Μενού Κλείσιμο

ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΝΑΥΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ

 

 Αριθμός απόφασης: 917/2021

(Αριθ. καταθ. αίτ.: 1437/355/2021)

 ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

  ————————————

Συγκροτήθηκε από τη Δικαστή, Θεονύμφη Σουλαδάκη, Πρόεδρο Πρωτοδικών, η οποία ορίσθηκε με κλήρωση, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 2 παρ. 3 του Ν. 3327/2005.

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του την 07η Ιουνίου 2021, χωρίς τη σύμπραξη Γραμματέα, για να δικάσει την υπόθεση μεταξύ:

ΤΟΥ ΑΙΤΟΥΝΤΟΣ: Του αλλοδαπού αλληλοασφαλιστικού οργανισμού   με την επωνυμία «…», ο οποίος εδρεύει στο … της … και εκπροσωπείται νόμιμα, και διατηρεί υποκατάστημα στην Ελλάδα, εγκατεστημένο δυνάμει      του Ν. 89/1967, όπως ισχύει, με την ίδια επωνυμία (…),     με έδρα στη διεύθυνση …, και ΑΦΜ …, νομίμως και αυτό εκπροσωπούμενο, ο οποίος εκπροσωπήθηκε από την πληρεξούσια δικηγόρο του, Άννα Παπακωνσταντίνου  (με Α.Μ. Δ.Σ. Πειραιώς: 3092), η οποία προκατέβαλε τις εισφορές, που προβλέπονται    στο άρθρο 61 παρ. 1 και 2 του Ν. 4194/2013, δυνάμει του υπ’ αριθμ. …/09-06-2021 γραμματίου προκαταβολής εισφορών και ενσήμων    του Δ.Σ. Πειραιώς και κατέθεσε την 10η-06-2021 το από 10-06-2021 σημείωμα.

ΤΗΣ ΚΑΘ’ ΗΣ Η ΑΙΤΗΣΗ: Της εταιρείας με την επωνυμία «… …», νομίμως εκπροσωπουμένης, η οποία εδρεύει τυπικά και   κατά το καταστατικό της στον …, ουσιαστικά, όμως, στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην …, απ’ όπου εκπορεύεται η επιχειρηματική αυτής δραστηριότητα, συνεδριάζει το Δ.Σ. αυτής και λαμβάνονται οι αποφάσεις της, εδρεύει δε η διαχειρίστρια, αντιπρόσωπος και αντίκλητος αυτής εταιρεία με την επωνυμία «….» στην …, …, νομίμως και αυτή εκπροσωπούμενη,    η οποία δεν εμφανίστηκε, ούτε εκπροσωπήθηκε από πληρεξούσιο δικηγόρο.

Ο αιτών ζητεί να γίνει δεκτή η από 23-03-2021 αίτησή του, που κατατέθηκε την 23η-03-2021 στη Γραμματεία του Δικαστηρίου τούτου, με γενικό αριθμό κατάθεσης (Γ.Α.Κ.) 1437/2021 και με ειδικό αριθμό κατάθεσης (Ε.Α.Κ.) 355/2021, και η συζήτησή της προσδιορίστηκε αρχικά για τη δικάσιμο της 23ης-04-2021, οπότε αναβλήθηκε με κοινό αίτημα των πληρεξουσίων δικηγόρων των διαδίκων για τη δικάσιμο, που αναφέρεται στην αρχή της παρούσας.

Κατά τη συζήτηση της υπόθεσης, οι διάδικοι παραστάθηκαν, όπως αναφέρεται ανωτέρω και η πληρεξούσια δικηγόρος τoυ αιτούντος αναφέρθηκε στην αίτηση, ζήτησε να γίνει δεκτή, και ανέπτυξε προφορικά τους ισχυρισμούς της.

ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ

ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ

       Ι. Από την νομίμως προσκομιζόμενη με επίκληση από τον αιτούντα    υπ’ αριθμ. … έκθεση επίδοσης του δικαστικού επιμελητή της περιφέρειας του Εφετείου Πειραιώς, με έδρα στο Πρωτοδικείο Πειραιώς, …, με την παρά πόδας αυτής από 31-03-2021 απόδειξη παράδοσης εγγράφου στην αρμόδια αξιωματικό υπηρεσίας του   Α.Τ. Κηφισιάς, … και την από 01-04-2021 βεβαίωση    της αρμόδιας υπαλλήλου του Κεντρικού Ταχυδρομικού Γραφείου Πειραιά,   …, προκύπτει ότι ακριβές αντίγραφο της κρινόμενης αίτησης, με πράξη κατάθεσης προσδιορισμού δικασίμου αυτής και κλήση προς συζήτησή της για την αρχικώς ορισθείσα δικάσιμο της 23ης-04-2021 επιδόθηκε νομότυπα και εμπρόθεσμα στην εταιρεία με την επωνυμία «….», που εδρεύει στην … (άρθρα 122 παρ. 1, 123, 124 παρ. 2, 125 παρ. 1, 128 παρ. 1 και παρ. 4        και 686 παρ. 1 – 4 Κ.Πολ.Δ., όπως η παράγραφος 1 του άρθρου 128 τροποποιήθηκε με το  άρθρο πρώτο του άρθρου 1 του Ν. 4335/2015 και οι παράγραφοι 1 και 4 του άρθρου 686 ισχύουν μετά από την τροποποίησή     τους με το άρθρο πέμπτο του άρθρου 1 του Ν. 4335/2015), η οποία είναι η διαχειρίστρια, αντιπρόσωπος και αντίκλητος του πλοίου «…» της   καθ’ ης η αίτηση στην Ελλάδα (βλ. σχετ. ΕφΠειρ 299/2006 ΕΝΔ 2007.39, σύμφωνα με την οποία η διαχειρίστρια του πλοίου, ως άμεση αντιπρόσωπος της πλοιοκτήτριας, είναι δεκτική επίδοσης των απευθυνόμενων στην πλοιοκτήτρια δικογράφων). Κατά την ανωτέρω αρχικώς ορισθείσα δικάσιμο της 23ης-04-2021, η συζήτηση της κρινόμενης αίτησης αναβλήθηκε για τη δικάσιμο, που αναφέρεται στην αρχή της παρούσας, κατόπιν του γενομένου δεκτού ως βάσιμου κοινού αιτήματος των διαδίκων, μη απαιτουμένης εκ    νέου κλήτευσης αυτών, αφού ο μεν αιτών εκπροσωπήθηκε από την πληρεξούσια δικηγόρο του, Άννα Παπακωνσταντίνου (με Α.Μ. Δ.Σ. Πειραιώς: 3.092), η δε καθ’ ης η αίτηση εκπροσωπήθηκε από την πληρεξούσια δικηγόρο της, Βασιλική Καλύβα (με Α.Μ. Δ.Σ. Αθηνών: 39.793). Συνεπώς, έλαβε, έτσι, γνώση η καθ’ ης η αίτηση τόσο του δικογράφου        της κρινόμενης αίτησης, όσο και της αναφερομένης στην αρχή της παρούσας,   μετ’ αναβολή, ορισθείσας δικασίμου, κατά την οποία, όταν η υπόθεση εκφωνήθηκε από τη Δικαστή του παρόντος Δικαστηρίου δημοσίως στο ακροατήριό του από τη σειρά του οικείου εκθέματος, δεν εμφανίσθηκε,      ούτε εκπροσωπήθηκε από πληρεξούσιο δικηγόρο. Επομένως, η καθ’ ης η αίτηση, αφού δεν έλαβε μέρος στη συζήτηση της αίτησης, πρέπει να δικασθεί     ερήμην (άρθρο 271 παρ. 1 και 2 εδ. α΄ Κ.Πολ.Δ.), πλην, όμως, η διαδικασία     θα προχωρήσει, σαν να ήταν και αυτή παρούσα, διότι στην προκειμένη περίπτωση, που πρόκειται περί υπόθεσης ασφαλιστικών μέτρων, δεν ισχύει το κατ’ άρθρο 271 παρ. 3 Κ.Πολ.Δ., συνδεόμενο με την ερημοδικία της καθ’ ης η αίτηση, τεκμήριο περί ομολογίας της αίτησης [άρθρα 686 παρ. 2 και 4 Κ.Πολ.Δ. (όπως η παράγραφος 4 του άρθρου 686 ισχύει μετά από την τροποποίησή της με το άρθρο πέμπτο του άρθρου 1 του Ν. 4335/2015),     Π. Τζίφρα, Ασφ. Μέτρα, έκδοση 1976, σελ. 73, Κ. Μπέη, ΠολΔικ, άρθρο 690, σελ. 96 – 97].

ΙΙ. Με την κρινόμενη αίτησή του, ο αιτών αλληλοασφαλιστικός συνεται-   ρισμός, που εδρεύει στη … και διατηρεί υποκατάστημα με την ίδια επωνυμία στην Ελλάδα, δυνάμει του Α.Ν. 89/1967, εκθέτει ότι έχει     ως αντικείμενο της δραστηριότητάς του την κάλυψη των μελών του – πλοιοκτητριών εταιρειών, ως προς την αστική ευθύνη των πλοίων   τους για απαιτήσεις τρίτων, έναντι ετήσιας συνδρομής (ασφαλίστρου), που προκαταβάλλεται από τα μέλη του σε τριμηνιαίες δόσεις κατά τη διάρκεια     του έτους κάλυψης. Ότι η καθ’ ης η αίτηση εταιρεία, ως πλοιοκτήτρια          του υπό σημαία … φορτηγού πλοίου της, με το όνομα «…», είναι    μέλος του συνεταιρισμού του από το έτος 2013 και ότι έκτοτε καλύπτεται ασφαλιστικά από αυτόν για κινδύνους «Προστασίας & Αποζημίωσης», ήτοι   για την κάλυψη αστικής ευθύνης του ανωτέρω πλοίου της έναντι τρίτων, όπως και για την κάλυψη κινδύνων «FD & D», δηλαδή, για κινδύνους    ναύλου, σταλιών και νομικών δαπανών, που είναι συναφείς με το ενδεχόμενο απώλειας ναύλου, γέννησης υποχρέωσης επισταλιών και τις συναφείς με  αυτά νομικές δαπάνες. Ότι το Φεβρουάριο του 2020 ανανέωσε εκ νέου τη μέχρι τότε συμφωνία του με την καθ’ ης η αίτηση, αναλαμβάνοντας την υποχρέωση για τη χρονική περίοδο από 20-02-2020 έως 20-02-2021        της κάλυψης της αστικής ευθύνης του ανωτέρω πλοίου της τελευταίας,          όπως και της κάλυψης κινδύνων «FD & D», με την καταβολή ασφαλίστρου/συνδρομής εκ μέρους της καθ’ ης του συμφωνημένου ετήσιου ασφαλίστρου με τμηματικές τριμηνιαίες προκαταβολές αυτού. Ότι κατά την ανανέωση της ανωτέρω σύμβασης για το έτος 2020 – 2021, η καθ’ ης βρισκόταν ήδη σε καθεστώς ρύθμισης των οφειλών της προς αυτόν για απαιτήσεις της από προηγούμενα έτη, που προέρχονταν από μη καταβολή   των ασφαλίστρων της και άλλες ομοειδείς συνδρομές. Ότι για την εξασφάλιση    των απαιτήσεών του αυτών άσκησε σε βάρος της καθ’ ης τις από 23-09-2020 και με αριθμό κατάθεσης 7036/1517/2020 και από 07-10-2020       και με αριθμό κατάθεσης 7592/1646/2020 αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων,          επί των οποίων, κατόπιν συνεκδίκασής τους, εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 205/2021 απόφαση του Δικαστηρίου αυτού, με την οποία διατάχθηκε η συντηρητική κατάσχεση του ανωτέρω πλοίου της καθ’ ης μέχρι του ποσού των 350.000,00 ευρώ. Ότι μετά το χρόνο άσκησης της δεύτερης ως άνω   αίτησης ασφαλιστικών μέτρων προέκυψαν και επιπρόσθετες οφειλές της    καθ’ ης προς αυτόν, συνολικού ποσού 242.089,80 ευρώ, που αφορούν τις δαπάνες MLC, όπως και συναφείς αμοιβές, που ο ίδιος κατέβαλλε για λογαριασμό της καθ’ ης για το χρονικό διάστημα από τα μέσα περίπου του Οκτωβρίου 2020 μέχρι και την άσκηση της κρινόμενης αίτησής του. Με βάση τα ως άνω πραγματικά γεγονότα και επικαλούμενος περαιτέρω επείγουσα περίπτωση και για να αποτραπεί επικείμενος κίνδυνος ματαίωσης ικανοποίησης της ανωτέρω απαίτησής του, ποσού 242.089,80 ευρώ, ζητεί   να διαταχθεί, ως ασφαλιστικό μέτρο, σε βάρος της καθ’ ης η αίτηση, η συντηρητική κατάσχεση κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας της, ευρισκόμενης είτε στα χέρια της, είτε στα χέρια τρίτων και ειδικότερα του αναφερομένου ανωτέρω πλοίου αυτής, το οποίο ήδη ναυλοχεί στο Λιμένα του Πειραιά, και μέχρι του συνολικού ποσού των 320.000,00 ευρώ κατά κεφάλαιο, τόκους και έξοδα. Τέλος, ζητεί να καταδικαστεί η καθ’ ης στη δικαστική του δαπάνη.

ΙΙΙ. Με αυτό το περιεχόμενο και αιτήματα, η κρινόμενη αίτηση παραδεκτά εισάγεται, για να συζητηθεί κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων (άρθρο 683 – 703 παρ. 1 ΚΠολΔ), ενώπιον του παρόντος Δικαστηρίου αυτού, το οποίο είναι καθ’ ύλην και κατά τόπον αρμόδιο για την επίλυση της επίδικης διαφοράς, λόγω του τόπου, όπου ναυλοχεί το ένδικο πλοίο της καθ’ ης εταιρείας, ήτοι στο Λιμένα του Πειραιά, αλλά και της πραγματικής έδρας αυτής στην Ελλάδα (άρθρο 683 παρ. 1 και 4 Κ.Πολ.Δ.,      σε συνδυασμό με το άρθρο 51 παρ. 1, παρ. 2, παρ. 3 και παρ. 5 του Ν. 2172/1993). Συνακόλουθα, ενόψει της πραγματικής έδρας της καθ’ ης εταιρίας στην Ελλάδα, το παρόν Δικαστήριο έχει και διεθνή δικαιοδοσία   προς εκδίκαση της υπό κρίση υπόθεσης, σύμφωνα με τα άρθρα 3 παρ. 1 Κ.Πολ.Δ., 4 παρ. 1 και 35 παρ. 1 του Κανονισμού της ΕΕ 1215/2012 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου της 12ης Δεκεμβρίου 2012       «για τη διεθνή δικαιοδοσία, την αναγνώριση και την εκτέλεση αποφάσεων σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις») κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων (άρθρα 683 – 703 Κ.Πολ.Δ.). Περαιτέρω, εφαρμοστέο δίκαιο στην ένδικη διαφορά, που παρουσιάζει στοιχεία αλλοδαπότητας, είναι το ελληνικό ουσιαστικό δίκαιο, κατ’ άρθρο 4 παρ. 3 και 4 του Κανονισμού (ΕΚ) 593/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης     της 17ης-6-2008 «για το εφαρμοστέο δίκαιο στις συμβατικές ενοχές       (Ρώμη Ι)», ο οποίος αντικατέστησε τη Σύμβαση της Ρώμης της 19ης-6-1980       «για το εφαρμοστέο δίκαιο στις συμβατικές ενοχές», ενόψει του ότι είναι      το δίκαιο, με το οποίο συνδέεται στενότερα η επίδικη διαφορά σύμφωνα        με όλες τις ως άνω αναφερόμενες, στην προκειμένη περίπτωση, συνθήκες (πραγματική έδρα της καθ’ ης στην Ελλάδα, αφού η καθ’ ης έχει αναθέσει       τη διαχείριση του πλοίου της με το όνομα «…», του οποίου ζητείται η συντηρητική κατάσχεση, στην εταιρεία με την επωνυμία «….», που εδρεύει στην …, το αιτούμενο ασφαλιστικό μέτρο θα εκτελεσθεί στην Ελλάδα (τόπος εγγραφής της συντηρητικής κατάσχεσης στο νηολόγιο του ….) και επιπλέον, τις διατάξεις του ελληνικού ουσιαστικού δικαίου επικαλείται και ο αιτών. Συνεπώς, σύμφωνα με το ελληνικό ουσιαστικό δίκαιο, η κρινόμενη αίτηση είναι νόμιμη, στηριζόμενη στις διατάξεις των άρθρων 707, 708, 709, 713, 722 και 176 Κ.Πολ.Δ., 345, 346, 361 ΑΚ, σε συνδυασμό με τo άρθρο 211     Α.Κ. (ως προς τη σχέση άμεσης αντιπροσωπείας διαχειριστή – πλοιοκτήτη,    βλ. ΕφΠειρ 574/2004 Επιθ. Εμπ. Δ.2005.373, ΕφΠειρ 940/2003 Επισκ.Εμπ.Δ 2004.931), και 2 και 8 της  Διεθνούς Σύμβασης Βρυξελλών 1952 «περί ενοποιήσεως κανόνων τινών επί συντηρητικής κατασχέσεως θαλασσοπλοούντων πλοίων», που κυρώθηκε από την Ελλάδα με το Ν.Δ. 4570/1966, αφού η Ελλάδα είναι συμβαλλόμενο κράτος στην ως άνω Σύμβαση και κατά το ελληνικό εσωτερικό δίκαιο η συντηρητική κατάσχεση πλοίου επιτρέπεται για κάθε είδους απαίτηση. Πρέπει, επομένως, η κρινόμενη αίτηση να ερευνηθεί περαιτέρω και ως προς την ουσιαστική της βασιμότητα.

  1. IV. Από την εκτίμηση της ένορκης κατάθεσης της μάρτυρα, … του …, η οποία εξετάσθηκε νομότυπα στο ακροατήριο του Δικαστηρίου αυτού με επιμέλεια του αιτούντος, και από όλα τα νομίμως προσκομιζόμενα με επίκληση από τον αιτούντα έγγραφα, τα οποία εκτιμώνται, είτε ως αυτοτελή αποδεικτικά μέσα, είτε προς τη συναγωγή δικαστικών τεκμηρίων (σημειώνεται ότι η μνεία παρακάτω ορισμένων εγγράφων είναι ενδεικτική, αφού ουδενός η συνεκτίμηση παραλείπεται), πιθανολογούνται τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά: Ο αιτών είναι αλληλοασφαλιστικός οργανισμός με έδρα τη …, που υφίσταται με τη μορφή Συνεταιρισμού (Association) του … Ιδιω-τικού Δικαίου και διατηρεί υποκατάστημα, εγκατεστημένο, δυνάμει του Ν. 89/1967 ως ισχύει σήμερα, στην Ελλάδα, υπό την ίδια επωνυμία («…»), με αντικείμενο την κάλυψη των μελών του, πλοιοκτητριών εταιρειών, ως προς την αστική ευθύνη των πλοίων τους για απαιτήσεις τρίτων (εξαιτίας περιστατικών ρύπανσης, εργατικών ατυχημάτων, βλάβης      ή απώλειας των μεταφερομένων δια θαλάσσης φορτίων, κ.λ.π.), έναντι ετήσιας συνδρομής – ασφαλίστρου, που προκαταβάλλεται από τα μέλη του     σε τριμηνιαίες δόσεις κατά τη διάρκεια του έτους κάλυψης. Η καθ’ ης εταιρεία, η οποία είναι πλοιοκτήτρια του υπό σημαία … φορτηγού  πλοίου (χύδην φορτίου) με την ονομασία «…», με διεθνές διακριτικό σήμα HOOK, ΚΟΧ: 11376 και αριθμό ΙΜΟ 9165695, ναυπηγηθέντος το   έτος 2000, έγινε μέλος του αιτούντος το έτος 2013 αναφορικά με την  κάλυψη της αστικής ευθύνης του ως άνω πλοίου της, για κινδύνους «Προστασίας και Αποζημίωσης» (αστικής ευθύνης έναντι τρίτων), καθώς   και για κινδύνους FD & D (Freight Demurrage & Defence), δηλαδή, κινδύνους Ναύλου, Σταλιών και Νομικών Δαπανών, και έκτοτε η κάλυψη  αυτή ανανεώνεται κατ’ έτος. Μαζί δε με το ανωτέρω πλοίο «…», καλύπτονται από τον αιτούντα και άλλα πλοία διαχείρισης της εταιρείας με την επωνυμία «….», που εδρεύει στην    … και τυγχάνει η διαχειρίστρια του ανωτέρω πλοίου, πλοιοκτησίας της καθ’ ης. Για το έτος 2020, η ανανέωση της κάλυψης της καθ’ ης από τον αιτούντα έλαβε χώρα το Φεβρουάριο του ίδιου έτους και κατόπιν συμφωνίας και αποδοχής, από αμφότερα τα συμβαλλόμενα μέρη      και ήδη διαδίκους, των όρων και προϋποθέσεων της παροχής της κάλυψης,    η ετήσια συνδρομή – ασφάλιστρο για τη χρονική περίοδο από 20.02.2020   έως 20.02.2021 συμφωνήθηκε: Α) για την ασφάλιση έναντι κινδύνων «Προστασίας και Αποζημίωσης» (Protection & Indemnity), στο ποσό των 110.719,88 δολλαρίων ΗΠΑ, πληρωτέο σε τέσσερις (4) ισόποσες τριμη-   νιαίες δόσεις των 27.679,95 δολλαρίων ΗΠΑ εκάστη, για καθένα από         τα τρίμηνα Φεβρουαρίου – Μαΐου, Μαΐου – Αυγούστου, Αυγούστου – Νοεμβρίου, Νοεμβρίου – Φεβρουαρίου, στην αρχή κάθε τριμήνου και Β) για την ασφάλιση «Ναύλου, Σταλιών και Νομικών Δαπανών» (FD & D), στο ποσό των 12.000,00 δολλαρίων ΗΠΑ, πληρωτέο κατά τον ίδιο τρόπο, σε τέσσερις       (4) ισόποσες τριμηνιαίες δόσεις των 3.000,00 δολλαρίων ΗΠΑ εκάστη. Σε βεβαίωση της ιδιότητας του μέλους και της ανανέωσης των παρεχόμενων από τον αιτούντα καλύψεων προς την καθ’ ης και το ως άνω πλοίο της,          για το έτος 20.2.2020 – 20.2.2021, εκδόθηκαν και απεστάλησαν από         τον αιτούντα προς την καθ’ ης το από 19.2.2020 πιστοποιητικό εγγραφής/εισόδου μέλους, με αριθμό αναφ. 2020ΡΙ0273-9165695, για την κάλυψη τυχόν αστικής ευθύνης από κινδύνους, συναφείς με τη δραστη-ριότητα και την εκμετάλλευσή του [Προστασία και Αποζημίωση (Protection   & Indemnity)], και το από 19.2.2020 πιστοποιητικό εγγραφής/εισόδου μέλους, με αριθμό αναφ. 2020FΟ0162-9165695, για την κάλυψη τυχόν αστικής ευθύνης από κινδύνους. Στα ανωτέρω πιστοποιητικά, αναγράφονταν, μεταξύ άλλων, και τα συμφωνημένα όρια κάλυψης για τους διάφορους κινδύνους, καθώς και οι τυχόν αφαιρετέες απαλλαγές, υπέρ του αιτούντος Συνεταιρισμού, σε περίπτωση απαίτησης, το οικονομικό βάρος των οποίων θα έφερε το κάθε μέλος αυτού εναντίον του οποίου η εκάστοτε απαίτηση, δηλαδή, στην προκειμένη περίπτωση η καθ’ ης. Περαιτέρω, επειδή η καθ’ ης κατά τον ανωτέρω χρόνο ανανέωσης της συνδρομής της βρισκόταν ήδη        σε καθεστώς ρύθμισης των οφειλών της για τα προηγούμενα έτη, μετά       από πρότασή της προς τον αιτούντα, που υπέβαλλε μέσω της ανωτέρω διαχειρίστριάς της στην Ελλάδα, συμφώνησε με τον αιτούντα να του καταβάλει μέχρι τα τέλη Ιουνίου 2020 τις δύο  πρώτες δόσεις της ετήσιας συνδρομής της για τα τρίμηνα Φεβρουαρίου – Μαΐου 2020 και Μαΐου – Αυγούστου 2020. Όμως, η καθ’ ης υπήρξε ασυνεπής ως προς την εκπλήρωση των υποχρεώσεών της προς τον αιτούντα, που απέρρεαν από   την ανωτέρω σύμβαση κάλυψης, με συνέπεια κατά τη διάρκεια ισχύος της  σύμβασης αυτής για το έτος 2020 και ειδικότερα για τη χρονική περίοδο    από 20.02.2020 έως 20.02.2021 να οφείλει να καταβάλλει προς τον αιτούντα το συνολικό ποσό των 261.762,37 ευρώ (= 132.165,37 ευρώ + 129.597,00 ευρώ) για τις ληξιπρόθεσμες και ανεξόφλητες οφειλές της,     που προέρχονται από την ασφάλιση έναντι κινδύνων «Προστασίας και Αποζημίωσης» (Protection & Indemnity) και για την ασφάλιση «Ναύλου, Σταλιών και Νομικών Δαπανών» (FD & D). Προς εξασφάλιση δε των ανωτέρω απαιτήσεών του, ο αιτών άσκησε σε βάρος της καθ’ ης τις από     23-09-2020 και με αριθμό κατάθεσης 7036/1517/2020 και από 07-10-2020 και με αριθμό κατάθεσης 7592/1646/2020 αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων, επί των οποίων, κατόπιν συνεκδίκασής τους, εκδόθηκε η με      αριθμ. 205/2021 απόφαση του Δικαστηρίου αυτού, με την οποία διατάχθηκε η συντηρητική κατάσχεση του ανωτέρω πλοίου της καθ’ ης μέχρι του      ποσού των 350.000,00 ευρώ. Περαιτέρω, πιθανολογήθηκε ότι από το χρόνο, που ο αιτών άσκησε την ως άνω δεύτερη αίτησή του (από 07-10-2020 και    με αριθμό κατάθεσης 7592/1646/2020) για λήψη ασφαλιστικών μέτρων   κατά της καθ’ ης, προέκυψαν και επιπρόσθετες οφειλές της καθ’ ης προς αυτόν, συνολικού ποσού 242.089,80 ευρώ και κατά προσέγγιση 242.090,00 ευρώ, που αφορούν σε δαπάνες MLC, που ο ανωτέρω Συνεταιρισμός κατέβαλε, υπό την ιδιότητά του ως οικονομικού υπευθύνου, υπό τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (Δ.Σ.Ν.Ε.) 2006, την εγκατάλειψη του πλοίου της καθ’ ης και του πληρώματός της (περιλαμβανομένων και των μισθών    του πληρώματος του ανωτέρω πλοίου, που κατέβαλλε) και συναφείς αμοιβές, που ο ίδιος κατέβαλλε για λογαριασμό της για το χρονικό διάστημα από        τα μέσα περίπου του Οκτωβρίου 2020 μέχρι και την άσκηση της κρινό-   μενης κρίση αίτησής του. Ειδικότερα, πιθανολογήθηκε ότι ο αιτών, υπό την ανωτέρω ιδιότητά του, υποχρεώθηκε κατά το χρονικό διάστημα από τις αρχές Οκτωβρίου 2020 έως και την άσκηση της κρινόμενης αίτησης          (23-03-2021) να διαθέσει προς την αντιπρόσωπο και ανταποκρίτριά του, στην Ελλάδα, εταιρεία … (…) …., τα παρακάτω κεφάλαια, προκειμένου να δαπανηθούν για την προστασία, την ασφάλεια (περιλαμβανομένης και της ασφαλούς λειτουργίας του ανωτέρω πλοίου        για τη διαμονή του πληρώματός του) και τον ομαλό επαναπατρισμό των    μελών του πληρώματος του ως άνω πλοίου της καθ’ ης. Τα κεφάλαια αυτά, για τα οποία η καθ’ ης οφείλει να αποζημιώσει τον αιτούντα, αφού ο τελευταίος εκπλήρωσε υποχρεώσεις της ιδίας της καθ’ ης προς τρίτους,    που αφορούσαν το ανωτέρω πλοίο της, είναι τα παρακάτω και δη: (Α) το ποσό των 60.000,00 δολ. ΗΠΑ, το οποίο ο αιτών διέθεσε την 12η-10-2020 προς την ως άνω εταιρεία … για την πληρωμή/εξόφληση δεδουλευμένων μισθών και δαπανών επαναπατρισμού των μελών του πληρώματος του ως άνω πλοίου, όπως και για την αγορά καυσίμων και προμηθειών για τη λειτουργία του (βλ. το με αριθμό …/12.10.2020 τιμολόγιο του αιτούντος), (Β) το ποσό των 30.000,00 ευρώ, το οποίο ο αιτών διέθεσε την 10η-12-2020 προς την ως άνω     εταιρεία … για την πληρωμή του τοπικού αντιπροσώπου για την αγορά καυσίμων και τροφοεφοδίων του πληρώματος σύμφωνα με τη   Δ.Σ.Ν.Ε. 2006 (βλ. το με αριθμό …/02.02.2021 τιμολόγιο    του αιτούντος), (Γ) το ποσό των 45.000,00 ευρώ, το οποίο ο αιτών     διέθεσε την 15η-12-2020 προς την εταιρεία … για την πληρωμή    του τοπικού αντιπροσώπου για την αγορά καυσίμων και τροφοεφοδίων του πληρώματος σύμφωνα με τη Δ.Σ.Ν.Ε. 2006 (βλ. το με αριθμό …/02.02.2021 τιμολόγιο του αιτούντος), (Δ) το ποσό των 40.000,00 ευρώ, το οποίο ο αιτών διέθεσε την 14η-01-2021 προς την εταιρεία … για την πληρωμή του τοπικού αντιπροσώπου για την αγορά καυσίμων και τροφοεφοδίων του πληρώματος σύμφωνα με τη Δ.Σ.Ν.Ε.    2006, όπως και για την κάλυψη ιατρικών δαπανών του πληρώματος,        όπως αμοιβές ιατρών, νοσήλια σε νοσοκομεία (βλ. το με αριθμό …/02.02.2021 τιμολόγιο του αιτούντος) και (Ε) το ποσό των 75.000,00 ευρώ, το οποίο ο αιτών διέθεσε την 24η-02-2021 προς την εταιρεία … για την πληρωμή του τοπικού αντιπροσώπου για           την αγορά καυσίμων και τροφοεφοδίων του πληρώματος σύμφωνα με τη      Δ.Σ.Ν.Ε. 2006 (βλ. το με αριθμό …/24.02.2021 τιμολόγιο   του αιτούντος). Περαιτέρω, πιθανολογήθηκε ότι τα ανωτέρω κεφάλαια δαπανήθηκαν (ανά κατηγορία δαπανών) ως εξής: (1) α) για την κατα-        βολή μισθών, ήτοι για τη εξόφληση/απόλυση μέλους πληρώματος        (fitter), όπως και για την καταβολή μηνιαίου μισθού πέντε απολυμένων/επαναπατριζομένων ναυτικών, το ποσό των 6.193,76 ευρώ     και β) για τραπεζικές χρεώσεις, το ποσό των 146,39 ευρώ, (2) για δαπάνες     του πληρώματος (π.χ. πρόνοιας και επαναπατρισμού αυτού) και συγκε-κριμένα για ιατρικές δαπάνες, το ποσό των 10.349,51 ευρώ, για δαπάνες αεροπορικών εισιτηρίων, το ποσό των 3.600,61 ευρώ, για δαπάνες     διαμονής σε ξενοδοχείο, το ποσό των 753,50 ευρώ, για μετακινήσεις με    ταξί από λιμάνι, ξενοδοχείο, αεροδρόμιο, κ.λ.π., το ποσό των 390,00 ευρώ, για έξοδα ταξιδίου επτά (7) ναυτικών, το ποσό των 170,00 ευρώ για κάθε ναυτικό και συνολικά το ποσό των 1.190,00 ευρώ, για υπηρεσία και έξοδα      απόλυσης αλλοδαπών, το ποσό των 1.000,00 ευρώ, (3) για το πλοίο και προμήθειες, το ποσό των 150.880,00 ευρώ, για πόσιμο νερό, το ποσό        των 4.050,00 ευρώ, για τροφοεφόδια, το ποσό των 10.366,10 ευρώ, για συλλογή/απομάκρυνση απορριμμάτων, το ποσό των 2.145,41 ευρώ, για προμήθειες αποθήκης, το ποσό των 2.570,00 ευρώ, (4) για διάφορα άλλα έξοδα, όπως για άδειες παραμονής του πληρώματος, κ.λ.π., το ποσό των 92,20 ευρώ, (5) για λάντζες (όπως παράδοση εμπορευμάτων, μετακίνηση πληρώματος, κ.λ.π.), το ποσό των 11.300,00 ευρώ και (6) για αμοιβές         και χρεώσεις, το ποσό των 9.225,00 ευρώ για αμοιβή πράκτορα και για τραπεζικές χρεώσεις, το ποσό των 31,50 ευρώ. Συνεπώς, ο αιτών δαπάνησε για τις ανωτέρω αιτίες το συνολικό ποσό των 214.284,00 ευρώ. Περαιτέρω, ο αιτών για την αμοιβή των υπηρεσιών, που παρείχε η ανωτέρω αντιπρόσωπος και ανταποκρίτριά του στην Ελλάδα, …, επί όλων    των θεμάτων, που είχαν προκύψει αναφορικά με το ανωτέρω πλοίο της     καθ’ ης, κατέβαλλε σ’ αυτήν (…): Α) δυνάμει του με αριθμό …/07-10-2020 τιμολογίου παροχής υπηρεσιών της ανωτέρω εταιρείας, το συνο-λικό ποσό των 8.728,40 ευρώ (= 11.012,15 ευρώ – 2.283,75 ευρώ, μετά    από έκπτωση του επιμέρους ποσού των 2.283,75 ευρώ), και συγκεκριμένα: 1) το ποσό των 10.023,75 ευρώ (= 60,75 ώρες Χ 165,00 ευρώ ανά ώρα),   για την αμοιβή της κατά το χρονικό διάστημα από 19 έως 30 Σεπτεμβρίου 2020, 2) το ποσό των 801,90 ευρώ, για δαπάνες επικοινωνίας και διάφορα μικροέξοδα, 3) το ποσό των 6,50 ευρώ, για λοιπές δαπάνες και 4) το ποσό των 180,00 ευρώ, για το χρόνο μετακίνησης και Β) δυνάμει του με αριθμό …/16-11-2020 τιμολογίου παροχής υπηρεσιών της παραπάνω εταιρείας,   το συνολικό ποσό των 19.078,40 ευρώ (= 20.488,40 ευρώ – 1.810,00 ευρώ, μετά από έκπτωση του επιμέρους ποσού των 1.810,ευρώ), και συγκεκριμένα: 1) το ποσό των 19.140,00 ευρώ (= 116 ώρες Χ 165,00 ευρώ ανά ώρα),       για την αμοιβή της κατά το χρονικό διάστημα από 01 Οκτωβρίου έως 15 Νοεμβρίου 2020, 2) το ποσό των 1.148,40 ευρώ, για δαπάνες επικοινωνίας και διάφορα μικροέξοδα, 3) το ποσό των 40,00 ευρώ, για λοιπές δαπάνες    και 4) το ποσό των 160,00 ευρώ, για το χρόνο μετακίνησης. Συνεπώς,          ο αιτών κατέβαλλε συνολικά, και για λογαριασμό της καθ’ ης, για όλες τις αναφερόμενες αιτίες το ποσό των 242.089,80 ευρώ (και κατά προσέγγιση των 242.090,00 ευρώ), το οποίο η τελευταία υποχρεούται να καταβάλει σ’ αυτόν. Περαιτέρω, πιθανολογήθηκε ότι η περιουσιακή κατάσταση της καθ’    ης είναι ελαττωμένη και επισφαλής, με αδυναμία να ανταποκριθεί στις οικονομικές αξιώσεις των πιστωτών της, οι οποίες ανέρχονται σε ποσό μεγαλύτερο των 1.000.000,00 δολ. ΗΠΑ (βλ. σχετικά το 5ο φύλλο της με αριθμ. 205/2021 απόφασης του Δικαστηρίου αυτού), δεν έχει άλλα εμφανή περιουσιακά στοιχεία, εκτός από το ως άνω πλοίο, το οποίο είναι και το μοναδικό εμφανές περιουσιακό της στοιχείο, που βρίσκεται αγκυροβολημένο και ακινητοποιημένο στο Λιμένα Πειραιώς, καθώς έχει ήδη διαταχθεί η συντηρητική του κατάσχεση, για την εξασφάλιση και άλλων ληξιπρόθεσμων οφειλών της καθ’ ης προς άλλους δανειστές της (βλ. τις με αριθμ. 21/2021, 37/2021 και 205/2021 αποφάσεις του Δικαστηρίου αυτού). Επιπλέον, το  πλοίο αυτό μπορεί, είτε να εκποιηθεί άμεσα σε οποιονδήποτε τρίτο λόγω     των συνεχόμενων χρεών και οφειλών, που ανακύπτουν σε βάρος της καθ’ ης, είτε να μεταβληθούν τα ουσιώδη ναυτιλιακά του γνωρίσματα, όπως σημαία      ή νηολόγιο και εντεύθεν να καταστεί αδύνατη η δυνατότητα επιβολής εκτέλεσης κατ’ αυτού και συνακόλουθα η ικανοποίηση της ανωτέρω επίδικης απαίτησης του αιτούντος, η οποία πιθανολογείται ότι θα ανέλθει μέχρι την τελεσιδικία της απόφασης, που θα εκδοθεί επί της τυχόν ασκηθείσας τακτικής αγωγής του αιτούντος σε βάρος της καθ’ ης ενώπιον του αρμοδίου Δικαστηρίου, για κεφάλαιο, τόκους και δικαστικά έξοδα στο συνολικό ποσό των 320.000,00 ευρώ. Επομένως, συντρέχει επείγουσα περίπτωση να εξασφαλιστεί η ανωτέρω βάσιμη απαίτηση του αιτούντος, συνολικού ποσού 089,80 ευρώ και κατά προσέγγιση 242.090,00 ευρώ, με τη λήψη του αιτούμενου ασφαλιστικού μέτρου, ήτοι της συντηρητικής κατάσχεσης κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας της καθ’ ης, που βρίσκεται είτε στα  χέρια της, είτε στα χέρια τρίτου, περιλαμβανομένου και του ως άνω πλοίου της,   και μέχρι του ποσού των 320.000,00 ευρώ. Περαιτέρω, αφού ληφθεί υπ’ όψιν ότι αφενός η ως άνω απαίτηση του αιτούντος έχει χρηματικό χαρακτήρα και ότι αφετέρου το ασφαλιστικό μέτρο της συντηρητικής κατάσχεσης πλοίου, όπως στην προκειμένη περίπτωση, είναι εξαιρετικά επαχθές, κρίνεται αναγκαίο να επιτραπεί στην καθ’ ης να αντικαταστήσει τη διατασσομένη συντηρητική κατάσχεση του ανωτέρω πλοίου της, με το ηπιότερο μέτρο της εγγυοδοσίας (άρθρα 692 παρ. 1 και 3 και 704 Κ.Πολ.Δ., Τζίφρα, Ασφ. Μέτρα, Έκδοση 1976, σελ. 128, Κεραμέα/Κονδύλη/Νίκα, Ερμ.Κ.Πολ.Δ, έκδοση 2000, υπ’ άρθρο 704, αριθ. 4, σελ. 1382). Τέλος, η καθ’ ης λόγω   της ήττας της, κατά ουσιαστική παραδοχή και του σχετικού παρεπόμενου αιτήματος του αιτούντος, πρέπει να καταδικαστεί στα δικαστικά έξοδα του τελευταίου, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο διατακτικό της παρούσας (άρθρα 176 εδ. α΄ και 191 παρ. 2 ΚΠολΔ, και 84 παρ. 2 του Ν. 4194/2013), κατά τα ειδικότερα διαλαμβανόμενα στο διατακτικό της παρούσας.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

 ΔΙΚΑΖΕΙ ερήμην της καθ’ ης η αίτηση.

ΔΕΧΕΤΑΙ την αίτηση.

ΔΙΑΤΑΣΣΕΙ τη συντηρητική κατάσχεση κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας της καθ’ ης η αίτηση, ευρισκόμενης είτε στα χέρια της, είτε       στα χέρια τρίτων και ειδικότερα του υπό σημαία … φορτηγού πλοίου    (χύδην φορτίου), πλοιοκτησίας της, με την ονομασία «…», με διεθνές διακριτικό σήμα HOOK, ΚΟΧ: 11376 και αριθμό ΙΜΟ 9165695, ναυπηγηθέντος το έτος 2000, προς εξασφάλιση των ως άνω αναφερομένων στο σκεπτικό απαιτήσεων του αιτούντος, συνολικού ποσού 242.090,00 ευρώ, και μέχρι του ποσού των τριακοσίων είκοσι χιλιάδων (320.000,00) ευρώ.

ΠΑΡΕΧΕΙ την ευχέρεια στην καθ’ ης να ματαιώσει ή να αντικαταστήσει (σε περίπτωση επιβολής της) την παραπάνω σε βάρος της συντηρητική κατάσχεση, με την, υπέρ του αιτούντος, κατάθεση στο Γραμματέα του Δικαστηρίου τούτου, ισόποσης αντίστοιχης εγγυητικής επιστολής, αξιόχρεης, στην Ελλάδα, Τράπεζας, ποσού τριακοσίων είκοσι χιλιάδων (320.000,00) ευρώ.

ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ την καθ’ ης στην πληρωμή των δικαστικών εξόδων του αιτούντος, τα οποία ορίζει στο ποσό των τριακοσίων (300,00) ευρώ.

ΚΡΙΘΗΚΕ, αποφασίστηκε και δημοσιεύθηκε σε έκτακτη, δημόσια συνεδρίαση,  στο ακροατήριό του, στον Πειραιά, την 11η Αυγούστου 2021.

 

Η ΔΙΚΑΣΤΗΣ                                    … ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

                                                         (για τη δημοσίευση)