.2020 καταβλήθηκαν προς τον πράκτορα του πλοίου δαπάνες μετακίνησης, διαμονής, διατροφής κλπ των ανωτέρω 17 μελών του πληρώματος, ύψους 7.496,58 δολ. ΗΠΑ, για τις οποίες εκδόθηκε το με αριθμ. …/28.7.2020 τιμολόγιο. Με εντολή της καθ’ ης εξόφλησε η αιτούσα προς την εταιρία Pequod, δικαιούχο απαιτήσεως εναντίον της καθ’ ης, εξαιτίας απώλειας και βλάβης φορτίου μεταφερόμενου με το πλοίο πλοιοκτησίας της, κατά τη διάρκεια ταξιδιού από την Παρανάγουα της Βραζιλίας στο Αμπιτζάν της Ακτής Ελεφαντοστού, το ποσό των 8.247,77 δολ. ΗΠΑ, που συμφωνήθηκε κατόπιν συμβιβασμού, μεταξύ της καθ’ ης και της δικαιούχου, που εμπίπτει στην αφαιρετέα απαλλαγή και εκδόθηκε το με αριθμό … τιμολόγιο. Επιπρόσθετα, με εντολή της καθ’ ης, εξόφλησε η αιτούσα στις 21.9.2020 προς την εταιρία με την επωνυμία … αμοιβή και έξοδα ύψους 13.636,19 ευρώ (υπ’ αριθμ. … τιμολόγιο), για την περίοδο από 23.6.έως 22.7 2020, για τη διευθέτηση των θεμάτων που αφορούσαν την αποναυτολόγηση των 17 ναυτικών στους Καλούς Λιμένες Κρήτης και τον επαναπατρισμό τους, ενώ η καθ’ ης οφείλει και το ποσό των 20.000,00 δολ ΗΠΑ, σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. … τιμολόγιο και αφορά αφαιρετέα απαλλαγή για απαιτήσεις τρίτων που αφορούν βλάβη ή απώλεια φορτίου, για την περίπτωση της εταιρίας …, δικαιούχο απαιτήσεως σε βάρος της καθ’ ης δυνάμει συμβάσεως θαλάσσιας μεταφοράς. Συνεπεία των ανωτέρω ληξιπρόθεσμων οφειλών της καθ’ ης ύψους 92.036,25 δολ. ΗΠΑ για ασφάλιστρα / συνδρομές για τις παρεχόμενες καλύψεις στο πλοίο της, 35.744,35 δολ. ΗΠΑ και 24.176,19 ευρώ, για δαπάνες και αφαιρετές απαλλαγές επί απαιτήσεων τρίτων και συνολικά 132.165,37 ευρώ (127.783,60 δολ ΗΠΑ και σύμφωνα με την ισοτιμία ευρώ και δολ ΗΠΑ κατά τον χρόνο άσκησης της ένδικης αίτησης, 107.989,18 ευρώ  και 24.176,19 ευρώ), ουδέν ποσό έχει καταβάλει, παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις της αιτούσας. Επιπλέον πιθανολογήθηκε ότι η αιτούσα κατέβαλε για λογαριασμό της καθ’ ης, δαπάνες MLC για το χρονικό διάστημα από 16.9.2020 έως τον Οκτώβριο του 2020, δηλαδή δαπάνες που προκύπτουν σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας σε περίπτωση εγκατάλειψης του πλοίου και του πληρώματός του, οι οποίες καλύπτονται μεν από τον ασφαλιστή, αλλά ο τελευταίος υποκαθίσταται στα δικαιώματα του ναυτικού εναντίον του εργοδότη του – πλοιοκτήτη και αναγωγικά δύναται να αξιώσει από τον τελευταίο ότι κατέβαλε. Στην προκειμένη περίπτωση, η αιτούσα κατέβαλε το ποσό των 30.000,00 ευρώ για την αγορά τροφοεφοδίων και καυσίμων για την κάλυψη άμεσων αναγκών του πληρώματος, για τη διαβίωσή τους και για τη λειτουργία του πλοίου κατά το χρονικό διάστημα από 16.9.2020 έως 25.9.2020, ποσό 50.000,00 ευρώ για την κάλυψη ίδιας φύσης δαπανών κατά το διάστημα από 25.9.2020 έως την άσκηση της υπό στοιχείο Β’ αίτησης και το ποσό των 58.500,00 δολ. ΗΠΑ έναντι δεδουλευμένων / αποζημίωσης ενός μηνός για κάθε μέλος του πληρώματος και εκδόθηκαν τα από 2.10.2020 με αριθμ. … τιμολόγια. Και το ανωτέρω συνολικό ποσό των 129.597,00 ευρώ (80.000,00 ευρώ και 58.500,00 δολ ΗΠΑ και σύμφωνα με την ισοτιμία δολ – ευρώ κατά τον χρόνο άσκησης της ένδικης υπό στοιχ. Β’ αίτησης, 49.597,00 ευρώ), παραμένει ανεξόφλητο από την καθ’ ης. Περαιτέρω πιθανολογήθηκε ότι η περιουσιακή κατάσταση της καθ’ ης είναι ελαττωμένη και επισφαλής, με αδυναμία να ανταποκριθεί στις οικονομικές αξιώσεις των πιστωτών της, οι οποίες ανέρχονται σε ποσό μεγαλύτερο των 1.000.000,00 δολ. ΗΠΑ, ενώ τη διαχείρισή της έχει αναλάβει η ενυπόθηκος τράπεζα, στην οποία η πλοιοκτήτρια οφείλει από δανεισμό, ποσό κατά πολύ μεγαλύτερο από την αξία του πλοίου, το οποίο βρίσκεται αγκυροβολημένο και ακινητοποιημένο στον Λιμένα Πειραιώς. Ως εκ τούτου, συντρέχει επείγουσα περίπτωση για τη λήψη του αιτούμενου ασφαλιστικού μέτρου, καθόσον πιθανολογήθηκαν τόσο οι αξιώσεις της αιτούσας, όσο και η δυσμενής οικονομική κατάσταση της καθ’ ης. Κατόπιν τούτου, οι υπό κρίση αιτήσεις, οι οποίες συνεκδικάζονται, πρέπει να γίνουν δεκτές και ως ουσιαστικά βάσιμες και να διαταχθεί κατά τα ειδικότερα διαλαμβανόμενα στο διατακτικό το ασφαλιστικό μέτρο της συντηρητικής κατάσχεσης προς εξασφάλιση της πιθανολογηθείσας απαίτησης της αιτούσας ύψους 132.165,37 ευρώ και 129.597,00 ευρώ και συνολικά 261.762,37 ευρώ, πλέον τόκων και λοιπών εξόδων. Περαιτέρω, λαμβάνοντας υπόψη, αφ ενός μεν ότι η ένδικη απαίτηση έχει χρηματικό χαρακτήρα, αφετέρου δε ότι το ασφαλιστικό μέτρο της συντηρητικής κατάσχεσης είναι εξαιρετικά επαχθές, κρίνεται αναγκαίο να επιτραπεί, από τώρα, στην καθ΄ης, να αντικαταστήσει τη συντηρητική κατάσχεση με το ηπιότερο μέτρο της εγγυοδοσίας (άρθρα 692 παρ. 1 και παρ. 3 και 704 του Κ.Πολ.Δ. – Κεραμέα/Κονδύλη/Νίκα, Ερμ.Κ.Πολ.Δ, έκδ. 2000, υπ’ άρθρο 704, αριθ. 4, σ. 1382). Τέλος, τα δικαστικά έξοδα της αιτούσας πρέπει να επιβληθούν σε βάρος της καθ΄ ης ( άρθρα  176, 191 παρ 1, 84 παρ 2 εδαφ α του Ν 4194/2013 «Κώδικας Περί δικηγόρων»), κατά τα ειδικότερα διαλαμβανόμενα στο διατακτικό της παρούσας.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

  • ΣΥΝΕΚΔΙΚΑΖΕΙ ερήμην της καθ’ ης, τις με αριθμ. έκθ. κατάθ. 7036/1517/2020 και 7592/1646/2020 αιτήσεις.
  • ΔΕΧΕΤΑΙ τις αιτήσεις.
  • ΔΙΑΤΑΣΣΕΙ την συντηρητική κατάσχεση κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας της καθ’ ης ευρισκόμενης είτε στα χέρια της είτε στα χέρια τρίτων και ειδικότερα του υπό σημαία Παναμά φορτηγού πλοίου (χύδην φορτίου) με την ονομασία «…», με διεθνές διακριτικό σήμα …, ΚΟΧ 11376 και αριθμό ΙΜΟ 9165695, ναυπηγηθέντος το έτος 2000, προς εξασφάλιση των ως άνω απαιτήσεων των 132.165,37 ευρώ και 129.597,00 ευρώ και συνολικά των 261.762,37 ευρώ και μέχρι του ποσού των 350.000,00 ευρώ.
  • Παρέχει την ευχέρεια στην καθ’ ης να ματαιώσει ή να αντικαταστήσει την πιο πάνω συντηρητική κατάσχεση, με την κατάθεση στο Γραμματέα αυτού του Δικαστηρίου, ισόποσης αντίστοιχης εγγυητικής επιστολής αξιόχρεης Τράπεζας, ήτοι ποσού τριακοσίων πενήντα χιλιάδων (350.000,00) ευρώ.
  • ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ σε βάρος της καθ’ ης τα δικαστικά έξοδα της αιτούσας, τα οποία ορίζει στο ποσό των τετρακοσίων (400) ευρώ.

Κρίθηκε, αποφασίστηκε και δημοσιεύθηκε σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριό του στον Πειραιά, χωρίς να παρευρίσκονται οι διάδικοι και οι πληρεξούσιοι δικηγόροι τους, στις 25 Φεβρουαρίου 2021.

 

Η ΔΙΚΑΣΤΗΣ                      Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

(για τη δημοσίευση)